Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

1390 stfan vaihto

+2
outsider
ananias
6 posters

Siirry alas

1390 stfan vaihto Empty 1390 stfan vaihto

Viesti  ananias Ke Marras 21 2012, 09:41

1390 stfan vahto toi harmia kynkkä ei mene riittävän syvälle ,laippojen väliin jää noin 30mm mikä avuksi kyselee Ananias

ananias

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 24

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 stfan vaihto Empty Vs: 1390 stfan vaihto

Viesti  outsider Ke Marras 21 2012, 10:00

Nyt kyllä hämmästyttää.Trakoitatko että pyörän akseli ei mene perille saakka??
3 cm tuntuu siltä että sisimmäinen laakeri ottaa vastaan Rolling Eyes
Oletko varmasti laittanut osat oikeaan järjestykseen?

Akselin iso muuteri naputetaan niin tikalle kuin se jäkevästi menee.
Sitten laipan pultit kiinni ja shimmejä sen verran että akseli pyörii käsin.

kerroppa lisää

outsider

David Brown : Cropm,25D.30C,950,880imp,990imp,990sel,1200,1200hybrid,1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1842

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 stfan vaihto Empty Vs: 1390 stfan vaihto

Viesti  outsider Ke Marras 21 2012, 19:29

Onko nyt niin että tarkoitat vetoakselia. Rolling Eyes Elikkä onko sinulla ollut koko alennuspyörästö irti ja se ei mene paikoilleen. Rolling Eyes
Jos näin ,niin onko kyseessä oikea puoli? Onko tasauspyörästön lukko lukittu pohjaan ennen kynkän irroitusta?
Jollei niin tasauspyörästön lukko on pudonnut paikoiltaan Sad
Tai sitten tasuspyörästön lukon boorit ja itse tasaupyörästön boorit eivät kohdakkain,sen näkee katsomalla taskulampun kanssa reiästä sisään. Rolling Eyes

Jos on näin eikä sinulla ole ylimääräistä booriakselia,niin työnnä kynkkä niin syvälle kuin menee (30mm auki) ja laske sitten tasauspyörästön lukko auki ja pyöräytä hieman pyörän navasta että boorit osuu kohdalleen.Kun boorit kohdakkain niin kynkkä menee sisään että humps Very Happy Very Happy
Toimenpide olis hyvä tehdä kaverin kanssa.



outsider

David Brown : Cropm,25D.30C,950,880imp,990imp,990sel,1200,1200hybrid,1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1842

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 stfan vaihto Empty 1390 stefa asiaa

Viesti  ananias Ke Marras 21 2012, 22:30

Vasemman puolen kynkästä on kyse ,tasaus pyörästönlukko ei ollut lukittuna purkuvaiheessa.

ananias

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 24

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 stfan vaihto Empty 1390 stefa asiaa

Viesti  ananias Ke Marras 21 2012, 22:32

Vasemman puolen kynkästä on kyse ,tasaus pyörästönlukko ei ollut lukittuna purkuvaiheessa.

ananias

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 24

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 stfan vaihto Empty Vs: 1390 stfan vaihto

Viesti  OlleK To Marras 22 2012, 12:06

Vasemman puolen pyöränvälityksen irrottaminen ei edellytä tasdauspyörästön lukitesmista päällä, vasemmalla puolella ei tipu mitään. Todennäköisin syy 30 mm rakoon on, että vetoakselin uritus ei ole kahdallaan. Pyöritä akseli kuten Outsider jo kirjoitti.

OlleK

Viestien lukumäärä : 1420

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 stfan vaihto Empty Vs: 1390 stfan vaihto

Viesti  TIKO La Marras 24 2012, 09:33

OlleK kirjoitti:Vasemman puolen pyöränvälityksen irrottaminen ei edellytä tasdauspyörästön lukitesmista päällä, vasemmalla puolella ei tipu mitään. Todennäköisin syy 30 mm rakoon on, että vetoakselin uritus ei ole kahdallaan. Pyöritä akseli kuten Outsider jo kirjoitti.

Ettei ollu kyseessa edestäpäin katsoen vasen puoli, sitten jo ikävämpi työmaa.. Kesällä 1290-4 kävi noin että hilut putosi, aika homma oli ne taikoa paikalleen. Embarassed Vaikka oli kokemusta ronkkien irroittamisista..

Vaihoin takapyöränlaakerit ja stefan.
TIKO
TIKO

David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 848
Ikä : 43
Paikkakunta : Nastola

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 stfan vaihto Empty Vs: 1390 stfan vaihto

Viesti  outsider La Marras 24 2012, 12:24

Juu kuutoskoneen lukon sopii aika mukavasti isommallkin kouralla sovittelemaan takaisin mutta neloskoneen takasilta ahtaampi.sais olla vaimoväen nyrkki niin onnistuis helpommin.

outsider

David Brown : Cropm,25D.30C,950,880imp,990imp,990sel,1200,1200hybrid,1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1842

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 stfan vaihto Empty Vs: 1390 stfan vaihto

Viesti  Riku Ti Joulu 25 2012, 11:46

Olen huomannut 1394 alkaneen merkkaamaan hieman renkaalle nyt kylmillä öljyä. Mikä on se kannattava kohta, jotta stefan kannattaisi uusia, hetikö kun ensimmäiset merkit huomaa vai hieman myöhemmin? Kaveri kyllä innokas tekemään remonttia, jos vähäkin saa vihiä, että olisi avun tarvetta. Mutta olosuhteen hieman huonot, kun ei ole kuin tuo kylmähalli ja miehistä on tullut vanhoja ( hieman auki 50 v.) Wink . Ennen ei asteet pidätellyt, mutta nykyään ei tahdo käsistä enään tareta, eikä tuo remontinteko oikein hanskat kädessä tahdo onnistua.
Pitääkö se tasauspyörästö lukita jos uusii stefan vasemmalle puolelle? Toisalta yhtä vanha stefa siellä oikeallakin on varmaankin.
Siis minusta öljyä tulee jarrujen "juororeijästä".

Riku

David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 371
Ikä : 57
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 stfan vaihto Empty Vs: 1390 stfan vaihto

Viesti  erkki Ti Joulu 25 2012, 12:21

Tarkista ensin että kynkän huohotin on auki. Ylimmässä ruuvissa on huohotusreikä joka estää paineen kertymisen portaaliin. Jos vetoakselin stefa vuotaa niin jarrusta menee teho saman tien.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 4457

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 stfan vaihto Empty Vs: 1390 stfan vaihto

Viesti  outsider Ti Joulu 25 2012, 14:03

Outoa että kylmillä öljyillä vuotaa,yleensähän mieluummiin kuumilla öljyillä.Toki kylmä voi puuduttaa vanhojen stefojen huulet ja lämpimillä keleillä vika menee pois.
Jos jarrujen juorureijästä vuotaa niin vois epäillä että vetoakselin stefat vuotaa vaihdelaatikkoöljyä.
Mikäli näin niin silloinhan kynkkä ehjänä vain pois ja pari uutta 7 euron stefaa vaatii.

Odottelisin kyllä hiukka lämpimämpiä kelejä ennenkuin hommaan ryhtyy.
Ja toki tuo Erkin mainitsema huohotinreikä kannattaa tarkistaa ihan ensiksi. santa santa

outsider

David Brown : Cropm,25D.30C,950,880imp,990imp,990sel,1200,1200hybrid,1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1842

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa