1390 stfan vaihto
+2
outsider
ananias
6 posters
Sivu 1 / 1
1390 stfan vaihto
1390 stfan vahto toi harmia kynkkä ei mene riittävän syvälle ,laippojen väliin jää noin 30mm mikä avuksi kyselee Ananias
ananias- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 24
Vs: 1390 stfan vaihto
Nyt kyllä hämmästyttää.Trakoitatko että pyörän akseli ei mene perille saakka??
3 cm tuntuu siltä että sisimmäinen laakeri ottaa vastaan
Oletko varmasti laittanut osat oikeaan järjestykseen?
Akselin iso muuteri naputetaan niin tikalle kuin se jäkevästi menee.
Sitten laipan pultit kiinni ja shimmejä sen verran että akseli pyörii käsin.
kerroppa lisää
3 cm tuntuu siltä että sisimmäinen laakeri ottaa vastaan
Oletko varmasti laittanut osat oikeaan järjestykseen?
Akselin iso muuteri naputetaan niin tikalle kuin se jäkevästi menee.
Sitten laipan pultit kiinni ja shimmejä sen verran että akseli pyörii käsin.
kerroppa lisää
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1933
Vs: 1390 stfan vaihto
Onko nyt niin että tarkoitat vetoakselia. Elikkä onko sinulla ollut koko alennuspyörästö irti ja se ei mene paikoilleen.
Jos näin ,niin onko kyseessä oikea puoli? Onko tasauspyörästön lukko lukittu pohjaan ennen kynkän irroitusta?
Jollei niin tasauspyörästön lukko on pudonnut paikoiltaan
Tai sitten tasuspyörästön lukon boorit ja itse tasaupyörästön boorit eivät kohdakkain,sen näkee katsomalla taskulampun kanssa reiästä sisään.
Jos on näin eikä sinulla ole ylimääräistä booriakselia,niin työnnä kynkkä niin syvälle kuin menee (30mm auki) ja laske sitten tasauspyörästön lukko auki ja pyöräytä hieman pyörän navasta että boorit osuu kohdalleen.Kun boorit kohdakkain niin kynkkä menee sisään että humps
Toimenpide olis hyvä tehdä kaverin kanssa.
Jos näin ,niin onko kyseessä oikea puoli? Onko tasauspyörästön lukko lukittu pohjaan ennen kynkän irroitusta?
Jollei niin tasauspyörästön lukko on pudonnut paikoiltaan
Tai sitten tasuspyörästön lukon boorit ja itse tasaupyörästön boorit eivät kohdakkain,sen näkee katsomalla taskulampun kanssa reiästä sisään.
Jos on näin eikä sinulla ole ylimääräistä booriakselia,niin työnnä kynkkä niin syvälle kuin menee (30mm auki) ja laske sitten tasauspyörästön lukko auki ja pyöräytä hieman pyörän navasta että boorit osuu kohdalleen.Kun boorit kohdakkain niin kynkkä menee sisään että humps
Toimenpide olis hyvä tehdä kaverin kanssa.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1933
1390 stefa asiaa
Vasemman puolen kynkästä on kyse ,tasaus pyörästönlukko ei ollut lukittuna purkuvaiheessa.
ananias- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 24
1390 stefa asiaa
Vasemman puolen kynkästä on kyse ,tasaus pyörästönlukko ei ollut lukittuna purkuvaiheessa.
ananias- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 24
Vs: 1390 stfan vaihto
Vasemman puolen pyöränvälityksen irrottaminen ei edellytä tasdauspyörästön lukitesmista päällä, vasemmalla puolella ei tipu mitään. Todennäköisin syy 30 mm rakoon on, että vetoakselin uritus ei ole kahdallaan. Pyöritä akseli kuten Outsider jo kirjoitti.
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: 1390 stfan vaihto
OlleK kirjoitti:Vasemman puolen pyöränvälityksen irrottaminen ei edellytä tasdauspyörästön lukitesmista päällä, vasemmalla puolella ei tipu mitään. Todennäköisin syy 30 mm rakoon on, että vetoakselin uritus ei ole kahdallaan. Pyöritä akseli kuten Outsider jo kirjoitti.
Ettei ollu kyseessa edestäpäin katsoen vasen puoli, sitten jo ikävämpi työmaa.. Kesällä 1290-4 kävi noin että hilut putosi, aika homma oli ne taikoa paikalleen. Vaikka oli kokemusta ronkkien irroittamisista..
Vaihoin takapyöränlaakerit ja stefan.
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 903
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Vs: 1390 stfan vaihto
Juu kuutoskoneen lukon sopii aika mukavasti isommallkin kouralla sovittelemaan takaisin mutta neloskoneen takasilta ahtaampi.sais olla vaimoväen nyrkki niin onnistuis helpommin.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1933
Vs: 1390 stfan vaihto
Olen huomannut 1394 alkaneen merkkaamaan hieman renkaalle nyt kylmillä öljyä. Mikä on se kannattava kohta, jotta stefan kannattaisi uusia, hetikö kun ensimmäiset merkit huomaa vai hieman myöhemmin? Kaveri kyllä innokas tekemään remonttia, jos vähäkin saa vihiä, että olisi avun tarvetta. Mutta olosuhteen hieman huonot, kun ei ole kuin tuo kylmähalli ja miehistä on tullut vanhoja ( hieman auki 50 v.) . Ennen ei asteet pidätellyt, mutta nykyään ei tahdo käsistä enään tareta, eikä tuo remontinteko oikein hanskat kädessä tahdo onnistua.
Pitääkö se tasauspyörästö lukita jos uusii stefan vasemmalle puolelle? Toisalta yhtä vanha stefa siellä oikeallakin on varmaankin.
Siis minusta öljyä tulee jarrujen "juororeijästä".
Pitääkö se tasauspyörästö lukita jos uusii stefan vasemmalle puolelle? Toisalta yhtä vanha stefa siellä oikeallakin on varmaankin.
Siis minusta öljyä tulee jarrujen "juororeijästä".
Riku- David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 378
Ikä : 60
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Vs: 1390 stfan vaihto
Tarkista ensin että kynkän huohotin on auki. Ylimmässä ruuvissa on huohotusreikä joka estää paineen kertymisen portaaliin. Jos vetoakselin stefa vuotaa niin jarrusta menee teho saman tien.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5085
Vs: 1390 stfan vaihto
Outoa että kylmillä öljyillä vuotaa,yleensähän mieluummiin kuumilla öljyillä.Toki kylmä voi puuduttaa vanhojen stefojen huulet ja lämpimillä keleillä vika menee pois.
Jos jarrujen juorureijästä vuotaa niin vois epäillä että vetoakselin stefat vuotaa vaihdelaatikkoöljyä.
Mikäli näin niin silloinhan kynkkä ehjänä vain pois ja pari uutta 7 euron stefaa vaatii.
Odottelisin kyllä hiukka lämpimämpiä kelejä ennenkuin hommaan ryhtyy.
Ja toki tuo Erkin mainitsema huohotinreikä kannattaa tarkistaa ihan ensiksi.
Jos jarrujen juorureijästä vuotaa niin vois epäillä että vetoakselin stefat vuotaa vaihdelaatikkoöljyä.
Mikäli näin niin silloinhan kynkkä ehjänä vain pois ja pari uutta 7 euron stefaa vaatii.
Odottelisin kyllä hiukka lämpimämpiä kelejä ennenkuin hommaan ryhtyy.
Ja toki tuo Erkin mainitsema huohotinreikä kannattaa tarkistaa ihan ensiksi.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1933
Similar topics
» 1390 etuakselin vaihto
» 1390 vetarin stefan vaihto
» Öljyjen vaihto 1390 caseen???
» DB 1390 taka-akselin stefan vaihto
» DB 1390 kytkin- ja jarrunesteiden vaihto kysymys
» 1390 vetarin stefan vaihto
» Öljyjen vaihto 1390 caseen???
» DB 1390 taka-akselin stefan vaihto
» DB 1390 kytkin- ja jarrunesteiden vaihto kysymys
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa