Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Käännönsylinterin tiivisteiden vaihto

2 posters

Siirry alas

Käännönsylinterin tiivisteiden vaihto Empty Käännönsylinterin tiivisteiden vaihto

Viesti  Johannes. La Loka 01 2011, 16:36

Vanhan kappaletavara nosturin olen muuttanu puutavarakuormaimeksi,käännön sylinteriin pitäis vaihtaa tiivisteet.
Sylintereissä on päätylaipat mitkä lähtee irti, ja männnän pää näkyy, mäntä on kierteellä ja lukkopultti on porattu männän ja hammastangon väliin.
Lukkopultin otin pois mutta mäntä lähde kiertymään pois, pulttipyssyllä sain reilun vartti kierroksen aukeemaan.
Millainen rakenne siellä on ? ilmeisesti tiivisteenä on pakkatiivisteet, nosturi on Värtsilän tekemä v.-67
Sylinteriputkia kokeilin aukaista mut ei nekään liikahtanu mihinkään.

Johannes.

Viestien lukumäärä : 35

Takaisin alkuun Siirry alas

Käännönsylinterin tiivisteiden vaihto Empty Vs: Käännönsylinterin tiivisteiden vaihto

Viesti  Vieraili La Loka 01 2011, 21:55

Onko lukkoruuvi porattu päittäin siihen väliin ja kuusiokolokannalla sitten,jos näin niin onko peräkkäin ollut useampi ruuvi,niinki ne joskus on,putket ruostuu niin kiinni niihin että pitää hitsata vankka lappu päähän ja siihen lekalla lyödä että saa pyörähtämään,tietenki putki menee sitten vaihtoon,mutta niin ne menee niissä yleensä muutenki,vesi on syöny alareunan niin rokolle että hoonillakaa ei saa kuntoon,uudet tiivisteet pitää vain vähänaikaa.

Se on vissiin niillä pinnapulteilla siitä sivusta kasattu ja uuteen putkeen ei tarvi muuta kun oikaista päät ja sorvata sopiva ohennus käännön pesän puoleiseen päähän.

Joo pakkatiivisteet on

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Käännönsylinterin tiivisteiden vaihto Empty Vs: Käännönsylinterin tiivisteiden vaihto

Viesti  Johannes. Su Loka 02 2011, 08:05

Ei ollu kuin yksi kuusiokoloruuvi lukkoruuvina, ja sen lukkoruuvin reijän verran mäntä pyöri helposti , mutta siitä ohi kun menee silloin alkaa ahistaa,
Männän pää on jotain pronssia, siihen porasin kaksi reikää ja lattaraudasta tein avaimen millä pyöritän sitä, ei vaan meinaa pronssi kestää leviää reijät.
Putkessa on laippa öljysäiliön kylkeen ruuvattu kolmella kuuden millin ruuvilla, olisko laippa tiivistystä varten , ja putki kierteellä öljysäiliössä?
Putki on "jalkakotelon" sisällä niin ei pääse mistään edes lyömään.
Voihan olla et putki on tosiaan ruostunu sisältä ja sentakia vuotaa.
Tässä on jalassa öljysäiliö ja hammastanko on öljysäiliön sisällä.









Johannes.

Viestien lukumäärä : 35

Takaisin alkuun Siirry alas

Käännönsylinterin tiivisteiden vaihto Empty Vs: Käännönsylinterin tiivisteiden vaihto

Viesti  Vieraili Su Loka 02 2011, 08:25

Se on sitten aivan nykyistä mallia jo,kierteellä se on,isoimmat Bahcon putkipihdit,itseasiassa toiseksi isoimmat mitä valmistusohjelmassa on saa tarttuman niin putken päälle että kun siihen kolistat apuna todennäköisesti vois irrotakki,se valukotelo kehittää niinpaljon vettä sinne koteloon noissa vanhemmissa nostureissa että ei onnistu hooniremontilla saada pitämään yleensä,siellä täytyy sitten olla toinenki lukkoruuvi,olisko sivustapäin sitten porattu.

Ite vaihtelin noita tivisteitä useampia nupe nosturiin,se oli kuorimossa,siinä oli tuo pinnapulttisysteemi ja uusi putki oli helppo tehdä,ruosteessa oli.

Granabissa on tuo sama systeemi kun siinä,mutta lukitus putkelle tehdään isolla mutterilla joka samassa kierteessä millä putki kierretään kääntökoteloon,4000 oli pitkään 1490 perässä itellä,hyvä peli oli,tehoa ja ulottuvuutta kun pidempi puomi kun alunperin,torni ja kääntökotelo jo paino niin paljon että justiin hakki jakso nostaa,tuo korkealla tornilla.

Irroita se putki/putket,lähtee ne kun aikasa niiden kanssa riehut ,jos ainakin toinen lukkoruuvi männässä,se tuo kierteen hammastangosta mukana,nupe oli harrastanu tuota tuplaruuvilukitusta.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Käännönsylinterin tiivisteiden vaihto Empty Vs: Käännönsylinterin tiivisteiden vaihto

Viesti  Vieraili Su Loka 02 2011, 08:32

Sopisko siihen rullaketjusta tehty avain,jostain vähintään 1/2 rullaketjusta öljynsuodinavaimen malliin jos sen tekis,se saa otteen putkesta,turvekärryn sylinterin remontin tein joskus tuollaisella kun ei oikeita työkaluja ollu,ja
hitsaa haitta siihen putken juuren lähelle ja vankasta raudasta tee tamppi väliin,vaikka 3/4 hylsäpakin jäykästä vääntimestä ja toinen pitää putkipihtiillä tamppia ja isolla lekalla vaan pähän kovasti,voimaa nuo vaatii,kun alkupyöräys lähtee sitten ketjuavaimella..

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Käännönsylinterin tiivisteiden vaihto Empty Vs: Käännönsylinterin tiivisteiden vaihto

Viesti  Johannes. Su Loka 02 2011, 12:12

Todennäköisesti toinen lukkoruuvi on männässä sivustapäin. Täytyy alkaa paukuttamaan putkea irti.
Paljon kehittää vettä tuo kapistus, ei pärjää taavetin laatikko alkuunkaan, keväällä vaihdoin öljyt, nyt oli vaalean harmaana. Tänä aamuna
keitin öljyt, se onkin suht näppärä konsti, vanha alumiini kattila tiilien päälle,tulet alle 10-15min kiehu ja ei ollu enää harmaat öljyt.

Johannes.

Viestien lukumäärä : 35

Takaisin alkuun Siirry alas

Käännönsylinterin tiivisteiden vaihto Empty Vs: Käännönsylinterin tiivisteiden vaihto

Viesti  jormawilliam Su Maalis 25 2012, 21:37

Hakki-Souvarin kääntösylinterin avasin joskus viilapenkin ja rautakangen avulla. Kiinnitin viilapenkin sylinteriputken päähän, mihin oli hitsattu päätylaippa, ei pystynyt puristamaan soikeaksi. Kyllä lähti, kun löyty riittäväst momenttia.

jormawilliam

Viestien lukumäärä : 12

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa