Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Transformeri-Taavi

+2
exso
jouto
6 posters

Siirry alas

Transformeri-Taavi Empty Transformeri-Taavi

Viesti  jouto Ma Loka 31 2011, 15:45

Minusta tämä kapines:

http://www.nettikone.com/david-brown/950d/1000195

ei ole 950, ei toki ehkä ihan Cropmasterkaan. Mutta useampata eri alalajia saattaa kyseisen tehtaan mallistosta sisältää, vai mitä?

yzt. Kauko Ollila
Mäntsälä

jouto

Viestien lukumäärä : 93

Takaisin alkuun Siirry alas

Transformeri-Taavi Empty Vs: Transformeri-Taavi

Viesti  exso Ma Loka 31 2011, 18:10

Saattaa olla 25 sielultaan,Hyvinkäällä majaili kerran kone jonka sielu oli 25 ja konepeitto 950.Valmistenumero jäi mieleen 18000.
exso
exso

David Brown : 1200-2 ja 1694-4 HS
DBTCF:n jäsen nro : 004 DBTCF pj.
Viestien lukumäärä : 492
Paikkakunta : Suur-Sammatti

Takaisin alkuun Siirry alas

Transformeri-Taavi Empty Vs: Transformeri-Taavi

Viesti  erkki Ma Loka 31 2011, 18:19

Minusta tuo on noin -60 mallin 950 implematic, jossa on pyörät Cropmasterista tai 25 tai 30 -mallista ja vaihtovirtalaturi. Akku on siirretty sivulle ja vaihdettu yhteen 12-volttiseen ja nostolaitteisiin on tehty mahdottomat pitkät vetovarret. Vuosimalli ei ole missään tapauksessa 1964.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 4453

Takaisin alkuun Siirry alas

Transformeri-Taavi Empty Vs: Transformeri-Taavi

Viesti  outsider Ma Loka 31 2011, 18:53

-61 tai nuorempi 950 implematic kaksoiskykimellä.Renkaat 30:stä esim

outsider

David Brown : Cropm,25D.30C,950,880imp,990imp,990sel,1200,1200hybrid,1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1842

Takaisin alkuun Siirry alas

Transformeri-Taavi Empty Vs: Transformeri-Taavi

Viesti  mattkau Ma Loka 31 2011, 20:56

Mielenkiintoista

Näin tässä harrastelijan arvauksena sanoisin että erkki ja outsideri ovat lähellä totuutta. Minusta tässä lähtökohtana on alkupään 950 Implematikki johon on ympätty kaksinumeroisen vanhemman taavetin rattaat, ehkä jotain muutakin.

Perusteluja:
-ratti on keskellä, ei ole kaksinumeroinen taavetti tai alkupään 900
-etuakseli on taottua mallia, loppupään Implematiceissa oli samanlainen hitsattu rakenne kuin Selectoissa (voi olla vaihdettu)
-nostolaitteen käyttövivut kuin Selectassa, rotanloukkusysteemiä ei kyllä näy kovin selvästi takakuvassa
-moottorissa on tuntikellon lähtö startin ja siirtopumpun välissä, vanhoissa taaveissa oli tuntilaskuri moottorin kyljessä virranjakajan jalassa
-ilmanputsarin hattu on kantikas, vanhemmissa oli puolipallo ja päällä "eetteriplommi"
-minusta näyttää että vaihdekepit on taivutettua mallia, vanhoissa kaksnumeroisissa oli suorat kepit
-ulosoton kytkin perärepussa on "suorakulmainen, nuppi päässä" tavallaan kahdesta osasta tehty kuten vanhoissa kaksinumeroisissa malleissa, myöhemmissä oli vain suoraan kulmaan taivutettu pyöröteräs (muistankohan oikein)
-akkukoteloiden paikat on jäljellä penkin molemmin puolin.

tämä näin hyvin lyhyen tutkiskelun ja muistilokeroiden kaivelun jälkeen....

matti
mattkau
mattkau

David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1321
Paikkakunta : Saarijärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

Transformeri-Taavi Empty Vs: Transformeri-Taavi

Viesti  erkki Ti Marras 01 2011, 08:04

Minusta tuossa on selvästi implen nostolaitevipuset, joten pystyy olemaan 50-luvun puolelta, mutta ihan lopusta. Koetin zuumata kytkinpokimen kohtaa, että näkyykö siinä ulosoton kytkimen säätörulla, mutta kuvan resoluutio ei oikein riitä sitä paljastamaan. Siinä on pakko olla jotain muuta, mikä paljastaa Outsiderille, että on kyseessä kaksoiskytkinmalli. Yritin muistella, että muuttuiko 950:ssä jossakin vaiheessa jarrupolkimet astinlaudan läpi meneviksi samalla tapaa kuin 850:ssä, mutta en saanut siihen selvyyttä.


Viimeinen muokkaaja, erkki pvm Ti Marras 01 2011, 09:07, muokattu 1 kertaa

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 4453

Takaisin alkuun Siirry alas

Transformeri-Taavi Empty Vs: Transformeri-Taavi

Viesti  mattkau Ti Marras 01 2011, 08:40

Hupsista. Mulla näköjään kädet tekee omiaan. Nimittäin eilen aivan selvästi ajattelin käyttövivuista kirjottaessani Implee mut kirjotin Selecta. Taitaa tulla vanhuus.
mattkau
mattkau

David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1321
Paikkakunta : Saarijärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

Transformeri-Taavi Empty Vs: Transformeri-Taavi

Viesti  Riku Ti Marras 01 2011, 18:13

erkki kirjoitti:Minusta tuossa on selvästi implen nostolaitevipuset, joten pystyy olemaan 50-luvun puolelta, mutta ihan lopusta. Koetin zuumata kytkinpokimen kohtaa, että näkyykö siinä ulosoton kytkimen säätörulla, mutta kuvan resoluutio ei oikein riitä sitä paljastamaan. Siinä on pakko olla jotain muuta, mikä paljastaa Outsiderille, että on kyseessä kaksoiskytkinmalli. Yritin muistella, että muuttuiko 950:ssä jossakin vaiheessa jarrupolkimet astinlaudan läpi meneviksi samalla tapaa kuin 850:ssä, mutta en saanut siihen selvyyttä.
Minä peesaisin Erkkiä. Minulla 850 vuosimallia -60 ja siinä samallaiset jarrupolkimet, ulosoton vipu, ja polttoaine suodattimet. Minusta kytkin ei ole katsoiskytkin, mutta Outside on varmasti ollut enempi tekimisessä Taavettien kanssa kun minä etten ala hänen kanssaan vetoa lyömään. Wink

Riku

David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 371
Ikä : 57
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa

Takaisin alkuun Siirry alas

Transformeri-Taavi Empty Vs: Transformeri-Taavi

Viesti  Vieraili Ti Marras 01 2011, 21:12

Se on melko varmasti 1960 mallin 950,vanhemmissa nostolaite Mark sarjaa,tuossa implematic, ja 1961 mallissa jo jarrupolkimet tulee astinlaudan läpi,tuossa vielä 30 d malliin polkimet.myös ratin paikka kertoo samaa.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa