Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Asiallinen/turvallinen vai spämmi?

5 posters

Siirry alas

Asiallinen/turvallinen vai spämmi? Empty Asiallinen/turvallinen vai spämmi?

Viesti  mattkau Ti Heinä 03 2018, 14:01

Kun yrittää kirjautua sivuille, on tulla tupsahtanut ruutuun tällainen ikkuna, jota ei pääse ohittamaan muuten kuin poistumalla sivuilta. Kysymys siis kuuluu onko turvallinen  ja onko muut saaneet vastaavia?

Asiallinen/turvallinen vai spämmi? Privac11[/url]

Tämähän on viesti, jossa kysytään kahdella kielellä lupa saada lähettää parin viikon välein ilmoitus sähköpostiin mielenkiintoisista taavetti-talli aiheista plus että olen lukenut käyttöehdot ja yksityisyyskäytänteet. Siis onko tämä lainmukainen kysely johon voi turvallisesti vastata vai onko nigerialaisten keksimä uusi kikka kalastella viattomien sähköpostiosoitteita.
mattkau
mattkau

David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1582
Paikkakunta : Saarijärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

Asiallinen/turvallinen vai spämmi? Empty Vs: Asiallinen/turvallinen vai spämmi?

Viesti  erkki Ti Heinä 03 2018, 15:34

Vaikea tietää mistä on kysymys. En kuitenkaan itse antanut hyväksyvää vastausta vaan räpläsin niin kauan että sain tuon kyselyn putoamaan pois päältä.

Netti on nykyään täynnä kaikkea ongintaa, josta syystä olen lopettanut mm. Facebookin käytön kokonaan. Myöskään Linkedin viesteihin en vastaa enää.


Viimeinen muokkaaja, erkki pvm Ti Heinä 03 2018, 17:58, muokattu 1 kertaa

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 5013

Takaisin alkuun Siirry alas

Asiallinen/turvallinen vai spämmi? Empty Vs: Asiallinen/turvallinen vai spämmi?

Viesti  1690 metsä Ti Heinä 03 2018, 17:03

On tuo kysely ollu muutaman kerran tarjolla, mut ei ihan viimeaikoina

1690 metsä

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 651

Takaisin alkuun Siirry alas

Asiallinen/turvallinen vai spämmi? Empty Vs: Asiallinen/turvallinen vai spämmi?

Viesti  jusape Ti Heinä 03 2018, 19:11

Mulla ei ole kertaakaan tullut eteen moista, ei tabletilla eikä pöytäkoneella....
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2870
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

Asiallinen/turvallinen vai spämmi? Empty Vs: Asiallinen/turvallinen vai spämmi?

Viesti  mattkau Ti Heinä 03 2018, 20:27

No ei kyllä mullakaan, kyselen muiden puolesta.

Mulla on semmoset estimet, että ihme jos joku ei-asiaankuuluva pääsis läpi. On jännä seurata miten näitä vakoilijoita ja kyselijöitä pyrkii sisään. Varsinkin MTV3 sivuilla saattaa olla jonossa yli kolmekymmentä (mun posti on MTVn sponsaama luukku). Täällä tallin sivuilla tuskin ketään koskaan, nytkin nolla. Ei vissiin kiinnosta tarpeeksi huijareita kuin satunnaisesti.

Käännän katseen "käyttäjään", olisitko viran puolesta kuullut tai nähnyt jotain asiaan liittyvää.
mattkau
mattkau

David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1582
Paikkakunta : Saarijärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

Asiallinen/turvallinen vai spämmi? Empty Vs: Asiallinen/turvallinen vai spämmi?

Viesti  käyttäjä Ti Heinä 03 2018, 21:07

mattkau kirjoitti:No ei kyllä mullakaan, kyselen muiden puolesta.

Mulla on semmoset estimet, että ihme jos joku ei-asiaankuuluva pääsis läpi. On jännä seurata miten näitä vakoilijoita ja kyselijöitä pyrkii sisään. Varsinkin MTV3 sivuilla saattaa olla jonossa yli kolmekymmentä (mun posti on MTVn sponsaama luukku). Täällä tallin sivuilla tuskin ketään koskaan, nytkin nolla. Ei vissiin kiinnosta tarpeeksi huijareita kuin satunnaisesti.

Käännän katseen "käyttäjään", olisitko viran puolesta kuullut tai nähnyt jotain asiaan liittyvää.

Ei ole tullut tollanen vastaan vielä kertaakaan. Eikös tuossa saa valittua vaihtoehtoa ei. tuohon salli uutiskirjeet. samaten tohon ekaan kyssäriin. Nyttenhän sivustojen evästeasiat yms. muuttuvat ja liki kaikki uutissaitit kysyy sitä että hyväksytkö evästeet yms. Itsellä tulee vastaan tämän tästä. Tällä foorumilla eikä oikein muillakaan foorumeilla misssä käyn ei ole tullut tällästä vastaan.

_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä
käyttäjä

David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 61
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne

Takaisin alkuun Siirry alas

Asiallinen/turvallinen vai spämmi? Empty Vs: Asiallinen/turvallinen vai spämmi?

Viesti  mattkau Ti Heinä 03 2018, 21:35

Niin, minulla on vain tämä kuva käytettävissäni ja tieto, että tulee esiin kun yrittää lokkautua tallin sivuille. Luultavasti kuitenkin pystyy kääntämään kytkimet asentoon ei, mutta kun ei tiedä mitä sitten tapahtuu.

Mitenkähän tässä sitten on valikoitunut, kun tuntuu, että joku muu on ehkä saanut tällaisen mutta ei lainkaan moni. Muutenhan noita evästeiden tyrkyttäjiä on monta kertaa päivässä ja niitä kun kyselee missä oot ja saako käyttää tietoa hyväksi. Tuntuu että nämä on lisääntyneet toukokuun jälkeen. Aiemmin sitten vissiin vain käyttivät sen kummemmin kyselemättä.
mattkau
mattkau

David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1582
Paikkakunta : Saarijärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

Asiallinen/turvallinen vai spämmi? Empty Vs: Asiallinen/turvallinen vai spämmi?

Viesti  jusape Ti Heinä 03 2018, 22:16

Jos tuollaisia ilmoituksia tulee, niin foorumikohtaisesti niiden pitäisi tulla suoraan itse foorumilta, ylläpitäjän tai moden lähettämänä, foorumipohjaisesti siis.
Taannoin näin oli konekansan osalta, juurikin tän uuden eeuusäänmöksen myötä, mutta asiasta oli foorumilla infoa jo etukäteen asiasta, ja mainittu et jotain sen tyyppistä tullee tapahtumaan....
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2870
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa