Taavetti-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

implematic880

+2
jusape
Pakki
6 posters

Siirry alas

implematic880 Empty implematic880

Viesti  petteri Ke Kesä 07 2017, 18:30

pukkaa öljyö mittatikun reiästä. Crying or Very sad  missä mahtaa olla vika?

petteri
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

implematic880 Empty Vs: implematic880

Viesti  Pakki Ke Kesä 07 2017, 19:37

Vaikuttais olevan huohotusputki tukossa. Venttiilikopan kannessa keskellä on huohotusputki, irrota ja puhdista että pääsee höyryt esteettä ulos. Onko putki johdettu ilmanputsariin. Näin ainakin omassa on
Pakki
Pakki

David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 415
Paikkakunta : Häme

Takaisin alkuun Siirry alas

implematic880 Empty Vs: implematic880

Viesti  implematic Ke Kesä 07 2017, 20:33

juu ei ole tukossa..mutta neste on hävinnyt ja öljy lisääntynyt...uus kannen tiiviste vaidettu toissa kesänä..mikäpä neuvoks.. Question

implematic
Vierailija


Takaisin alkuun Siirry alas

implematic880 Empty Vs: implematic880

Viesti  jusape Ke Kesä 07 2017, 22:23

Tulikos kannen jälkikiristys tehtyä ensimmäisen kunnolla lämpimäksi käytön jälkeen, ja toisen kerran mielellään 50-100h käytön jälkeen ?
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2870
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

implematic880 Empty Vs: implematic880

Viesti  Pakki To Kesä 08 2017, 10:45

Noinhan se monasti menee. On monia tee se itse miehiä jotka käyvät innolla remonttiin ilman riittävää asiantuntemusta. Repästään vain kansi irti ja uutta tiivistettä peliin mutta kokonaishallinta ei ole näpeissä. Olen useita tiivistteen vaihtajia jututtanut eivät ole kuulleetkaan mistään jälkikiristyksistä. Toinen on ettei välitetä tarkastaa nesteitä ennen kuin kone on kiehuttanut tiivisteen hajalle. Kas kun kyseessä ei ole höyrykone.
Pakki
Pakki

David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 415
Paikkakunta : Häme

Takaisin alkuun Siirry alas

implematic880 Empty Vs: implematic880

Viesti  mattkau To Kesä 08 2017, 11:42

Juu, mitä todennäköisimmin kannen raosta se vesi tirsuu, varsinkin jos se on viimeisiä kasikasikymppejä joissa moottori kolmisylinterinen. Ei käy selville viesteistä niin pitää arvata. Nelisylinterisen kanssa se vuoto saattaa olla myös sylinteriputkien alapään tiivisteissä. Täällä on juuri vastaavanlainen tapaus meneillään paukkuzetkean kanssa. Huonoja nuo tiivisteet kun jo 60v jälkeen alkaa vuotamaan.

Kannen joutuu joka tapauksessa käyttämään auki. Ennen uuden tiivisteen laittoa kannattaa mittailla kannen suoruus. Hyvällä viivottimella ja liuskamitalla se onnistuu. Kympin tai viidentoista liuska jos ei mene mistään kannen ja liniaarin väliin, niin on riittävän suora. Ja kannenhan pitää olla puhdas kaikista tiivistejäämistä tämän operaation aikana.

Kansi ja ölypohja kun on irti, niin alapään tiivisteiden tarkastaminen käy näppärästi tarkkailemalla veden tippumista putkien seutuvilta. Pahvi tai vaneeri kampikaammion alla kerää tippeet talteen. Toimitusta voi nopeuttaa laskemalla vedet kokonaan pois ja panemalla pari litraa Fairyllä terästettyä vettä tilalle lohkoon.
mattkau
mattkau

David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1582
Paikkakunta : Saarijärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

implematic880 Empty Vs: implematic880

Viesti  -63 880 imple Ma Toukokuu 21 2018, 07:08

mikähän on kannen pulttien kiristys järjestys  880 imple 4 pyttynen.? implematic880 246724

-63 880 imple

Viestien lukumäärä : 1

Takaisin alkuun Siirry alas

implematic880 Empty Vs: implematic880

Viesti  1690 metsä Ti Toukokuu 22 2018, 08:30

Ei näköjään kukaan viitsi vastata. Jos tarkempaa tietoa ei ole niin keskeltä alkaen ristikkäin päitäkohti edeten.

Muistaakseni ainakin 885 - 1210 kirjassa on kannenn kiristys ohjeet

1690 metsä

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 651

Takaisin alkuun Siirry alas

implematic880 Empty Vs: implematic880

Viesti  mattkau Ti Toukokuu 22 2018, 09:39

Hups, onpas jäänyt huomaamatta. No, mutta jatketaan siitä mihin Metsä lopetti. Linkin takana on Implein korjauskirja. Sivulla 12 on momentit ja 35 kannen kirimisjärjestys. Kiristys tehdään esitetyssä järjestyksessä kolmessa vaiheessa 30, 60 ja 90 lbft (4, 8.3 ja 12.4 kpm). Säädetään myös venttiilit. Käytetään kone lämpimäksi ja suoritetaan ensimmäinen jälkikiristys ja venttiilien säätö. Sitten 10-20 tunnin ajon jälkeen toinen jälkikiristys ja venttiilien säätö. Jälkikiristykset tehdään annetussa järjestyksessä yhdelle ruuvile tai mutterille kerrallaan siten, että nytkäytetään aukipäin pikkaisen ja vedetään annettuun kireyteen (90 lbft). (Näin siksi, että varmasti kaikki tulevat yhtä kireälle mahdollisimman hyvin, lepokitka on suuremoi kuin liikekitka).

Näin siis kirjassa joka on saarivaltion kielinen, mutta pitää kyllä sisällään kaiken näiden traktorien korjaamiseen liittyvän. Sitten seuraavan öljynvaidon yhteydessä tietysti voi vielä kerran kokeilla tiukkuutta. Kirjassa neuvottiin myös pistämään asennuksen yhteydessä jotain kansipahviliimaa väliin.

https://drive.google.com/drive/folders/0B9-7bn5CX9NDUERrOUJUbVlIXzA

Oiskohan se tässä
mattkau
mattkau

David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1582
Paikkakunta : Saarijärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

implematic880 Empty Vs: implematic880

Viesti  OlleK Ti Toukokuu 22 2018, 14:42

Yksi asia kannatta vielä mainita, sylinteriputkien korkeus lohkon yläpintaan nähden on tärkeä seikka kansitiivisteen kestävyyden kannalta. Korkeus pitää olla oikea ja kaikki putket pitää olla samalla korkeudella.

OlleK

Viestien lukumäärä : 1522

Takaisin alkuun Siirry alas

implematic880 Empty Vs: implematic880

Viesti  jusape Ti Toukokuu 22 2018, 15:07

Tuohon putkikorkoon, Nuffis ohjearvo on 0.08-0.15mm yli ja keskinäinen ero saa olla 0.03mm, noin niinku viitteenä asiaan
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2870
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa