Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Hydra shifit, moottorijarru

3 posters

Siirry alas

Hydra shifit, moottorijarru Empty Hydra shifit, moottorijarru

Viesti  jartsa Pe Kesä 03 2011, 23:07

Kyse 1394 HS:stä.

Jos tuon moottorijarru toimii oikein... Pitäskö sen pitää alamäessä nopeus suhteessa kierroksiin vakiona.
Ajelin kuorman kanssa alamäkeen ja melkein karkasi käsistä!

Muuten vaihteet vaihtuu kunnolla.

J

jartsa

Viestien lukumäärä : 10

Takaisin alkuun Siirry alas

Hydra shifit, moottorijarru Empty Vs: Hydra shifit, moottorijarru

Viesti  jusape Pe Kesä 03 2011, 23:40

Mun käsittääkseni sen pitäis ol periaattees sama ku koval boxil et ei pitäis päästää rullaan vauhtii ylimääräsii...?
sehän on pelkästään hydraulitoiminen "pikavaihde" jota käytetään ilman kytkintä kuten automaattivaihteisen auton vaihteet... kyl neki jarruttaa moottorijarrutukses...
Mahtaiskos joku vapaakytkin olla sökö ettei pidä niinku pitäis???
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2564
Ikä : 52
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

Hydra shifit, moottorijarru Empty Vs: Hydra shifit, moottorijarru

Viesti  otsoni La Kesä 04 2011, 21:18

Onko moottorijarrutus ongelma hydrasiftin 1-2 tai 3-4 pykälillä. Jarrupannan säätömutterin auki kiertyminen ja irtoaminen aiheuttaa moottorijarrutuksen häviämisen. Vika korjattava viipymättä, ettei mene jengat säätöpannan päästä. Mutterit on molemmin puolin runkoa propun takana ja kaiketi tankin takanakin . Säätö onnistuu kotikonstein ja ohjeet löytyy nailtäkin sivuilta Very Happy https://www.taavetti-talli.net/t747-hs-lootan-havinnyt-mootorijarrutus

otsoni

Viestien lukumäärä : 376

Takaisin alkuun Siirry alas

Hydra shifit, moottorijarru Empty Vs: Hydra shifit, moottorijarru

Viesti  jartsa La Kesä 04 2011, 21:42

Taitaa olla kyseinen ruuvi jo irronnut... Öljyn seasta löytyi linkissä
olevan mukaista roinaa. Pultti lienee se kiristys ruuvi n. 8 x 40mm, outo kanta...

Oisko nuo pronssin palat se jarrupanta?


http://www.oh8lq.com/IMG_3661.jpg

Ilmeisesti ei ole muuta vaihto ehtoa kuin katkaista taavetti...

Jari


jartsa

Viestien lukumäärä : 10

Takaisin alkuun Siirry alas

Hydra shifit, moottorijarru Empty Vs: Hydra shifit, moottorijarru

Viesti  Vieraili La Kesä 04 2011, 22:01

Joo,purkuun ja kiireesti,ensin tippunu säätömutteri,sitten karannu panta ja menny pyörien väliin ja muusiksi, auki vaan koko höskä ja tutkimaan onko ym ... Embarassed

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Hydra shifit, moottorijarru Empty Vs: Hydra shifit, moottorijarru

Viesti  otsoni La Kesä 04 2011, 22:12

Hyvinkin voisi olla jarrupannan paloja No Jenkapätkä näyttää pannanpäältä. Positiivisesti ajatellen tiedossa mielenkiintoista puuhastelua. Ohjeet löytyy hydrasiftiin ja henk. koht. mielipiteenä helpompi purkaa ja kasata kuin kova loota Very Happy Onnistuu harrastushommana jos ei ole hirveää kiirettä. Merkkailla täytyy osien keskinäisiä suhteita ja digikameraa käytellä ahkerasti purkaessa cheers Panta saattaa olla arvokas mutta esim. pakat saa suht edullisesti epävirallista kanavaa merkkiputiikista mikäli tarvii. Tiivisteet ainakin kannattaa vaihtaa kun kerran aukaisee. Lähinna O-renkaita ja pari stefaa. Räikkälaakereita saapi myös. Räikät asennettava oikein päin. Talvella huoltelin hydrasiftin....jotain on vielä muistissa ja asiantuntijat varmaan jelppaa Very Happy Very Happy

EDIT: V-M kertoikin jo olennaisen Smile

otsoni

Viestien lukumäärä : 376

Takaisin alkuun Siirry alas

Hydra shifit, moottorijarru Empty Vs: Hydra shifit, moottorijarru

Viesti  jartsa La Kesä 04 2011, 23:21

Aukasun kannalle tultiin, sunnuntaina hyvä aloittaa... Jos sais alkuviikosta osat tilaukseen,
ei viittis koko kesää tuuskata tuon kanssa!

Onkos kukaan tilaillut osia mistään suomen ulkopuolelta?
Pitää kattoa pakkojen kunto, mutta jos ei ole mitään tehty aikaisemmin, oletettavasti vois vaihtaa.

j





jartsa

Viestien lukumäärä : 10

Takaisin alkuun Siirry alas

Hydra shifit, moottorijarru Empty Vs: Hydra shifit, moottorijarru

Viesti  jartsa Ma Kesä 06 2011, 20:58

Nyt levällään loota...

Jarrupanta tuhannen mutkalla/pätkinä. Muuta ei ainakaan alustavasti resuna.
Mietityttää vaan kytkinpakat, kannattasko nyt vaihtaa samalla kun on levällään, ei
aavistustakaan onko joskus vaihdettu. Kone on vm 85...

Jari

jartsa

Viestien lukumäärä : 10

Takaisin alkuun Siirry alas

Hydra shifit, moottorijarru Empty Vs: Hydra shifit, moottorijarru

Viesti  otsoni Ti Kesä 07 2011, 14:30

Kyllä pakat varmaan aikaa kestää ja kulutuspinta niissä on uutuuttaankin varsin ohut.Vanhemmissa pakoissa on säteittäiset hahlot uudemmissa reikiä levyssä.Ei ole ohjearvoa antaa levyn paksuudelle. Talvella etupakan sai 345 ja takapakan 695€ +rahti. Räikkälaakereita on uutuuttaan hajonnut ainakin isommista koneista, niitä kannattaa ja tarkastella (n. 50€ kpl).

otsoni

Viestien lukumäärä : 376

Takaisin alkuun Siirry alas

Hydra shifit, moottorijarru Empty Vs: Hydra shifit, moottorijarru

Viesti  jartsa Ti Kesä 07 2011, 17:17

kerroppa vielä missä se räikkä on? esim osanumero...
Siellä yhdessä kolossa oli sellaisen näköinen, mutten saa
yhdistettyä sitä noihin räjäytyskuviin....

Oli tuo purkaminen sen verran isoprojekti, ettei viittis kohta uusiksi!


Jari

jartsa

Viestien lukumäärä : 10

Takaisin alkuun Siirry alas

Hydra shifit, moottorijarru Empty Vs: Hydra shifit, moottorijarru

Viesti  otsoni Ti Kesä 07 2011, 19:07

https://webparts.pvassociates.net/cnh/webparts/main.php siinä linkki.Laakeri on viite 28 osa K210447. Etu- ja taka-asetelmassa samanlaiset.
Edit: eihän se auennut kuvien kanssa No Kuva 6-226 rear planetary assembly viite 28 ja 6-224 front planetary assembly viite29

naputtelee mallin :1394
klikkaa-search
-1394 diesel..
-powertrain
-front planetary assembly

Siinä on se iso prikka edessä. Katso kumminpäin prikka on. Siinä on erilaiset viisteet puolellaan.

otsoni

Viestien lukumäärä : 376

Takaisin alkuun Siirry alas

Hydra shifit, moottorijarru Empty Vs: Hydra shifit, moottorijarru

Viesti  jartsa Ti Kesä 21 2011, 19:20

Sain justiinsa hydra shift vaihteiston osat Englannista!

Maksoivat siellä vain murto osan... Esim jarrupanta suomessa 760 EUR siellä käytettynä 100£+VAT (20 %).
Taka Kytkin pakatkin oli suomessa pompanneet 1080 EUR suomessa siellä 275£+VAT uudet!
kytkinpakat+jarrupanta+stefat+o-renkaat+räikät ---> rahti n.100 EUR, toimitus 8 päivää!
Myyjä purkaa traktoreita ja myy uusia alkuperäis osia!
Vaikutti aivan luotettavalta myyjältä...

Pistin myyjän emailin tuonne infoon!

jartsa

Viestien lukumäärä : 10

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa