Zetor 7745 vm. 88

Siirry alas

Zetor 7745 vm. 88

Viesti  Vieraili lähetetty Ke Maalis 31 2010, 09:00

Kyllä siinä uudessa tulokkaassa pitää etukuormain olla, muuten on vaikea keksiä järkisyitä tuolle 1690 myymiselle Wink . Eilen kävin katsomassa tuollaista otsikon Zetoria. Tunteja oli 4700, Mp-liftin etukuormain lumi ja sorakauhalla sekä trukkipiikit ja paalipihti, keulapumppu josta lisähydrauliikka vedetty myös taakse sekä tuppisovitteet kourakuormaimelle. Siistissä hytissä oli vaihdettu ilmaistuin alkuperäisen tilalle. Kytkin oli uusittu 4000:n tunnin kohdilla. Eturenkaat uutta vastaavat, takaset noin 80%. Koeajolla en huomannut muuta huomautettavaa kuin , että jarrut ottivat hieman epätasaisesti. Erikseen kokeiltuna kumpikin kyllä jarrutti! Siisti kone maaleiltaan ja pelleiltään, ainoastaan toinen hytin rappunen vähän oli ottanut osumaa johonkin. Tiukka hinta 7200 euroa alvillisena+hyvät Ruutu-Soken ketjut kaupan päälle, jos päätän kaupan viikon sisällä.

Tuossahan se nyt olisi pikku Zetori, vaan arvaakohan nuihin sotkeentua Suspect Mites on Veli-Matti tai joku muukin Zetorien tuntija, mitä tuosta pitäisi tarkkaan syynätä jos käyn vielä uudemman kerran katsomasa?

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Zetor 7745 vm. 88

Viesti  Vieraili lähetetty Ke Maalis 31 2010, 17:06

Jos on ajanu itäkoneilla ja hyväksyy ne puutteet ja pikkuilikeyvet mitä niissä on , niin kyllä satopekalla ajaa mutkasta tietä näkymättömiin.

Kytkin on se heikko lenkki,jos ei ole vaihdettu isompaan kytkimeen,se menee vain muutamia satoja tunteja,se isompi sitten kestää.

Öljyvuotoja kytkimeen,moottorista,etunavoista ja peräpäästä esiintyy suht. tavallisesti,esim. planeettojen öljymääriä kannattaa tarkkailla.

Oliko ohjaus epätarkka.

Tutki etuakselin kiinnitys kehtoon,voi olla murennu ne valut siellä,samoin rynkytä toisesta eturenkaasta,näät kuinka lotisko on keskitappi.

Jarrulevyt on uutenaki vähän rälläkän työstöjäljen näköistä,ei ne tarkasti ota koskaan.

Nostolaitteen käyttötarkkuus hehtaariluokkia esim. selectamatikiin verrattuna.

Kytkimien ja jarrujen työsylintereitä niistä menee useammin kun länsimaisissa.

Moottori voi olla noilla tunneilla jo aika lähellä remonttia,toki joskus pääsee tosi pitkälleki ilman aukaisua.

Puhaltiko lämmmityslaite lämmintä,onko kansitiivisteet kunnossa.

Polttoainepumppu voi antaa läpi,ja vaatii käsipumppauksen ennen käynnistystä.

Niistä isommista malleista on katkeillu vetoakseleita takaa jonninverran,tämähän on niitä.

Tuontyylisiä niissä on,mutta se pitää muistaa että osat ei maksa paljoa ja setorin varaosahuolto on suomen paras,tohtisin itelle laittaa setorin,mutta kyllähän nämä länsivehkeet vie voiton minun silmissä kirkkaasti,silti setkalla ajaa kohtuullisen varmasti edullisia tuntia jos pystyy ite tekemään pikkuremppaa,ja siitähän nuo on hyviä että ei tarvi elättää salakkumikromiehiä vaikka ostais ihan uudenki setorin,kaikki korjaukset voi tehdä kuka vaan..

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Zetor 7745 vm. 88

Viesti  Tommi lähetetty Ke Maalis 31 2010, 18:07

Mulla oli 7245.

Nostolaitetta kokeilisin jaksaako nostaa, ja pilkkiikö, tiivistevikoja. Myös työntövarren tunnustelijan jousipultti voi olla poikki, menee mekanismi nostolaitekannen sisältä epäkuntoon jos ajetaan. Ohjauksenvaimennin voi olla rikki, taikka itse tehostaja, jos on tehostajalla. Etuakseli vuotaa yleensä öljyä vähän joka stefasta.
Etuvedon kardaani voi olla mutkilla. Tasauspyörästönlukko voi olla ettei mene päälle, säätöä yleensä. Kaksi vaihdetta voi mennä yhtä aikaa päälle nopeasti vaihtaessa, TR varaoasista saa korjaussarjaa siihen. Kierroslukumittari yleensä rikki. Yleisesti sähkölaitevikoja. Portaalikoteloista puuttuu huohottimet, kylmällä ilmalla voi tehdä painetta koteloon ja työntää stefan läpi jarruille öljyä.



Viimeinen muokkaaja, Tommi pvm Ti Helmi 08 2011, 13:55, muokattu 1 kertaa
avatar
Tommi

Viestien lukumäärä : 144

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Zetor 7745 vm. 88

Viesti  TIKO lähetetty Ke Maalis 31 2010, 20:01

Rokressi kirjoitti:Kyllä siinä uudessa tulokkaassa pitää etukuormain olla, muuten on vaikea keksiä järkisyitä tuolle 1690 myymiselle Wink . Eilen kävin katsomassa tuollaista otsikon Zetoria. Tunteja oli 4700, Mp-liftin etukuormain lumi ja sorakauhalla sekä trukkipiikit ja paalipihti, keulapumppu josta lisähydrauliikka vedetty myös taakse sekä tuppisovitteet kourakuormaimelle. Siistissä hytissä oli vaihdettu ilmaistuin alkuperäisen tilalle. Kytkin oli uusittu 4000:n tunnin kohdilla. Eturenkaat uutta vastaavat, takaset noin 80%. Koeajolla en huomannut muuta huomautettavaa kuin , että jarrut ottivat hieman epätasaisesti. Erikseen kokeiltuna kumpikin kyllä jarrutti! Siisti kone maaleiltaan ja pelleiltään, ainoastaan toinen hytin rappunen vähän oli ottanut osumaa johonkin. Tiukka hinta 7200 euroa alvillisena+hyvät Ruutu-Soken ketjut kaupan päälle, jos päätän kaupan viikon sisällä.

Tuossahan se nyt olisi pikku Zetori, vaan arvaakohan nuihin sotkeentua Suspect Mites on Veli-Matti tai joku muukin Zetorien tuntija, mitä tuosta pitäisi tarkkaan syynätä jos käyn vielä uudemman kerran katsomasa?

Vähän pitää mainostaa kotimaista, kuinka olis valtra? aika edullisia ne olisivat vuosimalliin nähden. Justiinsakin jossain oli 8000 ajettu -97 mallin 865 ek:lla 13000€. 665 voisi saada pikkasen halvemmalla. Eli näitä pikkukoppisia pikkukakkosen vaihdelaatikolla. 565 tai 665 varmempia kuin nämä järeämpitehoiset. Itelläkin pihakoneena ym 665, muuten taaveilla ajan. Jos zetkan tahtoo, mukavampikoppinen olis tuo 8540.
avatar
TIKO

David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 779
Ikä : 40
Paikkakunta : Nastola

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Zetor 7745 vm. 88

Viesti  taavettimies lähetetty Ke Maalis 31 2010, 20:16

taavetti_mies kirjoitti:Melkeen sanosin että huonompaan vaihdat. Wink Enolla on 7745 zetka ja ei se ihan mikään "ikiliikkuja" ole ollut, eikä siitä sen enempää.
^^


Vähän hintavia nuo valmetit, muuten kyllä ihan hyviä kamppeita mutta yli-arvostettuja konemyyjien keskuudessa. Rolling Eyes
avatar
taavettimies
Ylläpito

David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1442
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Zetor 7745 vm. 88

Viesti  TIKO lähetetty Ke Maalis 31 2010, 20:26

taavetti_mies kirjoitti:
taavetti_mies kirjoitti:Melkeen sanosin että huonompaan vaihdat. Wink Enolla on 7745 zetka ja ei se ihan mikään "ikiliikkuja" ole ollut, eikä siitä sen enempää.
^^


Vähän hintavia nuo valmetit, muuten kyllä ihan hyviä kamppeita mutta yli-arvostettuja konemyyjien keskuudessa.

Rolling Eyes

Juu, varsinkin peltokäyttöön sopivat ovat kalliita. Piha- ja metsävehkeet eri juttu. Kunhan jaksaa tinkata suoralla ostolla, liki 3t tinkasin tuota 665 joskus 2003. Kyllä kannatti.
avatar
TIKO

David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 779
Ikä : 40
Paikkakunta : Nastola

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Zetor 7745 vm. 88

Viesti  Vieraili lähetetty Ke Maalis 31 2010, 22:33

Vielä senverran tuosta setkasta,täällä yhdellä isännällä oli ekakoneena setori,sitten osti 990 -73 mallin,jossa ohjaustehostin ja synkromesh vaihteisto,teki sillä valtavasti töitä,ja osti sitten kymmenen vuoden päästä toiseksi isokoppisen setorin,lähinnä hyvän hytin vuoksi,mutta kertoili sitten myöhemmin,että ei siihen suurpiirteisyyteen enää tottunu taavetin jälkeen,ohjaus on jäykkä,pikkupakilla ei mene minnekkää,ja isolla pakilla pökäsee niin joutuin,että ei kerkiä ohjaamaan,ja törmäsi lumilinko perässä isoon koivuun ja linko tuhannen mutkalle,nostolaitteen suurpiirteisyyttä myös moitti,sitten siinä oli sellainen ominaisuus että ei lähteny pakkasesta käyntiin,oli kuulemma puolenpäivän homma sulatella se käyntiin jos meinasi rehunottoon sillä,sitten kun sai käyntiin huuti ylikerroksilla raivona niin että pakoputkiki lensi monen metrin päähän,ja jos yritti jarrulla sammuttaa ei onnistunu,jarrut ei jaksanu pidättää,tämä isäntä kertoi että kun hän maksoi viimesen erän siitä setorista ,niin samalla reissulla ajeli Ouluun ja vaihtoi sen 1390 taavettiin,mikä on hänellä yhäkin.

Tuorerehuki tuli öljyllä säilöttyä,keräsi kuulemma kytkinkoppaan öljyä heti reilusti,ja kun nousi siiloon polkemaan rehukasaa ,lorautti öljyannoksen rehukasaan.

Noh tällainen tarina tästä,ja siitä ei sen enempää,mutta joka sana on totta,niinkuin muissakin kirjoituksissani,tämän tarinan pohjalta tutut lukijat kyllä osaa yhdistää,mitä traktorimiestä tarkoitan.

Vieraili
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Zetor 7745 vm. 88

Viesti  plaanari lähetetty Ke Maalis 31 2010, 22:43

TIKO:n kanssa samoilla linjoilla. Itellä on mökillä tommonen -97 865 vallu etukuormaajalla. Siihen pyörähti just 2000h, ja sillä olis tarkotus mennä pitkälle etiäpäin. Käyttö ei ole kun klapihommaa palaxilla ja lumen luontia jokusia kymmeniä tunteja vuodessa. Ton huono puoli on Stanadynen ruiskutuspumppu, mutta meikäläinen pärjää kyllä senkin kanssa. 665 mallissa taitaapi olla vielä vanha kunnon Bosch A pumppu.
avatar
plaanari

Viestien lukumäärä : 22
Paikkakunta : Akaa

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Zetor 7745 vm. 88

Viesti  case90 lähetetty Ti Helmi 08 2011, 12:10

Vieraili kirjoitti:Jos on ajanu itäkoneilla ja hyväksyy ne puutteet ja pikkuilikeyvet mitä niissä on , niin kyllä satopekalla ajaa mutkasta tietä näkymättömiin.

Kytkin on se heikko lenkki,jos ei ole vaihdettu isompaan kytkimeen,se menee vain muutamia satoja tunteja,se isompi sitten kestää.

Öljyvuotoja kytkimeen,moottorista,etunavoista ja peräpäästä esiintyy suht. tavallisesti,esim. planeettojen öljymääriä kannattaa tarkkailla.

Oliko ohjaus epätarkka.

Tutki etuakselin kiinnitys kehtoon,voi olla murennu ne valut siellä,samoin rynkytä toisesta eturenkaasta,näät kuinka lotisko on keskitappi.

Jarrulevyt on uutenaki vähän rälläkän työstöjäljen näköistä,ei ne tarkasti ota koskaan.

Nostolaitteen käyttötarkkuus hehtaariluokkia esim. selectamatikiin verrattuna.

Kytkimien ja jarrujen työsylintereitä niistä menee useammin kun länsimaisissa.

Moottori voi olla noilla tunneilla jo aika lähellä remonttia,toki joskus pääsee tosi pitkälleki ilman aukaisua.

Puhaltiko lämmmityslaite lämmintä,onko kansitiivisteet kunnossa.

Polttoainepumppu voi antaa läpi,ja vaatii käsipumppauksen ennen käynnistystä.

Niistä isommista malleista on katkeillu vetoakseleita takaa jonninverran,tämähän on niitä.

Tuontyylisiä niissä on,mutta se pitää muistaa että osat ei maksa paljoa ja setorin varaosahuolto on suomen paras,tohtisin itelle laittaa setorin,mutta kyllähän nämä länsivehkeet vie voiton minun silmissä kirkkaasti,silti setkalla ajaa kohtuullisen varmasti edullisia tuntia jos pystyy ite tekemään pikkuremppaa,ja siitähän nuo on hyviä että ei tarvi elättää salakkumikromiehiä vaikka ostais ihan uudenki setorin,kaikki korjaukset voi tehdä kuka vaan..

itellä on zetor 7045, jossa on ollu probleemaa kytkimen käpälissä, kun niissä on semmoset ns "kupit" ajokytkimellä, vaihdoin ne uusiin ja rupesi zetka pelaamaan itellä on ollu vähän samoja vikoja omassa zetkassa, noita et mistä vuotaa vähän öljyä


Viimeinen muokkaaja, hespex pvm Ke Helmi 09 2011, 22:18, muokattu 1 kertaa (Raportin syy : Korjasin viestin otsikosta viestikenttään.)
avatar
case90

Viestien lukumäärä : 6
Paikkakunta : Ilomantsi

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Zetor 7745 vm. 88

Viesti  Tommi lähetetty Ti Helmi 08 2011, 14:00

TIKO kirjoitti:Pikkukoppisia pikkukakkosen vaihdelaatikolla. 565 tai 665 varmempia kuin nämä järeämpitehoiset.

305-405 sarjoista eteenpäin on Brasialainen vaihteisto käytössä, eikä varmaan mitään yhtäläisyyttä 502 -sarjaan. A-sarjassa Turkissa koottu Heman valmistama vaihteisto. happy
avatar
Tommi

Viestien lukumäärä : 144

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Zetor 7745 vm. 88

Viesti  taavettimies lähetetty Ti Helmi 08 2011, 18:39

Tommi kirjoitti:A-sarjassa Turkissa koottu Heman valmistama vaihteisto. happy
happy

Juu niinhän se luki tuossa viimeisimmässä kv:ssä että turkissa laittavat askit kokoon. Koko A-sarjan valmistuksenhan piti siirtyä turkkiin jossain vaiheessa mutta se homma taisi mennä puihin.

Lainaus murtolan palstalta

Mut uuden A92 Classicin ovh. 39800 €.

Laskin itelle sopivat lisävarusteet:

Polttoainesiivilä
2 lisäventtiiliä (yht. 4)
Autocontrol
"Metsäohjaamo"
Ilmj. istuin
Ilmastointi+ylälämmityslaite
Venttiilinsuojat renkaisiin
Etukuormain Valtra 35
Soviteosat
Hydraulisarja
Varustelevy

55750 € sis. alv Laughing Kyse Valtra A92 CLASSIC, ei tämä A93!


Ei kyllä mene minun päähän että kuka tuollaisen sitten ostaisi, a3 vallujen perushinta taisi olla jotain päälle 40 tuhatta (olisiko ollut 44k€) siihen sitten tarvittavat varusteet niin liikutaan jo aika isoissa summissa, alkaa tulla monella varmaan jo N-sarjan osto mieleen.
avatar
taavettimies
Ylläpito

David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1442
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Zetor 7745 vm. 88

Viesti  massikka_mies lähetetty Ke Helmi 09 2011, 07:57

Ja massikalta lähtis kuormaajan kanssa 5445 verku tällä hetkellä jotaa 43k...(+Alv) Cool

_________________
Power by perkins
http://kuvablogi.com/blog/22729/
avatar
massikka_mies
Ylläpito

Viestien lukumäärä : 445
Paikkakunta : Ylämaa

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Zetor 7745 vm. 88

Viesti  Tommi lähetetty Ke Helmi 09 2011, 08:59

43000e+alv 23% = 52890,00
avatar
Tommi

Viestien lukumäärä : 144

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Zetor 7745 vm. 88

Viesti  massikka_mies lähetetty Ke Helmi 09 2011, 19:25

Mutta kannattaa huomioida että kone on varustetasoltaan aivan eri traktori!

_________________
Power by perkins
http://kuvablogi.com/blog/22729/
avatar
massikka_mies
Ylläpito

Viestien lukumäärä : 445
Paikkakunta : Ylämaa

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Zetor 7745 vm. 88

Viesti  TIKO lähetetty Ke Helmi 09 2011, 22:16

Tommi kirjoitti:
TIKO kirjoitti:Pikkukoppisia pikkukakkosen vaihdelaatikolla. 565 tai 665 varmempia kuin nämä järeämpitehoiset.

305-405 sarjoista eteenpäin on Brasialainen vaihteisto käytössä, eikä varmaan mitään yhtäläisyyttä 502 -sarjaan. A-sarjassa Turkissa koottu Heman valmistama vaihteisto. happy

Juu, hieman epätarkasti kirjoitin, kiitos oikaisusta.! Very Happy Onhan juttua ollut muuallakin että max 80 heppaa tuolle brassilaatikolle. Sitten kestävämpi. Olen omaa 665 käyttänyt nätisti ettei hoitoon joudu viemään.
avatar
TIKO

David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 779
Ikä : 40
Paikkakunta : Nastola

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Zetor 7745 vm. 88

Viesti  case90 lähetetty Ke Toukokuu 25 2011, 15:59

taavettimies kirjoitti:
taavetti_mies kirjoitti:Melkeen sanosin että huonompaan vaihdat. Wink Enolla on 7745 zetka ja ei se ihan mikään "ikiliikkuja" ole ollut, eikä siitä sen enempää.
^^


Vähän hintavia nuo valmetit, muuten kyllä ihan hyviä kamppeita mutta yli-arvostettuja konemyyjien keskuudessa. Rolling Eyes

itellä 7045 setori, mutta etuakselien stefat ei vuoda, kierros ja tuntimittari toimii vittuilematta, tää on jo toinen setori minulla, eikä kummassakaan ole ollu mitään ihmeempiä vikoja, lähtee joka säällä käyntiin, alle- 17c ei tarttee lohkossakaan pitää

muokkasin järkeväksi -massikka_mies-
avatar
case90

Viestien lukumäärä : 6
Paikkakunta : Ilomantsi

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Zetor 7745 vm. 88

Viesti  käyttäjä lähetetty Ke Toukokuu 25 2011, 16:29

case90 kirjoitti:
taavettimies kirjoitti:
taavetti_mies kirjoitti:Melkeen sanosin että huonompaan vaihdat. Wink Enolla on 7745 zetka ja ei se ihan mikään "ikiliikkuja" ole ollut, eikä siitä sen enempää.
^^


Vähän hintavia nuo valmetit, muuten kyllä ihan hyviä kamppeita mutta yli-arvostettuja konemyyjien keskuudessa. Rolling Eyes

Elä kirjota sitä asiaasi sinne otsikon paikalle vaan tänne quoten alle.
Näytää vaan hurjalta kun toi oytsikon fontti on niin iso.
avatar
käyttäjä

David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 669
Ikä : 56
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne

http://www.ramin.fi/

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa