990 Taavetin kytkin ei irrota kunnolla

Siirry alas

990 Taavetin kytkin ei irrota kunnolla

Viesti  hannutt lähetetty Ke Loka 03 2018, 20:09

Hei! Nyt alkaa olla toisen Taavetin kytkin siinä kunnossa ettei irrota vaikka miten polkee keväällä kunnostetulla tekopolvella. Menee ihan peltiin asti ennenkun irrottaa. Tiukassa vedossa ei jaksa polkea että irrottaisi, pitää usein sammuttaa ettei kiipee puuhun Very Happy Onkohan se katkasuhoito edessä?

hannutt

Viestien lukumäärä : 445

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: 990 Taavetin kytkin ei irrota kunnolla

Viesti  1690 metsä lähetetty To Loka 04 2018, 03:15

Taitaa olla kyse jostain muusta kuin polkimen vapaalikkeen säätötarpeesta. Ensimmäisenä tulee mieleen että yksi käpälä olis irronnut, katkennu, tai muuten pelistä pois

1690 metsä

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 287

Viesti  Tessu lähetetty To Loka 04 2018, 05:11

Mulla Nastikassa samaa tekee vaihteet vaan rutisee jos meinaa päälle saada ettei odottele,jotain vikaa siellä sitten on...
Yhteen autoon vaihettiin koko kytkin toissa kesänä kun ei enää kans irrottanu kunnolla kauhean jäykäksi oli menny se kytkin muuta vikaa siitä ei löytyny,samalla tavalla se Natikankin kytkin mulla jäykkä,onko sulla sama juttu? mulla pienemmällä puolella on tosi hankala saada vaihetta pois päältä tai päälle.
Voi se tietysti olla vikana että on poorit ruosteessa että ei levy siirry hyvin tai silmälaakeri kanittaa mutta aukaseminen lie meillä molemmilla edessä.

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1140
Ikä : 52

Viesti  erkki lähetetty To Loka 04 2018, 11:46

Jos yhden käpälän niveltappi luistaa pois paikaltaan, niin kytkin alkaa irrottaa huonosti, mutta taitaa yleensä samalla kytkinpoljin muuttua raskaaksi operoida.

Käpälien tappien tilan pystyy tarkistamaan mahapuolen luuukun kautta ja on kuulemma joku onnistunut pujottaamaan tapin takaisinkin sitä kautta, vaikka ahdasta on kyllä.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 3711

Viesti  hannutt lähetetty To Loka 04 2018, 17:07

Saattas olla joku tappi irrallaan kun kuului jokuaika sitten sellasta metallista raapivaa ääntä ja helinää. Very Happy

hannutt

Viestien lukumäärä : 445

Viesti  Tessu lähetetty Ti Loka 09 2018, 03:32

Siellä sitte varmaan tappivika,hmm pitäskin Natikassakatella luukusta näkyykö mitään erikoista? joskus katoinkin mutta empä sillon tajunnu tapeista mitään,mulla tuo jäykkyys ainakin vaivaa kaksoiskytkintä eikä se ainakaan lopeta ulosoton pyörimistä,sitä kuitenkin ihmettelen miten on mahdollista että ulosotto menee päälle jos kytkin ei irrota?? sepä outoa...

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1140
Ikä : 52

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa