990 Peräöljyvuoto

Siirry alas

990 Peräöljyvuoto

Viesti  wese500 lähetetty Pe Loka 19 2018, 09:22

Moro, mulla on kunnostuksen alla 990 Selectamatic vm. 1966 ja se vuotaa perä/vaihteistoöljyä. Olen pessyt koneen läpikotaisin, purkanut vetokoukun pois ja paikallistanut öljyvuodon vaihdelaatikon ja perän liitokseen siihen hydesuodattimen kotelon taakse. Mulla on Intertechin korjauskirja mutta siinä ei kunnollista kuvaa kohteesta ole niin en ihan tarkasti rakennetta vielä tiedä. Kysymys kuuluu voinko katkaista traktorin siitä saumasta vai purattaako takaata eteenpäin kaiken pois? Mietein että miten tästä pulmasta pääsisi pieneimmällä purkamisella. Tiivistettä siellä ei välissä taida olla, silikonilla vain uudestaan kasaan?

wese500

David Brown : 990 Selectamatic
Viestien lukumäärä : 2

http://www.fullpull.fi

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: 990 Peräöljyvuoto

Viesti  outsider lähetetty Pe Loka 19 2018, 09:45

http://www.taavetti-talli.net/t3440-db-996-taka-akselin-ja-vaihdelaatikon-valisen-pulttisauman-tiivistaminen

Tuota aihetta on käsitelty aiemminkin .
Katsoppa tuo aihe löytyy David Brown osion kolmannelta sivulta.
Ko tapauksessa on kyse 996:sta mutta sama ohje pätee muihinkin taavetteihin.

Olen itsekin muutamasta tavetista tiivistänyt tuon sauman onnistuneesti.
Kovin paljon saumaa ei tosiaan saa auki ,1-2mm mutta hyvillä puhdistusaineilla ja massoilla onnistuu.

outsider

David Brown : Cropm,25D.30C,950,880imp,990imp,990sel,1200,1200hybrid,1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1629

Viesti  wese500 lähetetty Ti Loka 23 2018, 10:21

Kappas, siinähän se.

Mulla on kone lämpimässä hallissa ja tilaa puuhastella niin jos kumminkin päätän tehdä homman perusteellisemmin niin onko viisaampaa purkaa kone vaihteiston vai perän puolelta?

Jos vaihteiston puolelta niin ilmeisesti ohjausvaihde ja laatikon kansi auki?

Jos perän puolelta niin porttaalit irti ja sen jälkeen irtoaa peräkoppa?

Kuitenkin ehkä kallistuisin purkaman porttaalit pois niin samalla voisi tarkastella jarruja, mutta tarviiko ulosoton kotelo purkaa jos otan peräkotelon kokonaisuudessaan pois?

wese500

David Brown : 990 Selectamatic
Viestien lukumäärä : 2

http://www.fullpull.fi

Viesti  erkki lähetetty Ti Loka 23 2018, 10:32

Perän kautta käy helpommin. Painetunnistin ulosottokotelon alta pois, ulosottovaihde pois, hydraulipumpun imuputki irti, tasauspyörästön lukko kunnolla tuettuna pohjaan, portaalit pois. Sen jälkeen taka-akselikotelon voi irrottaa.

Kokemuksesta sanon, ettei pelkän öljyvuodon takia kannata ryhtyä noin isoon hommaan. Liitosta raottamalla sen saa kyllä pestyä jarrukleenerillä ja tiivistemassan väliin. Alkaa kyllä pitämään niinkin.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 3700

Viesti  Tessu lähetetty Ma Loka 29 2018, 03:36

noin kyllä minäkin sen tekisin kuten Erkki ehdotti,jättää valumaan auki muutamaksi päiväksi lämpimään talliin putsaa ja massaa väliin.
Ensimmäiseksi aina tulee mieleen kun alkaa rungon väleistä vuotaa että onko traktorissa raskaita koneita etu ta itakapäässä lisänä joskus ollu? hyvin usein ne on rasittanu runkoa monesti on jopa ratkenneet jostain salakavalasti eikä kukaan edes ole huomannu ennen kun paikat vuotaa.

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1129
Ikä : 52

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa