Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

HS vaihde 1394

Siirry alas

HS vaihde 1394 Empty HS vaihde 1394

Viesti  jyyti1 To Elo 02 2012, 17:26

HS vaihde 4 ei mene heti päälle kun ajaa n5 km sitten yhtä äkkiä tärähtää päälle muut vaihteet pelaa misähän vika

jyyti1

David Brown : 880B-SELECTAMATIC
Viestien lukumäärä : 5
Ikä : 70
Paikkakunta : SOINI

Takaisin alkuun Siirry alas

HS vaihde 1394 Empty Vs: HS vaihde 1394

Viesti  erkki To Elo 02 2012, 20:10

Jos mikään vaihde ei luista, niin ainakin räikkälaakerit ja pakkojen 0-renkaat ovat kunnossa. Minkähänlaisessa kunnossa on öljyt/suodatin? Asiaa tarkemmin tuntematta kuulostaa siltä, että sekvenssiventtiilissä on jotain vialla. Kun nelonen on päällä niin molemmat pakat on paineelliset. 2. vaihteella toinen pakka on paineellinen ja toinen paineeton ja 3. vaihteella päinvastoin. Jäljelle ei jää oikein monta vaihtoehtoa ja se tavallisin vaihtoehto on lika/roska jossakin sekvenssiventtiilin sokkeloissa.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 4446

Takaisin alkuun Siirry alas

HS vaihde 1394 Empty Vs: HS vaihde 1394

Viesti  jyyti1 Pe Elo 03 2012, 17:41

mistä tuo vaihdelootan öljy tarkastetaan.onko se sama tikku joka on perässä.

jyyti1

David Brown : 880B-SELECTAMATIC
Viestien lukumäärä : 5
Ikä : 70
Paikkakunta : SOINI

Takaisin alkuun Siirry alas

HS vaihde 1394 Empty Vs: HS vaihde 1394

Viesti  OlleK Pe Elo 03 2012, 18:07

Yksi ja sama mittaikku mittaa vaihteiston ja perän öljytason. Sitten siitä HS-vaihteistosta. Mikäli joku ajoitusventtiili (sekvenssiventtiili) on jumissa tuntuu se yleensä myös vaihdettaessa vaihteelta 2 vaihteelle 3 tai päinvastoin. Vaihtamistapahtuma näiden kahden välillä saatta olla nykivää tai hidasta. 4-vaihde vaatii eniten öljyä (molemmat pakat ovat paineellisia) joten pieni vuoto jommassa kummassa planeettaytksikössä saattaa hidastaa 4-vaihteen kytkeytymisen. Öljyn puute voi johtua ajoitusventtiileissä tai paineensäätröventtiilissä olevasta vuodosta. Paineen mittaus jokaisella vaihteella on ainoa tapa luotettavasti selvittää vian alkuperä.

OlleK

Viestien lukumäärä : 1420

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa