Märkäjarru/kitkalukko öljy
Sivu 1 / 1 • Jaa •
Märkäjarru/kitkalukko öljy
Onko märkäjarruille suositeltu öljy samaa vaatimuksiltaan kuin kitkalukolliselle perälle?

ikilika- Viestien lukumäärä: 908
Ikä: 34
Vs: Märkäjarru/kitkalukko öljy
Eikös se ole, viisaammat kertokoon lisää. Laitoin tässä alkutalvesta kuutoseen uusia öljyjä vähän jokapaikkaan, lonkkiin ja etuperään tuli valtran XT60 öljyt. Myös Valtran axle LS lisäaineella voisi olla sopivaa tavaraa?
Shell Donax TD:tä tuntuu monet käyttävän kanssa jarrupuolella.
Toiminta periaatehan on vähän sama, kitkalukossa ja märkäjarruissa.
Jarrut ei ainakaan pelaa millään yleislitkuilla pitää olla oikeat lisäaineet. Luulisi olevan vähän sama homma kitkalukon kanssa.
Itse käytin mopon vaihteistossa märille jarruille tarkoitettuja öljyjä, märän kytkimen toimivuuden kannalta.
Shell Donax TD:tä tuntuu monet käyttävän kanssa jarrupuolella.
Toiminta periaatehan on vähän sama, kitkalukossa ja märkäjarruissa.
Jarrut ei ainakaan pelaa millään yleislitkuilla pitää olla oikeat lisäaineet. Luulisi olevan vähän sama homma kitkalukon kanssa.
Itse käytin mopon vaihteistossa märille jarruille tarkoitettuja öljyjä, märän kytkimen toimivuuden kannalta.

taavettimies- Ylläpito
- Viestien lukumäärä: 1210
Laittakaa vaan muutkin kommenttia.

taavettimies- Ylläpito
- Viestien lukumäärä: 1210
Taavetista en tiedä, mutta tuossa Case 845 perässä on jarrujen ym tähden Hydraani . Etuperä alkoi "junnaamaan" eli piti kaiken aikaa lukkoa päällä kertoi naapuri ratkaisuksi öljyn vaihdon etuperään. Kysyessäni merkkihuollosta sinne sopivaa öljyä suosittelivat muuta kuin tuota hydraania juuri tuon kitkalukon tähden. Öljy uusimalla lukko alkoi taas toimimaan kunnolla.
Riku- Viestien lukumäärä: 178
Ikä: 48
Kyllä tahtoo yleisöljyillä lukko toimia tahmeammin,on aina ikäänkuin vähän päällä,tuo oikea axle oil on hyvä sinne,samoin nuo donaksit ym vastaavat jotka on tarkoitettu tuollaisiin paikkoihin.

V-M- Asiantuntija
- Viestien lukumäärä: 539
Eli donax on esim taavin etuperään kitkalukolle passeli öljy? Suositeltu öljy sinne on gl4 eikä lisäaineista puhuta mitään. Kitkalukolle tarvitaan ainakin autojen perään merkintä gl5 ja LS (limited slip). Taitaa taavi kuitenkin toimia millä liemellä tahansa

ikilika- Viestien lukumäärä: 908
Ikä: 34
Itse olen käyttänyt perässä 5w-30 Donaxia ja etuakselistossa oikeata 80W-90 LS-öljyä, jossa on kitkalukoille tarkoitetut lisäaineistukset, eli lukko pelaa varmasti. Kallista on vaan; 20l maksaa TB:n öljynä 94 euroa.

Tommi- Viestien lukumäärä: 137
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa