Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

90-94 Sarjan hyttien osasopivuudet.

4 posters

Siirry alas

90-94 Sarjan hyttien osasopivuudet. Empty 90-94 Sarjan hyttien osasopivuudet.

Viesti  Jyryytin La Joulu 13 2014, 19:21

Tuli taas neljäntunnin ajelu suoritettua 1490:llä, ja siinäpä ajellessa ehti miettiä syntyjä syviä. Kuten esim. sopiiko 94-sarjan hytin sivuilmanotto pömpeli 90-sarjalaiseen, jos pikkuisen muokkaisi konepellin oikeaa takasivua..?
Pakoputken liitos falskaa kokoajan pikkuisen käryä konepellin alle, ja sitä kautta sitten suoraan ilmanottoon ja siitä hyttiin kuskin nenää häiritsemään.
Eli onko se 94-sarjan ilmanotto suurinpiirtein samanlainen kuin 90-sarjan, pois lukien tietenkin se oikeanpuolen imuritilä.

Sitten toinen asia, saisiko joku otettua kuvaa konepellin kippaus saranoista, siis sellaisesta konepellistä, missä konepelti kääntyy eteenpäin kokonaan pystyyn.
Pitäisi tehdä muutos tuohon "alligaattori" konepeltiin, niin että koneen pääsee näkemään päältäpäin ilman koko konepellin irroittamista/ruuvaamista pois paikoiltaan.
Jyryytin
Jyryytin

David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 569
Paikkakunta : Pietarsaari

Takaisin alkuun Siirry alas

90-94 Sarjan hyttien osasopivuudet. Empty Vs: 90-94 Sarjan hyttien osasopivuudet.

Viesti  outsider La Joulu 13 2014, 20:30

Kyllä 94-sarjan ilmaottopömpeli sopii heittämällä 90-sarjan hyttiin.
IKH:lla on ainakin ollut hyvä 1494:n konepelti.Eikö se olis helpoin ratkaisu?

outsider

David Brown : Cropm,25D.30C,950,880imp,990imp,990sel,1200,1200hybrid,1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1842

Takaisin alkuun Siirry alas

90-94 Sarjan hyttien osasopivuudet. Empty Vs: 90-94 Sarjan hyttien osasopivuudet.

Viesti  Jyryytin La Joulu 13 2014, 22:33

Jaa, että sopii suoraan. Hyvä tieto! Ikävä tosiaan ajella, kun käryä pukkaa sakastin puolelle, varsinkin kylmällä koneella Mad

Olisihan se tietenkin helpoin vaihtaa konepelli suoraan oikeanlaiseen, mutta vahva epäilys, että se IKH:n konepelli maksaa vielä useamman satasen...? Kyllä tuon oman pellin pystyisi kuitenkin muokkaamaan oikein toimivaksi/avautuvaksi.
Jyryytin
Jyryytin

David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 569
Paikkakunta : Pietarsaari

Takaisin alkuun Siirry alas

90-94 Sarjan hyttien osasopivuudet. Empty Vs: 90-94 Sarjan hyttien osasopivuudet.

Viesti  outsider Su Joulu 14 2014, 10:35

Kannattaa toki kysäistä mitä pelti IKH:lla maksaa jos se vielä siellä on, joskus myyvät aika sopivastikin.

Jos ite alat muuntaa vanhaa niin oli varmaan hyvä käydä katsomassa ,mittaammassa,kuvaamassa paikan päällä.Meille ainakin tervetuloa.

Oletko tarkistanut ,onko hytin alaosan kierrätysilmaluukku auki tuota savuongelmaa ajatellen??

outsider

David Brown : Cropm,25D.30C,950,880imp,990imp,990sel,1200,1200hybrid,1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1842

Takaisin alkuun Siirry alas

90-94 Sarjan hyttien osasopivuudet. Empty Vs: 90-94 Sarjan hyttien osasopivuudet.

Viesti  Riku Su Joulu 14 2014, 13:04

outsider kirjoitti:Kannattaa toki kysäistä mitä pelti IKH:lla maksaa jos se vielä siellä on, joskus myyvät aika sopivastikin.

Jos ite alat muuntaa vanhaa niin oli varmaan hyvä käydä katsomassa ,mittaammassa,kuvaamassa paikan päällä.Meille ainakin tervetuloa.

Oletko tarkistanut ,onko hytin alaosan kierrätysilmaluukku auki tuota savuongelmaa ajatellen??
Mistä tuon luukun löytyy? Minulla myös uudempi 1394 heitteli polttoaineen katkua hyttin. Minä sain avun kun uusin "tulipellissä" olevien läpivienreikien tulpat. Tai oikeammin laitoin "Mackaiverin teippiä".

Riku

David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 371
Ikä : 57
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa

Takaisin alkuun Siirry alas

90-94 Sarjan hyttien osasopivuudet. Empty Vs: 90-94 Sarjan hyttien osasopivuudet.

Viesti  Jyryytin Su Joulu 14 2014, 13:41

Se luukku sijaitsee ohjauspulpetin alaosassa, tulipellissä. Kävin kurkkaamassa sen pellin asennon, ja näytti olleen kiinni kokoajan.
Ongelmaa lisää se että, kun kone joutuu seisomaan ulkona ja näin märkänä syksynä/talvena, se ohjaamon ilmansuodin kastuu ja pikkuhiljaa painuu lintalleen jostakin kulmasta, niin sinne kulmaan jää rako josta pääsee sitten suoraan konepellin alla oleva ilma hytin ilmanottoon. Eli se ilma ei edes tule sieltä tuulilasin alareunasta sisään.
Ehkäpä ensi kesänä tulee muutos tuohon koneiden säilytykseen, jos suunnitelmissa oleva konehalli nousee pystyyn Cool
Jyryytin
Jyryytin

David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 569
Paikkakunta : Pietarsaari

Takaisin alkuun Siirry alas

90-94 Sarjan hyttien osasopivuudet. Empty Vs: 90-94 Sarjan hyttien osasopivuudet.

Viesti  outsider Su Joulu 14 2014, 14:06

Juu ,tuo ilmansuodatin on paha painumaan kasaan.

Olen itse ohittanut tuon ongelman laittamalla suodattimen kevyesti tiivistemasssalla kiinni reunoistaan.
Sehän lähtee mattopuukolla sitten helposti pois.

Jos suodatin on hyvin paikoillan niin varmaan suodattaa savujakin pois .

On minullakin 1690:ssä alkuperäinen koppa enkä meinaa sitä vaihtaa.
Toki tuo seisoo vapaa-ajat katon alla.

outsider

David Brown : Cropm,25D.30C,950,880imp,990imp,990sel,1200,1200hybrid,1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1842

Takaisin alkuun Siirry alas

90-94 Sarjan hyttien osasopivuudet. Empty Vs: 90-94 Sarjan hyttien osasopivuudet.

Viesti  Rauni Su Joulu 14 2014, 18:43

90-94 Sarjan hyttien osasopivuudet. 13624648.t
tälläisen saranoinnin tein yhteen 1390:iin. kärkipala on kyllä peltiä jotenka saranan kiinnitys oli helpompi takapääs jouset kuten vanhemmis brauneis
Rauni
Rauni

David Brown : case 1694, fordeja
Viestien lukumäärä : 169
Paikkakunta : alavus

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa