Keskustelupalstat

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Siirry alas

Keskustelupalstat

Viesti  Riku lähetetty Ti Tammi 04 2011, 08:36

Nyt kun olen vietellyt talvilomaa, ( ollut kouluikäisten erotuomarina) olen seuraillut ja jopa osallistunut kirjoitteluun joillain maatalous / traktoripuolen keskustelupalstoilla. Minusta masinistit palsta paras koska: keskustelu asiallista ja olen saanut asialisia vastauksia minua askarruttaviin kysymyksiin. Suomi24 traktoripalstalla keskutelu joskus asiallista, mutta löytyy aina niitäkin jotka vääntävät asiat alapään huumoriksi, eli huomaa ettei palstalla ole kirjautumispakkoa. Agronetin keskusteluita kun lukee ajattelis että siellä kirjoittelee vain ammattikoulupojat oppituntiensa aikana, tai sitten se on niin sisäpiirin keskustelua ettei iske minulle. Traktoripalsta ( Dunkelin David Brown palsta ) minusta paras tällaisen vanhanvuosimallin Taavetinmiehelle, siellä Erkki vastaa asiallisesti ongelmiin eikä sinne ole vielä "huutosakki" eksynyt. Tällä taavettipaltalla minusta ollaan liian "herkkähipiäisiä" tuon traktorimerkin suhteen ettei paljon muita merkkejä "tohori" mainita. Kyllähän minä sen ymmärrän, että nimenkin perusteella tämä on yhden merkin palsta, mutta pitääkö meidän nuon kriittisesti sitä varjella. Minusta huonoja kokemuksia siitä on nuhninmiesten pois ajo palstalta ja tuntuu että jotkin muunkin merkin edustajat helposti loukataan täällä. Olemmeko me Taavetinmiehet sittenkin hieman epävarmoja tuon Taavetin hyvyydestä, kun emme anna muista merkeistä paljon kirjoittaakaan. Shocked Embarassed
Tämä oli minun vaatimaton mielipiteeni eikä tästä kenenkään kannata loukkaantua. Wink

Riku

David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 363
Ikä : 54

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Keskustelupalstat

Viesti  kujanjuh lähetetty Ti Tammi 04 2011, 09:16

Dunkelin palsta olisi minustakin ihan jees, ellei siellä vieraillessa aina koneelle pompsahtaisi ylimääräisiä sivuja, nooh pääseehän niistä eroon muutamalla klikkauksella. Toinen hankaluus on viestiketjujen seuraaminen, siis siinä harvinaisessa tapauksessa, että on useita aktiivisia yhtäaikaa menossa. Silloin tarvii muistaa päivämäärät ja kellonajat, jolloin on itse siellä vieraillut.

kujanjuh

Viestien lukumäärä : 241

Viesti  käyttäjä lähetetty Ti Tammi 04 2011, 11:57

Riku kirjoitti:Nyt kun olen vietellyt talvilomaa, ( ollut kouluikäisten erotuomarina) olen seuraillut ja jopa osallistunut kirjoitteluun joillain maatalous / traktoripuolen keskustelupalstoilla. Minusta masinistit palsta paras koska: keskustelu asiallista ja olen saanut asialisia vastauksia minua askarruttaviin kysymyksiin. Suomi24 traktoripalstalla keskutelu joskus asiallista, mutta löytyy aina niitäkin jotka vääntävät asiat alapään huumoriksi, eli huomaa ettei palstalla ole kirjautumispakkoa. Agronetin keskusteluita kun lukee ajattelis että siellä kirjoittelee vain ammattikoulupojat oppituntiensa aikana, tai sitten se on niin sisäpiirin keskustelua ettei iske minulle. Traktoripalsta ( Dunkelin David Brown palsta ) minusta paras tällaisen vanhanvuosimallin Taavetinmiehelle, siellä Erkki vastaa asiallisesti ongelmiin eikä sinne ole vielä "huutosakki" eksynyt. Tällä taavettipaltalla minusta ollaan liian "herkkähipiäisiä" tuon traktorimerkin suhteen ettei paljon muita merkkejä "tohori" mainita. Kyllähän minä sen ymmärrän, että nimenkin perusteella tämä on yhden merkin palsta, mutta pitääkö meidän nuon kriittisesti sitä varjella. Minusta huonoja kokemuksia siitä on nuhninmiesten pois ajo palstalta ja tuntuu että jotkin muunkin merkin edustajat helposti loukataan täällä. Olemmeko me Taavetinmiehet sittenkin hieman epävarmoja tuon Taavetin hyvyydestä, kun emme anna muista merkeistä paljon kirjoittaakaan. Shocked Embarassed
Tämä oli minun vaatimaton mielipiteeni eikä tästä kenenkään kannata loukkaantua. Wink

Kyllä minun mielestä taavetti palstalla keskustellaan vaan taaveteista,miksi pitäisi keskustella toisista merkeistä...niillähän on omat palstat.
Itse olen Siteadminina Suomen Land Cruiser Klubin palstalla ja siellä kekustellaan vaan toyotan valmistamista nelikoista,ei pelkästään Cruisereista mutta varmaan 95% pelkästään niistä.
Ei sinne kukaan nivakuski tule kyselemään ohjeita ja mitä Cruiseristit kekustelisi muista maastureista.
Noista Nuhvimiehistä,eikös niillä ole nuhvinetti olemassa.
Dunkelin palsta on ihan hyvä taavettipalsta mutta vaikeampi sieltä on löytää tietoa kun täältä.
Yhdellä konstilla sieltäkin löytää tarvitsemansa...eli esim nostovarsista.
http://www.google.fi/search?hl=fi&client=firefox-a&channel=s&rls=org.mozilla%3Afi%3Aofficial&hs=0DM&q=nostovarret+site%3Ahttp%3A%2F%2Fwww.network54.com%2FForum%2F332373%2F&btnG=Hae&meta=
käyttäjä

David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 669
Ikä : 56

http://www.ramin.fi/

Viesti  Vieraili lähetetty Ti Tammi 04 2011, 12:40

Tuota, aika kuivaksi ja pienen piirin jutuiksi tämäkin palsta kuivuu, jos noin tiukalla seulalla katsotaan mistä saa kirjoittaa ja mistä ei. Itse kokisin pelkästään rikkautena ja tiedon/kokemusten vaihtamisena, jos joskus voisi muistakin koneista välillä jutustella. Tekniset kysymykset ja topikit ovat tietysti asia erikseen, niissä pitää mennä asialinjalla. Muissa vähän väljemmin valituissa keskustelunavauksissa voisi minun mielestäni antaa keskustelun soljua omalla painollaan. Monesti mielenkiintoisesti rönsyillyt keskustelu loppuu kuin seinään, kun joku keksii, jotta nyt on jo mennyt "off topik". Harva viitsii tehdä uutta aloitusta "oikean" otsikon alle.
Samoilla linjoilla olen Rikun kanssa tuosta suvaisevaisuudesta, tämän palstan monimerkkimiehetkin tuntisivat olonsa kotoisemmaksi Very Happy

Vieraili
Vierailija

Viesti  Vieraili lähetetty Ti Tammi 04 2011, 13:00

Jos kuitenkin taavetti-tallissa kunnioitettaisiin taavettia ja noista muista traktorimerkeistä kirjoitetaisiin ko osiossa.Sitä vartenhan se on olemassa. Minulle ainaski sopis paremmin niin.
Kun noita muita merkkejä sotketaan alvariinsa juttuihin David Brown- osiossa ,meinaa kiinnostus kommennetteihin lopahtaa.
Avatkaa rohkeasti uusia topiceja ,niin jutut pysyy raiteillaan.
Onhan se helponpaakin jos belarus tai joku muu vieras merkki kiinnostaa niin jutut löytyy heti omasta osiosta.

Vieraili
Vierailija

Viesti  taavettimies lähetetty Ti Tammi 04 2011, 18:20

Komppaan rokressia, itsekkin olen aika avoin mielinen näissä merkki asioissa vaikka meikäläisenhän pitäisi olla henkeen ja vereen db kuski kuitenkin ylläpitäjä ja nimimerkistäkin voi saada vähän väärän käsityksen tästä merkki uskollisuudesta.
taavettimies
Ylläpito

David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1442

Viesti  Vieraili lähetetty Ti Tammi 04 2011, 21:58

Voipi olla niinkin että taavettien mollaajat täällä aiheuttavat juttujen kuivumista.
Dunkel on hyvä siellä on pysytty asiassa.
Tämä talli oli pitkään hyvä kunnes ,,,,,,,,
Eikö tällaisten fanitallien tarkotus ole tuoda merkkiä esille positiivisessa mielessä.
Mielestäni kiinnostus taavehin on on lisääntynyt viime vuosina dunkelin ja tämän palstan ansiosta ,ei pilata sitä.
Teknisissä asioissa moni on saanut apuja mitä ei mistään olisi muuten saanut.Itsekin olen saanut monet hyvät neuvot.
Tämä talli on siitä hyvä,että muille merkeille ,koneille,projekteille ym ym löytyy osiot.Käyttäkää niitä.

Vieraili
Vierailija

Viesti  Vieraili lähetetty Ke Tammi 05 2011, 08:55

Tuoki on totta mitä Case 1594 kirjoitti. Monesti vain tulee tilanteita, että joku vahingossa tai tietämättään kysyy esim tuolla Case/David Brown osiossa: "Kävin kattomassa Taavetin xxxx- mallia, liekkö parempi metsässä kuin Zetori?" Mitäpä tuohon vastaa, jos koneiden vertailu, tai omien kokemusten kertominen ei käy siinä osiossa. Pitäisikö ylläpitäjän siirtää tuo kysymys silloin vaikka yleistä keskustelua osioon? En tiedä, tuntuisi minusta vähän kankealta.

Vieraili
Vierailija

Viesti  käyttäjä lähetetty Ke Tammi 05 2011, 14:20

Lueskelin aikaisemmin Masinistien palstaa,siellä meno alko olla todella villiä,huutelua puolin jos toisin,sitten siirryin kuukunan foorumille,siellä jaadattiin kuinka saa pimpan hajua mädistä katkaravuista viikonlopun jälkeen sormiin sun muuta turhaa,sit löyty Dunkelin foorumi Wooo O_O hyvä paikka ja sit nousi pystyyn tää foorumi jolla olen lueskellut ja kommentoinut asiasta mitä tiedän ja neuvonut parhaani mukaan.
Täälläkin oli jo jonkinlainen häröily ilmassa jonkak johdosta tapahtui mitä tapahtui,.

Näillä perusteilla olettaisin että tämä olisi taavetti/case foorumi,onhan se toki hyvä että on keskusteluosioita muistakin merkeistä mutta yleensä nee aiheuttaa närää vannoutuneitten,muitten merkkisten,rakkorin omistejien keskuudessa affraid
käyttäjä

Viesti  pets lähetetty Ke Tammi 05 2011, 23:07

http://www.murtola.com/foorum/
http://johndeere.suddenlaunch2.com/index.cgi
http://traktorikeskustelu.mysmf.com/
http://www.ferguson-talli.com/
http://www.belkku.fi/foorumi/index.php
Vähän joka merkillä on oma foorumi.
Aina sitä foorumeilla ilmenee. Tarkoituksen hakuisia tai omaa ajattelemattomuutta tehtyjä trolleja joista joku ottaa herneitä.

pets

Viestien lukumäärä : 170

Viesti  Vieraili lähetetty To Tammi 06 2011, 09:23

Selailin itsekin noita omia lähettämiäni viestejä, ja tunnustettava on, että olen myös ottanut esille nuo muutkin merkit taavetti-keskusteluissa. Muutama kriittinenkin kommetti taavetista on tullut kirjoitettua, mutta niistä huolimatta pidän taavettia hyvänä traktorina.

Jos nyt osaisin pitää suuta vähän soukemmalla Rolling Eyes Kirjoittelen vain sitten, jos tulee taavetista jotain kysyttävää!
Hyvää Loppiaista kaikille

Vieraili
Vierailija

Viesti  kujanjuh lähetetty To Tammi 06 2011, 11:09

Jaahas, jos tällä palstalla aiotaan kieltää kriittisten näkemysten esittäminen Taavetista, niin silloin kyllä ollaan aika syvällä. Vaikka Taavetit ovat aikoinaan edistyksellisiä traktoreita olleetkin, niin eivät ne joka osa-alueella ole päihittäneet kilpailijoitaan. Tämä siis minun henk. kohtainen mielipiteeni.

kujanjuh

Viestien lukumäärä : 241

Viesti  Vieraili lähetetty To Tammi 06 2011, 11:15

Joo Taidanpa tunnistaa itseni tuolta "Huutosakista" No antaapa olla ns Suomi vapaa maa
Vietänpä hautajaiset omalta osin tältä Foorumilta

Vieraili
Vierailija

Viesti  käyttäjä lähetetty To Tammi 06 2011, 12:21

kujanjuh kirjoitti:Jaahas, jos tällä palstalla aiotaan kieltää kriittisten näkemysten esittäminen Taavetista, niin silloin kyllä ollaan aika syvällä. Vaikka Taavetit ovat aikoinaan edistyksellisiä traktoreita olleetkin, niin eivät ne joka osa-alueella ole päihittäneet kilpailijoitaan. Tämä siis minun henk. kohtainen mielipiteeni.

Ei tässä ole nähdäkseni mitään,kukaan, keltään kieltämässä,.tämähän on vapaa keskustelu säije missä otetaan kantaa asioihin.
käyttäjä

Viesti  ikilika lähetetty To Tammi 06 2011, 12:37

Eikös se juttu kuitenkin oo niin että jokasella on oma mielipide ja jokanen saa oman mielipiteensä esittää, jos joku asiasta loukkaantuu niin sehän on ihan oma häpiä. Tässä foorumissa on mielestäni pysytty ihan hyvin asiassa, joskus lipsahtaa hiukan ohi aiheen, mutta väliäkö tolla, pääasia että juttu luistaa ja foorumilla viihdytään. Ja toisten merkkien hyvien ja huonojen puolien käsittely kuuluu tekniseen keskusteluun, onhan monissa merkeissä käytetty samoja tai samanlaisia osia ja jutut voi avautua myös tätä kautta. Jos joku taavia mollaa niin mollatkoon, se on juurikin mollaajan mielipide, samoin kuin muita merkkejä -haukutaan ja kehutaan vuoroin. Mitä se haittaa? En oikein ymmärrä miksi tämmösestä tarvii kenenkään ottaa nokkiinsa. Asia on eri jos henkilökohtaisesti aletaan vittuilemaan ja haukkumaan, senhän jo kieltää "netiketti" eli foorumin säännöt. Rauhotutaas hiukan ja palataan maanpinnalle Very Happy
ikilika

David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1153
Ikä : 41

Viesti  taavettimies lähetetty To Tammi 06 2011, 12:54

ikilika kirjoitti:Rauhotutaas hiukan ja palataan maanpinnalle Very Happy
Näin.

Itse aion ainakin haukkua taavettia jatkossakin happy

Ettekai te hyvät foorumilaiset vaan ole liika herkkä hipiäisiä näissä merkki asioissa..?
taavettimies
Ylläpito

Viesti  massikka_mies lähetetty To Tammi 06 2011, 19:04

taavettimies kirjoitti:Ettekai te hyvät foorumilaiset vaan ole liika herkkä hipiäisiä näissä merkki asioissa..?

Mie epäilen vähän samaa Shocked

massikka_mies
Ylläpito

Viestien lukumäärä : 445

Viesti  käyttäjä lähetetty To Tammi 06 2011, 19:22

taavettimies kirjoitti:
ikilika kirjoitti:Rauhotutaas hiukan ja palataan maanpinnalle Very Happy
Näin.

Itse aion ainakin haukkua taavettia jatkossakin happy

Ettekai te hyvät foorumilaiset vaan ole liika herkkä hipiäisiä näissä merkki asioissa..?

Minä en tunnustaudu herkkähipiäiseksi ainakaan rattoreiden suhteen,saahan sitä kirjoitella muistakin kunhan selkee paskan puhuminen jää pois ja ylenmääräinen trollaaminen. Shocked Shocked Shocked Shocked
käyttäjä

Viesti  Vieraili lähetetty To Tammi 06 2011, 22:09

Jos minä menen esim valmetti-talliin ja kirjoitan että taavetti on maailman paras traktori ja valmetti maailman huonoin.
Niin uskon että valmettimiehet puolustautuvat joukolla. En pidä heitä silloin herkkähipiäisinä.
Jos minä taasen en ymmärrä heidän puolustautumistaan ,olen itse herkkähipiäinen.
Taavettitallissa on monella parrankasvu kesken,ikävä kyllä.

Vieraili
Vierailija

Viesti  valmet 705 lähetetty To Tammi 06 2011, 22:29

Case1594 kirjoitti:Jos minä menen esim valmetti-talliin ja kirjoitan että taavetti on maailman paras traktori ja valmetti maailman huonoin.
Niin uskon että valmettimiehet puolustautuvat joukolla. En pidä heitä silloin herkkähipiäisinä.
Jos minä taasen en ymmärrä heidän puolustautumistaan ,olen itse herkkähipiäinen.
joo vasta pientä sänkee on...
valmet 705

Ikä : 21

Viesti  Gary Grand lähetetty Pe Tammi 07 2011, 08:32

david brown 1290 kirjoitti:
Case1594 kirjoitti:Jos minä menen esim valmetti-talliin ja kirjoitan että taavetti on maailman paras traktori ja valmetti maailman huonoin.
joo vasta pientä sänkee on...
Pientä sänkeä on, joo... Kun pari tuntia sitten ajoi hyvin niin nyt on taas.. lol!
Kyllähän omat pelit pitää kehua, jos siihen aihetta on... Tuntuu omasta puolesta vaan siltä, että aina kun uutta merkkiä tulee pihaan, niin löytyy uutta kehuttavaa, mutta aina olen vanhojakin jäänyt kaiholla jonkin ominaisuuden takia muistelemaan. Että pitikin antaa hyvä peli pois... geek
Kritiikkiä olen saanut suhtautumisestani joihinkin vehkeisiin, mutta sanavalmiina olen sen yleensä leikiksi saanut pistettyä. Riitoihin ei tarvii mielipiteiden takia minun kanssa joutua. king

Kyllähän noihin "nokkaantumisiin" monessa tapauksessa on syynä sekin, ettei täällä kirjotellessa näe miten kieli poskessa lausunnot on annettu. Naamatusten tuskin asia etenisi naljailua pitemmälle. Turha kaikista kirjotuksista on maitojaan keittää, kunei ne kuitenkaan sitä varten ole kirjotettu. Tarpeeks hymiöitä tekstiin, niin saa ainakin ilosemman näköseksi, eikä lukijakaan ehkä ota sitä niin vakavasti. What a Face confused
Gary Grand

DBTCF:n jäsen nro : 22
Viestien lukumäärä : 166
Ikä : 46

Viesti  taavettimies lähetetty Pe Tammi 07 2011, 09:08

Taavi kirjoitti:Taas kerran höpö alkanu narraamaan aikuisilla miehillä,nauraahan tuommoselle jo hevosetki,ei kestä mainita toisista traktoreista mitään
Koittakaas nyt olla ettei meikäläisen tarvi irtisanoa itteäni tästä happy
taavettimies
Ylläpito

Viesti  massikka_mies lähetetty Pe Tammi 07 2011, 11:58

Kyllä tekis taas mieli sanoa jotain mutta taidan jättää näin ylläpitäjänä väliin.. piti taas yksi käyttäjätunnus poistaa..

Edit, siis kyseine käyttäjä itse pyysi tunnuksen poistoa

massikka_mies
Ylläpito

Viesti  ikilika lähetetty Pe Tammi 07 2011, 15:50

affraid Evil or Very Mad Crying or Very sad Huonompi juttu...
ikilika

David Brown : 1394 -87
DBTCF:n jäsen nro : 20
Viestien lukumäärä : 1153
Ikä : 41

Viesti  hespex lähetetty La Tammi 08 2011, 19:11

Vieraili kirjoitti:Tuoki on totta mitä Case 1594 kirjoitti. Monesti vain tulee tilanteita, että joku vahingossa tai tietämättään kysyy esim tuolla Case/David Brown osiossa: "Kävin kattomassa Taavetin xxxx- mallia, liekkö parempi metsässä kuin Zetori?" Mitäpä tuohon vastaa, jos koneiden vertailu, tai omien kokemusten kertominen ei käy siinä osiossa. Pitäisikö ylläpitäjän siirtää tuo kysymys silloin vaikka yleistä keskustelua osioon? En tiedä, tuntuisi minusta vähän kankealta.

Tuossa tapauksessa kyllä omasta mielestäni voi avoimesti kertoa omia mietteitä kyseisistä traktoreista, ei se toki ole kiellettyä, avoimuushan juuri tuo sitä keskustelua, jos kaikki on asiasta samaa mieltä eikä tuoda omia mietteitä vahvasti esille niin keskustelu on juurikin 'kuivaa'

Eli ihan reilusti voi kertoa omat mielipiteensä, sitä se keskustelu parhaimmillaan on kun vertaillaan ja pohditaan omia ja toisten mietteitä

Hesp

hespex
Ylläpito

Viestien lukumäärä : 151

http://taavetti-talli.foorumini.info/forum.htm

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa