Massey Ferguson
Sivu 1 / 1 • Jaa •
Vs: Massey Ferguson
juu sehän on tietenkin maailman paras traktorimerkki
löytyy massikat: 165, 390, 4255 ja 5455 dyna4 

massikka_mies- Ylläpito
- Viestien lukumäärä: 453
Ei kai siinä mitään. Traktori merkki muiden joukossa. 

taavettimies- Ylläpito
- Viestien lukumäärä: 1210
Traktorimerkki
Onnittelut teille David Brown sivujen laittamisesta ja kerhon alkamisesta, meillä on samassa vaiheessa Massikkakerhon perustaminen, saadaan pari uutta kerhoa taas brittipeleille. Niille ei koskaan ole liikaa kerhoja ja yhteistoimintaa voi pitää, mutta omahenkinen kerho ei koskaan ole pahitteeksi. Onnea teidän kerholle
T: Jukka Välilä

T: Jukka Välilä
oma maa- Vierailija
Olen tuommoisella MF 390 ajellu koulutilalla, missä noi alueet ja päävaihteet samassa kepissä. Ihan näppärä systeemi. Nopeasti sen oppi. Vaatii nopean handun. Mukava muuten mutta nuo ohjaamon takaosan malli ja asennonsäätö ei oikein mieleen. Koppiin ei sovi muuta kuin ukko tai akka.

TIKO- Viestien lukumäärä: 342
Ikä: 34
Joo ei mulla massikasta kovin huonoa sanottavaa ole .Meillä oli viitisen vuotta MF65MarkII multipower vm 64.
Joihinkin hommiin hyvä joihinkin huono.Riski moottori ,liikui tiellä reippaasti,raskas ohjaus kun suurin osa painosta nokalla.
Pieni maavara ja onneton painonsiirto:kun kynteli 5 vuotta laitumena olleita peltoja ,oli laitettava fiskarsin jäätikköketjut alle ,että pääsi lehmänpaskan yli.
Meilläpäin oli aikanaan paljon massikoita:35,65 ja etenkin 165:a ,hankkijan vahvinta aluetta ,kun oltiin.
Hyvin positiivinen kuva mulla niistä kaikenkaikkiaan on.Ainakaan massikkamiehet ei ole pahimpia taavetin mollaajia.
Tuossa naapurissa sukalaismiehillä on ollut vain massikoita 60 luvun alusta saakka.Taitaa olla nytkin 3 kpl.
Valluista sen verran,että jos ei ois suomalainen ,niin markkinaosuus ois toista luokkaa.
Miinukset:isoruokainen, karkea-/isoääninen vielä tänäkin päivänä ja vaihdelaatikko kivikaudelta. No nyt on vissiin parempaa luvassa.Toki vallussa on hyviäkin puolia.Mulla on ollut niitä 2: 6300Mezzo ja 6350 Hi-Tec.
Nyt mulla on vain taavetteja.
Joihinkin hommiin hyvä joihinkin huono.Riski moottori ,liikui tiellä reippaasti,raskas ohjaus kun suurin osa painosta nokalla.
Pieni maavara ja onneton painonsiirto:kun kynteli 5 vuotta laitumena olleita peltoja ,oli laitettava fiskarsin jäätikköketjut alle ,että pääsi lehmänpaskan yli.
Meilläpäin oli aikanaan paljon massikoita:35,65 ja etenkin 165:a ,hankkijan vahvinta aluetta ,kun oltiin.
Hyvin positiivinen kuva mulla niistä kaikenkaikkiaan on.Ainakaan massikkamiehet ei ole pahimpia taavetin mollaajia.
Tuossa naapurissa sukalaismiehillä on ollut vain massikoita 60 luvun alusta saakka.Taitaa olla nytkin 3 kpl.
Valluista sen verran,että jos ei ois suomalainen ,niin markkinaosuus ois toista luokkaa.
Miinukset:isoruokainen, karkea-/isoääninen vielä tänäkin päivänä ja vaihdelaatikko kivikaudelta. No nyt on vissiin parempaa luvassa.Toki vallussa on hyviäkin puolia.Mulla on ollut niitä 2: 6300Mezzo ja 6350 Hi-Tec.
Nyt mulla on vain taavetteja.
Vieraili- Vierailija
Joo,kyllä minä pidän MF traktoria tasalaatuisena ja hyvänä koneena,ei mitään suurempaa probleemaa,laittoahan sitä on niissäki,huollossa oli yleisemmät hommat niihin multipower ja kytkinremontit,ja joissaki nostolaitepumppu.
Moottori tosi luja.
Lähinaapuriin tuli 3070 uutena,se heikensi fergun arvostusta jonninverran,se sattui maanantaipäivän kone,siellähän se setäni hallilla oli muutamaan otteeseen huomattavasti purettuna,mutta kun se alkoi sitten pelittämään,palveli tilalla pitkään.
Tämä kone vaihtui kuutosferguun samana keväänä,kun itse ostin tuon 1594,ja se kuutosmassikka on toiminu
kympin arvoisesti.
165 Oli puolitelakäytössäki savotoilla yleinen kone,ja kesti,ja yksi siinä ylitse aikalaisten,jarrut tosi hyvät,samoin Ford 5000 mallissa,se on puolitelahommissa iso plussa.
Sukulaismies oli laittamassa pari vuotta sitten traktoria metsäkäyttöön,katselin hänelle konetta,löysin metsäohjaamolla varustetun 390 turbon,jossa starkin pohjapanssari,tämä kaveri kävi perjantaina,sanoi pelittäneen koneen hyvin,virtalukko ja starttimoottori ainoastaan on tarvinu laittaa,se oli tietty kone täältä yhdeltä maatilalta,siksi tiesin sitä kehua hänelle,massikan huoltomies on sen huolehtinu.
Moottori tosi luja.
Lähinaapuriin tuli 3070 uutena,se heikensi fergun arvostusta jonninverran,se sattui maanantaipäivän kone,siellähän se setäni hallilla oli muutamaan otteeseen huomattavasti purettuna,mutta kun se alkoi sitten pelittämään,palveli tilalla pitkään.
Tämä kone vaihtui kuutosferguun samana keväänä,kun itse ostin tuon 1594,ja se kuutosmassikka on toiminu
kympin arvoisesti.
165 Oli puolitelakäytössäki savotoilla yleinen kone,ja kesti,ja yksi siinä ylitse aikalaisten,jarrut tosi hyvät,samoin Ford 5000 mallissa,se on puolitelahommissa iso plussa.
Sukulaismies oli laittamassa pari vuotta sitten traktoria metsäkäyttöön,katselin hänelle konetta,löysin metsäohjaamolla varustetun 390 turbon,jossa starkin pohjapanssari,tämä kaveri kävi perjantaina,sanoi pelittäneen koneen hyvin,virtalukko ja starttimoottori ainoastaan on tarvinu laittaa,se oli tietty kone täältä yhdeltä maatilalta,siksi tiesin sitä kehua hänelle,massikan huoltomies on sen huolehtinu.
Vieraili- Vierailija
ihan hyviä koneita on olleet tällä hetkellä tilalla 135, 375, 390 (maanantaipäivän malli (?))
Sampo30- Vierailija
Laita kuule tuohon mukaan vielä yksi taavetti,niin sitten ainakin tiedät.mistä puhutaan.
Vieraili- Vierailija
Meiltä lyötyy kaksi massikka MF 165S ja MF 765 (MF 65 teollisuusmalli).
Ja 65 ennen oli porsche standart.
Ja 65 ennen oli porsche standart.
hankkijamies- Viestien lukumäärä: 3
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa