Case 1390 jarrut
+2
erkki
Piipe
6 posters
Sivu 1 / 1
Case 1390 jarrut
Hankin juuri -84 4wd 1390 Casen etukuormaajalla .
Aika kovasti saa painaa jarrupoljinta, jotta jarrut lukkiutuu.
Onko ominaisuus vai jarrut lopussa.
Missä sijaitsee lämmityslaitteen venttiili. Puhaltaa koko ajan lämmintä?
Aika kovasti saa painaa jarrupoljinta, jotta jarrut lukkiutuu.
Onko ominaisuus vai jarrut lopussa.
Missä sijaitsee lämmityslaitteen venttiili. Puhaltaa koko ajan lämmintä?
Piipe- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 4
Vs: Case 1390 jarrut
Hmmm.
Aika monelle on tullut sellainen vahinko, että on lisätty jarrunestesäiliöön tavallista jarrunestettä. Se turvottaa tiivisteitä ja aiheuttaa oireita ja jopa vuotoa. Systeemiin kuuluu hydraulineste, sama jota käytetään Citroenin nestejousissa, mutta en nyt muista se kaupallista nimeä. Jos tiivisteet on jos turvonneet niin vaihto on edessä.
Voi olla jokin muukin syy, esim. paisuttimen akselit ottaneet ruostetta ja pyörivät nihkeästi porauksissaan.
Aika monelle on tullut sellainen vahinko, että on lisätty jarrunestesäiliöön tavallista jarrunestettä. Se turvottaa tiivisteitä ja aiheuttaa oireita ja jopa vuotoa. Systeemiin kuuluu hydraulineste, sama jota käytetään Citroenin nestejousissa, mutta en nyt muista se kaupallista nimeä. Jos tiivisteet on jos turvonneet niin vaihto on edessä.
Voi olla jokin muukin syy, esim. paisuttimen akselit ottaneet ruostetta ja pyörivät nihkeästi porauksissaan.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5091
ollikat likes this post
Vs: Case 1390 jarrut
LHM on jarruissa käytetty öljy. Omassa koneessa jarrut vaativat myös aika paljon voimaa ja olen siinä uskossa että ongelma on työsylintereissä vaikka niihin on kumit uusittu. Ne olivat sen verran syöpyneet että hoonaamalla niistä ei saanut hyviä. Olen uusinut myös pääsylintereiden kumit, kitkapinnat sekä herkistellyt paisuttimien akselit.
sopanja- Viestien lukumäärä : 261
ollikat and PeetuPoika like this post
Vs: Case 1390 jarrut
Tämä onkin aihe, joka itseä on askarruttanut, että liekö vanhat isännät laittaneet jarrunestettä jossakin vaiheessa. Omassa 1594:ssa jarrut kyllä tuntuu toimivan ookoosti, mutta olisikohan nesteiden vaihto paikallaan ihan varmuuden välttämiseksi. Muutama kysymys siis aiheeseen vielä:
- Onko paha rasti valuttaa järjestelmä tyhjäksi?
- Riittääkö litran pönikkä
- Jos tiivisteet on turvonneet, niin missä noita tiivisteitä siis tarkkaan ottaen sijaitsee. Puhutaanko nyt kuitenkin pääsylinteristä, vai ihan myös osista, mitä on jossakin itse jarrujen sisuksissa piilossa?
- Onko paha rasti valuttaa järjestelmä tyhjäksi?
- Riittääkö litran pönikkä
- Jos tiivisteet on turvonneet, niin missä noita tiivisteitä siis tarkkaan ottaen sijaitsee. Puhutaanko nyt kuitenkin pääsylinteristä, vai ihan myös osista, mitä on jossakin itse jarrujen sisuksissa piilossa?
ollikat- David Brown : 1594HS
DBTCF:n jäsen nro : 177
Viestien lukumäärä : 16
Paikkakunta : Koski Tl
Vs: Case 1390 jarrut
Ah...toisessa lähes saman aiheen topikissa olikin vastauksia näihin mun kysymyksiin. Tarvii siis alkaa maistelemaan ensiksi. Mutta siis, jos on tuota dottia seassa, niin pitääkö purkaa ihan jarruja auki vai miten se menee?
ollikat- David Brown : 1594HS
DBTCF:n jäsen nro : 177
Viestien lukumäärä : 16
Paikkakunta : Koski Tl
Vs: Case 1390 jarrut
Kyllä kaikki DOTti pitää saaha sieltä pois. Sitä ei tarvii olla ku tipan tippa niin tiivisteet menee pilalle. Jos on vain vähän niin saattaa mennä aikaa, mutta hyvää se ei tee.
En ole kyllä itse kokeillut, mutta näin on kerrottu ja herkästi uskon olevan näin.
En ole kyllä itse kokeillut, mutta näin on kerrottu ja herkästi uskon olevan näin.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1655
Paikkakunta : Saarijärvi
PeetuPoika likes this post
Vs: Case 1390 jarrut
ollikat kirjoitti:Ah...toisessa lähes saman aiheen topikissa olikin vastauksia näihin mun kysymyksiin. Tarvii siis alkaa maistelemaan ensiksi. Mutta siis, jos on tuota dottia seassa, niin pitääkö purkaa ihan jarruja auki vai miten se menee?
Ei tarvi jarruja purkaa.
Työsyliterit on alennuspyörstökotelon takaosassa .2.lla pultilla kiinni ,helppo ottaa esille.
pääsyliterit on sitten mittarikonsolin alla joka sekin lähtee varttitunnin puuhastelulla irti.Kytkimen pääsyliteri löytyy samasta osoitteesta.
Uutta nestettä ei mene litraakaan ja ilmaus on aika helppo.kytkin lirisee ihan itsekseen .Jarruja joutuu joskus kaverin kanssa ilmata.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1939
ollikat and PeetuPoika like this post
Vs: Case 1390 jarrut
Iso kiitos tästä tiedosta!
ollikat- David Brown : 1594HS
DBTCF:n jäsen nro : 177
Viestien lukumäärä : 16
Paikkakunta : Koski Tl
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa