DB 885 öljyn tihkuminen?
4 posters
Sivu 1 / 1
DB 885 öljyn tihkuminen?
Terve, minkälainen remontti on tiedossa kun 885 vuotaa/tihkuu öljyä suutin putkien ja kannen välistä. Onko oletettava että kansi pitää ottaa pois ja viedä koneistamolle vai riittääkö kiristäminen ja tiivistäminen. Moottori myös huohottaa ja vesipumpun jouduin tuossa kevään korvalla vaihtamaan kun vedet väheni. En usko että kone sai liikaa kuumaa mutta pesin painepesurilla koko koneen ja sen jälkeen huomasin tuon kiusallisen vaivan. En ole uskaltanut alkaa vielä kiristelemään koska polttopuut on vielä osin tekemättä. Jos jollain on samanlaisesta vaivasta ratkaisuja niin kiitollisena otetaan vastaan. Lisäksi käynnistäminen vaatii pitkän sahauksen, savu on mustaa mutta ei syty kunnolla. Käynnistän ohjekirjan mukaisesti käsikaasu puoliksi vedettynä.
t,Timo
ps. vedet ja öljyt pysyvät erosssa toisistaan ja vielä suurin piirtein koneessa, ainoa vuoto on siis tuo yllämainittu.
t,Timo
ps. vedet ja öljyt pysyvät erosssa toisistaan ja vielä suurin piirtein koneessa, ainoa vuoto on siis tuo yllämainittu.
Rivipumppu- Viestien lukumäärä : 5
Vs: DB 885 öljyn tihkuminen?
Suutinreijistä ei pitäisi tulla öljyä eikä muutakaan nestemäistä juurikaan missään olosuhteissa.
Jos vaivaa on haitaksi asti niin minusta suuttimet kannattaisi käyttää irti reijistään ja tarkistaa ettei vuoda kärjen ja rungon liitos ja samalla vaihtaa uudet kuparitiivisteet suutinten reikiin tai hekuttaa pehmeiksi vanhat jos ne haluaa käyttää uudelleen. Kun suuttimia käyttää irti niin pikku kustannuksella niihin saa kokonaan uudet kärjetkin, mikä voi parantaa käynnistyvyyttä. Vanhassa traktorissa kannattaa yleensä avautumispaine säätää vaikka 10% alle tehtaan suosituksen niin kulunut pumppu jaksaa toimia sen kanssa paremmin.
Öljyt ja nesteet ei 885:ssä pääse sekaisin kovinkaan helposti koska moottorissa on poraus suoraan lohkossa.
Vaatiiko sahaamista myös lämpimänä??? Ei kai sentään. Ennen kylmäkäynnistystä kannataa ruuvata kiinni pikku hana ruiskutuspumpun takapinnalla ja sitten kun moottori käy niin hana auki. Se siirtää ruiskutusta myöhäisemmälle ja parantaa käynnistymistä huomattavasti. Jos traktorissa on kunnossa oleva hehku niin sen kyllä pitäisi lähteä herkästi kelistä kuin kelistä ilman muita kommervenkkejä tai pitkää sahausta. Väljäksi kulunut kone on huono käynnistymään, joten jos puristukset on menneet heikoiksi niin ehkä kannattaa harkita joskus tulevaisuudessa vaikka rengastusta ja kansiremonttia.
Jos vaivaa on haitaksi asti niin minusta suuttimet kannattaisi käyttää irti reijistään ja tarkistaa ettei vuoda kärjen ja rungon liitos ja samalla vaihtaa uudet kuparitiivisteet suutinten reikiin tai hekuttaa pehmeiksi vanhat jos ne haluaa käyttää uudelleen. Kun suuttimia käyttää irti niin pikku kustannuksella niihin saa kokonaan uudet kärjetkin, mikä voi parantaa käynnistyvyyttä. Vanhassa traktorissa kannattaa yleensä avautumispaine säätää vaikka 10% alle tehtaan suosituksen niin kulunut pumppu jaksaa toimia sen kanssa paremmin.
Öljyt ja nesteet ei 885:ssä pääse sekaisin kovinkaan helposti koska moottorissa on poraus suoraan lohkossa.
Vaatiiko sahaamista myös lämpimänä??? Ei kai sentään. Ennen kylmäkäynnistystä kannataa ruuvata kiinni pikku hana ruiskutuspumpun takapinnalla ja sitten kun moottori käy niin hana auki. Se siirtää ruiskutusta myöhäisemmälle ja parantaa käynnistymistä huomattavasti. Jos traktorissa on kunnossa oleva hehku niin sen kyllä pitäisi lähteä herkästi kelistä kuin kelistä ilman muita kommervenkkejä tai pitkää sahausta. Väljäksi kulunut kone on huono käynnistymään, joten jos puristukset on menneet heikoiksi niin ehkä kannattaa harkita joskus tulevaisuudessa vaikka rengastusta ja kansiremonttia.
Viimeinen muokkaaja, erkki pvm Ma Huhti 22 2013, 06:53, muokattu 1 kertaa
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: DB 885 öljyn tihkuminen?
Missäpäin "rivipumppu" vaikuttaa?
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Vs: DB 885 öljyn tihkuminen?
Kuinkas paljon sitä öljyä sielt kannen ja suuttimien välistä puskee?
Meinaan vaan et meil on tullu varmaan jokaisesta aina jotain ja ei ole syytä ollu huoleen,ja olisko se mitä suuttimienjuuresta tulee sittenkin poltoainetta?
Mulla kans toissa talvena popotti IH ja paikallistin sen 4-suuttimeen ja kirrasin sitä niin popotus hävis,siitähän se remontin tarve riippuu että onko laitteelle paljonkin käyttöä?
Jos on vähän niinku ittellä niin ei viitti tehdä suurta investointia ja purkaa auki,TIEDÄN kyllä pitäisi koska ei ne vuodot koskaan siitä iteksee parane! tuppaa vaan löytymään kaikkea entrattavaa kun jonkui osan aukasee.
Käyntiin lähtö onnistuu kyllä vanhalla dieselillä aina parhaiten kun on vaan sähköä lähellä että voi jonkun lämmittimen moottoriin laitella kylmillä ilmoilla,itte just laittelin tänää piha-autoon (millä talvella halkoja ajelen mettästä tupaan ) NIIN letkulämppärin kun lohkonvastus polttaa sulaketta,ja semmosta pikkutilli vastusta tuskin ainakaan halvalla mistään saa?
Ens talvi taas näyttää että miten se sitten pelaa?
MUTTA jos öljyä sunmuuta jo solkenaan puskee ja käynti ontuu on jotai tehtäväkin...
Meinaan vaan et meil on tullu varmaan jokaisesta aina jotain ja ei ole syytä ollu huoleen,ja olisko se mitä suuttimienjuuresta tulee sittenkin poltoainetta?
Mulla kans toissa talvena popotti IH ja paikallistin sen 4-suuttimeen ja kirrasin sitä niin popotus hävis,siitähän se remontin tarve riippuu että onko laitteelle paljonkin käyttöä?
Jos on vähän niinku ittellä niin ei viitti tehdä suurta investointia ja purkaa auki,TIEDÄN kyllä pitäisi koska ei ne vuodot koskaan siitä iteksee parane! tuppaa vaan löytymään kaikkea entrattavaa kun jonkui osan aukasee.
Käyntiin lähtö onnistuu kyllä vanhalla dieselillä aina parhaiten kun on vaan sähköä lähellä että voi jonkun lämmittimen moottoriin laitella kylmillä ilmoilla,itte just laittelin tänää piha-autoon (millä talvella halkoja ajelen mettästä tupaan ) NIIN letkulämppärin kun lohkonvastus polttaa sulaketta,ja semmosta pikkutilli vastusta tuskin ainakaan halvalla mistään saa?
Ens talvi taas näyttää että miten se sitten pelaa?
MUTTA jos öljyä sunmuuta jo solkenaan puskee ja käynti ontuu on jotai tehtäväkin...
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Vs: DB 885 öljyn tihkuminen?
Morjens, ei sitä nyt niin paljon tule että käyttöä haittaa mutta ympäristöstä sen aina näkee kun on paikallaan käymässä esim. polttopuu savotan aikana.Tessu kirjoitti:Kuinkas paljon sitä öljyä sielt kannen ja suuttimien välistä puskee?
Kiva olisi saada laite kuitenkin "sisäsiistiksi" kun noi pihat on murskeella ja öljyläiskät aina näkyy pitkään. Power Majorin hävitin juuri sen takia että se merkitsi reviirinsä kävi tai ei . No niinhän sitä sanotaan että "engelsmannit ei alkanut valmistamaan matkapuhelimia siksi kun eivät saaneet niitä vuotamaan öljyä"
t.Timo
Rivipumppu- Viestien lukumäärä : 5
Vs: DB 885 öljyn tihkuminen?
Heh niinhän se on ja kaveri sanoo aina että eihän se oo raktori eikä mikää jollei öljyä vuoda,noo empä ole siit äitekkään paineita ottanu jos öljyä puskee,pääasia että käyntiin lähtee.
Just kattelin illalal omaa vanhaa käyttöautoakin että alkaa vaan reijät suurenee kontissa,jos vielä yhden leiman ilman hitsausta saa niin sen jälkeen en tiedä mitä tekee??
Semmosta se on ja toisesta autosta en tykkää olleskaan mikä isäukolta jäi vaikka on vähän ajettu,jotenkin tuntuu että se peli vihaa minua (niin ja minä sitä) eheh,siinäpä taas kori onkin hyvä TAI ainkin niin luulen mutta mistäpä senkin taas tietää muutaman vuoden kuluttua?
Molempia yrittäny massata ahkeraan vaikka on ajoakin vähän,jospa olis ajettu enempi niin varmaan ei montaa ehjää kohtaa olis!
NO tää ei oikein kuulunu tähän asiaan mutta tulipa kerrottuu...
Just kattelin illalal omaa vanhaa käyttöautoakin että alkaa vaan reijät suurenee kontissa,jos vielä yhden leiman ilman hitsausta saa niin sen jälkeen en tiedä mitä tekee??
Semmosta se on ja toisesta autosta en tykkää olleskaan mikä isäukolta jäi vaikka on vähän ajettu,jotenkin tuntuu että se peli vihaa minua (niin ja minä sitä) eheh,siinäpä taas kori onkin hyvä TAI ainkin niin luulen mutta mistäpä senkin taas tietää muutaman vuoden kuluttua?
Molempia yrittäny massata ahkeraan vaikka on ajoakin vähän,jospa olis ajettu enempi niin varmaan ei montaa ehjää kohtaa olis!
NO tää ei oikein kuulunu tähän asiaan mutta tulipa kerrottuu...
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1942
Ikä : 58
Paikkakunta : Hollola
Similar topics
» DB 950 - öljyn täyttötilavuudet ja öljylaadut?
» öljyn laatu
» Öljyn laatu nostolaitteissa
» Dieseliä öljyn seassa
» löpöä öljyn seassa
» öljyn laatu
» Öljyn laatu nostolaitteissa
» Dieseliä öljyn seassa
» löpöä öljyn seassa
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa