Sekuran S2 Explorer koppi
2 posters
Sivu 1 / 1
Sekuran S2 Explorer koppi
Nuffieldmaster -nimimerkki salasanan unohtaneena (ei jaksanut odottaa sen tulemista postiin kun kestänyt jo yli puoltuntia) kirjoittelee..
Ostin tuossa Sekura Explorer S2 ohjaamolla varustetun Leylandin ja nyt kyselenkin, mistä olette tuohon koppiin varaosia ostaneet? Liekkö sitten osat samoja, tarvis olisi lokasuojan sisustoille sekä kattoluukun, ovien ja takalasin kaasujousille. Autotarvikeliikkeet myyvät ei oota tahi sitten nuo jouset maksaa yli 40 kipaleelta. IKH:n kaman tunnen, ei tee mieli ostaa. Ajattelin jos taavetin alkuperäistoimittajalta saisi kunnon laatuiset ja kenties halvemmalla? Liekkö sitten sisustat samat leukussa ja taavissa? Musta keinonahka?
tuossa.
Mitä hintaluokkaa ne sitten edustavatkaan? Onkos noita lokasuojia saatavilla? Omista toki saa, mutta uusi on aina uusi.
Katto tuossa on priima, ei yhtään rasvasormen jälkeä. Muuten, onko nimim. velimhan tehnyt taaviinsa metsäohjaamon kääntyvine penkkeineen? Vinkkejä otan vastaan, koska tähän kokeilen sellaisen tehdä jos vain onnistuu, näyttää kyllä hyvältä että saisi.
Selasin tuon sekuran historiaa, ja se on nykyisin Bosal-Sekura. Joensuun metsäkonetehtaalle toimittavat timberjack aikaiset ohjaamot, ei näitä pyöriviä. Merkki on siis elossa, liekkö kukaan ottanut yhteyttä sinne nykyiseen tehtaaseen onko heillä varaosia?
Milläs koodilla tuohon saa suodattimen M-filteriltä? Kataloogi ei tunnistanut taavetin eikä leukunkaan kohdalta...
Kiittäen
Ostin tuossa Sekura Explorer S2 ohjaamolla varustetun Leylandin ja nyt kyselenkin, mistä olette tuohon koppiin varaosia ostaneet? Liekkö sitten osat samoja, tarvis olisi lokasuojan sisustoille sekä kattoluukun, ovien ja takalasin kaasujousille. Autotarvikeliikkeet myyvät ei oota tahi sitten nuo jouset maksaa yli 40 kipaleelta. IKH:n kaman tunnen, ei tee mieli ostaa. Ajattelin jos taavetin alkuperäistoimittajalta saisi kunnon laatuiset ja kenties halvemmalla? Liekkö sitten sisustat samat leukussa ja taavissa? Musta keinonahka?
tuossa.
Mitä hintaluokkaa ne sitten edustavatkaan? Onkos noita lokasuojia saatavilla? Omista toki saa, mutta uusi on aina uusi.
Katto tuossa on priima, ei yhtään rasvasormen jälkeä. Muuten, onko nimim. velimhan tehnyt taaviinsa metsäohjaamon kääntyvine penkkeineen? Vinkkejä otan vastaan, koska tähän kokeilen sellaisen tehdä jos vain onnistuu, näyttää kyllä hyvältä että saisi.
Selasin tuon sekuran historiaa, ja se on nykyisin Bosal-Sekura. Joensuun metsäkonetehtaalle toimittavat timberjack aikaiset ohjaamot, ei näitä pyöriviä. Merkki on siis elossa, liekkö kukaan ottanut yhteyttä sinne nykyiseen tehtaaseen onko heillä varaosia?
Milläs koodilla tuohon saa suodattimen M-filteriltä? Kataloogi ei tunnistanut taavetin eikä leukunkaan kohdalta...
Kiittäen
viearas- Vierailija
Vs: Sekuran S2 Explorer koppi
No nyt tuli salasana uudestaan...
Niin kokeilen linkkiä vielä kerran ja panen sen alle ilman tageja.
http://kuvablogi.com/blog/7305/22/
http://kuvablogi.com/blog/7305/22/
Niin kokeilen linkkiä vielä kerran ja panen sen alle ilman tageja.
http://kuvablogi.com/blog/7305/22/
http://kuvablogi.com/blog/7305/22/
Vs: Sekuran S2 Explorer koppi
nuffieldmaster kirjoitti:No nyt tuli salasana uudestaan...
Niin kokeilen linkkiä vielä kerran ja panen sen alle ilman tageja.
http://kuvablogi.com/blog/7305/22/
http://kuvablogi.com/blog/7305/22/
Jaa se tais hirsiukolla olla se nosturi...
Vs: Sekuran S2 Explorer koppi
meikäläinen siirtää tän tonne muut traktorimerkit osioon kun masteri sai salasanansa takaisin
massikka_mies- Ylläpito
- Viestien lukumäärä : 445
Paikkakunta : Ylämaa
Vs: Sekuran S2 Explorer koppi
Ei mulla ole mitään muutoksia tehty. Pyörivä penkki on tarkoitus hankkia joskus kun varallisuus antaa myöten, jos koneella silloin ajetaan. Penkin takana on tila jaloille, istun penkillä selkänoja haarojen välissä jalat penkin takana. Eihän tuo mikään hyvä ole, mutta ei tarvi selkä mutkallakaan olla. Jos laittaisi kääntöpenkin, hyvin sopisi. Toki jos on jalat kankottuneet, voi olla hankala pitää polvia niin koukussa, kun lattia on ylempänä mitä edessä. Venttiilipöytä on hytin puolella, takalasi kiinni, alalasi pois. Pitäisi tehdä siihen sopiva puolikas pleksistä, vähenisi meluhaitta ja kesällä sääsket.
Vieraili- Vierailija
Vs: Sekuran S2 Explorer koppi
Sparexilta saa noita sisustuksia ainakin taavettiin. 90-sarjassa saattaa olla samat kuin leukussa. Noin 200 euroa per puoli.Marjakankaalta voi tilata. Kaasujouset olen ottanut IKH:lta en ole huomannut niissä vikoja.
Vieraili- Vierailija
Vs: Sekuran S2 Explorer koppi
Hytin suotimia kyllä saa varaosista noin 30 euron hintaan,jos on sama kun taavetissa.
Olen tehny takajalkatilan ja pyörivän penkin taavetin 1490 sekuraan,se hankaluus noissa on,että lattiaa on pakko pudottaa alaspäin,muuten polvet on korvissa kyllä.
Hytti on niin matala,että jos penkin nostolla yrittää homman hoitaa,saa katella senjälkeen kattoluukusta ulos.
Tein pulttikiinnitteisen takajalkatilan siihen siten,että varpaat tulee alapalkin alapuolelle ja ikäänkuin hytin ulkopuolelle lastausaikana,ja kotelon sisässä oli vielä jalkakaasu,että saattoi antaa kierroksia tarpeen mukaan.
Näyttää tuo leulantin nostolaitehäkkyrä viedyn kyllä niin ylös,että tuo pitäs ensin purkaa pois,ja laittaa erilliset sylinterit kahtapuolen hoitamaan nostolaitteen nostoa ja laskua suoraan varsista,sitten tuohon vois saada metsäohjaamon.
Onko se nosto eritasoon lattiassa leukussa samassa kohti kun taavetissa,noin 86 cm taka alalasin alareunasta mitaten,jos on vähintään noin pitkä,niin silloin siihen saa juuri penkin pyörähtämään.
Se alaslasku kannattaa tehdä siitä vasemmalta puolen aivan edestä alkaen samaan tyyliin kun -05 sarjan valmeteissa.
Jos mahdollista,pitäs vielä senpuolen lokasuoja levittää sileäksi hytin palkin mukaan,mahtus jalatki olemaan pyöräytyksen aikana jossain.
Lokasuojia kattoja ja muita peltiosia ,kuten sivupeltejä etumaskeja ym. ei saa suomesta noihin taavetteihin uutena,ne joutuu tilaamaan englannista.
Ei ole tuo traktori kyllä mikään paras aihio metsäohjaamolliseksi traktoriksi,esim. FIAT 80-90CL olis paljon parempi tuohon hommaan,MF 390 hytistä myös tulee asiallinen, IH xl hytistä tulee myös parempi,ja Valmet olis jo siihen valmis tehtaan jäliltä,mutta jos sen haluaa valttämättä tehdä Leulandista,niin sehän pitää tehdä sitten siitä.
Olen tehny takajalkatilan ja pyörivän penkin taavetin 1490 sekuraan,se hankaluus noissa on,että lattiaa on pakko pudottaa alaspäin,muuten polvet on korvissa kyllä.
Hytti on niin matala,että jos penkin nostolla yrittää homman hoitaa,saa katella senjälkeen kattoluukusta ulos.
Tein pulttikiinnitteisen takajalkatilan siihen siten,että varpaat tulee alapalkin alapuolelle ja ikäänkuin hytin ulkopuolelle lastausaikana,ja kotelon sisässä oli vielä jalkakaasu,että saattoi antaa kierroksia tarpeen mukaan.
Näyttää tuo leulantin nostolaitehäkkyrä viedyn kyllä niin ylös,että tuo pitäs ensin purkaa pois,ja laittaa erilliset sylinterit kahtapuolen hoitamaan nostolaitteen nostoa ja laskua suoraan varsista,sitten tuohon vois saada metsäohjaamon.
Onko se nosto eritasoon lattiassa leukussa samassa kohti kun taavetissa,noin 86 cm taka alalasin alareunasta mitaten,jos on vähintään noin pitkä,niin silloin siihen saa juuri penkin pyörähtämään.
Se alaslasku kannattaa tehdä siitä vasemmalta puolen aivan edestä alkaen samaan tyyliin kun -05 sarjan valmeteissa.
Jos mahdollista,pitäs vielä senpuolen lokasuoja levittää sileäksi hytin palkin mukaan,mahtus jalatki olemaan pyöräytyksen aikana jossain.
Lokasuojia kattoja ja muita peltiosia ,kuten sivupeltejä etumaskeja ym. ei saa suomesta noihin taavetteihin uutena,ne joutuu tilaamaan englannista.
Ei ole tuo traktori kyllä mikään paras aihio metsäohjaamolliseksi traktoriksi,esim. FIAT 80-90CL olis paljon parempi tuohon hommaan,MF 390 hytistä myös tulee asiallinen, IH xl hytistä tulee myös parempi,ja Valmet olis jo siihen valmis tehtaan jäliltä,mutta jos sen haluaa valttämättä tehdä Leulandista,niin sehän pitää tehdä sitten siitä.
Vieraili- Vierailija
Vs: Sekuran S2 Explorer koppi
Hyviä vinkkejä tullut, pitää sitten nuo lokasuojat kopistella vasaralla suoriksi.
Se miksi leukun valitsin, katsoin että samaan hintaluokkaan nelivedoissa ei saa edes belarusta tahi setoria nelivetona mihin hintaluokkaan tuo jäi ja kun kohdalle sattui Tästä kiitos leukun maineelle, josta itse en välitä.
Joku osuvasti sanoi, että metsäohjaamo on asennekysymys, sitä se on. Kun hiukan selaa nettiä niin on niitä "mettäohjaamoita" melkoisiin koneisiin tehty. Toimivia vai ei, se on varmasti omistajan mielipiteenä eri kuin sivusta katsojan.
Eilen juuri sain valtran kääntöpöydän ja sitä sovittelin leukun istuimeen.
Itse olen niin lyhyt, että 10 cm nosto ei haittaa, yllän myös polkimille hyvin. Ongelma saattaa tulla sivuttaistilassa kun vaihdekepit on kahtapuolta.
No pitää laittaa rojektista kuvia jahka se etenee... Kiitos taavettitallilaisille infosta!
Se miksi leukun valitsin, katsoin että samaan hintaluokkaan nelivedoissa ei saa edes belarusta tahi setoria nelivetona mihin hintaluokkaan tuo jäi ja kun kohdalle sattui Tästä kiitos leukun maineelle, josta itse en välitä.
Joku osuvasti sanoi, että metsäohjaamo on asennekysymys, sitä se on. Kun hiukan selaa nettiä niin on niitä "mettäohjaamoita" melkoisiin koneisiin tehty. Toimivia vai ei, se on varmasti omistajan mielipiteenä eri kuin sivusta katsojan.
Eilen juuri sain valtran kääntöpöydän ja sitä sovittelin leukun istuimeen.
Itse olen niin lyhyt, että 10 cm nosto ei haittaa, yllän myös polkimille hyvin. Ongelma saattaa tulla sivuttaistilassa kun vaihdekepit on kahtapuolta.
No pitää laittaa rojektista kuvia jahka se etenee... Kiitos taavettitallilaisille infosta!
Vs: Sekuran S2 Explorer koppi
Anna tulla kuvia kun kerkiät.Taavettimiehet kyllä jeesaa,jos osaa.
Vieraili- Vierailija
Vs: Sekuran S2 Explorer koppi
Juu, näinhän se on nykyaikaan, että foorumeilta saa vinkkejä, tai no melkein jokaiselta. Ford -autofoorumilta en saanut oikein mitään irti kun tuon projektisierran kanssa painin. No nyt tehdään niin, että edetään kokeile ja hämmästy periaatteella.
Kovasti sai kolarivaltran istuimen kääntöjalustaa prässissä prässäillä, jotta sen sai asettumaan suoraksi. Kova on tärsky ollut, oikeastaan mitään ehjää ei siitä kopista löytynyt josta tuon purin. Voi vain kuvitella kuskin olot kun on ympäri pyörähtänyt (mustelmilla selvinnyt).
Nyt on kuitenkin penkkiä hahmoiteltu paikoilleen ja tuollainen on tulos: http://kuvablogi.com/nayta/2379870/ Hieman ahasta on, mutta kyllä se siitä asettuu kun saa värkättyä lisää. Ohjaamoa on pakko muokata, ja sillä tavalla sinne tilaa saa. Nyt kuitenkin projekti jää jäihin volvo bm:n takia joka pitäs saada kuntoon keväthangille.
Kovasti sai kolarivaltran istuimen kääntöjalustaa prässissä prässäillä, jotta sen sai asettumaan suoraksi. Kova on tärsky ollut, oikeastaan mitään ehjää ei siitä kopista löytynyt josta tuon purin. Voi vain kuvitella kuskin olot kun on ympäri pyörähtänyt (mustelmilla selvinnyt).
Nyt on kuitenkin penkkiä hahmoiteltu paikoilleen ja tuollainen on tulos: http://kuvablogi.com/nayta/2379870/ Hieman ahasta on, mutta kyllä se siitä asettuu kun saa värkättyä lisää. Ohjaamoa on pakko muokata, ja sillä tavalla sinne tilaa saa. Nyt kuitenkin projekti jää jäihin volvo bm:n takia joka pitäs saada kuntoon keväthangille.
Vs: Sekuran S2 Explorer koppi
Joo,on tosi,että sillä budjetilla ei tosiaan saa juuri mitään traktoria,millä tuollaisen leukun saa.
Kannattaa tarkistaa muuten se lattian pykälän paikka,että on samassa kohti kun taavetissa,ennenkuin tilaat niitä verhouksia.
Tuleehan siihen metsäohjaamo,jos ei tosiaan ole rima oikein korkealla,mutta jos valmettitasoa aaattelee,on hommaa kyllä sitten.
Itse ajelin 4 kuormaa tänään tuolla 1594 casella,siinä on pyörivä penkki,mutta ei sovi pyörimään kunnolla,on ek vipua,ym edessä,kyllä tahtoo suonella alkaa jalkaa vetämään kun punossa istuu,nuorempana ei tuostakaa tienny mitään,vaikka päivän istu.
Olen sisustanu tuon David Brown Partsin osilla,niin ei raaski oikein muutella tuota hyttää,-94 Sarjassa se on niin viihtyisä ja hiljainen kun se on kunnossa.
Ovitiivistettä löytyy Korjakumilta,mikä pelittää siinä.
Sivuikkunan kahvoja ja tuulilasinpyyhkimen moottoria ja kytkintä saa Marjakankaalta kohtuuhintaan.
Pihlajaniemellä on niitä lamppuja ja ovipumppuja ym. sekuraan,ja sattuvat sopivia puhelimellaki tilaten ,ollut toisinaan ihan alkuperäisiäki.
Kannattaa tarkistaa muuten se lattian pykälän paikka,että on samassa kohti kun taavetissa,ennenkuin tilaat niitä verhouksia.
Tuleehan siihen metsäohjaamo,jos ei tosiaan ole rima oikein korkealla,mutta jos valmettitasoa aaattelee,on hommaa kyllä sitten.
Itse ajelin 4 kuormaa tänään tuolla 1594 casella,siinä on pyörivä penkki,mutta ei sovi pyörimään kunnolla,on ek vipua,ym edessä,kyllä tahtoo suonella alkaa jalkaa vetämään kun punossa istuu,nuorempana ei tuostakaa tienny mitään,vaikka päivän istu.
Olen sisustanu tuon David Brown Partsin osilla,niin ei raaski oikein muutella tuota hyttää,-94 Sarjassa se on niin viihtyisä ja hiljainen kun se on kunnossa.
Ovitiivistettä löytyy Korjakumilta,mikä pelittää siinä.
Sivuikkunan kahvoja ja tuulilasinpyyhkimen moottoria ja kytkintä saa Marjakankaalta kohtuuhintaan.
Pihlajaniemellä on niitä lamppuja ja ovipumppuja ym. sekuraan,ja sattuvat sopivia puhelimellaki tilaten ,ollut toisinaan ihan alkuperäisiäki.
Vieraili- Vierailija
Vs: Sekuran S2 Explorer koppi
Nyt on sitten taas sepitelty, ja tuossa kun vertasin uuteen A92:seen valtraan noita tiloja niin leukku on jo voitolla!
Koppiin en ole kerennyt vielä tekemään mitään, pelkästään istuimen sijaintia säädin sopivaksi. Tuo valtran kääntöjalusta on ihan näppärä kun se on semmoinen "epäkesko". Ainoastaan kääntyminen on hankalaa, mutta kunhan tähän saa taakse kytkimen, ohjausvivun ja kaasun niin eipä tarvitse aina ollakkaan kääntymässä, metsään mennessä ja pois palatessa.
Kärrykuormain yhdistelmäksi olemme katselleet joko uutta Kesla 204T:tä ja 9 tonnin kärriä, tahi sitten käytettyä 303:sta ja 10 tonnin vetävää keslaa, siinä olisi Parkerin minivivut ja iqan, hinnat samoissa... Uusi raskaampi maatilapilkki tahi sitten ammattilaiskuormaaja käytettynä, melko hyviä vaihtoehtoja molemmat...
Olisipa mukava olla etuniittomurskain jonka laittaisi taakse. Melko ketterä niittoyhdistelmä tulisi! Leukun erikoisuus on H alueen kova nopeus, 32km/h menee tuo pakilla, testasin gepsillä...
Koppiin en ole kerennyt vielä tekemään mitään, pelkästään istuimen sijaintia säädin sopivaksi. Tuo valtran kääntöjalusta on ihan näppärä kun se on semmoinen "epäkesko". Ainoastaan kääntyminen on hankalaa, mutta kunhan tähän saa taakse kytkimen, ohjausvivun ja kaasun niin eipä tarvitse aina ollakkaan kääntymässä, metsään mennessä ja pois palatessa.
Kärrykuormain yhdistelmäksi olemme katselleet joko uutta Kesla 204T:tä ja 9 tonnin kärriä, tahi sitten käytettyä 303:sta ja 10 tonnin vetävää keslaa, siinä olisi Parkerin minivivut ja iqan, hinnat samoissa... Uusi raskaampi maatilapilkki tahi sitten ammattilaiskuormaaja käytettynä, melko hyviä vaihtoehtoja molemmat...
Olisipa mukava olla etuniittomurskain jonka laittaisi taakse. Melko ketterä niittoyhdistelmä tulisi! Leukun erikoisuus on H alueen kova nopeus, 32km/h menee tuo pakilla, testasin gepsillä...
Vs: Sekuran S2 Explorer koppi
Leukun koppia en ole vielä muutellut kun kone on nyt ajossa lumihommissa lingon edessä jos tulee aamuyöstä lähtöjä...
Kuormaajaksi tuli sitten Patun 600 eli 4 putkinen kääntö, 6 metriä ulottuvuus, jatko, a-tassut ja laajakulmanivel kuten vaatimuksina olikin. kärrinä 1 palkki kronos jossa ropsoniveto. Kuormaajassa danvossin hydrauliesiohjaus.
Tämmöstä väliaikatietoa...
Kuormaajaksi tuli sitten Patun 600 eli 4 putkinen kääntö, 6 metriä ulottuvuus, jatko, a-tassut ja laajakulmanivel kuten vaatimuksina olikin. kärrinä 1 palkki kronos jossa ropsoniveto. Kuormaajassa danvossin hydrauliesiohjaus.
Tämmöstä väliaikatietoa...
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa