Käynti ongelma / ilmaus David Brown 850
+3
erkki
Pakki
vuotava
7 posters
Sivu 1 / 2
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Käynti ongelma / ilmaus David Brown 850
Vaihdoin suodattimet ja sain ilmattua ok . Kulki n 20 m ja sitten sammui ilmasin uudestaan kävi taas hetken sama käynyt jo 2 kertaa.
Nyt ei käynnisty/ilmaannu millään . Suodattimessa oli toisessa aivan mustaa polttoainetta ja jotai mustaa pojassa . Olisko nyt siirto pumpussa ongelma ? vai mistä vois syytä hakee ? Suodattimet tosiaan tosi likaiset
Nyt ei käynnisty/ilmaannu millään . Suodattimessa oli toisessa aivan mustaa polttoainetta ja jotai mustaa pojassa . Olisko nyt siirto pumpussa ongelma ? vai mistä vois syytä hakee ? Suodattimet tosiaan tosi likaiset
vuotava- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 29
Vs: Käynti ongelma / ilmaus David Brown 850
Melkeen tuntuisi siltä että kannattaa tankki ja putket puhdistaa. suodatin sitten vielä uusiksi ja vauhtia vaan
Pakki- David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 422
Paikkakunta : Häme
Vs: Käynti ongelma / ilmaus David Brown 850
[quote="Pakki"]Melkeen tuntuisi siltä että kannattaa tankki ja putket puhdistaa. suodatin sitten vielä uusiksi ja vauhtia
Tankki on ok sen kävin jo läpi mutta kun ei tuu pumpulle polttoaine ?? Eikös sen saa ilmattua kun starttaa ja suuttimien putket irti ? Niin ensimmäinen kerta kävi kun toimi hetken
Tankki on ok sen kävin jo läpi mutta kun ei tuu pumpulle polttoaine ?? Eikös sen saa ilmattua kun starttaa ja suuttimien putket irti ? Niin ensimmäinen kerta kävi kun toimi hetken
vuotava- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 29
Vs: Käynti ongelma / ilmaus David Brown 850
Tankin ja siirtopumpun välisen linjan tukkeutuminen on varsin hyvin mahdollista. On, meinaan kokemusta ittellä ja parilla kaverillakin.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: Käynti ongelma / ilmaus David Brown 850
Vaikka tankki puhdas, niin luultavasti tukko on tankilta lähtevässä putkessa niinkuin erkki sanoo. Siirtopumpun tiiviste, muuten, kannattaa vaihtaa aina kun on auki, kovettuu herkästi ja saa kaupasta edullisesti.
Mutta ilmaamisesta, "oikeaoppisesti" se kannattaa tehdä järjestyksessä näin. Ensin päästetään ilmat pois suotimilta, sitten käsipumpulla pumppaamista kunnes syöttöpumpun alemmasta ilmaruuvista tulee pelkkää pöötä, sitten sama ylemmälle. Nyt vasta suutinputkia irti ja startilla ilmat pois pumpun ja suuttimien välisistä putkista. DPA on viheliäinen ilmattava, kun aina meinaa jäädä ilmaa jonnekin
Mutta ilmaamisesta, "oikeaoppisesti" se kannattaa tehdä järjestyksessä näin. Ensin päästetään ilmat pois suotimilta, sitten käsipumpulla pumppaamista kunnes syöttöpumpun alemmasta ilmaruuvista tulee pelkkää pöötä, sitten sama ylemmälle. Nyt vasta suutinputkia irti ja startilla ilmat pois pumpun ja suuttimien välisistä putkista. DPA on viheliäinen ilmattava, kun aina meinaa jäädä ilmaa jonnekin
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1660
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: Käynti ongelma / ilmaus David Brown 850
erkki kirjoitti:Tankin ja siirtopumpun välisen linjan tukkeutuminen on varsin hyvin mahdollista. On, meinaan kokemusta ittellä ja parilla kaverillakin.
Juu kyllä .....
Nelisen vuotta sitten piti lähteä "kotikäynnille" , kun eräs taavetti ei suostunut yhteistyöhön.
Syypäänä lopulta oli siirtopumpun imupuolen liitokseen tullut roskamäärä - pääsyynä pieni puutikku, joka tukki n.80% puken pinta-alasta ja sen mukanaan keräämä muu pienempi moska.....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Käynti ongelma / ilmaus David Brown 850
Ei sitten lie sakkakuppia siinä Taavissa missä puutikut kulkee pumpulle asti,jotenkin huono juttu kun sellasta ei kaikissa ole,siitä aina näkis millasta on polttoaine,jos alkaa muistuttaa epämääräistä olis helppo alkaa putsailee.
Siitä asti kun meillä siirryttiin kannutavaraan ja hävitettiin ruosteinen tynnyri pois väheni ongelmat huomattavasti,toki ajan kanssa tulee töhnää millon minnekkin.
Siitä asti kun meillä siirryttiin kannutavaraan ja hävitettiin ruosteinen tynnyri pois väheni ongelmat huomattavasti,toki ajan kanssa tulee töhnää millon minnekkin.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Käynti ongelma / ilmaus David Brown 850
Tessu kirjoitti:Ei sitten lie sakkakuppia siinä Taavissa missä puutikut kulkee pumpulle asti,jotenkin huono juttu kun sellasta ei kaikissa ole,siitä aina näkis millasta on polttoaine,jos alkaa muistuttaa epämääräistä olis helppo alkaa putsailee.
Siitä asti kun meillä siirryttiin kannutavaraan ja hävitettiin ruosteinen tynnyri pois väheni ongelmat huomattavasti,toki ajan kanssa tulee töhnää millon minnekkin.
Se sakkakupihan on noissa monissa juurikin siinä siirtopumpun yhteydessä .....
Mikäli et ole sellaista asiaa aiemmin huomannut ........
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Käynti ongelma / ilmaus David Brown 850
Tässä ei oo sakkakuppia mut tarvii käydä linjat läpi ja putsata . Kiitos vinkeistä tähän asti
vuotava- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 29
Vs: Käynti ongelma / ilmaus David Brown 850
Se putki on joskus yllättävän työläs avata. Jos putkessa on hiukankin moskaa jäljellä, niin putkeen tulee uusi pato tosi äkkiä. Näitten kanssa on menneenä talvena paininut aika monta tuttua, ei pelkästään Taavettien kanssa.
Toinen tarkistettava asia on, että siirtopumppua käyttävä tappi, joka nojaa nokka-akseliin ei ole kulunut liian lyhyeksi.
Toinen tarkistettava asia on, että siirtopumppua käyttävä tappi, joka nojaa nokka-akseliin ei ole kulunut liian lyhyeksi.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: Käynti ongelma / ilmaus David Brown 850
Meillä olu jokaisessa traktorissa sakkakuppi tankin alla ja juu tiedän kyllä että pumpuisskain niitä on,oli niitä autoissakin,siksipä se pitäskin olla ennen pumpua niin ei olis noita ongelmia.
Kysyjä sanoo että 850 ei ole sakkakuppia,sellanen siellä tankin alla kyllä pitäisi olla,liekö joku sen poistanu joskus??
Kysyjä sanoo että 850 ei ole sakkakuppia,sellanen siellä tankin alla kyllä pitäisi olla,liekö joku sen poistanu joskus??
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Käynti ongelma / ilmaus David Brown 850
Omassa 850 on sakkakuppi juurikin tankin alapuolella oikealla ja sakkakuppi sisältää myös polttoainehanan. Minulla meni juuri viime kesänä tukkoon tuo tankilta tuleva putki sakkakupille
Jounde89- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 6
Vs: Käynti ongelma / ilmaus David Brown 850
Näin se kuuluu olla,ja ajan myötä menee hanan karasta O-renkaat kunnes alkaa pesä/kara väljistyä eikä sitten enää pidä joko hana kiinni tai auki.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Käynti ongelma / ilmaus David Brown 850
Onko tietoa siirtopumppu joka käy 885 taavettiin käykö 850 myös ? Virtasen kaupassa edullinen siirtopumppu niin siellä maininta David Brown 885 pumppu käy
vuotava- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 29
Vs: Käynti ongelma / ilmaus David Brown 850
https://www.virtasenkauppa.fi/siirtopumppu-61468 tuo kyllä käy joutuu vain hieman polttoaineputkia taittamaan ja asennuksessa täytyy laittaa joku nippuside tai vastaava tuohon tappiin että menee kohdilleen. IKHlla on myös samallainen pumppu ja todennäköisesti löytyy suoraan hyllystävuotava kirjoitti:Onko tietoa siirtopumppu joka käy 885 taavettiin käykö 850 myös ? Virtasen kaupassa edullinen siirtopumppu niin siellä maininta David Brown 885 pumppu käy
Jounde89- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 6
Vs: Käynti ongelma / ilmaus David Brown 850
Jos tuon otat mittaa ainakin ensiksi mihin kohtaan käyttötappi sattuu,ettei käy kun meijän ukoilla aikoinaan kun eivät mitanneet ja ekalla startin painalluksella oli pumppu kiinnityslaipasta revenny irti!
Sekin piti käydä vaan ei käyny,oli sellanen malli missä pieni yhdellä pultilla yläosastaan kiinni puolipallokupu jonka alla siivilä (jotenkin noin muistaisin...),se pumppu ei ainakaan käyny.
Sitten tuli ihan alkuperänen jossa monella pienellä ruuvilla pumppu kasassa ja seillä se toimii vieläkin.
Entisessa ei ollu muuta vikaa kun puski moottoriöljyä läpi ajaessa,eikö sinulla pumppu pumppaa vai mikä tuli? kalvoja meillä ei ole menny mistään koskaan vielä.
Jos käsipumppu ei tunnu toimivan katso ettei nokka-akseli ole juuri nostokohdassa,silloin ei käsipumpulla saa pumpattua.
Sekin piti käydä vaan ei käyny,oli sellanen malli missä pieni yhdellä pultilla yläosastaan kiinni puolipallokupu jonka alla siivilä (jotenkin noin muistaisin...),se pumppu ei ainakaan käyny.
Sitten tuli ihan alkuperänen jossa monella pienellä ruuvilla pumppu kasassa ja seillä se toimii vieläkin.
Entisessa ei ollu muuta vikaa kun puski moottoriöljyä läpi ajaessa,eikö sinulla pumppu pumppaa vai mikä tuli? kalvoja meillä ei ole menny mistään koskaan vielä.
Jos käsipumppu ei tunnu toimivan katso ettei nokka-akseli ole juuri nostokohdassa,silloin ei käsipumpulla saa pumpattua.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Käynti ongelma / ilmaus David Brown 850
Tuon pumpun saa tosiaan rikki jossei laita jotain ohutta pellin palaa tai metallista nippusidettä väliin asentaessa. Koska tuo kieli ei asetu muuten oikein. Itse kanssa rikoin yhden tuollaisen ekalla kerralla tuon takia.
Jounde89- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 6
Vs: Käynti ongelma / ilmaus David Brown 850
Tuosta ei juu tietoa minun mielestäni tappi osui kokonana väärään kohtaan mutta tuosta jo kymmeniä vuosia aikaa että enää en muista ja pumpun sain korjattua toisella rungolla,on kai vieläkin tuolla laatikossa olemassa...en kyllä tiedä oliko sama pumppu mikä sulla kyseessä?
Mutta eipä sillon osannu varustelikkeen myyjä tuommosia kikkoja kertoa asennukseen,tuskimpa tiesikään.
Mutta eipä sillon osannu varustelikkeen myyjä tuommosia kikkoja kertoa asennukseen,tuskimpa tiesikään.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Jounde89 likes this post
Vs: Käynti ongelma / ilmaus David Brown 850
vuotava kirjoitti:Vaihdoin suodattimet ja sain ilmattua ok . Kulki n 20 m ja sitten sammui ilmasin uudestaan kävi taas hetken sama käynyt jo 2 kertaa.
Nyt ei käynnisty/ilmaannu millään . Suodattimessa oli toisessa aivan mustaa polttoainetta ja jotai mustaa pojassa . Olisko nyt siirto pumpussa ongelma ? vai mistä vois syytä hakee ? Suodattimet tosiaan tosi likaiset
Edelleen jatkoin ilmaus yrityksiä . traktori mökillä niin oli sesis välillä . siirtopumppu ja suodattimet uusittu ja ilmattu käsipumpulla myös suodattimien lähtöputket avattu tulee polttoainetta . Pumpulle vaan ei tahdo tulla onko starttaus hyvä vai pitääkö vaan käsipmpulla jatkaa tehty useita kertoja (n 10kertta useita pumppauksia) vähän tulee pumpun ylimmästä ilma ruuvista mutta alimmasta ei mitään . Onko muita vaihtoehtoja miten saa ilman pois ja käyntiin ??
vuotava- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 29
Vs: Käynti ongelma / ilmaus David Brown 850
Kyllä käsipumpulla pumppaamalla ja järjestyksessä tankilta syöttöpumpulle asti ilmojen päästäminen pois on varmin tapa ilmata järjestelmä. Putkien tietysti pitää olla auki, tarkoittaa ei-tukossa, liitosten tiiviitä ja moottori pyöräytettynä asentoon että käsipumpun vipu liikkuu, jotta onnistuu. Syöttöpumpun ilmaamisessa alempi ruuvi avataan ensin ja käsipumpulla pumpataan niin kauan, että ruuvista tulee pelkkää löpöä, siis ei yhden ainoaa ilmakuplaa. Sitten alempi kiinni, ylempi auki ja sama pumppaus kunnes ei tule yhtään ilmaa, löpöä vain, sitten ruuvi kiinni. Nyt voi availla suutinputkia suuttimen päästä ja startilla pumppauttaa ilmat pois suutinputkista. Huom, nyt sammutin käyntiasentoon ja kaasua
Käsipumpun käyttäminen putkiston ja syöttöpumpun ilmaamiseen on tehokkaampaa kuin startilla eikä se syö akkua. Sillä ei kuitenkaan pysty ilmaamaan enää syöttöpumpun jälkeen suutinputkia.
Käsipumpun käyttäminen putkiston ja syöttöpumpun ilmaamiseen on tehokkaampaa kuin startilla eikä se syö akkua. Sillä ei kuitenkaan pysty ilmaamaan enää syöttöpumpun jälkeen suutinputkia.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1660
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: Käynti ongelma / ilmaus David Brown 850
Hmmm. Jos kaikki putket on tarkistettu, että ne läpäisevät kunnolla, taitaa olla aika tarkistaa välipainepumpulle menevän putken jatkona oleva pieni siivilä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: Käynti ongelma / ilmaus David Brown 850
Kai se uusi pumppu tapaa käyttötappiinsa? etei olisvaan välimatka eri kuin vanhassa? noinkin voi olla tarvikkeissa ja jo valmiiksi kulunu tappi niin on millistä kiinni.
Kannattaa kokeilla tuleeko startilla mitään ainetta pumpun poistoputkesta,käsinhän sieltä aina tulee kun vipu käytää kalvoa.
Kannattaa kokeilla tuleeko startilla mitään ainetta pumpun poistoputkesta,käsinhän sieltä aina tulee kun vipu käytää kalvoa.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Käynti ongelma / ilmaus David Brown 850
Jos pumpun kannen ilmausruuvista tulee ainetta, niin silloin sitä pitäisi tulla myöskin alemmasta, nestepään ilmausruuvista.
Tuolla ylemmällähän ilmataan ainoastaan pumppukotelon paluupuolen polttoainetila - ja sillä ei periaatteessa ole mitään tekemistä käynnin, tai nestepään toiminnan kannalta.
Tuolla ylemmällähän ilmataan ainoastaan pumppukotelon paluupuolen polttoainetila - ja sillä ei periaatteessa ole mitään tekemistä käynnin, tai nestepään toiminnan kannalta.
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Käynti ongelma / ilmaus David Brown 850
Tehtaan asiantuntija nim Olle K kertoi minulle aikanaan hyvän vinkin jota moni ei tiedä.
Jos ns paluuputki suuttimilta takaisin tankkiin on tukossa moottori ei käy.
Vanhemmissa malleissa kuuli lorinan tankista kun käsi pumpulla aikansa pumppasi siitä tiesi että paluuputki on auki
Jos ns paluuputki suuttimilta takaisin tankkiin on tukossa moottori ei käy.
Vanhemmissa malleissa kuuli lorinan tankista kun käsi pumpulla aikansa pumppasi siitä tiesi että paluuputki on auki
Pakki- David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 422
Paikkakunta : Häme
Vs: Käynti ongelma / ilmaus David Brown 850
Juu, jos paluu on tukossa, pumppuun muodostuu myös koteloon paine ( normaalisti paineeton ) niin syöttömännät lakkaa liikkumasta, koka toiminta perustuu nestepään sisäiseen paineeseen 1.5-6bar jolla syöttömäntiä "ajetaan" porauksissaan ulospäin, kohden paineetonta kotelotilaa.
Paluun ollessa tukossa, pian kotelossakin on sama paine, ja toimintaan tarvittavaa paine-eroa ei synnykkään.
Paluun ollessa tukossa, pian kotelossakin on sama paine, ja toimintaan tarvittavaa paine-eroa ei synnykkään.
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Similar topics
» David Brown 990 vm. n.70-74 Nostolaite ongelma.
» david brown 990 selectamatic v.1970 Nostolaite ongelma
» 25d käynti ongelma
» case / taavetti 1390 käynti ongelma
» david brown 880
» david brown 990 selectamatic v.1970 Nostolaite ongelma
» 25d käynti ongelma
» case / taavetti 1390 käynti ongelma
» david brown 880
Sivu 1 / 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa