990 sel käyntiongelmia

Siirry alas

990 sel käyntiongelmia

Viesti  outsider lähetetty La Elo 25 2018, 22:09

Kyseessä vm 68 990 selecta .Aika vähän ajettu ja siisti.(ei minun taavi)
Siinä oli ilmennyt käyntiongelmia ,sammui satunnaisesti lämpimänä pienillä kierroksilla.eikä lähtenyt käyntiin .

Nyt on polttoainepumppu huollettu,suuttimet uudet,siirtopumppu uusi ,suodattimet uudet.
Kaikki näyttää olevan kunnossa.

Mutta edelleen kone sammuu joskus lämpimänä jos kerrokset tyhjäkäynnillä.
Lähtee lämpimänä vain pilotilla käyntiin.

Kertokaapa nyt mikä vaivaa?? Annosteluventtiili ?? Vai onko tullut pilottiriippuvaiseksi?
Käy nätisti ja vetää hyvin.

outsider

David Brown : Cropm,25D.30C,950,880imp,990imp,990sel,1200,1200hybrid,1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1629

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: 990 sel käyntiongelmia

Viesti  jusape lähetetty Su Elo 26 2018, 00:01

Jotenkin mutulla kyllä johonkin syöttöpumpun satunnaiseen jumitteluun viittaisi, vaiks en mä mitään tiedä.
Ootteko kokeillu 2T öljyä lisätä 2-5% ?
avatar
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 1864
Ikä : 49
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: 990 sel käyntiongelmia

Viesti  1690 metsä lähetetty Su Elo 26 2018, 06:55

Siirtopumpun käyttötappikin on varmaan jo tarkastettu

Mulle sanottiin kesällä että syöttöpumpun painepään halkeama aiheuttaa lämpimänä käynnistys ongelmaa, mutta en tiedä aiheuttaako sammumista. Jos siellä halkeama olis, niin kylmäspreillä pumppu jäähdyttämällä pitäs käynistyä.

Vammas Magnumissa oli kesällä samantyypistä oiretta, ei kyllä sammunu, mutta vaati lämpimänä pidemmä startauksen.
Tuo parani kyllä noi 1% 2T öljy kuurilla

1690 metsä

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 273

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: 990 sel käyntiongelmia

Viesti  erkki lähetetty Su Elo 26 2018, 10:23

Annosteluventtiilin jumittelu aiheuttaa tavallisesti sen, että ei lähde käyntiin jos pumppua ei koputtele startatessa. Kun käynnistyy niin kaikki toimii normaalisti.

Minusta tuo vaikuttaa ilmavaivalta, mutta sekin on hiukan merkillistä, että lähtee käymään pilotilla ja jää sitten normaalisti käyntiin. Kyllä ilmavaiva tavalisesti vaatii, että yhden suutinputken linjaa hiukan löysätään, niin pumppu ajaa ilmat pois sitä kautta.

Kannattaa ehkä kokeilla öljyn lisäystä polttoaineeseen. Jos korkeapainemännissä on syystä tai toisesta hiukan kehittynyt kitkaa, niin voitelusta on apua. Tyhjäkäynnillä välipainepumpun paine on pienimmillään ja keskipakovoimakin on pieni, joten teoriassa on mahdollista, että ongelma on sillä suunnalla. Pilotilla moottorin saa pyörähtämään reippaasti, joka nostaa sekä välipainepumpun painetta että keskipakovoimaa.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 3700

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: 990 sel käyntiongelmia

Viesti  mattkau lähetetty Su Elo 26 2018, 22:48

Hyviä vinkkejä kaikki. Omaa uutta arvausta on tähän hankala enää keksiä.

Mutta sellainen kuitenkin tuli mieleen, että mahtaako nälkääntappovipu, ei ratin alla oleva vaan se pumpun päässä oleva vipunen olla täysin käyntiasennossa. Sen lisäksi jos vielä välipainepumpun tehot on laskeneet ja lämpimän löpön viskositeetti matalampi, niin saattaa ajatella, että sammuu eikä enää lähde käyntiin. Eli siis on monta asiaa, jotka vaikuttavat samaan suuntään ja niiden yhteisvaikutus tämän tekee.

Kuitenkin jusapea lainatakseni, en minä mitään tiedä...
avatar
mattkau

David Brown : 880 Sel 1966
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 994
Paikkakunta : Saarijärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa