Kuvaa 1394:n puretusta kytkimestä?

Siirry alas

Kuvaa 1394:n puretusta kytkimestä?

Viesti  mercstang lähetetty To Syys 13 2018, 15:57

Tekaisimme isännän kans kytkinrempan 1394 -84 Hydrasift Caseen. Kolmas kerta sama remppa, hydrasift "repii" ajokytkimen keskiön irti niiteistään. Samalla totesin suurteholingon, ilman räikkäakselia, renkuttaneen vo-kytkimen pinnat lähes irti niiteitä. Tässä ei mitään ihmeellistä.
No, rempan jälkeen huomasin kytkintä ilmatessa poljinvoiman todella kevyeksi, siis voimaa tarvii käyttää korkeintaan puolet entisestä ja sitten konetta sammuttaessa kuuluu kytkimen suunnalta rallaava ääni hetken koneen jo sammuttua. Tässä nyt sitten olen tuulut siihen ajatukseen, että olisko kytkimessä oleva lautasjousi, jousirengas tai mikä Belleville spring se nyt onkaan, tullut väärinpäin paikoilleen. Voisko tuo jousilautanen rullata siellä hetken massan voimasta? Ja sitten kytkimen keveys... Sinänsä kaikki toimii, ajo- ja vo-puoli, mitään raskasta ei ole tullut vielä kokeiltua.
Rempaa siis teki kaksi sälliä, toinen juoksi työmaalta leipätöiden ohessa ja toinen silläaikaa pesi ja putsaili paikkoja valmiiksi. Putsatassa tuo lautanen on voinut pyörähtää.
Noista varaosakuvista ei näy niin tarkkaan lautasjousen asentoa. Onko kellään heittää linkkiä tai kuvaa puretusta kytkimestä, mistä näkysi ko värkki?
Taitaa olla toinen katkaisu edessä...

Niin ja sitten vaihdoin kampiakselin narutiivisteen samalla. Aika "mielenkiintoinen" vaihdettava. Millä tuon tiivisteen saa helpoiten paineltua uriinsa?

mercstang

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 30

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Kuvaa 1394:n puretusta kytkimestä?

Viesti  mattkau lähetetty To Syys 13 2018, 23:14

Eipäs ole kuvaa puretusta kytkimestä, mutta 1494 kytkimen remppakirja löytyy linkin takaa, joka ymmärtääkseni pitkälti samanlainen rakenne.
https://drive.google.com/drive/folders/0B9-7bn5CX9NDaEcwRXpLbm0wQzQ

Siellä dokumentti 6140 ja pdf sivulla 31 (joka taisi olla käsikirjan sivu 29) on kuvia kytkimen kasauksesta. Kuvassa askel 3 sanotaan, että jousi pitää panna ulkoreuna ylemmäs kuin sisäreuna. Kuvassa asetelma on jigissä vauhtipyörän puoli alaspäin, eli siis lautanen pannaan kuin lautanen pöydälle ainakin.

Olikohan tästä apua
avatar
mattkau

David Brown : 880 Sel 1966
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 977
Paikkakunta : Saarijärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Kuvaa 1394:n puretusta kytkimestä?

Viesti  1690 metsä lähetetty Pe Syys 14 2018, 06:52

HS ei nykäse, kun opettelee isompaan vaihtaessa keventämään kaasupoljinta sopivasti samaanaikaan kun HS vaihtaa.
Hitaamalle vaihtaessa voi tietyissä tilanteissa käytää jarrujakin.

Saatais kytkin kestää pidempään jos saa HS nykäykset kevennettyä

1690 metsä

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 245

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Kuvaa 1394:n puretusta kytkimestä?

Viesti  mercstang lähetetty Pe Syys 14 2018, 21:37

mattkau kirjoitti:Eipäs ole kuvaa puretusta kytkimestä, mutta 1494 kytkimen remppakirja löytyy linkin takaa, joka ymmärtääkseni pitkälti samanlainen rakenne.
https://drive.google.com/drive/folders/0B9-7bn5CX9NDaEcwRXpLbm0wQzQ

Siellä dokumentti 6140 ja pdf sivulla 31 (joka taisi olla käsikirjan sivu 29) on kuvia kytkimen kasauksesta. Kuvassa askel 3 sanotaan, että jousi pitää panna ulkoreuna ylemmäs kuin sisäreuna. Kuvassa asetelma on jigissä vauhtipyörän puoli alaspäin, eli siis lautanen pannaan kuin lautanen pöydälle ainakin.

Olikohan tästä apua

No niin, avuksi on, kiitos.

Ja siitä vaihtamisesta, tietenkin kaasua keventäen...

mercstang

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 30

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa