Henkilöauton perävaunut

Siirry alas

Henkilöauton perävaunut Empty Henkilöauton perävaunut

Viesti  Paulig lähetetty Pe Tammi 18 2019, 18:57

Henkilöauton kärry olisi tarve hankkia keväälle / kesälle. Kommetteja eri merkeistä mielellään tänne.

Tarkoitus olisi hankkia kokonaismassaltaan max. 1500kg (jarrullinen) kärry kuomulla.


Viimeinen muokkaaja, Paulig pvm La Tammi 19 2019, 07:22, muokattu 1 kertaa
Paulig
Paulig

David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 919
Paikkakunta : Pohjois-Savo

Takaisin alkuun Siirry alas

Henkilöauton perävaunut Empty Vs: Henkilöauton perävaunut

Viesti  jusape lähetetty Pe Tammi 18 2019, 20:46

Otsikko lienee hieman virheellinen, sillä henkilö/pakettiautojen "kevytperävaunut" on pääsääntöisesti jarruttomia, ja max 750kg kokonaismassalla olevia
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2113
Ikä : 50
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

Henkilöauton perävaunut Empty Vs: Henkilöauton perävaunut

Viesti  Paulig lähetetty La Tammi 19 2019, 07:23

No korjasin paremmaksi. Asia välittynee.
Paulig
Paulig

David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 919
Paikkakunta : Pohjois-Savo

Takaisin alkuun Siirry alas

Henkilöauton perävaunut Empty Vs: Henkilöauton perävaunut

Viesti  zageee lähetetty Ma Helmi 04 2019, 09:58

Hommasin 2007 Farmi Pro 7527:n ja ollut kyllä tosi tyytyväinen siihen. Maksoi 200e enemmän kun Muuli, Juhta ja vastaavat, mutta korkeammat laidat, kärkipyörä, takatolpat ja paksummat pyörännavat vakuutti tarpeeksi.
Odotan vastausta tarjoukseen 2-aks autokärrystä mitä oon lainannut kymmeniä kertoja ja nyt se omistava firma on hukkaamassa sitä. Thulen tekele. Samanlainen mitä monet huoltsikoiden vuokrakärryt. Seisoo aina ulkona niin jarruvaijerit ruostuu jumiin. Muuta pahaa sanottavaa en keksi tuosta. Meinasin pistää vanerin keskelle ja muutoskatsastaa kappaletavarakärryksi. Pykälän järeemmän vetopään vaihtaminen on myös käyny mielessä että sais massoja lisää. Nykyisellään 1550 saa olla kyydissä.

zageee

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 165

Takaisin alkuun Siirry alas

Henkilöauton perävaunut Empty Vs: Henkilöauton perävaunut

Viesti  Tessu lähetetty Pe Helmi 15 2019, 00:41

Saakos sitä vetokitaa niin vaan mennä muuttelemaan? ja jos massat nousee niin eikös se vaadi konttorilla käynnin?
Kysympä kun en tiedä...

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1247
Ikä : 53
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

Henkilöauton perävaunut Empty Vs: Henkilöauton perävaunut

Viesti  jusape lähetetty Pe Helmi 15 2019, 10:21

Kyllä painoja on mahdollista nostaa järeämmällä vetolaitteella, jos akselien kantavuus riittää. Muutoin joutuu akselitkin vaihtamaan.... ja sitten muutoskatsastus jotta otteeseen saa uudet painot
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2113
Ikä : 50
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

Henkilöauton perävaunut Empty Vs: Henkilöauton perävaunut

Viesti  Paulig lähetetty La Helmi 16 2019, 15:25

Hinta edellä katselin IKH:n kärryjä. Onko niistä hyvää / pahaa sanottavaa ?
Paulig
Paulig

David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 919
Paikkakunta : Pohjois-Savo

Takaisin alkuun Siirry alas

Henkilöauton perävaunut Empty Vs: Henkilöauton perävaunut

Viesti  Riku lähetetty La Helmi 16 2019, 16:01

Meillä töissä IKH valmistuttamat jarruttamatta 825 kg kokonaispainolla olevat kevytperäkärryt. Mitä olen niitä vetänyt, kevyesti ne tulee perässä ja siististi vaikka ajaisi hieman ylinopeuttakin. En voi moittia, hieman kevyesti tehdyt, mutta silloin saatu suuri kantavuus. Minusta lavan koko niissä 3,25 m pitkä ja 1,4 m leveyttä.

Riku

David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 369
Ikä : 55
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa

Takaisin alkuun Siirry alas

Henkilöauton perävaunut Empty Vs: Henkilöauton perävaunut

Viesti  zageee lähetetty La Helmi 16 2019, 18:50

Joskus vertailin Respon ja ikh:n kärryjä niin hyvin samoilta vaikutti.

Ja tuossa Thulessa on tosiaan mahdollista nostaa massoja vetolaitetta vaihtamalla kun akselit ja renkaat on samat kun 2500:ssa. Muutoskatsastuksen toki sitten vaatii, mutta olin muuttamassa kappaletavarakärryksi joka tapauksessa niin samalla sekin.

zageee

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 165

Takaisin alkuun Siirry alas

Henkilöauton perävaunut Empty Vs: Henkilöauton perävaunut

Viesti  jusape lähetetty La Helmi 16 2019, 21:19

Riku kirjoitti:Meillä töissä IKH valmistuttamat jarruttamatta 825 kg kokonaispainolla olevat kevytperäkärryt. Mitä olen niitä vetänyt, kevyesti ne tulee perässä ja siististi vaikka ajaisi hieman ylinopeuttakin. En voi moittia, hieman kevyesti tehdyt, mutta silloin saatu suuri kantavuus. Minusta lavan koko niissä 3,25 m pitkä ja 1,4 m leveyttä.

Monastihan nuo nykyään on otteessa 825kg kärryjä, akselimassa 750 ja aisapainoa 75kg. Vaan harvalla autolla saa vetää moisia jarruttomia massoja.....

-99 mondeo 2.0, jarruton 665kg, jarruin 1500kg  -96 transporter t4 1.9D jarruton 600kg, jarruilla 2000kg


Viimeinen muokkaaja, jusape pvm Ma Helmi 18 2019, 18:12, muokattu 2 kertaa
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2113
Ikä : 50
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

Henkilöauton perävaunut Empty Vs: Henkilöauton perävaunut

Viesti  Tessu lähetetty Ma Helmi 18 2019, 17:00

Näin on mun toinen autokaan ei anna otteen mukaan vetää edes sitä max 750kg jää sen alle,ei toki ole koukkuakaan mutta jos olis niin eipä sais täydellä kuormalla mennä.

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1247
Ikä : 53
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

Henkilöauton perävaunut Empty Vs: Henkilöauton perävaunut

Viesti  jusape lähetetty Ma Helmi 18 2019, 18:13

Kurkkasinpa joskus toin kesäauton, VW Jetta 1.6D -86 otetta. Jarruitta 400kg, jarrullisena 1000kg. Ei tosin ole edes koukkua kulkineessa......
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2113
Ikä : 50
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

Henkilöauton perävaunut Empty Vs: Henkilöauton perävaunut

Viesti  Paulig lähetetty Su Huhti 07 2019, 19:07

Kävin katsomassa AKU:n 350x150cm lavalla ja 1400kg kokonaismassalla olevan kärryn. Ei voi moittia yhtään. Kantavuutta jäisi kuomun kanssa karvan alle tonni.
IKH:n kärryjä en ole livenä käynyt katsomassa, mutta näyttää päältäpäin erehdyttävästi samantyyliseltä. Kukahan valmistaa IKH:n perävaunuja ?
Paulig
Paulig

David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 919
Paikkakunta : Pohjois-Savo

Takaisin alkuun Siirry alas

Henkilöauton perävaunut Empty Vs: Henkilöauton perävaunut

Viesti  Paulig lähetetty To Heinä 04 2019, 13:16

Ostin keväällä IKH kärryn, eli brendex trailerin, jarrullisen. Jaxal kuomulla. On hyvä, lähes maksimipainolla vedän ja kulkee moitteetta.
Paulig
Paulig

David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 919
Paikkakunta : Pohjois-Savo

Takaisin alkuun Siirry alas

Henkilöauton perävaunut Empty Vs: Henkilöauton perävaunut

Viesti  zageee lähetetty To Heinä 04 2019, 14:26

Telillä vai kahdella akselilla? Oli lainassa Respon telikärry 1500kg kantavuudella kuormaimen hakureissulla ja mukavasti tuli perässä sekin. Kaikki muut 4-pyöräiset jarrulliset ollu kahdella akselilla.

zageee

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 165

Takaisin alkuun Siirry alas

Henkilöauton perävaunut Empty Vs: Henkilöauton perävaunut

Viesti  Paulig lähetetty Su Heinä 07 2019, 13:50

zageee kirjoitti:Telillä vai kahdella akselilla? Oli lainassa Respon telikärry 1500kg kantavuudella kuormaimen hakureissulla ja mukavasti tuli perässä sekin. Kaikki muut 4-pyöräiset jarrulliset ollu kahdella akselilla.

Yksiakselinen jarrullinen. Telikärryssä omapaino nousee jo ylöspäin jonkun verran, enkä tarvitse niin suurta kantavuutta kuin jarrullisilla telikärryillä on. Vetoautokaan ei niihin soveltuisi.
Yksiakselinen kulkee tosi mukavasti, kun laittaa aisapainon kohdalleen. Se taas ei ole vaikeaa, kun en kuljeta pitkää tavaraa.
Paulig
Paulig

David Brown : 990 Selectamatic vm. 79 Sekurahytillä & 990 vm. 76 taavihytillä
DBTCF:n jäsen nro : 14
Viestien lukumäärä : 919
Paikkakunta : Pohjois-Savo

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa