Taavetti sammuilee 1390
+5
juki
erkki
jusape
TIKO
ikilika
9 posters
Sivu 1 / 1
Taavetti sammuilee 1390
Nyt on painittu pari viikkoa taavin kans. Onkelma on itsestään sammuminen, peli on toiminut normaalisti kunnes pariviikkoa sit sammu auratessa tielle. Epäilin heti polttoainesuorattimia ja ajatelinkin että ne olisi mennyt tukkoon, taavi seiso noin parituntia jonka jälkeen kokeilin käymään. Rattori lähti pitkällästartilla käyntiin. Poika ajeli noin 4 kilsaa kotiin, toimi sen matkan mutta sammu taas pihaan. Seuraavana päivänä vaihdettiin suorattimet ja käsipumpunlasikuppi putsattiin ilmaus ja taavi tulile.Pari päivää myohemmin poika auras pihansa lähti meille päin pääsi noin puoli kilsaa ja taas sammu. Kävin hinaamassa rattorin takas pihaan aikansa seiseenä koitettiin käyntiin ja pitkällä startilla taas käynisty ja toimi normaalisti. Rattori sammu sit taas Eilen kaadetiin poltiksen joukkoon 3/4 osaa litran dieselin jäänestoapullosta, aukasin alemman ilmaruuvin startauksen aikana ei tullut ilmaaa polttoainetta kyllä, ylemmästä ilmaruuvista tuli kans polttoainetta mutta mielestäni vähän nihkeän oloisesti siten aukaisin suorattimien ilma ruuvin ja heti käynnistyi tänään taavi sammui pojalla taas nyt en oo vielä käynyt kattomassa saako sen käyntiin. Voiko suoratin vaidosta jäädä ilmaa, onko muilla ollut vastaavaa vikaa että sammuu ja taas käynnistyy ilman ilmausta, vai onko tankeissa jotain paskaa mikä tukkii imuputken ja onko imuputkessa sihtiä. Rattorilla on ajettu noin 2500 h eli lähes sisäänajamaton polttoainetta lisättiin kolme 20 l kannullista talvilaatua ekan sammumisen jälkeen, eli arvon tallimiehet nyt ois hyvät neuvot tarpeen itselläni on ollut käsitys jo taavi sammuu ilman takia ei se käynnisty ennen kun on ilmannut. nyt omat ideat alkaa olla loppu
juki- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 19
Vs: Taavetti sammuilee 1390
Mulla tuli mieleen ekana toi tankin imuputken pää, jos on joku maalin tai ruosteen kikkare mikä läpsähtää imuputken päähän ja putoo pois kun kone sammuu. Voi tietty olla siirtopumppukin entinen, tappi kulunu tai takaiskut päästää läpi. Mites korvausilma? Ettei alipainetta kehity tankkiin? Suhahtaako korkkia avatessa?
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: Taavetti sammuilee 1390
Korkin virkaa toimittaa leikattu litranpullo voisiko pumpuntappi olla kulunut jo noilla tunneilla ?
juki- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 19
Vs: Taavetti sammuilee 1390
Nuo viisaammat varmaan vastaa kun kerkiivät. Muistankohan väärin että jossain vuosimallissa oli pehmeempiä tappeja ja niistä on ollut kipuja.
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: Taavetti sammuilee 1390
Taavi on vuosimallia -81 ja ollu uuresta asti suvussa
juki- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 19
Vs: Taavetti sammuilee 1390
Otappa auki ekana musta muoviletku mikä siirtopumpulle tuo ainetta tankista, mulla se oli heinänkorsia täynnä kerran. Jumittaa siihen helmiliitokseen viimeistään. Jos puhdas, tuuttaa paineilmaa hieman tankkiinpäin muoviletkun päästä. Ei nuo tuntimäärät välttämättä, vaan aineen puhtaus. Hommaa se tankin korkki.. Kaikenlaista pölyä menee tuollaisenkin virityskorkin kautta tankkiin. Paras konsti kun kokonaan tyhjennät tankin yhdysputkesta, klemmariliitos auki ja tulpista mikä siellä alimpana. Aika lailla moskaa varmasti. Sitten vielä huuhtaisee tankkaamalla jotai 5ltr, lorottaa alakautta pois siitä yhdysputkesta puhtaaseen saaviin. Aineet saa käyttöön taas suodattamalla puhtaan tiheän korjaamoliinan läpi.
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: Taavetti sammuilee 1390
Yhdysputkihan on periaatteessa kaikkein alimmassa kohassa, misä voi olla.... Ja 8 vaiko 10mm avoin putkenpää yhdyksessä, eli reikä imuputkessa taitaa olla kylläkin 8mm.... Siihen nyt ei kummoista kärpästä tarvii päähän osua, kun löpön riittävä liikkuminen loppuu....
Muutamista vastaavista tankkeja putsannut, ja HUH sitä moskan määrää, mitä on tullut, vaikka on ihan farmitankista tankattu, ja orkkiskorkki täyttölävessä edelleenkin tallessa.....
Muutamista vastaavista tankkeja putsannut, ja HUH sitä moskan määrää, mitä on tullut, vaikka on ihan farmitankista tankattu, ja orkkiskorkki täyttölävessä edelleenkin tallessa.....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Taavetti sammuilee 1390
Joopa joo kai sitä täytyy vaan asennoitua polttoaineen läträykseen huomenna. Itsekkin mietiskelin paskaista tankkia/tankkeja ja sitä siirtoletkua, kuuluuko polttoöljyn kuplia/vaahdota sakkakupissa kun rattori käy ? ja kummasta tankista pumppu imee polttoainetta, täytyykö tankit ensin vasemmanpuoleisen kautta ja imeeko siirtopumppu oikeanpuoleisesta tankista.
juki- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 19
Vs: Taavetti sammuilee 1390
Taitaa imee ilmaa jostaki jos kuplia näkyy...
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: Taavetti sammuilee 1390
Kovasti tuo kuulostaa siltä, että sopan saanti ahdistaa. Se saattaa käydä tyhjäkäyntiä ja kevyttä ajoa ihan normaalisti, mutta kun tulee hiukankin kuormaa, vastamäkeä tai muuta vedätystä, niin pumppu vetäisee ilmat jostakin imupuolen liitoksesta. Jos siirtopumpulla ilmaaminenkin on pihin tuntuista, niin todennäköisesti polttoaine ei halua tulla tankista siirtopumpulle vaan pihistelee siltä väliltä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: Taavetti sammuilee 1390
Joka kerta kun on sammunut on ollut suunnanvaihto tilanne on lähdetty eteen tai taaksepäin.
juki- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 19
Vs: Taavetti sammuilee 1390
Ainahan se liikkeelle lähtiessä hivauttaa säädintä hiukan suuremmalle kun pitää saada massa liikkelle. Varsinkin isolla vaihteella. Kokeile ensiapuna puhaltaa paineilmalla pumpulle tuleva imuputki.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: Taavetti sammuilee 1390
Imuputken avoin imupää taisi olla luokkaa 10mm ja siinä ennen letkua taisi putken reikäkoko supistua jopa 6mm ( 8mm letkulle ) luokkaan.... Eli putkeen pääsee sisään vaikka 8mm roska ja se kiilaa itsensä siihen 10-15cm päähän imuputken alusta......
Imu on tankkien välisestä yhdysputkesta, puolivälin paikkeilta...... Täyttö menee vasemman kautta kaikki.....
Imu on tankkien välisestä yhdysputkesta, puolivälin paikkeilta...... Täyttö menee vasemman kautta kaikki.....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: Taavetti sammuilee 1390
Minun 1594 sammuili kans parin viikon ajan aina silloin tällöin.Tuli kuplaa lasikuppiin käydessä.
Tarkistin kaikki liitokset ,puhalsin paineilmaa tuloputkeen,jne eikä apua.
Sitten otin lasikupin tiivisteen pois ,putsasin tiivisteuran ja käänsin tiivisteen toisin päin.
Siihen loppui kuplien tulo ja käyntihäiriöt loppui.
Kiristin myös siirtopumpun ruuvit.
Mutta uskon että vika oli pienet roskat tiivisteen välissä .
Tyhjensin sakkakupin muutama viikko sitten enkä ollut tarpeeksi huolellinen.
Joten tarkistappa oisko sama vika 1390:ssä
Tarkistin kaikki liitokset ,puhalsin paineilmaa tuloputkeen,jne eikä apua.
Sitten otin lasikupin tiivisteen pois ,putsasin tiivisteuran ja käänsin tiivisteen toisin päin.
Siihen loppui kuplien tulo ja käyntihäiriöt loppui.
Kiristin myös siirtopumpun ruuvit.
Mutta uskon että vika oli pienet roskat tiivisteen välissä .
Tyhjensin sakkakupin muutama viikko sitten enkä ollut tarpeeksi huolellinen.
Joten tarkistappa oisko sama vika 1390:ssä
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1943
Vs: Taavetti sammuilee 1390
Kiitoksia hyvistä ja selkeistä neuvoista. Kiva kysellä neuvoa kun ei heti aleta veetuileen ja sanoon et vika lukee nokkapellissä Huomenna ollaan viisaanpia (toivottavasti) kun pääsee rattorin luo. Ja ny mamman viekkoon
juki- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 19
Vs: Taavetti sammuilee 1390
outsider kirjoitti:Minun 1594 sammuili kans parin viikon ajan aina silloin tällöin.Tuli kuplaa lasikuppiin käydessä.
Tarkistin kaikki liitokset ,puhalsin paineilmaa tuloputkeen,jne eikä apua.
Sitten otin lasikupin tiivisteen pois ,putsasin tiivisteuran ja käänsin tiivisteen toisin päin.
Siihen loppui kuplien tulo ja käyntihäiriöt loppui.
Kiristin myös siirtopumpun ruuvit.
Mutta uskon että vika oli pienet roskat tiivisteen välissä .
Tyhjensin sakkakupin muutama viikko sitten enkä ollut tarpeeksi huolellinen.
Joten tarkistappa oisko sama vika 1390:ssä
Voi hyvinkin olla lasikupin tiivisteessä vikaa / roskaa tuli puhdistettua aika hätäsesti ku oli vähän kylmäkin ku puhistin sitä. Kävipä sama mielessä itelläkin, se eka sammuminen voi johtua tukkosesta suodatimista ja loppu omasta huolimattomuudesta puhdistaessa lasikuppia tai tankeilta tulo nyt ahdistaa ja lasikuppi vuotaa ilmaa/kuplii käsipumpullakin. mutta huomenna ollaan viisaanpi.
juki- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 19
Vs: Taavetti sammuilee 1390
Niin päivähän meni ns, reisille pääsin vasta iltapäivällä neljän jälkeen taavin kimppuun. mutta tehtiin heti suunnitelma B eli sakkakuppi puhdistettiin jarru leenerillä ja käänettiin tiiviste, siirtopumpun polttoaineputki irroitettiin ja yllätys yllätys se oli aivan tukkoinen peetä täys. Paineilmaa tankkinpäin käsipumpusta sakkakuppi täyteen ja suorattimen ilmaruuvi löysälle sarttausta 10 sekkaa ja käymään jos pelittää kylmän ajan niin tankintyhjennys keväämällä. mutta jos sammuu vielä kerranki tankin tyhjennys, toivottavasti silloin ei oo paljon pakkasta huomenna mp messuille ja sit sunnuntaina testaillaan enempi
juki- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 19
Vs: Taavetti sammuilee 1390
Hyvin usein on se lika mikä ahdistaa,meillä ei aikoinaan yks kevät 850 Taavi sanonukkaa enää mitään,kun tutkittiin niin ei tullu polttoainetta yhtään,olipa suodattimet NIIN tukossa että HUH,eipä ollu kymmeniinvuosiin varmaan kukaan vaihtanu,toinen oli jopa PUHKI ja oli klemmarilla korjattu,joopa joo et tämmösiä virityksiä kun löyty niin alko jo epäilemään että mitä on tehny jakopumpulle ja suuttimille??
Tuostapa olenkin viisastunu että aina kun tulee joku kone oma tai toisen niin tankit sun muut tyhjäksi ja suodattimet vaihtoon ym, VAIKKA kuinka joku sanoo et joo joo on katottu ja puhdasta on niin ei aina oikein ota uskoakseen.
Kyl se siitä keväällä/kesällä kippaat sitten tankeista moskat pois niin senjälkeen on ongelmat historiaa!
Tuostapa olenkin viisastunu että aina kun tulee joku kone oma tai toisen niin tankit sun muut tyhjäksi ja suodattimet vaihtoon ym, VAIKKA kuinka joku sanoo et joo joo on katottu ja puhdasta on niin ei aina oikein ota uskoakseen.
Kyl se siitä keväällä/kesällä kippaat sitten tankeista moskat pois niin senjälkeen on ongelmat historiaa!
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: Taavetti sammuilee 1390
Saako polttoainetankkeja putsattua jollain konstilla ilman irroittamista? Hyviä neuboja ja vinkkejä?
sopanja- Viestien lukumäärä : 261
Vs: Taavetti sammuilee 1390
90- ja 94- sarjan koneista kun ottaa yhdyspuken pois niin aika paljon saa hyvää aikaan.
Ei paljoa jää sakkaa pohjalle.Toki voi vielä huuhdella ja koittaa imeä liitosputken reiästä kaikki mahdollinen pois.
Traktori mahdollisimman nokilleen ja sitten vaikka sähköpumpulla imee kaiken pois.
Tuossa nyt joitain konsteja mitä pölähti mieleen.
Parempiakin konsteja varmaan on.
En itse lähtisi tankin irroitukseen lian vuoksi.
Ei paljoa jää sakkaa pohjalle.Toki voi vielä huuhdella ja koittaa imeä liitosputken reiästä kaikki mahdollinen pois.
Traktori mahdollisimman nokilleen ja sitten vaikka sähköpumpulla imee kaiken pois.
Tuossa nyt joitain konsteja mitä pölähti mieleen.
Parempiakin konsteja varmaan on.
En itse lähtisi tankin irroitukseen lian vuoksi.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1943
Vs: Taavetti sammuilee 1390
Kahdella tankilla varustetusta koneesta vaan yhdysputki irti ja huuhtomaan, toiseen tankkiin saa kaadettua löpöä kun ottaa kopin lattian kautta tasoanturin irti. Sitten vaan saavi alle ja huuhtomaan, riittää useimmiten eikä tarvitse irroitella tankkeja.
Edit. Jaa sieltä tulikin jo hyvät neuvot, samaan aikaan taidettiin kirjoitella
Edit. Jaa sieltä tulikin jo hyvät neuvot, samaan aikaan taidettiin kirjoitella
taavettimies- Ylläpito
- David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta
Vs: Taavetti sammuilee 1390
Niin taavi on pelannu ihan kivasti ei oo vielä sammuilu vaikka parin pirtin pihat onkin aurailtu, eikä sakkakupissakaan vaahtoile polttoaine. Samalla pari vikaa korjattiin myös, kytki kanto ja oli vaikeutta saada vaihde päälle kylmänä, säädettiin väljystä pienemmäksi. Sähkövikakin huomattiin vahikossa kun poltti valosulaketta toisaikasesti. Poika oli huomannut että sulakkeen palaminen johtuu nostolaitteen käytöstä tutkailin takana kun poika käytti nostolaitetta ylös ja alas, oli jo sen verran hämärää että kun valot välähti niin näki että samaan aikaan kipinöi nostovarren veivinvarsi hytin reunaan,takavalojohdot kulkee hytin reunan alla ja veivinvarsi oli hinkannut kahdesta johdosta kuparin näkyviin. erkkaa johtoihin ja taas pelittää
juki- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 19
Similar topics
» taavetti 1390 kysymyksiä
» Taavetti 1390 kysymyksiä
» case / taavetti 1390 käynti ongelma
» 1390 rengastaminen
» Taavetti 25
» Taavetti 1390 kysymyksiä
» case / taavetti 1390 käynti ongelma
» 1390 rengastaminen
» Taavetti 25
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa