850 venttiilivälykset
+4
Valtra
OlleK
Pakki
Tessu
8 posters
Sivu 1 / 1
850 venttiilivälykset
Imple sutsuttaa pakoputkessa, löytyi kaksi välystä, 0,25 ja 0,4 onko 0,4 kylmänä ja 0,25 kuumana ?
Johannes.- Viestien lukumäärä : 35
Vs: 850 venttiilivälykset
Tääl lukee 850 ohjekirjassa näin:Imu-pakoventtiilin välys 0,015"=0,38mm moottorin ollessa LÄMMIN tai 0,010"= 0,25mm moottorin ollessa KYLMÄ. ainakin välykset on samat sekä imu/pakopuolella
Semmosta eli tuo alkuperäinen mitta on TUUMAA ja se sitten milleinä eli ei passaa sekoittaa noita!
Supsutus voi johtua muustakin mutta toivotaan että johtuu vaan välyksistä? meijän Taavi loppusuoralla että JO kaikkea ääntä lähtee heeh.
Semmosta eli tuo alkuperäinen mitta on TUUMAA ja se sitten milleinä eli ei passaa sekoittaa noita!
Supsutus voi johtua muustakin mutta toivotaan että johtuu vaan välyksistä? meijän Taavi loppusuoralla että JO kaikkea ääntä lähtee heeh.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 850 venttiilivälykset
Välykset on kohillaan, ei johdu sutsutus sieltä , liekö syöttöpumpussa vikaa en tiedä meinasin puusavotan tehdä
ja antaa sutsutella.
ja antaa sutsutella.
Johannes.- Viestien lukumäärä : 35
Vs: 850 venttiilivälykset
Saattaa vuotaa pakoventtiili. Jos pyörität moottoria startilla kun sammutus on päällä, niin suhteellisen tiivis mottori pyörii startilla tasaisesti ponk ponk ponk ponk ponk, mutta jos yhdessä pytyssä pakoventtiili vuotaa kunnolla, niin siinä jää puristus pienemmäksi ja starttaus kuulostaa hiukan epätahtiselta ponk ponk po ponk ponk ponk po ponk ponk ponk po ...
Sitäpä ei saa korjattua pitämään kantta avaamatta.
Sitäpä ei saa korjattua pitämään kantta avaamatta.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: 850 venttiilivälykset
Täytyy torstaina kokeilla sammutin päällä starttausta, kansi on oikaistu ja venttiilit laitettu olisko pyöriny n.100t sen jälkeen,
mittari ei toimi enkä muista vuottakaan milloin tehtiin. Vähän on ajoa kun on 885 millä tulee enimmäkseen ajattua
mittari ei toimi enkä muista vuottakaan milloin tehtiin. Vähän on ajoa kun on 885 millä tulee enimmäkseen ajattua
Johannes.- Viestien lukumäärä : 35
Vs: 850 venttiilivälykset
Onko muutes suuttimet kunnolla kannessa kiinni?
Mulla oli tuossa joku talvi Natikassa heti kun otin kauhan perään niin ihme popotusta ja KAS olikin suutin löysällä,senkun kirrasin loppui popotus.
Tuossa meijän Taavissa on kyllä JO semmosia ääniä että hirvittää jo itteekin,ohipuhallus pitää semmosta puhinaa että HUH!
Mulla oli tuossa joku talvi Natikassa heti kun otin kauhan perään niin ihme popotusta ja KAS olikin suutin löysällä,senkun kirrasin loppui popotus.
Tuossa meijän Taavissa on kyllä JO semmosia ääniä että hirvittää jo itteekin,ohipuhallus pitää semmosta puhinaa että HUH!
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 850 venttiilivälykset
Mjaa,
Sadan tunnin käytöllä ei saa vuotavaa venttiiliä aikaan mitenkään. Moottorihommissa olisi lääkärin stetoskooppi joskus tarpeen kun pitää jäljittää uuden äänen aiheuttajaa. Pystyy tosiaan olemaan vuotava suutin tai jotain muuta.
Sadan tunnin käytöllä ei saa vuotavaa venttiiliä aikaan mitenkään. Moottorihommissa olisi lääkärin stetoskooppi joskus tarpeen kun pitää jäljittää uuden äänen aiheuttajaa. Pystyy tosiaan olemaan vuotava suutin tai jotain muuta.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: 850 venttiilivälykset
Jaa olet kai jälkikiristänyt kannenpultit? Itsellä aikoinaan kauan sitten ensimmäisiä kansiremontteja tehdessä tuppasi jälkikiristys jäämään ja seurauksena oli tiivisteen palaminen joka alkoi juuri tussuttavalla äänellä kun ohivirtaus meni sylinterien välisen kannaksen yli jossa kohtaa tiiviste on kaikista herkin palamaan.
Pakki- David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 422
Paikkakunta : Häme
Vs: 850 venttiilivälykset
Sammutin päällä starttaamalla en saanu selvää, pitäis mitata puristukset niin tietäis onko kannentiiviste menny, tuota sutsutusta se on pitäny
ainakin pari vuotta.
Miten olette mitannu puristukset, dieselin mittarit on aika kalliita, et ei varmaan kukaan anna lainaan, en löytäny netistä
käytettyä suutinrunkoa , onkohan muissa taaveteissa samaa suutinrunkoa, jos siitä rakentais adapterin mihin kävis
parin kympin mittari.
ainakin pari vuotta.
Miten olette mitannu puristukset, dieselin mittarit on aika kalliita, et ei varmaan kukaan anna lainaan, en löytäny netistä
käytettyä suutinrunkoa , onkohan muissa taaveteissa samaa suutinrunkoa, jos siitä rakentais adapterin mihin kävis
parin kympin mittari.
Johannes.- Viestien lukumäärä : 35
Vs: 850 venttiilivälykset
No ainakin helppo konsti on avata käydessä hiukan vuoronperään suuttimelle tulevaa liitintä kun ääni muuttuu selvästi on puristuksia jäljellä, jos ei mitään vaikutusta on pytty jostain syystä mykkä.
Pakki- David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 422
Paikkakunta : Häme
Vs: 850 venttiilivälykset
Puristuspainemittarissa on sellainen ominaisuus, että se ei päästä painetta pois mittarista paitsi erityistä venttiiliä avaamalla sen jälkeen, kun mittaus on suoritettu ja mittari on lisäksi vaimennettu. Pelkkä painemittari ei toimi, koska paine sylinterissä vaihtelee sen mukaan missä asennossa mäntä on. Imutahdin aikana on paine negatiivinen, ja tämä voi rikkoa painemittarin. Samainen venttiili joka estää paineen poistumisen estää myös alipaineen vaikuttamasta mittariin.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 850 venttiilivälykset
Kävin kylmää konetta kokeilemassa, ei sutkutellu, ja käyntiin lähtee hyvin, ääni tulee kun kone lämpiää.miten kannentiiviste jos vuotaa voiko vuotaa vain lämpösenä.
Johannes.- Viestien lukumäärä : 35
Vs: 850 venttiilivälykset
Ulospäin vuotavan kannentiivisteen pitäisi kyllä tunnistaa kun moottori käy. Sehän tupsuttaa palokaasuja kannen välistä ulos jos kerran supsutus kuuluu.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: 850 venttiilivälykset
Ei vuoda ulospäin, ja ääni tulee pakoputkesta, tulisko jos pyttyjen välistä vuotaa sylinteristä sylinteriin.
Johannes.- Viestien lukumäärä : 35
Vs: 850 venttiilivälykset
Minusta siitä ei pitäisi tulla pakoputkeen mitään erityistä ääntä. Tuo pytystä toiseen vuotaminen on oikestaan aika teoreettinen asia, koskapa pitäisi olla kaksi vuotoa kannentiivisteessä rinnakkain. Ohivuotomittauksella voisi saada jotain selville, siis suutin pois ja painelimaa männän päälle kun molemat venttiilit on kiinni.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: 850 venttiilivälykset
Onko 950:ssä samat välykset kuin 850:ssä? Voisi olla säätö myös tarpeellista, edellisestä säädöstä lienee kulunut jo useampi vuosikymmen.
Valtra- David Brown : DB 950 1961
Viestien lukumäärä : 33
Paikkakunta : Loimaa
Vs: 850 venttiilivälykset
Säätö aiheellista tarkistella ajoittain, vaikka 500h tai 2-4v välein vähäisellä käytöllä tunneista riippumatta
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: 850 venttiilivälykset
Ostin 244 for diesels only karstan poistajaa, toi 324ml laitetaan 60l polttoainetta, onko kokemusta tehokkuudesta?
kuinkahan kauan pitää ajaa et alkaa vaikuttamaan, talvella ei ole ajoa ollenkaan implellä, jos nyt lisää ja tunnin ajaa
onkohan vaikutusta, vai pitäiskö laittaa ensi kesänä kun on enempi ajoa.
Vettä sumutin imusarjasta se vähän poisti sutkutusta, sellaista kuulin et jos koneella ei ole rasitusta se karstoittuu silloin
voi alkaa venttiilit vuotamaan.
kuinkahan kauan pitää ajaa et alkaa vaikuttamaan, talvella ei ole ajoa ollenkaan implellä, jos nyt lisää ja tunnin ajaa
onkohan vaikutusta, vai pitäiskö laittaa ensi kesänä kun on enempi ajoa.
Vettä sumutin imusarjasta se vähän poisti sutkutusta, sellaista kuulin et jos koneella ei ole rasitusta se karstoittuu silloin
voi alkaa venttiilit vuotamaan.
Johannes.- Viestien lukumäärä : 35
Vs: 850 venttiilivälykset
Omaa kokemusta ei ole, mutta olen kuullut juttuja, että jos koneen ajaa oikein karstaiseksi niin venttiilinvarteen saattaa tulla sen verran jotain pikeytymää ettei kaikki pakoventtiilit sulkeudu enää kunnolla. Luulisi karstanpoistoaineen toimivan tuossakin tapauksessa. Jos siinä on esim. tuota ongelmaa ja sitä alkaa korjaamaan antamalla koneelle kovasti jerkkua, niin kai siinä on se riski, että vuotava venttiili palaa kun se ei saa kunnon jäähdytystä seetin kautta.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: 850 venttiilivälykset
Karstan poistajista ei oo kokemusta.
Mutta muutaman kannen kun oon laittanut niin tuohon pikeentymisongelmaan oon törmännyt.
Ja tosiaan niin että venttiilin varsikin on niin piessä ettei kunnolla liiku.
Tuollainen kone kun seisoo pitkään ja sen jysäyttää käyntiin niin voi mennä nostotangot mutkalle tai keinuvipuakselisto vikaantua.
Mutta muutaman kannen kun oon laittanut niin tuohon pikeentymisongelmaan oon törmännyt.
Ja tosiaan niin että venttiilin varsikin on niin piessä ettei kunnolla liiku.
Tuollainen kone kun seisoo pitkään ja sen jysäyttää käyntiin niin voi mennä nostotangot mutkalle tai keinuvipuakselisto vikaantua.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1943
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa