Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

dblax:n 1210 taavetti

+4
taavettimies
jusape
outsider
dblax
8 posters

Sivu 2 / 2 Edellinen  1, 2

Siirry alas

dblax:n 1210 taavetti - Sivu 2 Empty Vs: dblax:n 1210 taavetti

Viesti  jusape Ti Tammi 15 2013, 22:20

Tosta 1410pistä olen ne 4pulttia avannut, ja sisäpuolelta ne ruuvit jotka siinä muovipaneelin kiinnityksessä on.
Senjälkeen hartioden ja niskan/pään kannatuksella vaan "luistattanut" kattoa 30-50cm taapäin, tai puukalikan varaan pönkännyt edestä ylös
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2886
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

dblax:n 1210 taavetti - Sivu 2 Empty Vs: dblax:n 1210 taavetti

Viesti  Paulig Ke Tammi 16 2013, 18:29

Käy se noinkin. Ihan miten vain, mutta se ei juuri paina mitään jos kattoluukun ottaa pois. Meinaan sitä, että kun remontoi sieltä, niin kannattaa pudistella paikat kunnolla.
Paulig
Paulig

David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo

Takaisin alkuun Siirry alas

dblax:n 1210 taavetti - Sivu 2 Empty Vs: dblax:n 1210 taavetti

Viesti  dblax Pe Maalis 29 2013, 19:51

Lämppärin moottori uusittu täs talvenaikaan ja monta pikkusähkövikaa korjattu lähinnä maadoituksia ja liittimiä raavittu puhtaaksi, kyllä toi katonirrotus helpotti monta asiaa.
Mutta nyt seuraavaan juttuun mistä löytäis sopivan polttoaineanturi niin sais hieman vinkkiä missä mennään menoliemen osalta. Anturista on vastuslangat lähes kaikki poikki. Onko jossain muussa mallissa siihen sopivaa.
dblax
dblax

Viestien lukumäärä : 39

Takaisin alkuun Siirry alas

dblax:n 1210 taavetti - Sivu 2 Empty Vs: dblax:n 1210 taavetti

Viesti  okie Pe Maalis 29 2013, 21:50

Moi, olen uusi tällä palstalla, mutta tuosta polttoainemittarin anturista olisi kokemusta. En löytänyt DB 1200 p-a-anturia mutta eräs oululainen expertti löysi harvinaista vastuslankaa anturiin ja korjasi sen minulle.
Mittari tuli kuntoon, nuo -70-luvun mittarit eivät vaan taida olla kovin stabiileja. Siihen olisi voinut kenties asentaa jonkinlaisen puskurisäiliön (kondensaattorin?), joka voisi rauhoittaa mittarin näyttöä.
Voisin(ko) kysyä korjaisiko hän muidenkin mittariantureita.

okie

David Brown : 1200
Viestien lukumäärä : 23
Paikkakunta : Mäntsälä

Takaisin alkuun Siirry alas

dblax:n 1210 taavetti - Sivu 2 Empty Vs: dblax:n 1210 taavetti

Viesti  Paulig La Maalis 30 2013, 07:15

Jos ne tulee kuntoon ja homma toimii, niin miks ei voisi korjailla. Nyt en mene sanomaan, löytyykö anturia uutena. Ulkomaisista firmoista vois hyvinkin löytyä.

EDIT: http://www.davidbrownparts.com/page64.html Tuollahan niitä on. Toki kuluja tulee jos ei muuta tilaa...
Paulig
Paulig

David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo

Takaisin alkuun Siirry alas

dblax:n 1210 taavetti - Sivu 2 Empty Vs: dblax:n 1210 taavetti

Viesti  dblax Su Maalis 31 2013, 09:05

Juu luulen kans että ei ole saatavilla uutta, jotain malleja on mutta ne on kuvissakin vähän erilaisia ainakin kiinnityksen osalta mulla on rengas sokalla ja nuo mitä on nähny niin ne on pulteilla. Kun arki koitaa niin täytyy ruveta soitteleen purkaamoja läpi.
dblax
dblax

Viestien lukumäärä : 39

Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 2 / 2 Edellinen  1, 2

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa