Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

David Brown 995 -72 Hybrid

+2
outsider
David
6 posters

Siirry alas

David Brown 995 -72 Hybrid Empty David Brown 995 -72 Hybrid

Viesti  David Su Marras 20 2011, 02:58

Elikkäs tommonen otsikon mukainen kone tuli rakenneltua tossa viimmeisen 5:n kk:n aikana. Kirjoitellaan ny jonkumoinen stoori.....Eli kone muodostuu: 995:stä(kantakone), 1200:sta, 1210:stä, 1394:stä, 1490:stä, 1690:stä, + lukuisista "omavalmiste" osista. Traktoriin on aikanansa vaarille tulles vaihdettu Casen myynnin toimesta 1200:n moottori, millekkä on tehty täys remontti. 1,5 vuotta sitte koneeseen tehtiin vaihteisto remontti (mistä jo löytyyki kuvat tältä foorunilta) PS. vaihteistoon tuli joku ero vanhaan remontin myötä, kun kone alkoi kulkea tiellä "mukavat" n: 35 km/h Very Happy (koneessa siis 38" renkaat). Tämänkertainen "harrastelu" lähti liikkeelle siitä ku sovitin koneeseen halkinaisen peränkuoren tilalle 1210:n peränkuoren (takabanjon). Tähän liittyen muutin koneeseen 1210:n hydrauliikan ja rakensin koneeseen lisäksi hydrauliikkaan nokkapumpun peräpumpun lisäksi. Koneesta löytyykin nyt hydrauliikan virtausta 60 l/min, eli vetovarsien nousua ei tarvi paljoa odotella Laughing ja hydrauliikan/vaihteiston öljytilavuuski kasvoi 29 litraan. Rakensin nostolaitteeseen lisäksi apusylinterin Natikan sylinteristä nostolaitteen nopeutta vähän jarruttamaan, toki se vähä lisäsi nostotehoaki. Nostolaitteeseen myös rakentelin työntövarrenkorvakkeeseen "rautakehikon" mikä lisäsi työntövarren kiinnikereikiä kaksi paria alaspäin (eli saa esim. Perälevyn takapään nousemaan paljon ylemmäksi). Vetokoukun sovitin 1210:stä. Jarrujen toimintamekaniikat (pää, ja työsyliteri ym. On 1210:stä / omaa sovellusta). Etuakselin sovitin 1210:stä. Hytin takakorvakkeet on 1210:stä modifioidut ja etukorvakkeet: 1690:stä modifioidut. Hytti on 1690:stä (Ruottin vientimallista). Hytin lattiat piti kaikki repiä irti ja siirtää lattian "takataitekohtaa" 10 cm eteenpäin, koska kyseessähän on "ei käsi voa-kytkinmalli" jotenka runko on n. 10 cm lyhempi kuin esim. 996:ssa, ja en halunnut koneeseen missään nimes "munavaihteita" Evil or Very Mad . Myös hytin etupää piti soveltaa vastaamaan 1394:ää (eli lattiaan piti rakentaa keskelle koroke ja tehdä moottorille tilaa "tulipeltiin"). Kertojien sivulle siirtomekanismit on 1210:sta ja päävaihdekepin mekanismi mallia "omat rakennukset". Ps. Tuli vaihdekaaviostaki loogisempi Laughing Nostolaitteen lukon rakensin toimimaan nelivedon vivusta. Hytin äänieristin etupäästä, alta ja takaa täysin. Ja soittimena pioneerin "usb-tikku"soitin (pitäähän sitä viihtyvyyski turvata) Cool Polttoainetankit on rakennettu 1690:n tankeista (eli niitä piti joka suunnas pienentää) polttoainetilavuudeksi jäi n. 50 litraa. Konepellin runko on "typistetty" 1490:stä. Yläkonepeitto on 1394:stä (mikä piti halkaista keskeltä, ja levittää takaa 3 cm ja edestä 6 cm). Alamaski valoineen on 1690:stä ja ylämaski on 1490:stä (toki madallettuna). Ilmanputsari(suodatinpönttö) on mallia Valmet ja pakoputki mallia Ford. Väreiksi tuli sitte ns. "viimmeinen vuosikerta" ja tarrat työsti Street Legal Seinäjoelta. Laitan kuvia koneesta tonne gallerian pääsivulle ja enempi vaihekuvia projektit ja korjaukset osioon.

David
David

David Brown : 880Imp,990Imp,990Sel,1410,1594Hs,1690
DBTCF:n jäsen nro : 11 DBTCF Siht.
Viestien lukumäärä : 165

Takaisin alkuun Siirry alas

David Brown 995 -72 Hybrid Empty Vs: David Brown 995 -72 Hybrid

Viesti  outsider Su Marras 20 2011, 08:14

No jo on Sir David tehnyt valtaisan työn Very Happy .Nostan hattua.
Kuten kirjoiteltu on ennenkin,niin taavetti on siitä mukava kone ,että osat käy hyvin ristiin perustekniikkapuolella.
Tuo peltien ,hytin ym osien sovittelu sitten viekin enempi aikaa.
Nopeuden lisäys vaihteistoremontin yhteydesssä, olis mukava tietää ,mikä muuttui.

Palkonko meni työtunteja?? piditkö kirjaa ??
Törmääkö tuohon Seinäjoella vai Jalasjärvellä ?
Joulun aikaan viimeistään tuo pitää nähdä.
Projektikuvia odotellaan Very Happy Very Happy

outsider

David Brown : Cropm,25D.30C,950,880imp,990imp,990sel,1200,1200hybrid,1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1842

Takaisin alkuun Siirry alas

David Brown 995 -72 Hybrid Empty Vs: David Brown 995 -72 Hybrid

Viesti  taavettimies Su Marras 20 2011, 12:50

David kirjoitti:vaihteistoon tuli joku ero vanhaan remontin myötä, kun kone alkoi kulkea tiellä "mukavat" n: 35 km/h Very Happy (koneessa siis 38" renkaat

outsider kirjoitti:Nopeuden lisäys vaihteistoremontin yhteydesssä, olis mukava tietää ,mikä muuttui.
Olisiko lautaspyöräpari vaihdettu perään? Mikä on renkaiden koko, 995 on alunperinkin 13.6-38 renkaat (11/49 välitys) joilla kulkee 32-33 km/h gps


David kirjoitti:Laitan kuvia koneesta tonne gallerian pääsivulle ja enempi vaihekuvia projektit ja korjaukset osioon.
Laitan kuvat näkösälle kunhan ehdin.
taavettimies
taavettimies
Ylläpito

David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1477
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta

Takaisin alkuun Siirry alas

David Brown 995 -72 Hybrid Empty Vs: David Brown 995 -72 Hybrid

Viesti  jusape Su Marras 20 2011, 17:19

No HUH Exclamation
On siinä saanut tunnin tai pari-kolmekkin pajalla viettää Shocked
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2515
Ikä : 51
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

David Brown 995 -72 Hybrid Empty Vs: David Brown 995 -72 Hybrid

Viesti  Rauni Su Marras 20 2011, 19:48

pitääkö paikkaansa jotta tuo hytti on se IKH:lla kesällä pienistetty ruottista tuotu. tuon mallin kertojien kepiillä ei taittu suomes myyrä oli tosi hyvä kuntoone hytti.ajoonki sillä 1690.llä lenkin siinä pihalla. se vaihret laatikko sielä vähä vaivaa jotta hakisko pois onko tuohon galleriasta pois pääsyhyn tullu joku muutos minä en pääse (noloo).
Rauni
Rauni

David Brown : case 1694, fordeja
Viestien lukumäärä : 169
Paikkakunta : alavus

Takaisin alkuun Siirry alas

David Brown 995 -72 Hybrid Empty Vs: David Brown 995 -72 Hybrid

Viesti  erkki Su Marras 20 2011, 19:54

On kyllä niin erikoinen projekti, että engelsmannit varmaan haluaisivat lukea Tractor Newsistä jutun ja nähdä kuvatkin.
Mitäpä arvelet, aletaanko puuhaamaan juttua?

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 4463

Takaisin alkuun Siirry alas

David Brown 995 -72 Hybrid Empty Vs: David Brown 995 -72 Hybrid

Viesti  David Su Marras 20 2011, 21:47

Kiitokset!!

Kyllähän siihen jonkin verran tunteja upposi.. Harmi ku ei tullut pidettyä mitään "noin" tuntikirjanpitoa, ehkä parempi niin Smile .. Mutta yhtäkkiä räknättynä ollaan jossain: 500 - 600 tunnis.. Kyllä sitä Emäntäki pari kertaa vihjasi että, pitääkö postiosoitteeseen liittää B, jotta saisin postin suoraan talliin.. Laughing

Kone majailee/palvelee pihan lumitöissä täällä S-joella.. Jotta jos oot Outsider liikentees täälä päin, niin keitellään kaffit.. Soittele vähä ennemmin niin tietää olla paikkeella..

Toi vaihteistojuttu oli ittellekki lootaremontin jälkeen tosi iso positiivinen yllätys, koska kone ei kulkenut ennen remonttia kuin max 28km/h.. Jotenka eron todella huomasi.. En tiedä sitten, onko koneeseen enemmin vaihdettu hitaampi lautaspyöräpari tai jotain.. Yksi kaveri kyllä kehui että kyseisen sarjaista vaihdelootaa on ollut jopa kolmella sivuakselilla.. Tähän liittyen epäilenkin itse että, olisikohan koneeseen tullut 990:n vaihdelaatikko.. Vaihdelaatikkohan ostettiin IKH:lta kokonaisena ja sen piti olla 995:n.. Tiedä sitten..

Juu, toi osien sopivuus keskenään eri mallisarjoista on kyllä harrastemieles todella positiivista.. Ittelläkin auttoi suuresti projektia omalta markilta löytyvä 1210:n raato..

Toi hytti on juurikin siitä Ruottin tuontikoneesta.. Eroja Suomi-mallin hyttiin on mm. kertojan vivut ovat tosiaan sironmalliset, ovien kaasusylinterit ovat ylhäällä niin kuin Natikan XL-hytissä, ja kaasuvivusto on aikalailla moninaisempi kuin Suomi-mallissa (en oo ainakaan ennemmin nähnyt tälläistä).. Hyttihän ei ollut aivan "pilkkahintainen", mutta laskin sen varaan että, hytti oli siistissä ja erittäin täydellisessä kunnossa, jopa verhoilut olivat suht ehjät.. Jotenka värkki oli mieluisa projektiksi..

Konepellit ostin samaan kauppaan IKH:lta..Joidenka löytymisessä meinasi olla pientä haastetta.. Eipä vain ollutkaan konepelleissä turhan paljon valinnanvaraa, sillä ovat vissiin laittaneet konepellitavaraa todella paljon raudankeräykseen Evil or Very Mad .. Kyseinen 1690 oli kyllä muutenkin fiksun kuntoinen, eli ei ollut raiskatun näköinen.. Joten siinä on varmaankin vaihteiston kuntokin vielä hyvin kohdillaan.. Ihan mielenkiinnosta, mitä pyytivät vaihdelaatikosta Question Itte piruuttani kysääsin siitä koneesta täydellisen moottorin hintaa, ja mähkääsivät 4000 €..
David
David

David Brown : 880Imp,990Imp,990Sel,1410,1594Hs,1690
DBTCF:n jäsen nro : 11 DBTCF Siht.
Viestien lukumäärä : 165

Takaisin alkuun Siirry alas

David Brown 995 -72 Hybrid Empty Vs: David Brown 995 -72 Hybrid

Viesti  David Su Marras 20 2011, 22:01


On kyllä niin erikoinen projekti, että engelsmannit varmaan haluaisivat lukea Tractor Newsistä jutun ja nähdä kuvatkin.
Mitäpä arvelet, aletaanko puuhaamaan juttua?


Ilman muuta tehdään juttu sinne, jos ajattelisit että tämä voisi herättää siellä mielenkiintoa. Multa löytyy rutosti enemmänki noita projektikuvia jos olis sitte tarvetta...
David
David

David Brown : 880Imp,990Imp,990Sel,1410,1594Hs,1690
DBTCF:n jäsen nro : 11 DBTCF Siht.
Viestien lukumäärä : 165

Takaisin alkuun Siirry alas

David Brown 995 -72 Hybrid Empty Vs: David Brown 995 -72 Hybrid

Viesti  erkki Ma Marras 21 2011, 07:49

Lehdessä on palstatila aika tiukilla, ne ei yleensä julkaise yhdestä projektista kovin monta kuvaa, mutta jos on kuva jossa tekijä poseeraa projektin kanssa niin se yleensä pääsee sivuille. Tuo Gallerian lähtötila/valmis ja yksi valmis plus pari projektikuvaa on ehkä se mitä ne julkaisee, mutta voi sinne lähettää enemmänkin, että on valinnanvaraa, esim tuo kuva koko laivueesta. Tekstiä mahtuu suunnilleen yksi sivu, joten siinäkin pitää tyytyä pääpiirteisiin.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 4463

Takaisin alkuun Siirry alas

David Brown 995 -72 Hybrid Empty Vs: David Brown 995 -72 Hybrid

Viesti  David Ma Marras 21 2011, 18:26


Juu, sitä ajattelinki jotta olis tosiaan vähä kuvista valinnanvaraa... Mutta voisin antaa numeroni, jos soittaisit mulle, niin praatattaas vaikka sitte vähä paremmin asiasta. Eli numero olis: 0505054280.
David
David

David Brown : 880Imp,990Imp,990Sel,1410,1594Hs,1690
DBTCF:n jäsen nro : 11 DBTCF Siht.
Viestien lukumäärä : 165

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa