Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

kiitos nostolaite ohjeesta

5 posters

Siirry alas

kiitos nostolaite ohjeesta Empty kiitos nostolaite ohjeesta

Viesti  kf1300 Ti Tammi 31 2012, 10:02

se alkoi toimia kun lämmitti sitä pohjaa kiitti--- olisikohan palstalla apua ketjujen saantiin
kaupassa tulleet ei pysy päällä, putoilee ristikkäin sisälle että ulkopuolelle ja vaikea irrottaa.
Siis mitähän tai keneltä löytyis käytetyt mutta tomivat, rengaskoolle 16.9-30
mieluten läheltä Lopen kuntaa kohtuuhinnalla.?????

kf1300

Viestien lukumäärä : 4

Takaisin alkuun Siirry alas

kiitos nostolaite ohjeesta Empty Vs: kiitos nostolaite ohjeesta

Viesti  Osmo_ Ti Tammi 31 2012, 12:07

No tuossa jotkut ohjeet jos väärin asennettu http://www.nuhvi.net/index.php?option=com_content&view=article&id=115&Itemid=45
Osmo_
Osmo_

Viestien lukumäärä : 376
Ikä : 27
Paikkakunta : Huittinen

https://www.taavetti-talli.net

Takaisin alkuun Siirry alas

kiitos nostolaite ohjeesta Empty Vs: kiitos nostolaite ohjeesta

Viesti  erkki Ti Tammi 31 2012, 12:57

Lämmittäminen on kertaluonteinen pika-apu. Kun öljyn seassa on vettä niin se jäätyy pakkasessa uudelleen. Sellaisen itse keksityn tempun olen kuullut, että joku oli sekoittanut polttoaineen jäänestoa vaihteistoöljyyn. Vesi kuulemma tarttuu siihen ja syntyneen seoksen voi laskea ulos varovasti pohjaroppua raottamalla. Saattaa olla yhtä hyvin huono kuin hyväkin neuvo. Olemme keksijäkansaa.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 4536

Takaisin alkuun Siirry alas

kiitos nostolaite ohjeesta Empty Vs: kiitos nostolaite ohjeesta

Viesti  mattkau Ti Tammi 31 2012, 15:44

Joo

Minulla on nyt kolmas talvi menossa "kokeilua". Pakkasten tullessa oon loruttanu pari pulloa polttoaineen jäänestoa, en tenttua vaan isopropanolia. Se kun on halvempaa, sisältää vähemmän lisäaineita ja kuulemma sitoo paremmin vettä. Selvän eron huomaa nostarin toiminnassa eli toimii. En ole sitä koskaan ottanut pois. Kesän ja lämpimien ilmojen tullen proppis poistuu luonnollista tietä.

Olen sitä mieltä että laatikon osille ja hydrauliikalle tulee vähemmän vahinkoa alkoholilisäyksestä kuin että esimerkiksi imusiivilä tai suodatin on jäässä.

Tämä on ymmärtääkseni vanhojen majurimiesten kikka. kokeilkoon ken tahtoo, mut vastuu on kyllä itsellä.

matti
mattkau
mattkau

David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1353
Paikkakunta : Saarijärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

kiitos nostolaite ohjeesta Empty Vs: kiitos nostolaite ohjeesta

Viesti  erkki Ti Tammi 31 2012, 16:06

Juu, majureissa ja nuffeissa tahtoo pakkasten tullessa olla samaa hyhmääntymisogelmaa ja monessa muussakin.
Vesi on niin paljon painavaa, että se laskeutuu alimmaiseksi, että kun yön levon jälkeen raottaa proppua niin vesi sieltä pitäisi ekana olla ulos pyrkimässä.


erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 4536

Takaisin alkuun Siirry alas

kiitos nostolaite ohjeesta Empty Vs: kiitos nostolaite ohjeesta

Viesti  Pakki Ke Helmi 01 2012, 10:35

Joo vesi vanhin voitehista mutta kyllä se myös koneissa monen murheen syynä on.
Monet koneet toimivat kohtuullisesti vaikka vettä on enempi/vähempi siellä missä ei pitäisi.
Talvi tuo lisävaivan veden jäätyessä ratkaisevissa paikoissa. Olennaista on että asian tiedostaa ja osaa hallita poistaa ja ennakkoehkäistä. Näilläkin sivuilla kuten muillakin asia on ihan vakiojuttuja kylmien tullen. Harvojen koneiden käyttöohjeissa asiasta on niukalti ohjeita jos ollenkaan.

Itselleni asia selvisi tarkoin konkreettisesti finskin lentokerhossa Seutulassa. Koneiden laajat siipitankit keräävät huomattavat määrät ns. kondessivettä joka on säännöllisesti laskettava alla olevista venttiileisä pois. Muistan yhden jutun kun tuo temppu jäi tekemättä ja ilmaan nousu oli katketa kun moottori ei vesibensalla ottanut kunnolla kierroksia. Myös traktorin runko sekä tankki hikoilevat aivan samoin ilmojen vaihtelusta ja vettä kertyy helposti liikaa. Aikoinaan avasin Dextan vaihteison kannen kun nostot loppuivat.
Hämmästys oli suuri kun lootan pohjalla oli reilun 5 litran kokoinen jääkimpale. Kone oli ulkona ollut useita vuosia mutta käytössä. Nykivät nostoliikkeet kielivät vedestä järjestelmässä. Sen jälkeen olen säännöllisesti raottanut pohjaroppuja muutaman kk välein ja vettä voi tulla enmpi tai vähempi.
Vähäisellä käytöllä lämpeneminen ei jaksa haihduttaa vettä systeemeistä, jatkuvassa käytössä kyllä.
Pakki
Pakki

David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 385
Paikkakunta : Häme

Takaisin alkuun Siirry alas

kiitos nostolaite ohjeesta Empty Vs: kiitos nostolaite ohjeesta

Viesti  erkki Ke Helmi 01 2012, 11:53

Tästä on ollut puhetta parikin kertaa joissakin ketjuissa, eli öljyissä on eroja sen suhteen miten ne sekoittuvat veden kanssa.
Nämä ns. yleisöjyt ym. universaalit ovat moottoriöljyjä ja niihin veden kuuluukin sekoittua. Kondenssivesi haihtuu siitä kun öljy lämpenee.
Oikea vaihdelaatikkoöljy, jota käytetään mm. teollisuuden vaihteissa, ei sekoitu veden kanssa. Se on kai vaihteistoöljylle pelkästään myönteinen ominaisuus. Onkohan sillä tekemistä korroosion kanssa, siis vesiseoksen korroosionestokyky saattaa alentua ja sen seurauksena siellä on laakerit ym. vaaravyöhykkeessä? Jos vesi pysyy vetenä ja öljy öljynä, niin veden pystyy lirauttamaan pohjapropusta vähemmälle, jos ei kokonaan pois. Olisikin mielenkiintoista kuulla, minkälaisia kokemuksia traktorimiehillä on eri öljyistä.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 4536

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa