Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Puuhommia..

2 posters

Siirry alas

Puuhommia.. Empty Puuhommia..

Viesti  Metsaman Su Toukokuu 07 2017, 08:55

Polttopuiden tekoa aloitellut...

Metsäkärri perään:



Puusäkki laanin tekoa ja ensimmäinen säkki.. Huom !  DB 1290 pyörittää klapikonetta.

.

Metsaman

David Brown : David Brown 1290, David Brown 880 Implematic
DBTCF:n jäsen nro : 151
Viestien lukumäärä : 165
Paikkakunta : Pohjois-savo

Takaisin alkuun Siirry alas

Puuhommia.. Empty Vs: Puuhommia..

Viesti  mattkau Su Toukokuu 07 2017, 12:45

Hyvännäköistä värkkiä sinulla ja näkyy lumetkin jo melkolailla hävinneet.

Minun pitää vielä odotella hetki lumien vähenemistä ennenkuin pääsen mettään. Nimittäin MHY:n urakoitsija kävi syksyllä "siivoilemassa" 20kV linjan varsia. Koneella tietysti kävi ja vei myyntikelpoisen puun pois. Nyt siellä on jäljellä pienempää koivua, kuusta raitaa ja muuta lehtipuuta kaadettuna ja osa tietysti poljettuna maahan ajouran pohjalle. Niistä löytyy ehkä jotain 30 mottia haloksi tehtynä. Minun koneet on äänisaha ja taavetin perässä oleva halkohäkki, siis verratuna sinun oikeisiin koneisiin.
mattkau
mattkau

David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1582
Paikkakunta : Saarijärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

Puuhommia.. Empty Vs: Puuhommia..

Viesti  Metsaman Su Toukokuu 07 2017, 15:40

mattkau kirjoitti:Hyvännäköistä värkkiä sinulla ja näkyy lumetkin jo melkolailla hävinneet.

Minun pitää vielä odotella hetki lumien vähenemistä ennenkuin pääsen mettään. Nimittäin MHY:n urakoitsija kävi syksyllä "siivoilemassa" 20kV linjan varsia. Koneella tietysti kävi ja vei myyntikelpoisen puun pois. Nyt siellä on jäljellä pienempää koivua, kuusta raitaa ja muuta lehtipuuta kaadettuna ja osa tietysti poljettuna maahan ajouran pohjalle. Niistä löytyy ehkä jotain 30 mottia haloksi tehtynä. Minun koneet on äänisaha ja taavetin perässä oleva halkohäkki, siis verratuna sinun oikeisiin koneisiin.

Vanhoja vehkeitä kaikki tuota klapikonetta lukuun ottamatta.. nyt muutamana päivänä lumia sulatellut tosin yleensä tähän aikaan vuodesta ei ennen lunta ole juuri enää ollut.. kylmä on tämä kevät..

Metsaman

David Brown : David Brown 1290, David Brown 880 Implematic
DBTCF:n jäsen nro : 151
Viestien lukumäärä : 165
Paikkakunta : Pohjois-savo

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa