Henkilöauton perävaunut
5 posters
Sivu 1 / 1
Henkilöauton perävaunut
Henkilöauton kärry olisi tarve hankkia keväälle / kesälle. Kommetteja eri merkeistä mielellään tänne.
Tarkoitus olisi hankkia kokonaismassaltaan max. 1500kg (jarrullinen) kärry kuomulla.
Tarkoitus olisi hankkia kokonaismassaltaan max. 1500kg (jarrullinen) kärry kuomulla.
Viimeinen muokkaaja, Paulig pvm La Tammi 19 2019, 07:22, muokattu 1 kertaa
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: Henkilöauton perävaunut
Otsikko lienee hieman virheellinen, sillä henkilö/pakettiautojen "kevytperävaunut" on pääsääntöisesti jarruttomia, ja max 750kg kokonaismassalla olevia
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2886
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne
Vs: Henkilöauton perävaunut
No korjasin paremmaksi. Asia välittynee.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: Henkilöauton perävaunut
Hommasin 2007 Farmi Pro 7527:n ja ollut kyllä tosi tyytyväinen siihen. Maksoi 200e enemmän kun Muuli, Juhta ja vastaavat, mutta korkeammat laidat, kärkipyörä, takatolpat ja paksummat pyörännavat vakuutti tarpeeksi.
Odotan vastausta tarjoukseen 2-aks autokärrystä mitä oon lainannut kymmeniä kertoja ja nyt se omistava firma on hukkaamassa sitä. Thulen tekele. Samanlainen mitä monet huoltsikoiden vuokrakärryt. Seisoo aina ulkona niin jarruvaijerit ruostuu jumiin. Muuta pahaa sanottavaa en keksi tuosta. Meinasin pistää vanerin keskelle ja muutoskatsastaa kappaletavarakärryksi. Pykälän järeemmän vetopään vaihtaminen on myös käyny mielessä että sais massoja lisää. Nykyisellään 1550 saa olla kyydissä.
Odotan vastausta tarjoukseen 2-aks autokärrystä mitä oon lainannut kymmeniä kertoja ja nyt se omistava firma on hukkaamassa sitä. Thulen tekele. Samanlainen mitä monet huoltsikoiden vuokrakärryt. Seisoo aina ulkona niin jarruvaijerit ruostuu jumiin. Muuta pahaa sanottavaa en keksi tuosta. Meinasin pistää vanerin keskelle ja muutoskatsastaa kappaletavarakärryksi. Pykälän järeemmän vetopään vaihtaminen on myös käyny mielessä että sais massoja lisää. Nykyisellään 1550 saa olla kyydissä.
zageee- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 197
Vs: Henkilöauton perävaunut
Saakos sitä vetokitaa niin vaan mennä muuttelemaan? ja jos massat nousee niin eikös se vaadi konttorilla käynnin?
Kysympä kun en tiedä...
Kysympä kun en tiedä...
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1872
Ikä : 57
Paikkakunta : Hollola
Vs: Henkilöauton perävaunut
Kyllä painoja on mahdollista nostaa järeämmällä vetolaitteella, jos akselien kantavuus riittää. Muutoin joutuu akselitkin vaihtamaan.... ja sitten muutoskatsastus jotta otteeseen saa uudet painot
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2886
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne
Vs: Henkilöauton perävaunut
Hinta edellä katselin IKH:n kärryjä. Onko niistä hyvää / pahaa sanottavaa ?
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: Henkilöauton perävaunut
Meillä töissä IKH valmistuttamat jarruttamatta 825 kg kokonaispainolla olevat kevytperäkärryt. Mitä olen niitä vetänyt, kevyesti ne tulee perässä ja siististi vaikka ajaisi hieman ylinopeuttakin. En voi moittia, hieman kevyesti tehdyt, mutta silloin saatu suuri kantavuus. Minusta lavan koko niissä 3,25 m pitkä ja 1,4 m leveyttä.
Riku- David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 378
Ikä : 59
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Vs: Henkilöauton perävaunut
Joskus vertailin Respon ja ikh:n kärryjä niin hyvin samoilta vaikutti.
Ja tuossa Thulessa on tosiaan mahdollista nostaa massoja vetolaitetta vaihtamalla kun akselit ja renkaat on samat kun 2500:ssa. Muutoskatsastuksen toki sitten vaatii, mutta olin muuttamassa kappaletavarakärryksi joka tapauksessa niin samalla sekin.
Ja tuossa Thulessa on tosiaan mahdollista nostaa massoja vetolaitetta vaihtamalla kun akselit ja renkaat on samat kun 2500:ssa. Muutoskatsastuksen toki sitten vaatii, mutta olin muuttamassa kappaletavarakärryksi joka tapauksessa niin samalla sekin.
zageee- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 197
Vs: Henkilöauton perävaunut
Riku kirjoitti:Meillä töissä IKH valmistuttamat jarruttamatta 825 kg kokonaispainolla olevat kevytperäkärryt. Mitä olen niitä vetänyt, kevyesti ne tulee perässä ja siististi vaikka ajaisi hieman ylinopeuttakin. En voi moittia, hieman kevyesti tehdyt, mutta silloin saatu suuri kantavuus. Minusta lavan koko niissä 3,25 m pitkä ja 1,4 m leveyttä.
Monastihan nuo nykyään on otteessa 825kg kärryjä, akselimassa 750 ja aisapainoa 75kg. Vaan harvalla autolla saa vetää moisia jarruttomia massoja.....
-99 mondeo 2.0, jarruton 665kg, jarruin 1500kg -96 transporter t4 1.9D jarruton 600kg, jarruilla 2000kg
Viimeinen muokkaaja, jusape pvm Ma Helmi 18 2019, 18:12, muokattu 2 kertaa
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2886
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne
Vs: Henkilöauton perävaunut
Näin on mun toinen autokaan ei anna otteen mukaan vetää edes sitä max 750kg jää sen alle,ei toki ole koukkuakaan mutta jos olis niin eipä sais täydellä kuormalla mennä.
Tessu- David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1872
Ikä : 57
Paikkakunta : Hollola
Vs: Henkilöauton perävaunut
Kurkkasinpa joskus toin kesäauton, VW Jetta 1.6D -86 otetta. Jarruitta 400kg, jarrullisena 1000kg. Ei tosin ole edes koukkua kulkineessa......
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2886
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne
Vs: Henkilöauton perävaunut
Kävin katsomassa AKU:n 350x150cm lavalla ja 1400kg kokonaismassalla olevan kärryn. Ei voi moittia yhtään. Kantavuutta jäisi kuomun kanssa karvan alle tonni.
IKH:n kärryjä en ole livenä käynyt katsomassa, mutta näyttää päältäpäin erehdyttävästi samantyyliseltä. Kukahan valmistaa IKH:n perävaunuja ?
IKH:n kärryjä en ole livenä käynyt katsomassa, mutta näyttää päältäpäin erehdyttävästi samantyyliseltä. Kukahan valmistaa IKH:n perävaunuja ?
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: Henkilöauton perävaunut
Ostin keväällä IKH kärryn, eli brendex trailerin, jarrullisen. Jaxal kuomulla. On hyvä, lähes maksimipainolla vedän ja kulkee moitteetta.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Vs: Henkilöauton perävaunut
Telillä vai kahdella akselilla? Oli lainassa Respon telikärry 1500kg kantavuudella kuormaimen hakureissulla ja mukavasti tuli perässä sekin. Kaikki muut 4-pyöräiset jarrulliset ollu kahdella akselilla.
zageee- David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 197
Vs: Henkilöauton perävaunut
zageee kirjoitti:Telillä vai kahdella akselilla? Oli lainassa Respon telikärry 1500kg kantavuudella kuormaimen hakureissulla ja mukavasti tuli perässä sekin. Kaikki muut 4-pyöräiset jarrulliset ollu kahdella akselilla.
Yksiakselinen jarrullinen. Telikärryssä omapaino nousee jo ylöspäin jonkun verran, enkä tarvitse niin suurta kantavuutta kuin jarrullisilla telikärryillä on. Vetoautokaan ei niihin soveltuisi.
Yksiakselinen kulkee tosi mukavasti, kun laittaa aisapainon kohdalleen. Se taas ei ole vaikeaa, kun en kuljeta pitkää tavaraa.
Paulig- David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 1187
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa