996 ratti
5 posters
Sivu 1 / 1
996 ratti
Onko tuo ratti kiinni jollain muullaki kun sillä yhdellä mutterilla kun ei uskalla lujempaa enää vetää jos onki kiinni jostai muualta ?
janne06- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 31
Vs: 996 ratti
Yksi mutteri ja kartiokiinnitys. Jos on oikein kunnolla kiinni tarvitaan ratin ulosvetäjää ja pientä naputtelua kartion kohdalla.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 996 ratti
Mutteri siinä vaan on, mutta reikä on kartio, joten akseli puraisee siihen aika nasevasti kiinni. Kun se on tiukassa niin täytyy yrittää kiilata sopiva kiila navan ja laakeripesä väliin, mutta siinä pitää varoa ettei riko navasta muoveja metallisen hokin ympäriltä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: 996 ratti
Onko tarkoitus päästä mittareihin/varoitusvaloihin käsiksi?
Esko- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 3
Vs: 996 ratti
Mulla oli kanssa 275 Natikassa NIIN kovaa kiinni ratti ettei auttanu muu kuin pillillä lämmittää punaseks heh oli onneks kaikki osat rautaa nii ei haitannu ja auki piti saada kun piti yläpään laakeri tehä kokonaa uusiks.
No sitte se paljastukin että oli huonot kierteetkin siinä ratinmutterissa kun irtos,no kiinni se taas kuiteskin on,kummasti nuo vaan tuppaa ruostumaan ym kun sateessa ovat joillain seisoneet,toisessaTaavissakin paljastu että oli jollain "kitillä" muurattu rattiakseliin kiinnni,olikohan hypänny raksa voltin entisel omistajalla ja ratti jääny kätee heh?
No sitte se paljastukin että oli huonot kierteetkin siinä ratinmutterissa kun irtos,no kiinni se taas kuiteskin on,kummasti nuo vaan tuppaa ruostumaan ym kun sateessa ovat joillain seisoneet,toisessaTaavissakin paljastu että oli jollain "kitillä" muurattu rattiakseliin kiinnni,olikohan hypänny raksa voltin entisel omistajalla ja ratti jääny kätee heh?
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: 996 ratti
Selectoissa on muovivalu navan ympärillä niin lähellä, että lämmittäminen on tarkkaa puuhaa. Se vois onnistua happi-asetyleenillä niin, että tekee vaikka peltisen ison lätkän, vaikka kaksikerroksisen niin, että rattiakselin kierrenapa tulee siitä läpi, mutta pelti estää muovirattia sulamasta, ja kokeilee kuumentaa vain akselin nokan punahehkuun ihan silmänräpäyksessä. Akseli turpoaa kun se kuumenee ja painaa ratin navassa olevaa reikää laajemmaksi, joten jäähtymisen jälkeen liitos pitäisi periaatteessa olla hiukan löysempi kuin hommaan ruvetessa.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa