1494 jarrut

Siirry alas

1494 jarrut Empty 1494 jarrut

Viesti  outsider lähetetty Ma Loka 01 2018, 16:49

1494 huoltoprojekti alkaa olla loppusuoralla.
Pikku ropleema ilmeni jarrujen kanssa.
Pääsylinterit on uudet ja työsylinterit hoonattu+uudet tiivisteet.
Nyt oikean puolen jarrupoljin on aika "tönkkö" ,ottaa paljon ylempää kuin vasen ,mutta ei jarruta ollenkaan.
Vasen poljin menee syvemmälle,normiasentoon ja jarruttaa hyvin.

Käsijarruvaijeritkin on uudet joten siltä puolen ei tule tuo ongelma.
Jarrut on säädetty ohjeen mukaan eillkkä säätömutteria kiinni niinkauan että pyörä alkaa jumittaa ja sitten mutteria 2,5 kierrosta auki.

Missä vika ?????

outsider

David Brown : Cropm,25D.30C,950,880imp,990imp,990sel,1200,1200hybrid,1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1710

Takaisin alkuun Siirry alas

1494 jarrut Empty Vs: 1494 jarrut

Viesti  harrastaja lähetetty Ma Loka 01 2018, 18:12

näistä mitään tiedä mutta onko sielä mahdollista olla joku letku rikki sisältä,joka sitten tekee tukoksen linjaan,tai muuten joku tukos linjassa?





harrastaja

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 100

Takaisin alkuun Siirry alas

1494 jarrut Empty Vs: 1494 jarrut

Viesti  Jyryytin lähetetty Ma Loka 01 2018, 18:54

Villinä veikkauksena heittäisin, että se jarrujen tasain sylinteri on jumissa.
Jyryytin
Jyryytin

David Brown : 1490-81
DBTCF:n jäsen nro : 8
Viestien lukumäärä : 569
Paikkakunta : Pietarsaari

Takaisin alkuun Siirry alas

1494 jarrut Empty Vs: 1494 jarrut

Viesti  jusape lähetetty Ma Loka 01 2018, 19:00

Jyryytin kirjoitti:Villinä veikkauksena heittäisin, että se jarrujen tasain sylinteri on jumissa.

Tämä mulla kans ekana pompsahti mielehen..... Varsinkin jos tyhjä systeemi on ilmattu ensi kunnolla vain toisesta pyörästä.
Hyvin yleinen juttu nois 80-90 luvun USA-GM autoissakin paineentasausventtiilin kohdalla, mikäli liian kovin poljinta painaa toisen piirin ollessa täysin "tiedoton" , niin venttiili menee toiseen äärilaitaan jumiutuen sinne.... yleensä niissä vasaralla venttiilin koputtelu auttaa, mut ei aina, vaan venttiili pitää oikein avata ja putsia....
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2098
Ikä : 49
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

1494 jarrut Empty Vs: 1494 jarrut

Viesti  outsider lähetetty Ma Loka 01 2018, 20:45

Kiitokset vinkeistä.
Tuo tasausventtiili onkin liki ainut osa jota en ole tarkastanut tässä rojektissa
Ois ollut paljon helpompi rasti kun hytti oli irrallaan.


outsider

David Brown : Cropm,25D.30C,950,880imp,990imp,990sel,1200,1200hybrid,1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1710

Takaisin alkuun Siirry alas

1494 jarrut Empty Vs: 1494 jarrut

Viesti  jusape lähetetty Ma Loka 01 2018, 21:53

Joo hiukan ikävämpi homma koppi päällä ollessa....
Itellä tollanen -84 Pontiac STW ja siittä etujarru jumis joskus ja väkisin vinkalla painelin kasaan, ja sitten polkimesta voimalla runttailemaan, senjälkeen oli takajarrut kadoksissa, kun venttiili hirtti ( ja on edelleen takajarruton, tosin sitä ei ole leimattukkaan yli 10v aikana... )
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2098
Ikä : 49
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

1494 jarrut Empty Vs: 1494 jarrut

Viesti  outsider lähetetty Ke Loka 10 2018, 12:58

Tasausventtiilin vaihto ei auttanut.

Mekaanisesti jarrut toimii .
Kun esim työntää tangosta mitä jarrusylinterikin työntää.

Neste kulkee putkistossa normaalisti kun jarrut ilmaa.


Olen kyllä ymmälläni.

outsider

David Brown : Cropm,25D.30C,950,880imp,990imp,990sel,1200,1200hybrid,1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1710

Takaisin alkuun Siirry alas

1494 jarrut Empty Vs: 1494 jarrut

Viesti  jusape lähetetty Ke Loka 10 2018, 14:34

Työsylkyt siis huollettu.... Ei olisi mahdollista, että ilmatessa mäntä olisi jostain mysteerisyystä juminut "ulos" asentoon ?
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2098
Ikä : 49
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

1494 jarrut Empty Vs: 1494 jarrut

Viesti  outsider lähetetty To Loka 11 2018, 19:33

Sain molemmat jarrut pelaamaan.
Hyvät neuvot Heinosen Mikolta .

Oikea jarru säädetty vähän "lähemmäksi" kuin vasen.

outsider

David Brown : Cropm,25D.30C,950,880imp,990imp,990sel,1200,1200hybrid,1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1710

Takaisin alkuun Siirry alas

1494 jarrut Empty Vs: 1494 jarrut

Viesti  jusape lähetetty Pe Loka 12 2018, 10:09

Mikä oli toimimattomuuden lopullinen syy ?
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2098
Ikä : 49
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

1494 jarrut Empty Vs: 1494 jarrut

Viesti  outsider lähetetty Pe Loka 12 2018, 16:02

jusape kirjoitti:Mikä oli toimimattomuuden lopullinen syy ?

Tuohon en osaa vastata.
Oikea puoli ei nytkään ole ihan samanlainen kuin vasen:polkimen liike on lyhempi ja jarrut toisaan säädetty lähemmäs.
Mutta nyt molemmat jarruttaa.

Olen pähkäillyt että voisiko pääsylinerissä olla jotain vialla .
Joko valuvika tai sitten mennyt roskaa säilöstä .
Sitä nimittäin en huomannut tarkistaa remontin yhteydessä.Joka tapauksessa oikealta puolen oli putki vuotanut kauan hytin etupuolelta,edellinen omistaja kertoi.
Puken toki vaihdoin.

Kulunut jarrusysteemi levyineen tietysti toinen vaihtoehto mutta kun käsijarrupuoli samoin kuin työsylinterin männän karasta työntö jarrutta hyvin niin tuota puolta epäilen.

outsider

David Brown : Cropm,25D.30C,950,880imp,990imp,990sel,1200,1200hybrid,1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1710

Takaisin alkuun Siirry alas

1494 jarrut Empty Vs: 1494 jarrut

Viesti  outsider lähetetty La Toukokuu 04 2019, 09:10

Unhottuipa vastata aikanaan mikä oli lopullinen syy oikean puolen  jarrun osittaiseen toimimattomuutteen.

Syy löytyi lopulta ystävän JH:n neuvoilla.

Vaihdoin pääsylinterit  jarruille. Kytkimen sylinteri oli juuri vaihdettu edellisen omistajn toimesta.(myös konsolista vasen sivu rälläköity pois ???)
Oikean puolen sylinterin kara oli yhden kierroksen liika pitkällä vaikka laitoin sen juuri yhtä pitkälle kuin alun perin oli ja samoin kuin vasemman puolen.
Uudet sylinterit eivät olleet samaa "merkikiä" .Toinen musta ja toinen metallipinnalla.

Koska jarrusylinterin kara oli liika pitkällä niin paine jarrulinjasta ei laskenut kun jarrupolkimen nosti ylös.

Pyöräytin karaa yhden jenkakierroksen lisää jarrupolkimen liitoskappaleen sisän niin jarrut alkoi pelaamaan normaalisti.

https://partstore.caseih.com/us/parts-search.html#epc::mr65466ar1077548

Em kuvassa numero 11

outsider

David Brown : Cropm,25D.30C,950,880imp,990imp,990sel,1200,1200hybrid,1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1710

Takaisin alkuun Siirry alas

1494 jarrut Empty Vs: 1494 jarrut

Viesti  jusape lähetetty La Toukokuu 04 2019, 14:33

No niin tietty, lopulta siis ihan loogista. Jollei päämäntä pääse tarpeeksi taakse, että säiliölle reikälinja vapaaksi avautuisi, niin eihän sieltä paine pois pääsekkään ....
Eipä kyllä ihan heti olisi toisaalta osannut vikaa siittä säädöstä hakea .....
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2098
Ikä : 49
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa