Neste My Diesel
+6
1690 metsä
mattkau
jusape
outsider
MikkoT
Paulig
10 posters
Sivu 1 / 2
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Neste My Diesel
Olisi ajankohtaista hakea lähinnä kotipihan aurauskäytössä olevaan taavettiin talvilaadun polttoainetta taas tulevan kevään - kesän ja syksyn tarpeisiin, ettei tarvi kesälaatua tankata. Satuin törmäämään asemalla nesteen my dieseliin joka sopii kaikkiin dieselmoottoreihin ja on valmistettu ns. jätteestä. Siis biopolttoainetta.
Ei hassumpi ajatus käyttää taavetissa sitä, kun traktori ja kuski pyöris vähän kuin samalla "rasvalla" ja korkeampi hinta ei haittaa kulutuksen ollessa muutama kymppilitra / vuoteen.
Onko jollain kokemuksia, kuinka polttoaine toimii ? Esimerkiksi volkkari on antanut suostumuksen käyttää ks. ainetta dieselmoottoreissaan. Miksei toimisi taavetissa
Ei hassumpi ajatus käyttää taavetissa sitä, kun traktori ja kuski pyöris vähän kuin samalla "rasvalla" ja korkeampi hinta ei haittaa kulutuksen ollessa muutama kymppilitra / vuoteen.
Onko jollain kokemuksia, kuinka polttoaine toimii ? Esimerkiksi volkkari on antanut suostumuksen käyttää ks. ainetta dieselmoottoreissaan. Miksei toimisi taavetissa
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1183
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: Neste My Diesel
Kuinkahan nuo biodieselit kestää säilytystä? Taavetithan on tunnetusti pieniruokaisia ja vähillä ajoilla saattaa tankillinen kestää vuosikaupalla.
MikkoT- David Brown : 30D
DBTCF:n jäsen nro : 13
Viestien lukumäärä : 101
Vs: Neste My Diesel
Kyllä minullakin on selleainen hytinä että myDiesel sopii paremmin tankkeihin jotka tyhjenevät suht tiheesti.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1881
Vs: Neste My Diesel
Jostain luin, en löytänyt lähdettä enää, että polttoaine ei aiheuttaisi suodattimiin bakteerikasvustoa. Tarkoittaisi varmaan myös, ettei tankkiin sitä tule. Mutta en löydä vahvistusta tälle tiedolle.
Neste MY vastaa käyttöominaisuuksiltaan parhaita markkinoilla olevia fossiilisia polttoaineita.
Korkea setaaniluku
Erinomaiset kylmäominaisuudet
Puhtaampi palaminen jättää moottoriin vähemmän karstaa
Auttaa pidentämään moottorin käyttöikää
Neste MY vastaa käyttöominaisuuksiltaan parhaita markkinoilla olevia fossiilisia polttoaineita.
Korkea setaaniluku
Erinomaiset kylmäominaisuudet
Puhtaampi palaminen jättää moottoriin vähemmän karstaa
Auttaa pidentämään moottorin käyttöikää
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1183
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: Neste My Diesel
Säilyvyysaika, eli ts varasointiaika farmitankissa esim, olisi aika tärkeää ..... Tietää ...
Tohon kotopaikalle tulee n.1000L pöötä per vuosi, joskus voi mennä puoltoistakin ........
Tohon kotopaikalle tulee n.1000L pöötä per vuosi, joskus voi mennä puoltoistakin ........
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2870
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne
Vs: Neste My Diesel
Täytyy tutkia asiaa. My dieseliä en ole kuullut olevan kevyemmin verotettavana polttoöljynä. Sehän toisi juuri tilatankin omistaville mahdollisuuden käyttää ainetta työkoneissa.
Nesteen sivuilta kopioitu:
Ylivoimaiset kylmäominaisuudet
Sopii erittäin kylmiin sääoloihin. Neste takaa, että raaka-aineesta riippumatta sen polttoaine ylittää kotimaiset ilmastovaatimukset ja takaa turvallisen matkan.
Hyvä suorituskyky
Polttoaineella on korkea setaaniluku, 75–95, mikä varmistaa tehokkaan ja puhtaan palamisen, mikä antaa ajoneuvolle enemmän tehoa verrattuna esimerkiksi perinteiseen biodieseliin (FAME).
Hyvät varastointiominaisuudet
Voidaan varastoida pitkän aikaa laadun heikentymättä. Polttoaineeseen ei myöskään kerry vettä.
Nesteen sivuilta kopioitu:
Ylivoimaiset kylmäominaisuudet
Sopii erittäin kylmiin sääoloihin. Neste takaa, että raaka-aineesta riippumatta sen polttoaine ylittää kotimaiset ilmastovaatimukset ja takaa turvallisen matkan.
Hyvä suorituskyky
Polttoaineella on korkea setaaniluku, 75–95, mikä varmistaa tehokkaan ja puhtaan palamisen, mikä antaa ajoneuvolle enemmän tehoa verrattuna esimerkiksi perinteiseen biodieseliin (FAME).
Hyvät varastointiominaisuudet
Voidaan varastoida pitkän aikaa laadun heikentymättä. Polttoaineeseen ei myöskään kerry vettä.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1183
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: Neste My Diesel
Tulisikohan lisävoimaa viritettyyn dieseliin tolla, vs alemman setaaniluvun diesel ?
Se 400hv voa teho olisi kiva ylittää ....... Nyt vaan 387hv / 942Nm, varovaisella dynotuksella ...... Alle 4 - litrasesta koneesta ....
Se 400hv voa teho olisi kiva ylittää ....... Nyt vaan 387hv / 942Nm, varovaisella dynotuksella ...... Alle 4 - litrasesta koneesta ....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2870
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne
Vs: Neste My Diesel
Missähän päin tuota Myy Dieseliä on myytävänä. Pitääkö käydä muumilaakson Nesteeltä ostamassa vai tilata tankkiautollinen
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1582
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: Neste My Diesel
Minua ei toistaiseks kiinnosta noi muumilaakson aineet tippaakaan, kun on huonoja kokemuksia jo näistä kinkunrasvalla höystetyistä fossiiliaineistakin.
Siis kesälaadussa, ei talvilaadussa ole mitään valittamista ollu. Kesälaatua en ole enää moottorikäyttöön ottanutkaan.
Vaikka löpöä menee noin 3000 litraa suvikautena.
Antaa inokaampien testailla kyllä niitä käytännön kokemuksia sitten kuulee
Edelläkäviät kuluttavat enemmän, tuhlaavat aikaa, tuhlaavat rahaa
Siis kesälaadussa, ei talvilaadussa ole mitään valittamista ollu. Kesälaatua en ole enää moottorikäyttöön ottanutkaan.
Vaikka löpöä menee noin 3000 litraa suvikautena.
Antaa inokaampien testailla kyllä niitä käytännön kokemuksia sitten kuulee
Edelläkäviät kuluttavat enemmän, tuhlaavat aikaa, tuhlaavat rahaa
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 651
Vs: Neste My Diesel
Dynopenkissähän se tulisi ilmi, onko vaikutusta tehon suhteen ..... VAKOLA vois testata ihan hyvin, puolueettomana ja riittävällä määrällä testitoistoja.......
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2870
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne
Vs: Neste My Diesel
Eipä niistä ikävistä käyttökokemuksista yleensä hirveämmin huudella monet vaan kiroilee ja painaa pahkaansa. Sen kuitenkin olen yli 50 v kokemuksella havainnut että kehitys ei ole aivan sitä mitä esim. Neste kehuu. Polttoaineet ovat nykyisin lähinnä tarkoitettu heti käytettäväksi ja Pian ei varastoitavaksi.
Kantapään kautta on tullut koettua mitä esim. filtterit tykkää pitkistä varastoinneista, toista oli ennen. Ilkein on tilanne kun olet paatilla keskellä kovatuulista ulappaa ja .. tämän koin edellisenä kesänä. Se on nähtävä aika sellaisena että kiire ja ahneus sanelevat miten kauan tuote kestää. Eli nippa nappa takuuajan jos kestää niin.
Kantapään kautta on tullut koettua mitä esim. filtterit tykkää pitkistä varastoinneista, toista oli ennen. Ilkein on tilanne kun olet paatilla keskellä kovatuulista ulappaa ja .. tämän koin edellisenä kesänä. Se on nähtävä aika sellaisena että kiire ja ahneus sanelevat miten kauan tuote kestää. Eli nippa nappa takuuajan jos kestää niin.
Pakki- David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 415
Paikkakunta : Häme
Vs: Neste My Diesel
Joo, naapuri kun on tarkka kaikissa asioissa. Nyky löpön varastointi kestävyydestä puhuttaessa haki heti pari lasipulloa joissa oli varastoinut
muutaman vuoden kesälaatua. Ja voin vakuuttaa, että niissä pulloissa oli "pohjaselimentiä" ihan riittävästi.
Mulla on vielä verstaan hyllyssä lasipullossa tuota itselle ongelmia aiheuttanutta löpöä. Pakkaskestävyys siinä on ainakin likimain nolla.
Viime talvena kun verstaan lämpötila oli laskenu 2 astetta pakkaselle oli pullon pohjalla noin 3 cm parafiiniä.
Siirsin pullon ulos kovaan pakkaseen ja parafiini mössöä oli noin kolmasosa pullosta. Parafiini määrä vaikutti äkiseltää suurelta.
Noihin aikoihin oli muillakin reilusti ongelmia löpönkans
muutaman vuoden kesälaatua. Ja voin vakuuttaa, että niissä pulloissa oli "pohjaselimentiä" ihan riittävästi.
Mulla on vielä verstaan hyllyssä lasipullossa tuota itselle ongelmia aiheuttanutta löpöä. Pakkaskestävyys siinä on ainakin likimain nolla.
Viime talvena kun verstaan lämpötila oli laskenu 2 astetta pakkaselle oli pullon pohjalla noin 3 cm parafiiniä.
Siirsin pullon ulos kovaan pakkaseen ja parafiini mössöä oli noin kolmasosa pullosta. Parafiini määrä vaikutti äkiseltää suurelta.
Noihin aikoihin oli muillakin reilusti ongelmia löpönkans
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 651
Vs: Neste My Diesel
Joo, toivottavasti minua ei nyt viedä leivättömän pöydän ääreen raippoja saamaan.
Ahneuttahan ja itsekkyyttä on ollut niin kauan kuin ihmisiä ja taisi olla ennen meitäkin. Mutta nyt tähän on sotkeutunut toinen ilmiö, minkä kanssa vielä ei ole opittu elämään eli ilmastonmuutos (yhteen kirjoitettuna, eriksen kirjoitettunahan ilmaston muutos on aina ollut olemassa milloin mihinkin suuntaan). Välillä, aika monestikin, tuntuu, että ollaan tekemässä ilmiötä, mitä voisi kutsua kansalliseksi omiin housuihin kusemiseksi.
Minä en suinkaan ole ns. ilmastodenialisti vaan ilmastorealisti. Maapallo on selvinnyt pahemmistakin katastrofeista. Varmaan nytkin kun viimeinen ihminen poistuisi ja lähtiessään sammuttaisi valot, niin 10 000 vuoden kuluttua maapallo olisi edelleen täällä ja aika vähän ihmisen jättämiä jälkiä olisi näkyvissä enää. Maapallo on hyvin selvinnyt 10x ilman hiilidioksidipitoisuudesta nykyiseen verrattuna, kasvit vain rehotti silloin.
Ahneuttahan ja itsekkyyttä on ollut niin kauan kuin ihmisiä ja taisi olla ennen meitäkin. Mutta nyt tähän on sotkeutunut toinen ilmiö, minkä kanssa vielä ei ole opittu elämään eli ilmastonmuutos (yhteen kirjoitettuna, eriksen kirjoitettunahan ilmaston muutos on aina ollut olemassa milloin mihinkin suuntaan). Välillä, aika monestikin, tuntuu, että ollaan tekemässä ilmiötä, mitä voisi kutsua kansalliseksi omiin housuihin kusemiseksi.
Minä en suinkaan ole ns. ilmastodenialisti vaan ilmastorealisti. Maapallo on selvinnyt pahemmistakin katastrofeista. Varmaan nytkin kun viimeinen ihminen poistuisi ja lähtiessään sammuttaisi valot, niin 10 000 vuoden kuluttua maapallo olisi edelleen täällä ja aika vähän ihmisen jättämiä jälkiä olisi näkyvissä enää. Maapallo on hyvin selvinnyt 10x ilman hiilidioksidipitoisuudesta nykyiseen verrattuna, kasvit vain rehotti silloin.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1582
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: Neste My Diesel
Kaiketi se on sitä ilmastonmuutosta, kun tänä talvena ei ole aurattu vielä kertaakaan. Kalusto on kyllä ollu lähtövalmiudessa kaksi kuukautta.
Toissapäivänä kyllä tien lanasin. Harvemmin on tien kesähoitoa tammikuussa.
Tämmöset talvet on haasteellisia soratienhoidossa. +4 astetta on tälläkin hetkellä
Toissapäivänä kyllä tien lanasin. Harvemmin on tien kesähoitoa tammikuussa.
Tämmöset talvet on haasteellisia soratienhoidossa. +4 astetta on tälläkin hetkellä
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 651
Vs: Neste My Diesel
Mattkaun viestiin viitaten, Hiilidioksidin ja hiilen määrä lienee pysyvän melko vakiona, ainoastaan sen olomuodot vaihtelee.
Satoja tuhansia vuosia täällä on elämää ollut, ihmisetkin varmaan liki tai yli 10.000 vuotta, siis mitkä määriteltäneen ihmiseliöstöön tai läheiseen esisukuun.
Satoja tuhansia vuosia täällä on elämää ollut, ihmisetkin varmaan liki tai yli 10.000 vuotta, siis mitkä määriteltäneen ihmiseliöstöön tai läheiseen esisukuun.
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2870
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne
Vs: Neste My Diesel
mattkau kirjoitti:Missähän päin tuota Myy Dieseliä on myytävänä. Pitääkö käydä muumilaakson Nesteeltä ostamassa vai tilata tankkiautollinen
Jaa-a, muutamia asemia Suomessa myy. Itselläni lähistöllä kaksi kappaletta - Kuopiossa. Ja itsekin olen Mattkau:ta lainaten ilmastorealisti. Tässä biopolttoaineessa kiinnostaa kuitenkin se uusiutuvuus. Ja tuommoisessa ei ammattikäytössä olevassa taavetissa voisi puksutella oikein mainiosti kasvirasvalla lumia pihalta
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1183
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: Neste My Diesel
itellä oli viime talvena otettua ihan normi talvidieseliä kannussa koska ain ei syksyllä sitä saa heti ja jos tuleekin lunta/muuta ajoa niin ei kesälaatua enää kannata laittaa tankkiin kun ajoa vähän,ainakin nyt syksyllä tuo aito aine toimi vielä.
Bioaineista olen kuullut että ei kestä varastointia vaan täytyisi käyttää eikä säilöä,samaa ne puhuu nyky bensoistakin,mikä lie niillä totuus onkin toinen asia.
Täytyisi ite kans laitella puteleihin eriaineet ja antaa seisoskella niin näkee mitä käy,ja pitäs sitten ottaa nuo testi litkut ihan suoraan pumpuista ei mistää omista tankeista koska niissähän voi taas olla mitä vaan jäämiä.
Emännän ruohonleikkuriin olen laittanu säilöntäainetta kun ei huvita sellaista muovimoottoria rassailla,omista vaan tyhjentäny ja toisissa aineet sisällä joilla edes vähänkin ajoa/käyttöä on
Bioaineista olen kuullut että ei kestä varastointia vaan täytyisi käyttää eikä säilöä,samaa ne puhuu nyky bensoistakin,mikä lie niillä totuus onkin toinen asia.
Täytyisi ite kans laitella puteleihin eriaineet ja antaa seisoskella niin näkee mitä käy,ja pitäs sitten ottaa nuo testi litkut ihan suoraan pumpuista ei mistää omista tankeista koska niissähän voi taas olla mitä vaan jäämiä.
Emännän ruohonleikkuriin olen laittanu säilöntäainetta kun ei huvita sellaista muovimoottoria rassailla,omista vaan tyhjentäny ja toisissa aineet sisällä joilla edes vähänkin ajoa/käyttöä on
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1859
Ikä : 57
Paikkakunta : Hollola
Vs: Neste My Diesel
Bioöljysekoituksissa on joillekin leville ruokaa, eli jos säiliöön on joutunut itiöitä tai muuta levänsukuista ainetta niin kyllä se siellä saattaa kasvattaa rihmastoa. Puhtaat bioöljyt ovat mineraaliöljyjä herkempiä hapettumaan jos pinta saa olla vapaasti ilman kanssa tekemisisssä. Tunnetaan tapauksia, että tavallista rypsiöljyä on käytetty moottorisahan teräketjuöljynä ja se on toiminutkin, mutta kun saha on ollut välillä puoli vuotta käyttämättömänä aitassa, on voiteluöljypuoli sakkautunut täysin jumiin. Sitä en tiedä miten tuo bioöljyosuus mahdetaan prosessoida ennen naftaan sekoittamista, mutta kai sille jokin esteröinti tms. on tehtävä.
Bensan säilymiseen sellainen huhu: Kun jättää esim moottoripyörän talvitauolle niin kannattaa kuulemma tankata Shellin korkeaoktaanista viimeinen tankillinen. Siinä pitäisi oleman herkästi syttyvät jakeet tallella keväällä. Itte en ole kokeillut kun ei ole ollut tarvetta, mutta tuollaista olen kuullut alan miesten juttelevan.
Bensan säilymiseen sellainen huhu: Kun jättää esim moottoripyörän talvitauolle niin kannattaa kuulemma tankata Shellin korkeaoktaanista viimeinen tankillinen. Siinä pitäisi oleman herkästi syttyvät jakeet tallella keväällä. Itte en ole kokeillut kun ei ole ollut tarvetta, mutta tuollaista olen kuullut alan miesten juttelevan.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5013
Vs: Neste My Diesel
Joo tääl alkaa vaan Shellit olla vähissä,juu mulle sano sahahuolto kerran kun meni öljypumppu sahasta että ootkos käyttäny bioöljyjä tai ajellu jollai jäteöljyllä? no en kummallakaan ollu ajellu vaan ihan normi Tapio ym teräöljyillä,se sano et joo ei kannatakkaan kun ne bioöljyt kittaantuu niin kovaksi toisinaan että sillon ei öljypumppu pyörikkään ja se sitten syö niistä käyttöhampaat pois.
Tosin siinä sahamallissa meni monella muullakin pumppu ja ite kattelin että olsiko syy joko pumpun tai saha rungon lämpövenyminen...senverran vaan rakoa oli käyttörattaaseen että sekin voi syy ehkä olla?
Tosin siinä sahamallissa meni monella muullakin pumppu ja ite kattelin että olsiko syy joko pumpun tai saha rungon lämpövenyminen...senverran vaan rakoa oli käyttörattaaseen että sekin voi syy ehkä olla?
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1859
Ikä : 57
Paikkakunta : Hollola
Vs: Neste My Diesel
Joo, enpä ole koskaan ostanu tippaakaan teräketjuöljyä, enkä osta. Aina olen käyttäny traktorien vanhaa peräöljy. Eikä ole mennyt yhtään öljypumppua,
eikä ole menyt laippoja tai ketjuja enempää, kun muiltakaan. Tarkemmin sanoen muilta niitä on mennyt enemmän kun minulta.
Omatoimisten hankintahakkuiden määrä on menossa jonkin matkaa yli 2000 kiintokuution + polttopuu tuotanto.
Nykyisellä ammattisahalla olen tehny yli 1000 kiintoa ja laippa oli viimetalveen saakka alkuperänen.
Traktoreissa on nykyisin hyvät suodattimet peräöljylle ja kun antaa öljyn olla aikansa astioissa ja pinnasta ottaa teräketjuöljyn, hyvin toimii.
Se on sitä kierrätystä puhtaimmillaan.
eikä ole menyt laippoja tai ketjuja enempää, kun muiltakaan. Tarkemmin sanoen muilta niitä on mennyt enemmän kun minulta.
Omatoimisten hankintahakkuiden määrä on menossa jonkin matkaa yli 2000 kiintokuution + polttopuu tuotanto.
Nykyisellä ammattisahalla olen tehny yli 1000 kiintoa ja laippa oli viimetalveen saakka alkuperänen.
Traktoreissa on nykyisin hyvät suodattimet peräöljylle ja kun antaa öljyn olla aikansa astioissa ja pinnasta ottaa teräketjuöljyn, hyvin toimii.
Se on sitä kierrätystä puhtaimmillaan.
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 651
Vs: Neste My Diesel
Taitaa kauppojen hyllyillä aika monet teräketjuöljyt olla kierrätystavaraa, eli suodatettua seosta vaihdelaatikko-, hydrauliikka yms. öljyistä. Tuoteselosteessa ei juurikaan näy selvitystä öljyn ominaisuuksista.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5013
Vs: Neste My Diesel
Itse ostin Neste myytä vanhaan Cropmaster Dieseliin. Syitä oli kaksi; korkea setaaniluku parantaa syttymistä/käynistymistä. Synteettisenä aineena se palaa kuulemma puhtaasti eli savutus pienenee. Vielä aine on kanisterissa kun en ole saanut tankkia ajettua tyhjäksi. Palaan asiaan kun pääsen kunnolla testaamaan.
Biopolttoaineiden pitäisi periaatteessa olla mahdollisimman 'raakoja'/syötäviä ollakseen ekologisia (vähällä energiankulutuksella luotuja) mutta tätä on prosessoitu oikein olan takaa. Ei siis käsittääkseni ole levänruokaa vaan paremminkin niin keinotekoista ominaisuuksiltaan kuin vain voi olla, hyvässä mielessä siis.
Biopolttoaineiden pitäisi periaatteessa olla mahdollisimman 'raakoja'/syötäviä ollakseen ekologisia (vähällä energiankulutuksella luotuja) mutta tätä on prosessoitu oikein olan takaa. Ei siis käsittääkseni ole levänruokaa vaan paremminkin niin keinotekoista ominaisuuksiltaan kuin vain voi olla, hyvässä mielessä siis.
oju- David Brown : Cropmaster Diesel -51
Viestien lukumäärä : 21
Vs: Neste My Diesel
Juu, laittele ihmeessä kommenttia kuinka kone pyörii myyllä. Itse otin vuoden tarpeisiin perinteistä talvidieseliä nyt kuitenkin Saattaa jopa tuollainen 50L riittää jopa kahdeksi vuodeksi "kotitaavetin" osalta. Varsinkin, jos talvet on tällaisia, ettei tarvii edes käynnistää traktoria pariin kuukauteen.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1183
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: Neste My Diesel
Sepä vaan mulla kun ei tule mitään jäteöljyjä joita vois sahoissa käytellä ja jos tulee ne sellasia että ei kyllä kehtaa minnekkään kaadella.
10L kannu teräöljyä kestää parivuotta niin ei kovin kallista ole ja jos uuden sahankin ostaa niin en kyllä viitis tapella takuiden kanssa jos vähääkin epäilevät väärin käyttöä,vanhoilla toki kaikki omalla vastuulla.
Tuo on totta että myytävätkin teräöljyt kierrätyskamaahuono,tosin ostaahan moni kaikenmoisia muitakin putsausaineita kun pärjäis Fairylla,mäntysuovalla ja Masinolilla,monet puhdistusaineet on alkoholia,asetonia,tinneriä jne ja niitä saa ihan litroittain kaupanhyllyistä eikä paljoa maksa.
10L kannu teräöljyä kestää parivuotta niin ei kovin kallista ole ja jos uuden sahankin ostaa niin en kyllä viitis tapella takuiden kanssa jos vähääkin epäilevät väärin käyttöä,vanhoilla toki kaikki omalla vastuulla.
Tuo on totta että myytävätkin teräöljyt kierrätyskamaahuono,tosin ostaahan moni kaikenmoisia muitakin putsausaineita kun pärjäis Fairylla,mäntysuovalla ja Masinolilla,monet puhdistusaineet on alkoholia,asetonia,tinneriä jne ja niitä saa ihan litroittain kaupanhyllyistä eikä paljoa maksa.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1859
Ikä : 57
Paikkakunta : Hollola
Vs: Neste My Diesel
En minäkään teräketjuöljyn hintaa pelkää, mutta mulle tulee tuota kierrätysöljyä väkisinkin niin paljon, että on hyvä kun saan pienen osan itse kierrätettyä
sahojen kautta. Sahojen takuuasioita en ole edes miettiny. Ne on kuitenkin halpoja laitoksia, mutta se tulee kalliiksi jos tuhoaa traktorista voimansiirron
tai kaivurista hytrauliikasta jotain käyttämällä yli ikäistä öljyä.
Öljyjen ja suodattimien vaihto aina heti kun ohjekirjassa kerrottu tuntimäärä täytyy, ja joskus jo sitä ennen.
"Niin sanottu suhteellisuusteoria"
sahojen kautta. Sahojen takuuasioita en ole edes miettiny. Ne on kuitenkin halpoja laitoksia, mutta se tulee kalliiksi jos tuhoaa traktorista voimansiirron
tai kaivurista hytrauliikasta jotain käyttämällä yli ikäistä öljyä.
Öljyjen ja suodattimien vaihto aina heti kun ohjekirjassa kerrottu tuntimäärä täytyy, ja joskus jo sitä ennen.
"Niin sanottu suhteellisuusteoria"
1690 metsä- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 651
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Similar topics
» Neste ei kierrä lämppärille vesipumpun vaihdon jälkeen
» O; Diesel puristuspainemittari
» Nuffield 460 6,2 V8 Diesel
» Diesel sälää
» O: Matkavene diesel koneella SAA POISTAA
» O; Diesel puristuspainemittari
» Nuffield 460 6,2 V8 Diesel
» Diesel sälää
» O: Matkavene diesel koneella SAA POISTAA
Sivu 1 / 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa