Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Db 880 sylinterin pakokaasujen lämpötilaerot

3 posters

Siirry alas

Db 880 sylinterin pakokaasujen lämpötilaerot Empty Db 880 sylinterin pakokaasujen lämpötilaerot

Viesti  problematic880 Ti Syys 13 2011, 22:52

Terve. Tuossa niittäessä tuli mitattua infrapuna mittarilla pakosarjan lämpötiloja ja näytti, että 1 ja 2 sylinterin lämpötilat noin 50c alempia kuin 3 ja 4, 1 ja 2 lämpötilojen ollessa 90c hujakoilla Shocked .. Pakosarjasta sen myös näkee; maalit palanut pois kuumemmasta kohdasta. Mikäköhän vikana? Kumpi on normaali lämpö rasituksessa noin 100c vai yli 150c (asteikko loppuu mittarista 150 kohdalla joten ei tiedä paljon oikeasti). Lähinnä tuo lämpötilaero mietityttää, ei varmasti tee hyvää koneelle Neutral .. Ja konehan on Db 880 implematic vm.63

problematic880

David Brown : 880 implematic
Viestien lukumäärä : 2
Paikkakunta : Salo

Takaisin alkuun Siirry alas

Db 880 sylinterin pakokaasujen lämpötilaerot Empty Vs: Db 880 sylinterin pakokaasujen lämpötilaerot

Viesti  erkki Ke Syys 14 2011, 07:23

Moottorin käydessä ilman kuormitusta tai kevyellä kuormalla pystyy tuollaisia eroja tulemaan siitä, että suuttimet on paremmat lämpimissä pytyissä tai sitten viileämmissä on alkanut venttiilit hiukka fuskaamaan. Tyhjäkäynnillä suuttimille syötettävä polttoainemäärä on niin mitättömän pieni, ettei kulunut suutin välttämättä anna pientä pisaraa tai sitten se spreijaa vain kahdella tai kolmella reijällä jolloin syttyminen hidastuu. Harmaa savutus on palamatonta polttoainetta. Kovassa vedossa pakosarja kuumenee useita satoja asteita, pimeässä se hohkaa punaista kun käsketään kaikkia hevosia ulos vähän pitempään.


erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 4497

Takaisin alkuun Siirry alas

Db 880 sylinterin pakokaasujen lämpötilaerot Empty Vs: Db 880 sylinterin pakokaasujen lämpötilaerot

Viesti  mattkau Ke Syys 14 2011, 08:23

Oiskohan siihen mahdollista myös luonnollinen selitys, ainakin osittain. Pääseeköhän syylärin flektin ilmavirta paremmin viilentämään moottorin etupäätä ja pakosarjan takapää on tavallaan taskussa siellä tankin ja konepellin katveessa, jolloin ilma suuntautuu muualle.

Eipäs ole koskaan tullut tutkittua tuommoista asiaa. Valkoisten taavettien punainen putki sitävastoin vetäytyy tummaksi kun tosistaan vedättää. Ei voi oikein sanoa että mentiin putki punasena.

matti
mattkau
mattkau

David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1335
Paikkakunta : Saarijärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

Db 880 sylinterin pakokaasujen lämpötilaerot Empty Vs: Db 880 sylinterin pakokaasujen lämpötilaerot

Viesti  erkki Ke Syys 14 2011, 09:18

Juuh, se punainen emaliputki tosiaankin tummuu kun vedätetään kunnolla. Pakosarjaan tulee isolla syötöllä noin 600 asteiset pakokaasut, joten pimeässä pakosarjan näkee hohkaavan punaista. Kyllä ropelin ilmavirtakin pakosarjaa jäähdyttää. Inframittarihan mittaa pintalämpötiloja.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 4497

Takaisin alkuun Siirry alas

Db 880 sylinterin pakokaasujen lämpötilaerot Empty Vs: Db 880 sylinterin pakokaasujen lämpötilaerot

Viesti  problematic880 Ke Syys 14 2011, 16:33

Suuttimia vähän epäilinkin.. voisi tässä talvella ottaa ne irti ja viedä diesel huoltoon, samalla säätää venttiilit ja kiristää kansi.. Nyt kaipaisin vähän vinkkejä noiden suuttimien irrotukseen, saatta nimittäin olla vähän tiukassa 48 vuoden jälkeen Laughing ei taida ihan nitkuttamalla lähteä, jonkinlainen ulosvetäjä tai liukuvasara voisi olla hyvä. Mihinköhän momenttiin nuo kannen ruuvit tulisi kiristää? järjestyshän löytyy ohjekirjasta.

problematic880

David Brown : 880 implematic
Viestien lukumäärä : 2
Paikkakunta : Salo

Takaisin alkuun Siirry alas

Db 880 sylinterin pakokaasujen lämpötilaerot Empty Vs: Db 880 sylinterin pakokaasujen lämpötilaerot

Viesti  Vieraili Ma Syys 19 2011, 17:10


Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa