Implen ohjaussimpukan kiristys

Siirry alas

Implen ohjaussimpukan kiristys

Viesti  PenttiV lähetetty Ma Heinä 02 2018, 15:11

Muistelen nähneeni täällä foorumilla ohjeen ohjaussimpukan kiristämisestä, mutta nyt en ole sitä löytänyt. Muistaako kukaan onko tällaista ohjetta olleen,
kyseessä olisi Imple 880/990.
avatar
PenttiV

David Brown : DB Implematic 880 vm-64
DBTCF:n jäsen nro : DB Selectamatic 1200 vm-70
Viestien lukumäärä : 39
Paikkakunta : KANGASALA

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Implen ohjaussimpukan kiristys

Viesti  käyttäjä lähetetty Ma Heinä 02 2018, 16:35

Eipä onnistu muuten kuin vaihtamallla sinne inansa isommat kuulat tilalle. Melkein uusi ohjausakseli hankintaan. Itte tilasin omaan 880:seen marjakankaalta.
avatar
käyttäjä

David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 647
Ikä : 56
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne

http://www.ramin.fi/

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Implen ohjaussimpukan kiristys

Viesti  erkki lähetetty Ma Heinä 02 2018, 20:24

Väljyys saattaa tulla ainakin osittain rattiakselin yläpään laakerin välyksestä. Sen huomaa kun rattia kiertää edes takaisin niin näkee, että nouseeko rattiakseli toiseen suuntaan kääntäessä ja laskee toiseen suuntaan. Pienikin välys pystysuunnassa tekee ison klapin ohjaukseen. Tuon laakerin pystyy kiristämään mutta jos kiristysvara on lopussa, niin siihen voi onnistua vaihtamaan isommat kuulat. Se taitaa olla sama laakeri kuin MF 135:ssä, joten uuden laakerin saa todennäköisesti vaikka IKH:lta.

Itte tein kiristystä varten avaimen leikkaamalla 3 mm teräslevysuikaleeseen rälläkällä sopivan avainvälin. Muttereiden lukituspellit pitää vaan naputella auki, niin avaimella saa kierrettyä ratin alla olevia muttereita. Samalla pelillä saa pakotettu ratin irti kun laittaa sopivasti fylliä ratin ja ylemmän mutterin väliin.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 3634

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Implen ohjaussimpukan kiristys

Viesti  Tessu lähetetty Ti Heinä 03 2018, 00:46

tuossa meillä on sitten juurikin tuo ilmiö kun rattinousee,no rattia tuosta ei saa pois kun hitsipilleillä,joku ties millä liimannu kiinni?? senverran aikoinan kairattiin rattia ja huomattiin turhaksi,no tällä ajoa niin vähän että ei kannata enää alkaa remontoimaan jos vaan ohjaus toimii kun tieajoa ei ole.
Niin onhan siellä itte simpukassa siinä haarukassa shimmilevyt mutta se kirraa vaan sen haarukan toiminnon simpukkaan nähden ei muuta

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1093
Ikä : 51
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa