Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

david brown 880

5 posters

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Siirry alas

david brown 880 Empty david brown 880

Viesti  jyrki To Maalis 05 2009, 22:42

Tuli ostettua tommonen 880 moottori vaurioinen ajattelin josko siihen sais sovitettua jonkun muun moottorin olis tiedossa Izutsun 2,8 neloskone

jyrki
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

david brown 880 Empty Vs: david brown 880

Viesti  Vieraili To Maalis 05 2009, 23:07

Jos hyvän koneen siitä haluat, korjaa alkuperäiseen iskuun, semmoseksi se on suunniteltu ja jos hyvin teet homman, et saa ajamalla sitä loppumaan eläissäsi. Jos taas haluaa viritellä ja rapata vehkeitä ja suunnitella uutta, mikäpä ettei, huonompiakin harrastuksia on, muistaa vaan sen että sillä koneella ei ole paljon myyntiarvoa sen koneen vaihdon jälkeen, koska:

A isutsun kone ei jaksa liikuttaa sitä konetta semmosilla pikkukierroksilla vaan tarvii paljon kaasua että kone on seudulleen vääntöalueella, > käymätön työhommiin. DB koneessa maksimikierrokset jotain päälle 2000, isutsussa 5000. Vääntöalueet on sen mukaiset.

B varaosion hommaus menee lottoarvonnaksi

C jos muutoshommaa ei tee viimeisen päälle, sillä koneella ei tee sitte yhtään mitään sen koneen vaihdon myötä. > viimeisen päälle tehtynä menee aikaa ja vaivaa ja rahaa moninkertainen määrä sen alkuperäisen koneen kunnostamiseen tai uuden hankintaan verrattuna.


Semmosta tuli mieleen

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

david brown 880 Empty Vs: david brown 880

Viesti  jyrki To Maalis 05 2009, 23:22

Kiitos hyvät oli perustelut. Vähän itsekin vierastan koneen risteytyksiä Pitää katsoa mitä vahinkoja on omaan koneeseen tullu kun oli ilman öljyjä kirskautettu jumiin

jyrki
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

david brown 880 Empty Vs: david brown 880

Viesti  Erkki Pe Maalis 06 2009, 07:15

Miten vanha 880 on kyseessä?

Punaisista implematiceista on suurin osa nelipyttyisiä 2.7 litraisia ja moottori on sama kuin 950:ssä, siis aikanaan varsin yleinen moottori ysipuolikkaita tehtiin parisenkymmentä tuhatta ja 880:ia saman verran. En tiedä, mutta silti arvelen ja epäilen, että siihen sopii myös 990:n moottori käytännössä heittämällä. 990:n alkupään koneet oli kolmelitraisia, läpihengittävällä kannella, joten osat ei käy ristiin 950:n kanssa.

Loppupään punaisissa 880 implematiceissa on kolmipyttyinen moottori jossa on kuivat putket, mutta siinä on mahdollisesti ja todennäköiseti sama alakerta kuin valkoisissa 880:ssa. Poraus on erikoinen, männänrenkaat on tilattava Englannista. Niitä moottoreita on rempattu siten, että kuiva putki on painettu ulos ja uusi 100 mm poraus on tehty suoraan lohkoon. Lisäksi tarvii koneistaa ura liekkirenkaalle sylinterin yläpäähän.

Valkoisissa 880:ssa ei ole putkia ja sama moottori periytyy 885:een ja 1190:aan.

Kyllä pihatraktoreihin on rustattu ties mitä auton moottoreita, Taaveissakin on nähty ainakin Pösöjä ja Mersuja, huhuja kuultu Hiacesta.
Sehän on harrastus muiden seassa, mukavaa puuhaa, mutta järin hyvää traktoria ihan oikeisiin töihin niistä tuskin tulee, semmoisia vaarallisen nopeita hyökkipelejä paremminkin.

Erkki
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

david brown 880 Empty Vs: david brown 880

Viesti  Vieraili Pe Maalis 06 2009, 08:51

Minulla on samanlainen asiakkaan kone purettuna tallissa,kampiakseli irti,ja kiillotetaan,muutetaan takapään tiivistyshomma paremmaksi,vastakierre hiotaan pois,ja koiranpaskat laitetaan tilalle.

Se malli on jo senverran vanha,että moottorin osia ei välillä suomessa ollut,mutta Konekorjaamo Marjakangas on ottanut homman sydämen asiaksi,nyt niitä saa,standartilaakereita,ja 10 ja 20 alikokoja myös,implen hydraulipumppujaki on hyllyssä ym,toki ne maksaa,mutta koneen saa kuntoon,jos haluaa,uudempien selektojen osiahan on jo sitten muillaki toimittajilla,mutta tällähetkellä Alavieskan pojilla on suomen kattavin vanhojen taavettien varaosavarasto,ja paljon myös uudempiin,käykää tutustumassa nettikauppaan,tein taas eilen sinne tilauksen.

Kannattaa ostaa sieltä,jotta varasto pysyy myös tulevaisuudessa suomessa.

Poikiilla oli myönteinen suhtautuminen asiaan,ja sanoivat tehneen kovasti töitä,löytääkseen mahdollisimman kattavan varaston vanhoihinki taavetteihin,ja ovat löytäneet.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

david brown 880 Empty Vs: david brown 880

Viesti  taavettimies Pe Maalis 06 2009, 15:00

Älä ihmeessä vaihda minkään isutsun konetta siihen! Alkuperäis kunnossa saattaisit päästä siitä vielä joskus eroonkin...
taavettimies
taavettimies
Ylläpito

David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1479
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta

Takaisin alkuun Siirry alas

david brown 880 Empty Vs: david brown 880

Viesti  jyrki Pe Maalis 06 2009, 18:47

punainen vm1964? neloskoneinen yksilö on tuo minun laite Pitää kunnostaa tuo alkuperäinen moottori kun traktori on muuten säilyny kohtuu hyvin. hydrauliikka kuulemma pitäisi olla kunnossa mutta kytkimessä jotain vikaa No pitää tutkia kunhan saan haettua kotimäelle ensin

jyrki
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

david brown 880 Empty Vs: david brown 880

Viesti  Vieraili Pe Maalis 06 2009, 19:06

Pitipä rekisteröidä itsensä tänne kun asiallisia vastauksia tuli kuin apteekin hyllyltä

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

david brown 880 Empty Vs: david brown 880

Viesti  erkki Pe Maalis 06 2009, 21:10

Se on sitten melkeinpä viimeisiä nelipyttyisiä. Syyskuussa 1964 tuli kolmipyttyinen moottori tuotantoon ja nelonen, jota tehtiin kai aika pienin muutoksin 900-mallista lähtien, pääsi eläkkeelle. Etelä-Pohjanmaalla on Pihlajaniemen Anterolla paljon osia, uusia ja käytettyjä kaiken ikäisiin taaveihin.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 4824

Takaisin alkuun Siirry alas

david brown 880 Empty Vs: david brown 880

Viesti  Vieraili Pe Maalis 06 2009, 21:40

Tuo kone,mikä on tallissa purettuna on myös -64 mallinen ja neloskoneella,voivat olla aika lähekkäin tehtyjä.

Huohottimen myös muutan vapariksi tuohottimeksi,ja isommalle putkelle,melko varmasti oli päässy tuossa jäätymään,ja pukkasi sitte öljyt pihalle kytkinkopan kautta.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

david brown 880 Empty Vs: david brown 880

Viesti  Vieraili Pe Maalis 06 2009, 22:09

Tuo on tosi hieno homma ,että Marjakankaan pojat otti hoitaakseen nämä vanhempienkin taavettien varaosat. Viime keväänä ,kun ite laittelin just 880Impen koneen kuntoon, piti laakerit tilata kanaalin takaa.Kerroin silloin Marjakankaalle ,mistä osia saa ja että niille voi tulla kysyntääkin. Hyvä etteivät turhaan nää vaivaa.
Se moottorin takapään vuoto kytkinkoppaan ,voi olla ainut juttu ,missä pitää soveltaa.Siitäkin on mulla ja Veli-Matilla kokemuksia.Hyvä tulee.Ja oikeastaan aika yksinkertaisella tavalla.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

david brown 880 Empty Vs: david brown 880

Viesti  J.A Pe Maalis 06 2009, 22:36

Laiton viimekesänä kiinnileikanneen 880 selektan käyntikuntoon niin napsahti syöttöpumppu jumiin. olisiko kellään tietoa mistä saisi vereksen Neutral
J.A
J.A

Viestien lukumäärä : 30

Takaisin alkuun Siirry alas

david brown 880 Empty Vs: david brown 880

Viesti  Vieraili La Maalis 07 2009, 08:13

oletko jo kyselly suomen purkaamot,en ole varma,mutta veikkaan,että sama pumppu on vanhoissa verkuissa ja foordeissa.ota pumppu mukaan,kun käyt purkaamoilla,se on varmaan nestepäästä napsahtanu jumiin,lieneekö silikonin jäämiä sekottunu polttoaineeseen,sellainen rikko yhden pumpun aikanaan itsellä.

Oletko laittanu kyselyä tuonne ruotsin puolelle tk traktordelar,se kolmipyttynen 880 selecta tahtoo olla aika ikiliikkuja,melko hitaasti menevät purkuun,joten just taavetin pumppu voi olla lujassa,siinähän on se ns. luodinkestävä moottori,niinkuin englantilaiset sanoo.

Kultavuoren lasselle soittasin ekana,olisko hänellä jääny sellaista.

Pihlajaniemen Antero.

Mähönen töysässä.

Tramako joensuun lähellä.

Rajamäen käyttökone.

Purkupojat pälkäne.

Haapajärven traktoripurkaamo.

Miten linee ikh purkaamo,vieläkö noin vanhoihin sieltä löytys,tuurilla.

Pumpun sarjanumeron perusteella myös kattelisin.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

david brown 880 Empty erkki

Viesti  erkki La Maalis 07 2009, 10:31

Kokeneet dieselmiehet tietää paremmin ristiinsopivuuden, mutta pumppu on pälle päin hyvin saman näköinen kuin Ford 3000, MF 35, MF 135 ja MF 148, fiiatista en ole varma, 640:ssä oli CAV jakaja, mutta on mahdollista että kolmipyttyinen CAV jakaja löytyy FIAT 450:stä.
Saa kai niitä uusiakin, mutta harvemmin alennusmyynnistä. Brittein saarilta löytyy mitä vaan, mutta on siinä omat hankaluutensa jos sattuu saamaan valmiiksi risan. Saatan laittaa ostoilmoituksen DBTC:n sivuille niin näkee onko niitä tyrkyllä.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 4824

Takaisin alkuun Siirry alas

david brown 880 Empty Vs: david brown 880

Viesti  Vieraili La Maalis 07 2009, 20:23

sijaitseeko runkonumero missä kohdin ja saako runkonumeron perusteella esim täältä "syntymätietoja" Tuon neloskoneen moottorityyppi taitaa olla ad4/30 ? Huomenissa saan haettua kotiin tuon laitteen sais alkuun terapiat Ps ei noita taida purkaamoilta löytää kun tuo minunkaan ei ollu purkaamolle kelvannu En huomannu kysyä mikä traktoripurkaamo oli kyseessä

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

david brown 880 Empty Vs: david brown 880

Viesti  J.A La Maalis 07 2009, 21:39

Purkaamoja on melko paljo kyselty mutta nämä pari ensimmäistä nimeä on vielä tuntemattomia. Pitänee kysellä asiaa. Smile
J.A
J.A

Viestien lukumäärä : 30

Takaisin alkuun Siirry alas

david brown 880 Empty Vs: david brown 880

Viesti  Vieraili La Maalis 07 2009, 22:37

Joo,ja sähköpostia vaan swedujen puolelle,siellä on kalustoa enemmän,mitä purkaaki.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

david brown 880 Empty Vs: david brown 880

Viesti  Vieraili La Maalis 07 2009, 23:22

Mähösestä huonoja kokemuksia hinnan suhteen kun takavuosina ostin natikan hydraulipumpun jälistä päin selvisi että olisin saanu Uuden pumpun Farmilaittelta halvemmalla. Onneksi se mähösen pumppu kesti vuosia ja jäi ehjäksi kunnes myin natikan pois.Pihlajaniemeen pitänee tutustua kun sijaitseekin lähes naapuri pitäjässä.Tutustuin Marjakankaan nettikauppaan aika kattava valikoima näytti olevan

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

david brown 880 Empty Vs: david brown 880

Viesti  Vieraili Su Maalis 08 2009, 08:17

Joo,Järviseudun traktorissa,eli Kultavuoren Lassella on myös purkutaavetteja paljon,mutta uusia moottorin osia 950 ja 880 malleihin,ja vanhempiin ei ole muilla kun Marjakankaalla suomessa.

Tuota runkonumeron paikkaa en ulkoa muista noissa vanhemmissa koneissa,missä se on,oliko peräti moottorissa niissä,uudemmissa se on runkopalkissa.

Pihlajaniemi on hyvä liike taavettimiehille,purkuosia on paljon,ja uuttakin osaa ,ja Anterolle ei tarvi vääntää rautalankamallia.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

david brown 880 Empty Erkki

Viesti  erkki Su Maalis 08 2009, 11:32

Minusta implematiceissakin traktorin sarjanumero on stanssattuna oikealle moottoripalkin yläpintaan, jäähdyttimen liepeille.

880 imple 4-pyttyisenä oli tuotannossa 1961-1964 mutta vuotuisia tuotantomääriä ei löytynyt pikaisesti mistään. Veikkaan että 61 ja 64 kappalemäärä oli pienempi kuin siinä välillä. Sarjanumero alkaa 350001 ja viimeinen on 3622382. Pystyy noista jotain päätelemään jos oman pelin sarjanumero löytyy.

Purkaamot ei tosiaaankaan ota vastaan mitään vanhaa ja harvinaista, niiden osille on liian vähän kysyntää ja romuraudan hintakin on romahtanut. Ei kannata.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 4824

Takaisin alkuun Siirry alas

david brown 880 Empty Vs: david brown 880

Viesti  Vieraili Su Maalis 08 2009, 17:27

Siinä laturin alapuolella rungossa on numero.Mun impe on 880/CS/357190.Lienee valmistettu 63 tai 64.
DB 990 imp ja DB 880 imp on monen mielestä maailman kauneimpia traktoreita .En ole eri mieltä.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

david brown 880 Empty Vs: david brown 880

Viesti  Vieraili Su Maalis 08 2009, 19:58

Hain taavetin kotia paljastui eri laitteeksi mitä luulin Tyyppikilven mukaan 850d ja moottori ad4/36b Vuosimalli tuskin on 64 Olisiko tuo moottori 2,5 litranen

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

david brown 880 Empty Vs: david brown 880

Viesti  Riku Su Maalis 08 2009, 20:08

Onnittelut "vasta-alun" DB 850 omistajalle! Onko akkukotelot kuinka saaneet siipeensä ajan saatossa? Mun DB 850 ei ole kuin hahmo enään jäljellä. Mistä niitä kannattaisi ruveta etsiskelemään ja sopiiko muiden kokojen akkukotelot vain pitääkö olla vain 850:sen?

Riku

David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 373
Ikä : 58
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa

Takaisin alkuun Siirry alas

david brown 880 Empty Vs: david brown 880

Viesti  Vieraili Su Maalis 08 2009, 20:26

Kiitos onnitteluista mutta hieman masennuin omastani ei niin säilymisihme kun paremmin tuota rupes tutkiin tuli pidempi projekti Akkutelinettä ei juuri ollu jäljellä sekin kotustettu joku laatikko startin vieres

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

david brown 880 Empty erkki

Viesti  erkki Ma Maalis 09 2009, 08:36

Kasipuolikkaassa on 2.5 litrainen kone, viimeinen mohikaani jota tehtiin alkuperäisillä mitoilla 3.5 tuuman poraus ja 4 tuuman isku, jotka olivat käytössä DB:n traktorituotannon alusta saakka. Minulla on semmoinen hytinä, että moottori ja sen sisuskalut on melko pitkälle vaihtokelpoisia 25D:n kanssa, 850:ssä vaan on jakajapumppu.

Tuotannnossa oli kaksi sarjaa, eka sarja 1960-1961 sarjanumerot 300001 - 306334 ja II sarja vuosina 1961-1965 sarjanumerot 310001 - 317439. Valmistusmäärä kaikkine varsioineen ylittää 14 000.

880 oli itseasiassa 850 johon oli istutettu isommat pyörät ja moottori 950:stä.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 4824

Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa