850 implematic -61

Siirry alas

850 implematic -61 Empty 850 implematic -61

Viesti  Salonen lähetetty La Toukokuu 11 2019, 09:29

Terve!
Tuli tuossa omalla kylällä myyntiin jo kauan seissyt David Brown 850 etukuormaajalla.
Omistaja oli ajanut traktorin katokseen jo vuosia sitten huomattuaan moottoriöljyn olevan harmaata. Tämän jälkeen konetta oli ainostaan pyöritelty vuosittain.
No hakutilanteessa öljyt niin koneessa- kuin laatikossakin näyttivät kyllä kirkkailta.
Ei siinä muuta kun kone traktorinlavalle ja kotiin talliin.
Renkaat erittäin hyväkuntoiset ja jarrutkin toimivat kun lavalta talliin alamäkeä rullailin.
Aivan piruuttani ostin akun ja koitin jos kone vaikka pyörähtäisi.
Kuuluu startin suunnalta pelkkää naksutusta. Putsailin liittimet ja akunkengät ja kahteen otteeseen kone on suostunut pyörähtämään muutaman kierroksen. Sitten onkin taas kuulunut pelkkää naksuntaa.
Salonen
Salonen

Viestien lukumäärä : 44
Paikkakunta : Paimio

Takaisin alkuun Siirry alas

850 implematic -61 Empty Vs: 850 implematic -61

Viesti  erkki lähetetty La Toukokuu 11 2019, 10:48

Kannattaisi ehkä kokeilla raottaa moottoriöljyn pohjaproppua että tuleeko sieltä vettä tai pakkasnestettä. Jos tulee vain pikku tippa vettä, niin siellä ei ole isoa vuotoa jos on vuotoa ollenkaan. Gykoliseoksella ajaminen tuohoaa laakerit tosi äkkiä.

Juu, se startin naksuminen tavallisesti on merkki siitä, ettei akusta tule ampeereja startille tarpeeksi. Hapettuneessakin liittimessä voi olla kirkas kohta, josta jännite menee kyllä läpi, mutta kun piiristä pienenee resistanssi, niin virtaa ei kuitenkan tule, solenoidi vaan naksahtaa.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 3836

Takaisin alkuun Siirry alas

850 implematic -61 Empty Vs: 850 implematic -61

Viesti  Salonen lähetetty La Toukokuu 11 2019, 22:27

Kiitos.
Vettähän sieltä tuli varmaan melkein 2 desilitraa ennen öljyä.
Vaihdoin öljyt ja otin irti sen pohjapropun ympärillä olevan olevan levyn ja putsasin sen.
Putsailin jakiinnigtelin kaikki paremmin janyt pyörittää.
Huomenna pitää laskea vanha polttoaine pois ja tankata uutta ja toivottavasti sitten sais pelin käyntiin.
Tuossa ei muuten ole vetokoukkua lainkaan. Miksiköhän noin?
Salonen
Salonen

Viestien lukumäärä : 44
Paikkakunta : Paimio

Takaisin alkuun Siirry alas

850 implematic -61 Empty Vs: 850 implematic -61

Viesti  erkki lähetetty Su Toukokuu 12 2019, 10:00

On mahdollisuuksien rajoissa, että pitkän ulkovarastoinnin seurauksena voi olla parikin desiä vettä öljyn seassa. Kannattaa kuitenkin ehkä käyttää vielä öljypuhja auki ja laittaa kuiva sanomalehti alle niin se kertoo muutamassa tunnissa että onko jossain vuoto.

Hydraulinen vetokoukku oli pitkään Englannissa tuntematon aparaatti. Taitaa olla niin, että hydraulikoukut oli Suomessa tehtyjä lisävarusteita monissa tuontitraktoreissa.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 3836

Takaisin alkuun Siirry alas

850 implematic -61 Empty Vs: 850 implematic -61

Viesti  outsider lähetetty Su Toukokuu 12 2019, 10:26

https://partstore.caseih.com/us/parts-search.html#epc::mr58757ar1041737
Tuo lienee ollut alunperin 850/880 implessä tai sitten 850:ssä ei ollut mitään kun oli riisuttu versio 880:stä

990 implessä oli tällaine vakiona.
https://partstore.caseih.com/us/parts-search.html#epc::mr61282ar1061697
tuosta voi sorvata vetokoukun

Kultavuoren Lassen aarrepellolla voi olla ko "härpäkkeitä"

outsider

David Brown : Cropm,25D.30C,950,880imp,990imp,990sel,1200,1200hybrid,1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1690

Takaisin alkuun Siirry alas

850 implematic -61 Empty Vs: 850 implematic -61

Viesti  Salonen lähetetty Su Toukokuu 12 2019, 12:30

Kiitos vastauksista.

Sitten semmonen kysymys kun ennen ei oo näitä kuuden voltin vehkeitä ollu.
Mites tuon 12 volttisen akun voi kytkeä? Pitääkö niitä olla kaks vai riittääkö yks?
Salonen
Salonen

Viestien lukumäärä : 44
Paikkakunta : Paimio

Takaisin alkuun Siirry alas

850 implematic -61 Empty Vs: 850 implematic -61

Viesti  1690 metsä lähetetty Su Toukokuu 12 2019, 13:03

Yksi 12 voltinen akku riittää. Pitää tietysti katsoa onko siellä + vai - maadotus, että tulee oikeinpäin.
Jos on tasavirtalaturin voi olla + maadotus. Tasavirtalaturin voi tietysti "käännyttää" lataamaan kumminpäin haluaa

1690 metsä

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 364

Takaisin alkuun Siirry alas

850 implematic -61 Empty Vs: 850 implematic -61

Viesti  Salonen lähetetty Su Toukokuu 12 2019, 13:23

Kiitos.
Tasavirtanenhan siellä ja + kenkä näyttäis maadoittavan.
Mites sitte uskaltaa autolla antaa apuvirtaa?
Kytkenkö auton akun normaalisti + plussaan ja - miinukseen vaikka traktorissa toisin päin?
Salonen
Salonen

Viestien lukumäärä : 44
Paikkakunta : Paimio

Takaisin alkuun Siirry alas

850 implematic -61 Empty Vs: 850 implematic -61

Viesti  1690 metsä lähetetty Su Toukokuu 12 2019, 13:41

+ plussaan ja - miinukseen

1690 metsä

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 364

Takaisin alkuun Siirry alas

850 implematic -61 Empty Vs: 850 implematic -61

Viesti  jusape lähetetty Su Toukokuu 12 2019, 15:00

Juu, sähkö ei tiedä koneessa, kumminpäin se kulkee, sehän toimii molemmin päin , kun + maadoitteisia on muutettu - maalle .
Akkujen välillä se kyllä tietää hyvinkin tehokkaasti kipinöintiä, jos eri napaisuuksien välillä koittaa ristiin kytkeä. Se ja sama, onko koneessa + tai - maa, mut apuvirta-akku aina napa napaan
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2006
Ikä : 49
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

850 implematic -61 Empty Vs: 850 implematic -61

Viesti  Tessu Eilen kello 01:35

Niin jos puhutaan pelkästään hydrauliikalla toimivista vetokoukuista niin koskahan ne sitten alkoi tulla vakiovarusteisiksi? ainakin -60 luvulla koukut nousi nostolaitteiden mukana ja lukittui sitten jotenkin...tuo Taavin koukku on kyllä ihan omansa juu,meilläkin on jo varmaan alkutaipaleelallaitettu 850 koukku ketjuilla nousemaan ja akseli läpi nostovarsien silmukoista takapuolelta,ainut huonopuoli tuossa on se että koukku olisi tiellä laiton kun ei lukittaudu mitenkään ylös,no eipä tuolla ole meidän aikana koskaan yleisellätiellä ajeltukkaan.
Natikassa on jo kunnon kynnet jotka pitää koukun ylhäällä,silti nostolaite koukun kuitenkin nostaa,yksi huonopuoli on siinäkin,jos ajaa syvässä hangessa eikä koukussa ole mitään niin lumi nostaa sen verran että koukku tippuukin ales ja ellet huomaa niin saattaapi peruuttaessa aiheuttaa yllätyksen,ne kynnet menee lunta täyteen ja pakkautuu sinne kovaksi jääksi!

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1194
Ikä : 52
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa