Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Pyörät

3 posters

Siirry alas

Pyörät Empty Pyörät

Viesti  Turres Ma Huhti 09 2012, 23:36

Hei. Olen uusi traktorin omistaja. Mulla on case 1390 takaveto, onkohan 83 vai 84. Samaa peliähän oli DB-merkkisenäkin. Siinä on vakiona 13.6-38 takapyörät. Olen haaveillut siihen vähän leveämpiä takapyöriä. Sopiiko siis 16.9-34 takapyörät niiden tilalle? Nelivetomallissahan sellaiset on vakiona. Onko vaihdosta jotain haittaa ja sopiiko ketjujen kanssa tilaansa? Jos löydän jostain alkuperäisen värisillä vanteilla olevat pyörät, niin vaihtoa voisi ajatella. Saako muuten Casen liikkeestä justiin alkuperäisen väristä vannemaalia? Terveisin ja kiitos etukäteen.

Turres

Viestien lukumäärä : 2

Takaisin alkuun Siirry alas

Pyörät Empty Vs: Pyörät

Viesti  Vieraili Ti Huhti 10 2012, 07:00

Mahtuu 16,9x34 renkaat,kettinkitila on erittäin pieni ja tahtoo särkeä takalamppujen pohjat,sehän ei nimittäin nytkään ole suuri se väli,mutta saman korkuinenhan se suunnilleen on tuo 16,9.rengas.

Sitä runko-oranssia saa spareksina Marjakankaalta ja IKH maalina,sillä olen ne maalannu,voi olla että ihan orkkista maalia ei cnh varaosamyyjä enää myy.

Ennen joulua tein 1390 malliin vastaavan homman ja renkaiksi tuli 18,4x34 Dneproshina,jää jotain tuuma lokarin ja renkaan väliin.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Pyörät Empty Vs: Pyörät

Viesti  Turres Su Huhti 22 2012, 23:55

Kiitos vastauksesta. Onko muilla kokemusta tällaisesta renkaiden vaihdosta? Onko siinä mitään ongelmia?

Turres

Viestien lukumäärä : 2

Takaisin alkuun Siirry alas

Pyörät Empty Vs: Pyörät

Viesti  jusape Ma Huhti 23 2012, 02:23

Ei siinä kummempia, kunhan hiukan tilaa jää ympärille/sisäsivulle.
Ja se tietty kans ratkaisee hiukan, käyttääkö talvella ketjuja vai ei.
Ilman ketjujen käyttöä riittää tuuma rakoa hyvinkin, ja talveksi voi laittaa vaikka sitten ruuvattavat nastat
(esim Maxi-Grip, mein valluun, 903 laitettiin ko. piikit alkutalvesta, 25mm kok.pituus, Valtra-liikkeessä makso 137€ /200kpl rasia, ja kokemukset ihan kohtuuhyvät tältä talvelta,
suositus oli et 100kpl/kummi, mut laitettiin tuplamäärä)
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2870
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

Pyörät Empty Vs: Pyörät

Viesti  helmi 1972 Ma Huhti 23 2012, 08:27

Hep.mä vaihdoin mun 1394:seen 18.4*30 kokoset renkahat(alla oli ne 13.6*38),ja muuten on ok,mut talvella ei ilman ketjuja pääse kyllä yhtää mihikää,ja kyntäeskin pakkaa sutia(voimaa kun on).Ei tahdo koneen paino piisata luulisin.

helmi 1972

David Brown : 1394
DBTCF:n jäsen nro : 91
Viestien lukumäärä : 70

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa