Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

carraro

4 posters

Siirry alas

carraro Empty carraro

Viesti  valmet 705 La Joulu 31 2011, 01:05

http://www.nuhvi.net/foorumi/viewtopic.php?f=2&t=4530

Jollekkin käynyt "huonosti" Shocked


valmet 705
valmet 705

Viestien lukumäärä : 445
Ikä : 24
Paikkakunta : e-k ruokolahti

Takaisin alkuun Siirry alas

carraro Empty Vs: carraro

Viesti  Osmo_ La Joulu 31 2011, 11:32

Ohhoh. Tossa oli jo tosi paska tsägä. Meille kun tuli neliveto niin siinä oli kartaanissa ja toisessa vetarin ristissä väljää. Kartaanista joku oli koittanut poistaa välystä tunkemalla kuppeihin kemiskiä happy Nyt on kaikki välykset poistettu. Tarvisi enää ottaa nostolaitekansi auki ja korjailla säätäjää kun tunnustelee kokoajan. Sitten on valmis pellolle Smile
Osmo_
Osmo_

Viestien lukumäärä : 374
Ikä : 27
Paikkakunta : Huittinen

https://www.taavetti-talli.net

Takaisin alkuun Siirry alas

carraro Empty Vs: carraro

Viesti  nuffieldmaster La Joulu 31 2011, 21:31

Kiitokset valmet 705 nimimerkille asian ottamisesta esiin myös täällä, koska jos olen käsittänyt oikein, suora-kartaaninen Carraro on käytössä myös DB traktoreissa?

Haluaisin vielä pyytää DB harrastajilta apua. En tiedä onko DB korjauskirjoissa teknisiä tietoja miten tarkkaan? No jos joku on purkanut ja muistaa hammasluvut niin hyvä!

Leyland traktoreiden korjausohjeissa ei välityksiä kerrota, mutta Valmetin kirjassa kerrotaan.

Tämä tieto siksi, että saataisiin korvaavia osia tietoomme merkkiä katsomatta.

Tuo lähinnä välityksen osalta, eli paljonko on DB Carraroissa tasauspyörästön välityssuhde?

Valmetin pikku Carrarossa se on 3,85, Valmetin isossa Carrarossa 4.4. Leylandissa 3.18 (pikkuratas 11 hammasta, iso lautaspyörä 35 hammasta)
Mitä tuumailtiin, niin Valmetin pikku Carrarosta voisi etuperä käydä melko hyvin suoraan leukkuun, etupyöriä hieman jos vielä isontaisi?

Tähän Carraroon löytyi netistä tosi mainio korjausohje, tosin siittä puuttuu listattuna esim. stefakoot yms. Teen tuonne nuhvipuolelle koosteen std laakerista ja stefoista mitä akselista löytyy.

http://juubi.hlan.net/index.php?page=tractor/903-4/FrontAxel

nuffieldmaster

Viestien lukumäärä : 32
Paikkakunta : Ilomantsi

http://www.kuuksenvaarankonepalvelu.fi

Takaisin alkuun Siirry alas

carraro Empty Vs: carraro

Viesti  TIKO Su Tammi 01 2012, 00:52

Juu taavin vehkeissä käytetään laajasti juuri noita carraron suorakardaaniakseleita, olen tuollaisen aapisen selannu, jossa ainakin 50sivua purku- ja kasaus ohjetta. Uskoakseni nuo välitykset ei paljon eroa, jostain valmetin mallistahan kävi lautaspyöräpari suoraan taavin eteen. 2kpl o noita vanhempia carraroita ja yks uudempi kääntyvämpi meikäläisellä.

Olen itsekin hitsauskorjaukseen sortunut, vain noita booria korostanut uudestaan hitsaamalla varovasti. Hyvin kestää sellainenkin kun osaa asiansa. Stefakaan ei kärsinyt.

Joku 12/40 hammasta on käypäinen tai harvempi ainakin kuutostaaviin eli isompi carraro AE3 näin muistelen..

Palstalla on tarkemmin asiasta tietäviä.
TIKO
TIKO

David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 848
Ikä : 43
Paikkakunta : Nastola

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa