DB885 savuttaa sinistä - tyhjäkäynnilla ja kylmänä ???
+4
Late885
erkki
jusape
LandRover
8 posters
Sivu 1 / 1
DB885 savuttaa sinistä - tyhjäkäynnilla ja kylmänä ???
Moi, olisi tiedossa hyvä 885 mutta arvelluttaa kylmäsavutus jota esiintyy hieman myös tyhjäkäynnillä lämpimänä. Onko vaan dieseliä palamatta läpi menneenä vai onko merkki pahemmasta. Ajotunnit tiedossa ja myyjä on luotettava eli ei ole loppuunajettu lusa, sisältä ja päältä ihan siisti ja ei ole maalattu / myyntihuollettu..... Olenko vaan liian arka. Kuis 885 muuten onko rankametsään hyvä kaveri ja miten sen maavara suhteessa 990 / 995 malleihin.
Mitä kannattaa kokemattoman kokeilla kun ostolle tosissaan ryhtyy. nostolaite on ok ja ei laske edes kuorma päällä, sen osasin tutkia samoin vaihteet ja lukkoperä + tuplakytkin on ok.
Kiitos taas ja jokohan se koittais minullekkin onnen päivä ostoksilla ja helmen löytäisin.....pari löysin mutta ne meni heti alta pois ko olin töissä ja en päässyt kaupoille lain.
eki
Mitä kannattaa kokemattoman kokeilla kun ostolle tosissaan ryhtyy. nostolaite on ok ja ei laske edes kuorma päällä, sen osasin tutkia samoin vaihteet ja lukkoperä + tuplakytkin on ok.
Kiitos taas ja jokohan se koittais minullekkin onnen päivä ostoksilla ja helmen löytäisin.....pari löysin mutta ne meni heti alta pois ko olin töissä ja en päässyt kaupoille lain.
eki
LandRover- David Brown : 885
Viestien lukumäärä : 25
Ikä : 65
Paikkakunta : Jämsä
Vs: DB885 savuttaa sinistä - tyhjäkäynnilla ja kylmänä ???
Todennäköisesti suuttimet tarttisa huoltoa, ensiapuna voisa koittaa 2-T öljyä sen noin 2% löpön joukkoon.
Tuskin sen vakavampaa
Tuskin sen vakavampaa
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2960
Ikä : 55
Paikkakunta : Yläne
Vs: DB885 savuttaa sinistä - tyhjäkäynnilla ja kylmänä ???
Sinertävä savu kylmänä on sille lajityypillistä. Lämmetessä savuaminen loppuu tai tupsauttaa vähän kun painaa kaasua.
Ennenkuin menet syvälle metsään niin laita vaihdelaatikon alla olevalle öljynsuodattimelle panssari. Se taitaa olla matalin kohta mahan alla ja kanto tai kivi kyllä ruttaa sen jos niin käy. Parempi se on metsässä kuin moni muu, erityisesti ryömintävaihteet on siellä usein tarpeeseen kun pitää mennä oikein tarkasta paikasta. Ohjausjarruillekin on siellä paljon käyttöä, joten katso että molemmat jarrut ottaa napakasti erikseen.
Ennenkuin menet syvälle metsään niin laita vaihdelaatikon alla olevalle öljynsuodattimelle panssari. Se taitaa olla matalin kohta mahan alla ja kanto tai kivi kyllä ruttaa sen jos niin käy. Parempi se on metsässä kuin moni muu, erityisesti ryömintävaihteet on siellä usein tarpeeseen kun pitää mennä oikein tarkasta paikasta. Ohjausjarruillekin on siellä paljon käyttöä, joten katso että molemmat jarrut ottaa napakasti erikseen.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: DB885 savuttaa sinistä - tyhjäkäynnilla ja kylmänä ???
Omassa 885:ssä on suodattimen kuppi melkosilla lommoilla mutta toistaseks kestäny mukana ilman pohjapanssaria. Jarrupolkimilta lähteviä käyttötankoja saa myös varoa paksussa vesakossa ajettaessa. Joskus on paju menny väliin ja näin estäny jarruttamisen. Ja se savu tuntuu olevan aina kylmänä ja tyhjäkäynnillä sinistä oli kylmä tai kuuma keli. Näin muistelen olleen ainakin 20 vuotta. Eikä kone vuoda ylimääräisiä ja käynti on edelleen terveenkuuloista. Mittariin on tullut reilu 5000tuntia vuodesta 73!
Late885- David Brown : 885 -73 ja 1390 -82
DBTCF:n jäsen nro : 30
Viestien lukumäärä : 52
Paikkakunta : Pm/(Srj)
Vs: DB885 savuttaa sinistä - tyhjäkäynnilla ja kylmänä ???
Törkkää viivan verran ruiskutusta aikasemmalle niin sinisen savun muodostus vähenee hiukan...
ikilika- David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1170
Ikä : 47
Paikkakunta : eurajoki
Kiitokset kommenteista ja neuvoista - huomenna koitan päästä koeajolle ja siitä se...
sitten etenee ellei joku rahamies ehdi aamulla namua ostamaan.
Kiitokset kaikille
eki
Kiitokset kaikille
eki
LandRover- David Brown : 885
Viestien lukumäärä : 25
Ikä : 65
Paikkakunta : Jämsä
Koeajo tehty ja muuten ok mutta KYTKIN ottaa tosi ylhäällä ja TOSI nopeesti - eli hyppää melki kuin orhi laitumella
Moi.
Koeajo suoritettu eilen ja hinta on kyllä edelleen kovanpuoleinen ja yli suunnitellun budjetin mutta kuntokin on paras mitä olen noissa vanhuksissa nähnyt ja kokenut.
KYTKIN vaan pelottaa ja huolettaa, eli se ottaa tosi ylhäällä ja tosi napakasti kiinni, hellävarainen lähtö onnistui vain kun tuki jalan/kantapään vaihdelaatikon runkoon ja sitten nosti kengän kärkeä millin tuhannesosan tarkkuudella kunnes lähtö tapahtui.
Jos osaan oikein sanoiksi tuon pukea niin kytkin irti ja täysin kiinni tapahtuu tosiaan noin 10mm matkalla polkimen painalluksella.
On kuulemma ollut tuollainen jo vuosia ja olen kyllä taipuvainen uskomaan sen olevankin, mutta silti takaraivoon jäi se fiilis että jos jossain joutuu pajalle menemään niin se on tuo kytkin.
Voisiko se olla vaan joku säätöfiba tai kasausvirhe jo tehtaalta asti koska tunteja tuolla pelillä on todella vähän ja aukaistu sitä ei ole koskaan. Huollettu kyllä ja rasvattu hyvin nippoja myöden.
Kiitos taas avusta.....kuume on kova....eikä auta edes hotapulveri
eki
Koeajo suoritettu eilen ja hinta on kyllä edelleen kovanpuoleinen ja yli suunnitellun budjetin mutta kuntokin on paras mitä olen noissa vanhuksissa nähnyt ja kokenut.
KYTKIN vaan pelottaa ja huolettaa, eli se ottaa tosi ylhäällä ja tosi napakasti kiinni, hellävarainen lähtö onnistui vain kun tuki jalan/kantapään vaihdelaatikon runkoon ja sitten nosti kengän kärkeä millin tuhannesosan tarkkuudella kunnes lähtö tapahtui.
Jos osaan oikein sanoiksi tuon pukea niin kytkin irti ja täysin kiinni tapahtuu tosiaan noin 10mm matkalla polkimen painalluksella.
On kuulemma ollut tuollainen jo vuosia ja olen kyllä taipuvainen uskomaan sen olevankin, mutta silti takaraivoon jäi se fiilis että jos jossain joutuu pajalle menemään niin se on tuo kytkin.
Voisiko se olla vaan joku säätöfiba tai kasausvirhe jo tehtaalta asti koska tunteja tuolla pelillä on todella vähän ja aukaistu sitä ei ole koskaan. Huollettu kyllä ja rasvattu hyvin nippoja myöden.
Kiitos taas avusta.....kuume on kova....eikä auta edes hotapulveri
eki
LandRover- David Brown : 885
Viestien lukumäärä : 25
Ikä : 65
Paikkakunta : Jämsä
Vs: DB885 savuttaa sinistä - tyhjäkäynnilla ja kylmänä ???
885:n kykinpoljin säädetään kääntämällä poljinvipu akselin spooreilla seuraavaan pykälään. Sen säädöllä voisi käyttömukavuutta onnistua lisäämään. Tavallisessa sekakäytössä kytkin kestään semmoiset 10 000 tuntia. Jos traktori on ollut vaarilla, joka pitää varmuuden vuoksi koko ajan jalkaa polkimella niin silloin se kuluu nopeammin.
Vanhan traktorin hinta on aina niin kovin suhteellinen käsite. Nettikoneessa on mielestäni tälläkin hetkellä aika sopivasti hinnoiteltuja vanhempia nelipyttyisiä myynnissä jos 885:n hintapyynti tuntuu liian suolaiselta. Sehän on tuo kokoluokka MF 135, V 502, F 3000 jne aika suosittu rantekoneeksi ja hintapyynnöt on sen mukaisia.
Vanhan traktorin hinta on aina niin kovin suhteellinen käsite. Nettikoneessa on mielestäni tälläkin hetkellä aika sopivasti hinnoiteltuja vanhempia nelipyttyisiä myynnissä jos 885:n hintapyynti tuntuu liian suolaiselta. Sehän on tuo kokoluokka MF 135, V 502, F 3000 jne aika suosittu rantekoneeksi ja hintapyynnöt on sen mukaisia.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Vs: DB885 savuttaa sinistä - tyhjäkäynnilla ja kylmänä ???
Jos kyseessä on tuo nettikoneen 885, niin plussat on pienet tunnit vain kolme omistajaa olllut elikkä tunnit pitää paikkansa.
Suorat hyvät pellit ja ok renkaat.
Jos noilla spekseillä haluaa hyvän hytillisen vielä halvemmalla niin vaatii tuuriakin.
Osta pois.
Suorat hyvät pellit ja ok renkaat.
Jos noilla spekseillä haluaa hyvän hytillisen vielä halvemmalla niin vaatii tuuriakin.
Osta pois.
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1943
Vs: DB885 savuttaa sinistä - tyhjäkäynnilla ja kylmänä ???
Kytkimen "äkäinen" toiminta johtuu todennäköisesti siitä että pintamateriaalin alla olevat hiemen viistossa olevat teräslavat (joihin pintamateriaali on niittaamalla kiinnitetty) ovat iän myötä kuoleentuneet. Tämän rakenteen tarkoituksena on antaa hieman "joustoa" liikkeelelähtöön. Kysymyksessä ei näin ollen ole varsinainen vika, vaan iän myötä tuleva väistämätön ominaisuus. Jos kytkin irrottaa kunnolla eikä luista on se täysin käyttökelpoinen
OlleK- Viestien lukumäärä : 1522
Vs: DB885 savuttaa sinistä - tyhjäkäynnilla ja kylmänä ???
Mulla db 885 v. - 74 kopillinen valkoinen. Ja on hyvin toiminut ja melko ongelmitta. Jos ulkona on niin kannattaa seurata vaihteiston öljyyn voi päästä vettä vaihdekeppien juuresta jos puuttuu suojakumit. Mulla kone ei työnnä sinistä savua kylmänäkään. Jakaja pumpun kyljessä sellainen siipi ruuvi sitä oon pitänyt avoinna vastapäivään. On merkitystä siniseen savuun. Muuttaa varmaan ajoitusta jonkin verran. Kone ollut vuodesta - 82 toisena apukoneena. Kytkin rempan joutunut tekemään kun paineasetelman jousen korvakko murtui. Tässä jotain tunnelmia koneesta.
stomppa- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 4
Vs: DB885 savuttaa sinistä - tyhjäkäynnilla ja kylmänä ???
Ruiskutuspumpun takaseinämällä oleva pieni hana on ruiskutusennakon säädin. Kun hana kierretään kiinni ennen starttausta, se lukitsee ajoituksen myöhäiselle, mikä nopeuttaa käynnistymistä pakkasesta ja aiheuttaa myös melkoisesti harmaata pakokaasua. Kun moottori on käynnistynyt, hana avataan ja jatketaan ajoa. 885 on pieniruokainen ja luja pikkutraktori, lisäksi aika hyvin tasapainotettu että takapyörillä riittää pitoa vedätyksessä.
erkki- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä : 5105
Similar topics
» 1212 hs laatikon rollotus tyhjäkäynnillä
» 880 Selecta savuttaa
» David Brown 990 vm 77 savuttaa ja tehoton
» DB885 lohkolämmitin
» DB885 vetovarret
» 880 Selecta savuttaa
» David Brown 990 vm 77 savuttaa ja tehoton
» DB885 lohkolämmitin
» DB885 vetovarret
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa