Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

hydra shift

5 posters

Siirry alas

hydra shift Empty hydra shift

Viesti  Antti Ma Helmi 18 2013, 21:38

Moro! Olen katsellut näitä sivuja ja huomannut että täällä olisi mahdollisesti kokemusta ja tietoa case taavetin hydra shift vaihteistosta.
Luin että lämmityskäyttö nelosella. Miksi? Öljy lämpeää nopeammin? Onko tämä oikea tapa lämmittää kone? Ja jos on niin missä vaiheessa nelonen päälle, heti käynnistyksen jälkeen vai? T, Antti

Antti
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

hydra shift Empty Vs: hydra shift

Viesti  outsider Ma Helmi 18 2013, 21:51

Juu kun olet laittanut koneen käyntiin niin sitten h-s neloselle.Öljyt lämpiää parhaiten näin kun laatikossa "kaikki mahdollinen" liikkuu.
Annat muutaman minuutin käydä näin tyhjäkäynnillä talvisaikaan.
Kesällä toki voi notkeilla öljyillä läheä heti liikkeelle.

Toisenlaisiakin käyttäjiä löytyy.
H-S on hieno peli ja oikein käytettynä pitkäikäinenkin. Very Happy Very Happy
Kokemusta mulla vasta 1985 vuodesta lähtien.

outsider

David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1885

Takaisin alkuun Siirry alas

hydra shift Empty Vs: hydra shift

Viesti  Antti Ma Helmi 18 2013, 23:40

Mulle tuli äskettäin 1494 -84 case, kaikki tuntuis pelaavan niinkuin pitääkin ja niin kuin olen lukenut miten ton täytyis pelata. Mukava ajaa, toivottavasti pysyy niin sanotusti läjässä. 5600 tuntia. No mikä se on nyt oikea öljy laatikkoon, kuuluu olevan nyt sisällä valtran TX60, jos oikein kuulin ed. omistajalta? Ja mitä on kardaaniakselin yläpuolella olevan pyöreän levyn alla, se on kiinni neljällä pultilla.?

Antti
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

hydra shift Empty Vs: hydra shift

Viesti  outsider Ti Helmi 19 2013, 08:36

Se pyöreä lätkä siellä kardaanin alla on luukku kytkinkoppaan.Sen kautta nyt nipa nappa pystyy säätää kytkinkäpälien pultit jos sellaiseen olis tarvetta.

Kyllä se valtran tx60 siellä laatikossa pelittää,kunhan lähivuosina vaihdettu.
Shell Donax mulla on nyt 1594:ssa .
Ohjekirjan mukaan muistaakseni riittää universal 10W-30 GL-4.

Kun öljyt vaihdat niin uusi myös se suodatin joka on perässä ulosottokotelon oikealla puolen.Hiukka inhottava se on vaihtaa mutta 400h:n välein olis suositus.

Puhtaat öljyt kannattaa pitää niin ei tule huolia nostolaitteen eikä h-s:n kanssa.Meillä ei ole koskaan ollut noita murheita. Very Happy Very Happy



outsider

David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1885

Takaisin alkuun Siirry alas

hydra shift Empty Vs: hydra shift

Viesti  1494 Ti Helmi 19 2013, 17:43

Esilämmitys on hyvä vaihteistolle ja vain yksi pykälä kerrallaan ylös ja sama juttu alaspäin vaihdettaessa ja jarrupolkimella jarrutus,ei vaihteistolla,onko alkuperäisessä kunnossa vai onko koskaan korjattu,meillä myös hooässiä vuodesta 1983 alkaen ja tunteja noilla yli 20000h yhteensä,toki niitä on korjattukki eivät ole niin hyvin kestäny kun edellisellä kirjoittajalla mutta työt niillä on saatu tehtyä Very Happy

1494
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

hydra shift Empty Vs: hydra shift

Viesti  Antti Ti Helmi 19 2013, 18:26

Minä kyllä käytän tota niinkuin kuuluu ja ajatuksen kanssa. Traktori on mulla lumitöissä ja olen ottanut tavoiksi aamulla ennen lähtöä lämmittää sitä 15 minuuttia. Silloin on jo hyttikin tosi lämmin ja vaihteisto tuntuu toimivan jouheasti, mukava lähteä. Vaikka pienimuotoisiahan noi mun työt on, tunti silloin tällöin lumitöitä muille ennen päivätyötä.
Ostin tuon liikkeestä ja sinne se tuli ensimmäiseltä omistajalta, hänen mukaan remontoitu on jotain vuosien saatossa mutta laatikkoon ei ole tarvinnut puuttua muuta kuin öljyn ja suodattimen vaihdossa.
On kyllä mielenkiintoinen traktori, traktori kun on mulla myös vähän niinkuin harrasteena.

Antti
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

hydra shift Empty Vs: hydra shift

Viesti  1494 Ke Helmi 20 2013, 20:45

Normaalia käyttöä ja huoltoa vaan niin voi mennä vielä tovinki jos tuuria on siitä se on kiinni n.3000-8000h välille nuo on meilämenny originaalina,takavedoissa kestää pidempään kun nelikoissa.

1494
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

hydra shift Empty Vs: hydra shift

Viesti  Antti To Helmi 21 2013, 09:07

Mistä te otatte varaosia näihin? Eli onko osissa hintahaitaria riippuen paikasta?

Antti
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

hydra shift Empty Vs: hydra shift

Viesti  outsider To Helmi 21 2013, 09:55

Riippuu siitä mitä varaosia tarvii.
Itse olen ostanut IKH,Marjakangas,Pihlajaniemi,Kultavuori ,purkaamot ja tietenkin case-varaosa-liikkeestä.
No noita entisöinti-hommia on ollut aika monta niin noissa purkaamot ovat tärkeitä.

Mutta esim h-s osat:o-renkaat,räikkälaakerit,levyt maksavat Lontoo-saarella alle puolet mitä Suomessa ja samoja CNH-osia ovat.
Davidbrownparts,Agrilneproducts löytyvät netistä ja myös hinnat.

Heillä on paljon tuotteita mitä ei saa uutena Suomesta.
Peter Williams Davidbrownparts omistaja on hyvin avulias kaveri hankkimaan myös sellaisia osia mitä hänen varastossaan ei ole.

Tervetuloa "miesten" puolelle rekisteröityyneeksi käyttäjäksi ja myös DBTCFinlandin jäseneksi.

outsider

David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1885

Takaisin alkuun Siirry alas

hydra shift Empty Vs: hydra shift

Viesti  Casemies To Helmi 21 2013, 13:07

Hyvän traktorin olet ostanut Very Happy
Itselläni on ollut aikoinaan 1390 HS takaveto jonka joskus vaihdoin 1694:n jota on tehty ainoastaan 4-vetona ja HS:lla,
molemmissa huomasin entisen omistajan jäljiltä öljyjä vaihtaessa että Casen omalla Hy-Tran öljyllä alkoi Hydra Shift toimimaan tosi hyvin.
En epäile etteikö olis hyvä tuo Valtran öljykin. Itse olen myös tehnyt talvisin lumitöitä Taaveteillani ja Hydra Shiftit pari min. käynnistyksen jälkeen vaihde kerrallaan ykköseltä neloselle ja monesti laitoin vielä lingon pyörimään ja sitte kahveelle kaikessa rauhassa, oli mukava lähtee lämpimällä ja notkeella konneella harrastelemaan Very Happy
Varaosissa outsider luettelikin jo varmasti kaikki, IKH:n osissa on joissakin tapauksissa laadullisesti toivomisen varaa mutta eipä ne alkuperäisetkään enää niin alkuperäisiä ole koska eihän Taavetti pohjaisia malleja ole valmistettu sitten vuoden -88 jälkeen.
Mutta itse Agritek:lla työskentelevänä olen huomannut että alkuperäisosia saa paremmin kuin on yleinen käsitys, se hintapuoli vaan on vähän korkeampi kuin varaosa toimittajilla Embarassed Isännät saisivat lämmitellä näitä uusia koneita samalleen niin säästyttäs monelta takuu- ym. murheelta.
Omistan tätänykyä 1690:n johon olen jotakin "talosta" tilannut jota ei enää tarvikkeena saa.
Outsider on varmasti paras yhteysmies tuonne sumujen saarelle Cool
Casemies
Casemies

David Brown : Case 1594 HS, DB 990 Sel
DBTCF:n jäsen nro : 6
Viestien lukumäärä : 43
Ikä : 46
Paikkakunta : Oulu, Kuusamo

Takaisin alkuun Siirry alas

hydra shift Empty Hydra Shift

Viesti  990-75 Ma Helmi 25 2013, 19:58

Löytyy 40-sivuinen HS-korjausohje paperiversiona - 0403758448.

990-75
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

hydra shift Empty Vs: hydra shift

Viesti  Antti Ke Helmi 27 2013, 19:03

Vai semmonen ois..ei voi kieltää että ihan vähän kiinnostas. Mitenkähän sen sais tänne meille? Vai kopio? Joutuskohan kustannusten takia velkaantumaan lisää pahasti.. clown

Antti
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

hydra shift Empty Vs: hydra shift

Viesti  käyttäjä Ke Helmi 27 2013, 19:36

990-75 kirjoitti:Löytyy 40-sivuinen HS-korjausohje paperiversiona - 0403758448.

Saiskohan ton ohjeen skannailtua ja laitettua näkösälle. JOS EI KUKAAN MUU LAITA NIIN KYL MÄÄ USKALLAN.

_________________
www.slck.net
www.helevetintunarit.com
käyttäjä
käyttäjä

David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 702
Ikä : 61
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne

Takaisin alkuun Siirry alas

hydra shift Empty Vs: hydra shift

Viesti  Antti La Maalis 02 2013, 17:36

Tää voi olla jo turhan tarkkaa mut kysymys. On ollu puhetta hydrashiftin lämmityskäytöstä. Kun laittaa traktorin käyntiin, odottaa vähän aikaa, kytkee hs nelosen päälle et lodju lämpee, sitten muutaman ehkä 3-5 minuutin kuluttua moottorin kierrokset muuttuu korvin kuullen jonkun verran. Ilmeisesti laatikossa muuttuu pyörintävastus jotenkin? Niin että onko tämä normaalia? Vai onko syytä epäillä jotakin?

Antti
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

hydra shift Empty Vs: hydra shift

Viesti  taavettimies La Maalis 02 2013, 18:10

Niin kierrokset luultavasti nousee lämmityskäytön edetessä ilmeisesti?

Itsellä ei ole hydra-shiftin lämmityksestä kokemuksia mutta toisen merkkiset koneet suorastaa uuvahtaa kylmiltään kun laittaa mekaanisen suunnanvaihtajan eteen/taakse aluevaihde vapaalla. Että kyllä se kylmä öljy useinmiten vastustaa paljonkin. 200hv traktorikin on kylmänä kuin kivireki jos perässä on +70 litraa jäykkää öljyä. 5 tonnin painoinen uudempi traktori jopa liikkuu loivaan ylämäkeen pelkän öljyn voimalla vaihde vapaalla suunnanvaihtaja edessä..

Meillä on parissa koneessa tuo uusin mukaanlukien lyhyt letkunpätkä lohkosta paluuseen, sen kautta kun laittaa öljyn kiertämään normaalin vartin lämmityskäytön ajaksi niin vaihdekeppikin alkaa jo liikkua ihan eri tavalla. Öljylaatukin vaikuttaa paljon, synteettistä shelliä laatikkoon/hydrauliikaan Wink Onneksi ei noita kylmäkäynnistyksiä niin paljoa ole että asialla olisi suurempaa merkitystä.
taavettimies
taavettimies
Ylläpito

David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta

Takaisin alkuun Siirry alas

hydra shift Empty Vs: hydra shift

Viesti  Paulig Su Maalis 03 2013, 11:23

Antti kirjoitti:Tää voi olla jo turhan tarkkaa mut kysymys. On ollu puhetta hydrashiftin lämmityskäytöstä. Kun laittaa traktorin käyntiin, odottaa vähän aikaa, kytkee hs nelosen päälle et lodju lämpee, sitten muutaman ehkä 3-5 minuutin kuluttua moottorin kierrokset muuttuu korvin kuullen jonkun verran. Ilmeisesti laatikossa muuttuu pyörintävastus jotenkin? Niin että onko tämä normaalia? Vai onko syytä epäillä jotakin?

Voisi ajatella, että öljy lämpenee ja vaihteisto pyörii notkeammin. Ei tuo kuulosta ainakaan epäilyttävältä, jos se tekee aina suunnilleen saman tempun.
Paulig
Paulig

David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa