Moposi/crossisi?

Sivu 3 / 3 Edellinen  1, 2, 3

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas

Vs: Moposi/crossisi?

Viesti  1294 lähetetty La Loka 08 2011, 22:47

Harrastus välineet on mennyt vähiin,ei oo kuin 4veto Polaris mönkijä 500 sportsman.Paappa tunturi ja Yamaha xt350 meni tulipalossa 10 vuotta sitte.Eniten harmittaa se paappis kun seuraa niiden hintoja nykyään.Ei ollu mopolla vakuutusta,nyt sais saman kuin moottori pyörästä silloon.Se hyvä nuos mönkkäriis on että tälläänen kankia keski-ikäänen pysyy niillä hyvin pystys Very Happy .On sillä toki vähä hyöty ajoaki tehty,lumitöitä ja rankoja mettästä haettu.Välillä isompaaki puuta,tuulen kaatoja ym.Viime talvena kyllä loppui lumitöis kapasiteetti,piti traktorilla tehdä.Tulipalon jälkeen hankin Yamaha 750 Super Teneren.Se oli aika mukava lelu mutta ei mikään monttu pyörä(painaa 250kg),ei saanu poistua kovilta poluilta.Vähälle jäänen käytön vuoksi vaihdoin se mönkijään.

1294

Viestien lukumäärä: 7

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Moposi/crossisi?

Viesti  Osmo_ lähetetty Pe Joulu 23 2011, 23:45

Vai että mopoja? Eka moponi oli Honda Monkey '84. Sillä tuli opeteltua ajamaan ja virittämään (vakio, stroukattu vakiopytty 60cc, 72cc ja 110cc, seoksen haku (Dellortto lensi mäelle, sitten tuli kiinankaasari joka pelasi täydellisesti)).
Helmikuun 6. päivä, vuonna 2010, taloon tuli täysin orkkis '83. Hintaa 270e ''Virityksenä'' isompi pakoputken loppupilli. Putki oli niin mätä niin etsin '84:en vakioputken niin äänetkin hiljeni. Se oli minun hienoin moponi.
Vappuna 2010 tuli ostettua rompetorilta '76 pikkutankin raato. Maalasin sen kerma+musta+hopea väriseksi ja vaihdoin osina osiin.
Niistä kasailin '88 vuoden OEM -henkisen monkeyn. Orkkisväreillä ja tarroilla, mutta levykeula, kuppipenkki (jonka teen paremmaksi), leditakavalo, edessä IKH:n 20e pyöreä työvalo Laughing Mopo on minulla tällä hetkellä. Ostin siihen joskus heinäkuun lopulla 72cc:n ja virinokan ja laitoin vanhan 16mm kinukaasarin. Kävi laihalla niinkuin muorin pannukahvi. Tappelin seoksien kanssa koko syksyn. Ostin suuttimia. Tein kohokammion ja imukaulan tiivisteitä. Eikä mitään. Sitten viimeviikolla ostin 19mm kinkkikaasarin kun halvalla sai. Lähti käymään mutta laihalla kävi. Sitten välähti. Nokan ajoitusta kun käänteli niin toimi hiukan paremmin. Sitten eilen otin koko nokkakepin helvettiin ja laitoin vakion tilalle. Ja kolmannesta käyntiin ja seosta neulasta pari pykälää laihemmalle. Tänään säätelin hiukan konetta ja ihmettelin kun ei nappaa kierroksia mutta lykkää pakokaasut jostain änkän takaa ja pakoaukosta pois. Putki irti niin kierroksia nappas niinku piripää. Eikä sen kans tosiaankaan tapeltu kuin se vitun 5kk Rolling Eyes

Monkeyt.netin foorumilta voitte lukea noita mun mankitopikeita. Olen siellä käyttäjä Devil.

Osmo_

Viestien lukumäärä: 167
Ikä: 18

Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 3 / 3 Edellinen  1, 2, 3

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa