Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Pinnoitetut talvirenkaat

Siirry alas

Pinnoitetut talvirenkaat Empty Pinnoitetut talvirenkaat

Viesti  ikilika lähetetty Pe Marras 27 2009, 21:24

Onkos teillä millasia kokemuksia pinnotetuista talvirenkaista? Ite ostin transittiin cr-renkaat merkkiset gummit 185r14, löyty halvalla rajamarketista (170e). Kun viikko sitte ne pyöräytin vanteille niin yllätyin positiivisesti tasapainojen määrästä, taisi suurin paino olla 30g vanhoilla peltivanteilla. Monet uudet merkkirenkaatkin vaatii enemmän. Toinen positiivinen yllätys oli ajossa, olin aivan varma että hakkapeliitta 10 pinnalla olevat krouvit uusionastarenkaat olis todella kovaääniset ja kamalat ajaa, mutta ei, ihmeen hiljaset eikä ajossakaan pahaa sanottavaa. Kerrankin meni sika säkissä hankinta nappiin. lol!
ikilika
ikilika

David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1167
Ikä : 43

Takaisin alkuun Siirry alas

Pinnoitetut talvirenkaat Empty Vs: Pinnoitetut talvirenkaat

Viesti  pets lähetetty Pe Marras 27 2009, 23:18

Mulla oli hiluxissa oli joskus pinnotetut talvirenkaat. Olivat ihan ok ajella. Nastat vain lähtivät herkemmin pois. Tosin tuosta on aikaa jo yli 10 vuotta. Laatu on varmaan parantunut.

pets

Viestien lukumäärä : 171

Viesti  kujanjuh lähetetty La Marras 28 2009, 08:34

Neljä kertaa olen hankkinut pinnoitetut rengassarjat. Ei ole mitään ikävää kerrottavaa niistä, talvirenkaissa nastat pysyneet siinä missä uusissakin gummeissa. Ajotapani on tosin rauhallinen, ei tule reviteltyä lähdöissä, ehkä siinäkin osasyy nastojen pysymiseen. Tällä hetkellä ei kyllä ole pinnoitettuja käytössä. Kymmenen kertaa mieluummin otan alle tunnetun valmistajan runkoihin pinnatut talvirenkaat, kuin jotkut eksoottiset kaukoidän suunnalla tehdyt uunituoreet kumit.
Takavuosina minulla oli Transitissani alla hyvärunkoiset, mutta kulutuspinnoiltaan lähes sakkokunnossa olleet Misukat. Kun vaihdoin talvirenkaisiin, vein Misukat vanteineen suoraan rengaspinnoittamoon. Kevään koittaessa sain Misukat uudella tosi kestävällä pinnalla alleni. Eivätkä olleet hinnan kiroissa, olivat tosi halvat, vannetyötkin taisin saada ihan ilmaiseksi. Tosi kestävät pinnat, ajelin niillä vuosikausia. Kun aikanaan vein Transitin purkaamoon, joku maksoi minulle vielä Misukoista 200 mk, tietty levypyörineen.

kujanjuh

Viestien lukumäärä : 241

Viesti  kujanjuh lähetetty La Marras 28 2009, 21:35

Viimeiset kaksi rengassarjaa olen tilannut netin välityksellä Saksasta. Kymmeniä rengasmerkkejä on saatavilla joukossa kaikki pohjoismaiset ja tietenkin kaikki suuret rengasmerkit. Hinnat on edullisia ja jos vielä sattuu löytymään joku tarjouksessa oleva, niin a vot. Renkaat ilmestyvät kotiportille noin viikossa tilauksesta ja rahdit sisältyy hintaan. Ostajan huoleksi jää tietysti vannetöistä ja tasapainotuksesta huolehtiminen. Renkaiden ja rengastöiden hinnan jälkeen jää yleensä satakunta euroa hyvää verrattuna siihen, että käyttäisi kotoisten rengasliikkeiden tingittyjä tarjoushintoja.

kujanjuh

Viestien lukumäärä : 241

Viesti  Vieraili lähetetty La Marras 28 2009, 21:42

Joo,itse olen ostellu nykyvuosina myös renkaat sieltä,täälltä pruukattiin ennen hakea ne Haaparannasta,mutta nyt tuo sakemannien firma myy renkaat suunnalleen samaan hintaan.

Vieraili
Vierailija

Viesti  ikilika lähetetty Su Marras 29 2009, 17:16

Rengas onlinesta on ilmeisemmin kyse, sieltä olen itekkin tilannut useita sarjoja, kaikki kesäkumit toimii oikein hyvin ja ne pinnoitetut winter tact kitkarenkaat on hyviä myös suomen talvessa, kunhan on max t-nopeusluokkaa. Iteltä löytyy rengaskone ja tasapainotuskone, ei tartte muita vaivata eikä työstä maksella... Halvempia nastarenkaita saa nordenrengas nimiseltä firmalta, ilmeisesti ruotsin puolen gummeja..
ikilika
ikilika

Viesti  Vieraili lähetetty Su Marras 29 2009, 17:48

se on hyvä kun on itsellä koneet, niin ei tarvitse vierä muille laitettavaksi. täälläpäin ovat niin tarkoja etteivät rupea laittelemaan niitä vanteille jos ei ole heiltä ostettu.

Vieraili
Vierailija

Viesti  ikilika lähetetty Su Marras 29 2009, 18:02

kujanjuh kirjoitti:Neljä kertaa olen hankkinut pinnoitetut rengassarjat. Ei ole mitään ikävää kerrottavaa niistä, talvirenkaissa nastat pysyneet siinä missä uusissakin gummeissa. Ajotapani on tosin rauhallinen, ei tule reviteltyä lähdöissä, ehkä siinäkin osasyy nastojen pysymiseen.
Takavuosina minulla oli Transitissani alla hyvärunkoiset, mutta kulutuspinnoiltaan lähes sakkokunnossa olleet Misukat. Kun vaihdoin talvirenkaisiin, vein Misukat vanteineen suoraan rengaspinnoittamoon. Kevään koittaessa sain Misukat uudella tosi kestävällä pinnalla alleni. Eivätkä olleet hinnan kiroissa, olivat tosi halvat, vannetyötkin taisin saada ihan ilmaiseksi. Tosi kestävät pinnat, ajelin niillä vuosikausia. Kun aikanaan vein Transitin purkaamoon, joku maksoi minulle vielä Misukoista 200 mk, tietty levypyörineen.
Heh, ei mullakaan transitissa oo ajotapa kuin pakosta rauhallinen, eipä varmaan kauheesti laiskempaa vekotinta oo tehtykkään... Pois lukien 123-korinen vakio 200d mersu automaattina Laughing
ikilika
ikilika

Viesti  ikilika lähetetty Pe Marras 08 2013, 18:43

Pistin taas parisen kierrosta noita pinnattuja talvigummeja alle, emännälle ässät hakkapeliitta2 pinnalla ja itelle tilasin virosta master merkkiset virossa pinnatut kitkat. Ei oo pahaa sanottavaa viron gummeista, hiljaset, hyvät ajaa ja tasapainoja meni aivan normaali määrä. Talvikelit näyttää sitte mitä se pito on... Ovat gislaved soft frost2 pinnalla, vaikka rsi pinnalla mukamas ovatkin... Tää on halpa pulju: http://www.tyresto.com/ Kotiinkuljetus 28e...
ikilika
ikilika

Viesti  käyttäjä lähetetty Pe Marras 08 2013, 20:10

Ei mitään hyvää kerrottavaa pinnatuista talvikkaista. Kokeiltu monia merkkejä ajan saatossa.
Nykyään alla pyörii vain ja ainoastaan Nokialaiset,.
käyttäjä
käyttäjä

David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 695
Ikä : 58

http://www.ramin.fi/

Viesti  ikilika lähetetty Pe Marras 08 2013, 20:19

Edellistalvena ostin eco-topin pinnaamat nastarenkaat hakkapeliitta 4 pinnalla, oli emännän rellussa alla ja voin sanoo ettei kelvottomampia kumeja oikeen voi olla. Aivan järkyttävä meteli ajossa ja tasapainoja meni kohtuullisen paljon. No ostin sitte tilalle greendiamond kitkat, eli myöskin pinnatut. Näitä oli ittellä joskus käytössä useempi kierros ja ne toimi hyvin. Vaan nämä osottautu sudeksi, patti kyljessä ja kivikova pintakumi. Ja kuinka ollakkaan, valmistaja oli myöskin eco-top. Tätä en huomannut ostettaessa. Talvi näillä kuitenkin loppuun ajettiin ja nyt ostin sitte nuo ässät tilalle. Eli minulle ei enää eco-topin kumeja tule. Evil or Very Mad
ikilika
ikilika

Viesti  TIKO lähetetty Su Marras 10 2013, 17:40

Pinnatuista ei kokemuksia, uutena ostetut kitkat ollut aina camryn alla. Saa valoista lähteä sutienkin..pintaa on vielä vaikka jo 4v vanhat renkaat. Ykkösautossa corolla versossa nastarenkaat kun en itse aja sillä paljoa..Smile 
TIKO
TIKO

David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 819
Ikä : 42

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa