1390 takapotku Kysymyksiä

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Siirry alas

1390 takapotku Kysymyksiä Empty 1390 takapotku Kysymyksiä

Viesti  Runkonaulain lähetetty To Heinä 25 2019, 21:16

Moi! Joku aika sitten ostin no laitteen ja laittamista tuntuu olevan,kun toisen paikan saa laitettua niin toinen repsottaa 😂
Olisko jollain laittaa kuvaa tästä takaikkunan lukosta/ kahvasta. En saa sitä kyllä millään tavalla käymään tai toimimaan. Mietin, että puuttuuko minulta jokin vastakappale tms.
Voimanoton kytkin tuntuisi olevan jumissa. Ajokytkin on juurikin uusittu edellisen omistajan mukaan, mutta tämä vo kytkin ei vain toimi. Vaijeri ei ole jumissa. Millähän tavalla tätä kannattaisi alkaa selvittää saisiko sen auki? Vai joko tämä pitää alkaa katkomaan heti alkutekijöikseen. 🙈

Runkonaulain

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 9

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 takapotku Kysymyksiä Empty Vs: 1390 takapotku Kysymyksiä

Viesti  jusape lähetetty To Heinä 25 2019, 22:37

IKH, pelkkä kahva lasiin tulevine kiinnikkeineen

https://www.ikh.fi/fi/takalasin-kahva-cih-224730a1-t2694

Tosin Mammulin ( emännyksen ) 1494 koneeseen kun kahvaa kyselin, oli case-liikkeessä liki puolta halvempi..... Samoin kuin tuntimittarin vaijeri, puolet iikoohoo hinnasta CNH-paketissa oleva vaijeri  .....

Hytin poikkipalkin päälle tulee olla myös muovinen vastakappale, johon kahvan pää sitten asemoituu, systeemissä myös "raollaan" asento, jossa ikkuna on alareunasta n.5-7cm avoimena
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2145
Ikä : 50
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 takapotku Kysymyksiä Empty Vs: 1390 takapotku Kysymyksiä

Viesti  Runkonaulain lähetetty To Heinä 25 2019, 23:19

Joo tuo osa minulla onkin jo kasassa. Tuo kahva oli poikki ja tilasin sen,mutta ilmeisesti minulla nyt puuttuu se vastakappale. Millainen se on ja onko tietoa mistä sen saisi hommattua?

Runkonaulain

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 9

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 takapotku Kysymyksiä Empty Vs: 1390 takapotku Kysymyksiä

Viesti  jusape lähetetty To Heinä 25 2019, 23:59

Se vastakappalehan on kahdella ruuvilla kiinni siinä poikkipalkissa, johon takaikkuna tiivisteestään tulee päin. En tiedä mistä moista saisi, koneliike Pihlajaniemi ?
Tai joltain harrastajalta, uuden saatavuus voi olla nolla..... Siin vastinkappaleessa on asennot "kiinni" ja kolohahlo "raollaan" asentoja varten .
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2145
Ikä : 50
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 takapotku Kysymyksiä Empty Vs: 1390 takapotku Kysymyksiä

Viesti  1690 metsä lähetetty Pe Heinä 26 2019, 08:27

Voimanotto kytkimestä kannattaa ensin tarkastaa että ei ole vapaaliikettä liikaa. Joku varmaan muistaa sen
säätöarvon tarkasti, mutta kunhan ei painelaakeri pyöri kokoajan.

Kytkinlevy on tietysti saattanu juuttua asetelmaan kiinni käytönpuutteessa. Siihen autaa voimanotto kuormitus
kytkinkahva yläasennossa.
Esim kiljotiini klapikoneen pyöritys olis hyvää hommaa. Paksua puuta vaan terien väliin.
Voimanoton kytkintä ei tietysti saa pitää kovin pitkään auki asennossa, ehkä 10 min

1690 metsä

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 413

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 takapotku Kysymyksiä Empty Vs: 1390 takapotku Kysymyksiä

Viesti  outsider lähetetty Pe Heinä 26 2019, 11:01

https://partstore.caseih.com/us/parts-search.html#epc::mr65470ar1161211
EM kuvassa osa numero 28 on 94 sarjan hytinkahvan vastakappale.
En tiedö onko 1390:ssä sama.
Yhden tiollaisen tein vanerista kun puuttui.Ihan toimiva siitä tuli.
Toki sopivasta muovinkappaleesta voi myös tehdä.

Jos ajokytkin on hiljattain uusittu niin silloin voimanoton levykin on ollut irrallaan.
Se on tosiaan voinut jumittua kiinni vauhtipyörään ,vaijerin säätö on pielessä tai kytkinlevy asennettu väärinpäin.

outsider

David Brown : Cropm,25D.30C,950,880imp,990imp,990sel,1200,1200hybrid,1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1727

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 takapotku Kysymyksiä Empty Vs: 1390 takapotku Kysymyksiä

Viesti  Runkonaulain lähetetty Pe Heinä 26 2019, 14:37

Kiitos! Minulla on vain ruuvit takaikkunan vastakappaleen paikalla 😐 eli alampa metsästämään osaa siihen 😎

Vo pitää alkaa tutkimaan sitten,kun saan muuten koneen kasaan. Kiitos paljon tiedoista

Runkonaulain

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 9

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 takapotku Kysymyksiä Empty Vs: 1390 takapotku Kysymyksiä

Viesti  jusape lähetetty La Heinä 27 2019, 21:58

Tuo vastakappaleosa on kyllä sellainen, ettei se ihan itsekseen hajoa edes, eikä helpolla käytössäkään. Jokin muu syy on, että joskus on poistettu ?
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2145
Ikä : 50
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 takapotku Kysymyksiä Empty Vs: 1390 takapotku Kysymyksiä

Viesti  Runkonaulain lähetetty La Heinä 27 2019, 22:14

Joo edellinen omistaja ei ole kyllä korjannut muutenkaan mitään ,joten hyvin luultavasti se on ollut siinä vain tiellä,koska ikkuna oli pönkätty riman pätkällä kiinni. 😁

Tuota käsikytkintä kävin juuri äsken vielä tutkimassa ja kas, se kyllä toimii,mutta se pitää vetää ihan ylös ja pitää siellä yläasennossa,jotta irroottaa. Mietin, että voisiko vaijeri olla venynyt tai pystyykö sitä säätämään. Ei kerennyt alkaa tutkimaan kun pitää lapset saada nukkumaan.

Runkonaulain

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 9

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 takapotku Kysymyksiä Empty Vs: 1390 takapotku Kysymyksiä

Viesti  1690 metsä lähetetty Su Heinä 28 2019, 08:29

Olisko siihen takaikkunalle joku "Latvahintikka" sovittanu kourakuormaajan venttinilohkoa ja siitä syystä ruuvannu
tuon lukituskahvan vastakappaleen pois.

Voimanoton kytkimen vaijeria voi säätää. Vaijerista säätää vapaaliikkeenn vähän pienemmäksi ja kytkimen pitäis
toimia niinkun pitääkin

1690 metsä

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 413

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 takapotku Kysymyksiä Empty Vs: 1390 takapotku Kysymyksiä

Viesti  TIKO lähetetty Su Heinä 28 2019, 21:56

Vanerinpalasta voi helposti askarrella sen vastakappaleen ikkunankahvaan. Kokeilemalla ja hiomalla tulee hyvä ja halpa. Malli löytyy jostain Very Happy
TIKO
TIKO

David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 807
Ikä : 41
Paikkakunta : Nastola

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 takapotku Kysymyksiä Empty Vs: 1390 takapotku Kysymyksiä

Viesti  Runkonaulain lähetetty Ma Heinä 29 2019, 21:44

Joo pitää hetki metsästää sitä vastakappaletta ja jos ei löydy niin pitää tehdä itse 😊

Kokeilin säätää tuota käsikytkintä ja kyllä se paranee huomattavasti,mutta säätövara loppuu siitä kesken. 🤔 Jos sen siis yrittäisi säätää siten, että irrottaa, kun sen nostaa siihen klipsiin asti ja antaa sen olla siinä itsestään. Se ei tosin aivan riitä vaan kädellä sitä pitää vielä nostaa jonkin verran ennen kuin irroottaa.
Mitään tietoa ei säädöistä ole tms. Ajokytkinkin ottaa ihan alhaalta ja heti kun alat kytkin nostamaan. Kyllä tuolla käsikytkimellä tosin ilman narahtamista ulosoton saa päälle

Runkonaulain

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 9

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 takapotku Kysymyksiä Empty Vs: 1390 takapotku Kysymyksiä

Viesti  jusape lähetetty Ti Heinä 30 2019, 01:09

Ajokytkimen työsylkky on siinä vasemmalla hytin etu-alakulman kohdalla, sylinterimännän ja kytkimen käyttövivun välillä on säätötanko, joka on siis säädettävissä. Hieman pidentääkö sitä piti, että liikerata lisääntyy, vaiko oliko lyhentää ???? Ei aina äkkiseltän muista kaikkien eri koneiden rakenteita tarkasti, et jos puhutaan DB koneista, Nuffista tai Leylandista, Valmet/Valtrasta, Ursus/Zetorista, MB-Tracista, Kubotasta, Foordista tai Ferkusta .....
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2145
Ikä : 50
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 takapotku Kysymyksiä Empty Vs: 1390 takapotku Kysymyksiä

Viesti  Runkonaulain lähetetty Su Syys 22 2019, 19:29

Terve taas!

Pitänyt tässä välissä kunnostaa linko tulevaa talvea varten ja siihen uusi akseli. Lopultakin pääsin testailemaan ulosottoa ja käsikytkintä.
Molemmat toimii, joten kokeillaan pärjätä talvi näillä säädöillä Smile

Yksi kysymys.
Jarruhen sylinterit, jotka ovat siinä ohjaamossa konsolin takana. Molemmat vuotaa ja ajattelin ne laittaa uudet ennen talvea.

Vaihtoehto 1.
https://www.koopvanderwalparts.com/brake-and-clutch-master-cylinder.html

Vaihtoehto 2.
https://www.koopvanderwalparts.com/brake-master-cylinder-118956.html

Käykö tuo vaihtoehto 1, kun on aika paljon halvempi. Samallahan olisi järkevä uusia nyt molemmat jarrut sekä se kytkimen, kun pikkaisen vuotaa sekin.
Onko tuo halvempi ns. tarvikeosa?

Runkonaulain

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 9

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 takapotku Kysymyksiä Empty Vs: 1390 takapotku Kysymyksiä

Viesti  TIKO lähetetty Su Syys 22 2019, 19:57

Jos aparaatti on seisonut jonkun aikaa jossain kuusen alla niin kannattaa uudet sylinterit laittaa. Kyllä niitä tiivistesarjoja saa, mutta kerralla uudet sylinterit kokonaan, ite tarpeksi monta kertaa leikkinyt noitten kanssa, kun ollutkin sylinteri ruostunu, ei aut uudet tiivarit enää.
Muista tarkistaa tai uusia myös letkut jotka niistä säiliöistä johtaa öljyn sylintereille. Itse uusasin 1690 jarrusylkyt, vuoti edelleen lattialle Shocked , alkoi ne vanhat säiliöletkut kusemaan kun oli käännelty ym. Mad

Tuo kalliimpikin sylinteri on paljon halvempi kuin kotimaassa myytävä vaihtoehto. Halvempi varmaan intialainen tai jotain
TIKO
TIKO

David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 807
Ikä : 41
Paikkakunta : Nastola

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 takapotku Kysymyksiä Empty Vs: 1390 takapotku Kysymyksiä

Viesti  OlleK lähetetty Su Syys 22 2019, 20:30

Varovasti! Taavetisa käytetään vihreää LHM öljyä jarru- ja kytkinpiireissä. Tämä merkitään vihreällä tekstillä tai nauhalla sylinterissä ja säiliöiden alkuperäiset korkit ovat vihreitä. Jarrunestettä käyttäviä sylintereitä ei saa käyttää. IKH myy sylintereitä joiden tiivisteet soveltuvat yhdessä LHM öljyn kanssa, katso oheinen linkki   https://www.ikh.fi/fi/traktorin-varaosat/david-brown---case/david-brown-885-996--1977-80-     Jarru ja kytkinsylintereiden vuodot johtuvat useimmiten siitä että lisäykseen on käytetty jarrunestettä. Epäilen että Hollantilaisten halvempi sylinteri on tarkoitettu jarrunesteelle, jolloin se ei ole sovelias Taavettiin. Asia tuntuu todella olevan näin, koska kalliimmassa sylinterissä on vihreä nauha, merkiksi LHM öljyä käyttävästä sylinteristä. Jos traktorissasi on käytetty pieniäkin määriä jarrunestettä, tarkoitta se sitä, että kaikki sylinterit täytyy uusia, putket ja letkut huuhdella ja järjestelmät (kytkin ja jarru) täytettävä LHM öljyllä. Tärkeää: David Brown valmisti myös teollisuustraktoreita (Industrial), väriltään keltaisia traktoreita. Nämä traktorit olivat monista kohdista erilaisia kun maatalouteen tarkoitetut mallit ja niissä käytettiin jarrunestettä jarru- ja kytkinjärjestelmissä.

OlleK

Viestien lukumäärä : 1130

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 takapotku Kysymyksiä Empty Vs: 1390 takapotku Kysymyksiä

Viesti  Tessu lähetetty Ma Syys 23 2019, 03:12

Mitä etuja saavutettiin tuolla LHM nesteellä? en ole kyllä koskaan ymmärtäny miksi DB tuommoista alko käyttämään ja kummiskin taas teollisuusmalleissa sitten ei...
No nyt jos sitten saakin sylintereitä ja tiivisteitä ihan normi jarrunesteelle niin itte kyllä vaihtelisin semmoiset osat jos olisi sellanen Taavi loppuisi se leikki noiden muiden aineiden kanssa,tietenkin on taas joku osa mitä ei tehdäkkään eikä saa mistään,muutenhan asia meniskin liiankin helpoksi.
Toki LHM aineella toimii sehän on selvä mutta aina tuota saa ihmetellä,ei se huono systeemi ole mutta alumperinkin olisivat saaneet miettiä että muistaako monikaan moisia eroavaisuuksia ja sittenhän homma onkin susi kun väärää kaadettu!

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1269
Ikä : 53
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 takapotku Kysymyksiä Empty Vs: 1390 takapotku Kysymyksiä

Viesti  OlleK lähetetty Ma Syys 23 2019, 07:50

David Brown valmisti myös märillä levyjarruilla varustettuja traktoreita. Jarrujen työsylinterit ovat näissä traktoreissa pyöränvälitysten sisällä. Jos sylinteri vuotaa ja jarrunestet6tä pääsee pyöränvälitysten öljyyn, tuhoaa se öljyn voiteluominaisuudet. Tämän vuoksi päätettiin ottaa käyttöön mineraali öljy jarru ja kytkin järjestelmissä. Ja jotta ei tulisi väärinymmärryksiä, käytettiin LHM myös niissä traktorimalleissa joissa oli rumpujarruja. Teollisuustraktoreissa oli rumpujarrut etupyörissä eikä niissä ollut levyjarruja ja traktorit olivat muutenkin käyttökelvottomia maatalouskäytössä. Kaikissa ohjekirjoissa kerrotaan että jarruissa ja kytkimessä tulee käyttää LHM ja jos joku ei viitsi tai halua lukea ja noudattaa ohjekirjassa annettuja ohjeita, on se tämän henkilön oma asia, mutta siitä seuraa vaurioita ja jopa onnettomuuksia jos kytkin tai jarrut eivät toimi sen vuoksi että öljy on valunut ulos vaurioituneiden tiivisteiden ohi.

OlleK

Viestien lukumäärä : 1130

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 takapotku Kysymyksiä Empty Vs: 1390 takapotku Kysymyksiä

Viesti  mattkau lähetetty Ma Syys 23 2019, 10:28

En tiedä oikein kuuluisiko minun puuttua tähän keskusteluun, mutta puutun kumminkin.

Ei ollut pelkästään DB:n "päähänpisto" käyttää maataloustraktorissa öljyä nestejarruissa ja kykimessä välitysaineena. Monet muut traktorimerkit ovat tehneet saman ja syyt juurikin nuo mitkä Olle mainitsi.

Monissa pihakoneissa, ja näillä tarkoitan ammattkäyttöön valmistettuja kiinteistönhoitokoneita, muun muassa, on öljyjarrut ja edellisten syiden lisäksi tulee jarrujen rankka käyttö. Öljy alkaa kiehumaan paljon huonommin kuin glykolipohjainen jarruneste. Samasta syystä myös kaksipyöräisissä saatetaan käyttää öljyä. Sitä löytyy myös lentokoneiden jarrujärjestelmistä.

Ongelmahan tässä oikeastaan on, kun nestejarrusta tulee helposti mieleen jarruneste ja yleisin DOT4. Nykyautojenkin jarrunesteiden kanssa tosin saa olla tarkkana. Uudet ABS- ja ajonvakautussysteemit saattavat haluta jotain muuta kuin tavallista DOTe nestettä. Maailma monimutkaistuu.

Kerrotaan tarinoita, missä nestesäiliöön on pantu ensimmäisestä käteen osuneesta purkista milloin mitäkin ainetta ja hyvin on pelannut. Uskokoon ken haluaa, mutta minä en osta sitä ihan tuollaisena. Kyllä edelleenkin kannatta lukaista käyttöohje tai tutkia korkin päältä mitä siinä lukee.
mattkau
mattkau

David Brown : 880 Sel 1966
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1118
Paikkakunta : Saarijärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 takapotku Kysymyksiä Empty Vs: 1390 takapotku Kysymyksiä

Viesti  OlleK lähetetty Ma Syys 23 2019, 10:52

Tosiasioihin tukeutuvat ja järkevät kirjoitukset ovat aina tervetulleita. IH:n englannissa valmistetuissa malleissa oli sisään rakennetut märät levyjarrut ja nesteenä käytettiin voimansiirron öljyä jolla täytettiin nestesäiliöt automaattisesti. Saksan malleissa, joissa oli sisään rakennettuja levyjarruja, oli erilliset säiliöt kytkin- ja jarru-öljyille ja niissä käytettiin myös samaa öljyä kun voimansiirroissa. Neste olisi näin ollen Hytran eli siis mineraali öljyä. Kaikissa traktoreissa (merkistä riippumatta) joissa on sisään rakennettuja märkiä levyjarruja, käytetään mineraali öljyä välittäjäaineena.

OlleK

Viestien lukumäärä : 1130

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 takapotku Kysymyksiä Empty Vs: 1390 takapotku Kysymyksiä

Viesti  jusape lähetetty Ma Syys 23 2019, 12:27

Kyllä traktoripuolella aika yleisesti on LHM-öljy jarru/kytkinnesteenä. Näin on ollut myös foordilla ja fiatilla. Foordis omat öljysäiliönsä, xx-90 ja tais x80 sarjan fiateissakin olla että vaihteiston öljynlauhduttimen tai ohjauksen paluulinjasta oli säiliön automaattitäyttö, eli sama vaihteisto/ohjausöljy ilman erillistä täytettävää säiliötä.
Tuossa LHM-öljyyn perustuvassa systeemissä on sekin etu, et jos sattuukin olemaan säiliö tyhjänä, niin hätätapauksessa sinne voi laittaa vaikka normi 10w-30 moottoriöljyä, eikä ole pelkoa tiivisteiden tuhoutumisesta.
Tosin, kylmässä moottoriöljy on ohukaisiin putkiin liikkumisen kannalta hiukan paksua ja liike , varsinkin paluuliike, on hieman hidasta.

Vanhat satasarjan Valmetit, x02/3 sarja, oli jarruneste, kuivat levyjarrut, x05 taasen märät levyjarrut mut työsylinterit on taka-akseliston ulkopuolisella asennuksella, niin niissäkin on vielä jarruneste.
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2145
Ikä : 50
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 takapotku Kysymyksiä Empty Vs: 1390 takapotku Kysymyksiä

Viesti  Tessu lähetetty Ma Syys 23 2019, 15:13

Kiitos kattavasta vastauksesta eli ei käy sekotella sitten kumejakaan toisen nesteen toivossa,no itellä ei ole sellaista traktoriakaan että edes tarvitsisi mutta nyt sitten on tietoa jälleen enempi.

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1269
Ikä : 53
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 takapotku Kysymyksiä Empty Vs: 1390 takapotku Kysymyksiä

Viesti  tv43 lähetetty Ti Syys 24 2019, 08:43

Takaikkunan kahvasta . 1490 vm-82 kahvalla ei ole vastakappaletta . Lukitsee
hytin runkoputken taakse . Näyttää alkuperäiseltä , tiedä sitten onko .

tv43

Viestien lukumäärä : 106
Paikkakunta : Tampere

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 takapotku Kysymyksiä Empty Kiitosta

Viesti  Runkonaulain lähetetty Ti Loka 29 2019, 17:39

Terve!

Kiitos tähän mennessä vastauksista ja vinkeistä. Paljon olen kerennyt traktoria laittelemaan, mutta paljon on vielä tekemättä.

Tulin taas kyselemään tyhmiä Smile

Lokilämmittimen vastus oli rikki, joten vaihdoin sen. Samalla pudotin nesteet pois ja vaihdoiten termarin, tiivisteet ja ylä- ja alavesiletkut ja klemmarit.

Pitääkö tuota järjestelmää ilmata jotenkin? Sain menemään 10 litraa nestettä, mutta huoltokäsikirja sanoo tilavuudeksi 13,7 litraa.

Eli se lohkonpuoli on ilmeisesti vielä tyhjä. Saako sitä muuten sinne, kuin käynnistämällä ja lämmittämällä konetta niin kauan, että termari aukeaa vai mikä konsti? Smile

Runkonaulain

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 9

Takaisin alkuun Siirry alas

1390 takapotku Kysymyksiä Empty Vs: 1390 takapotku Kysymyksiä

Viesti  OlleK lähetetty Ti Loka 29 2019, 17:46

Käynnistä kone ja käytä tyhjäkäynnillä, jolloin nestetaso jäähdyttäjässä todennäköisesti laskee ja voit lisätä nestettä. Termostaatin laipassa on pieni reikä jonka kautta järjestelmä ilmaa itsensä käytön aikana. Paina ylävesiletkua hitaasti koneen käydessä poistaaksesi osan ilmasta ja käytä kone lämpimäksi.

OlleK

Viestien lukumäärä : 1130

Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa