DB 1212 Hydrashift moottori rupes kolkottaan kesken kaiken!!!???
5 posters
Sivu 1 / 1
DB 1212 Hydrashift moottori rupes kolkottaan kesken kaiken!!!???
tänään rupes kesken toukojen kone kolkottaan täyty hinata poies,starttia pyörittäessä joka toisella kierroksella kolahtaa joku koneessa
ruvettiin pohtiin josko suutin ois menny eikä kk/veivien laakerit? kellään vastaavaa tilannetta?
alkuun toimi ongelmitta noin 100m x 200m alueen ehti äestää sen jälkeen 30min tauko,toisella pellolla sitten rupes kesken kaiken kolkottaan.
ruvettiin pohtiin josko suutin ois menny eikä kk/veivien laakerit? kellään vastaavaa tilannetta?
alkuun toimi ongelmitta noin 100m x 200m alueen ehti äestää sen jälkeen 30min tauko,toisella pellolla sitten rupes kesken kaiken kolkottaan.
rexii- Vierailija
Vs: DB 1212 Hydrashift moottori rupes kolkottaan kesken kaiken!!!???
Josko siis miten joka toisella kierroksella ? Käydessä ? Miten on täsmennetty että joka toisella kierroksella ?
Vaiko moottoria kampiakselin päästä pyörittäen ?
Ensalkuun kyllä laakerivikaa veikkaisin ..... Miten öljyjä on vaihdeltu, vuosittain edes ?
Yms muuta taustatietoa .....
Vaiko moottoria kampiakselin päästä pyörittäen ?
Ensalkuun kyllä laakerivikaa veikkaisin ..... Miten öljyjä on vaihdeltu, vuosittain edes ?
Yms muuta taustatietoa .....
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2870
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne
Vs: DB 1212 Hydrashift moottori rupes kolkottaan kesken kaiken!!!???
Komppaan kyllä Jusapea siinä, että enemmän tietoa tarvii jos diagnoosia aikoo näin etänä.
Suutinjumi kyllä metelöi mukavasti, mutta sen pitäisi kyllä loppua jos startilla pyörittää nälkääntappaja päällä. Oliko kolkkeen lisäksi muuta oiretta, niinkuin tärinää, epätasaista käyntiä ym. normaalista poikkeavaa?
Jos minä olisin paikalla, niin alottaisin vian ihmettelemisen avaamalla venttiilikopan, katselisin yleisilmettä siellä, poikkeaako jonkun venttiilin näkyvissä oleva koneisto muista. Sitten pyörittäisin konetta joko startilla tai mieluiten käsin ja seuraisin liikkuvatko kaikkien sylinterien venttiilit samalla tavalla. Sytytysjärjestyshän on 1243 eli venttiilien liikehtiminen tapahtuu tässä järjestyksessä.
Suutinjumi kyllä metelöi mukavasti, mutta sen pitäisi kyllä loppua jos startilla pyörittää nälkääntappaja päällä. Oliko kolkkeen lisäksi muuta oiretta, niinkuin tärinää, epätasaista käyntiä ym. normaalista poikkeavaa?
Jos minä olisin paikalla, niin alottaisin vian ihmettelemisen avaamalla venttiilikopan, katselisin yleisilmettä siellä, poikkeaako jonkun venttiilin näkyvissä oleva koneisto muista. Sitten pyörittäisin konetta joko startilla tai mieluiten käsin ja seuraisin liikkuvatko kaikkien sylinterien venttiilit samalla tavalla. Sytytysjärjestyshän on 1243 eli venttiilien liikehtiminen tapahtuu tässä järjestyksessä.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1582
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: DB 1212 Hydrashift moottori rupes kolkottaan kesken kaiken!!!???
Tuli illalla vähän nopsaan kirjoteltua tuo vastaus. Lisäisin, että Jusape luultavasti oikeassa laakeriviasta. Taavetilla on taipumusta hukata ykkösen kiertokangen alapään laakeria, mutta voi vika tietysti olla muuallakin. Se vaan ihmetyttää, että klonksaa vain joka toisella kierroksella.
Ja jos tässä alkaisi piruja maalaileen seinälle, niin kampirautakin osaa katketa vinosti laakerin kohdalta. Molemmat pätkät pyörii, mutta välyksellä ja pitää huomattavaa ääntä. Tämän pystyy toteamaan konetta purkamatta vaikkapa remmi- ja vauhtipyörän liikettä tarkkailemalla edestakaisin nitkuttelemalla.
Mutta siis kannattaa alottaa helpommasta päästä vian etsiminen
Ja jos tässä alkaisi piruja maalaileen seinälle, niin kampirautakin osaa katketa vinosti laakerin kohdalta. Molemmat pätkät pyörii, mutta välyksellä ja pitää huomattavaa ääntä. Tämän pystyy toteamaan konetta purkamatta vaikkapa remmi- ja vauhtipyörän liikettä tarkkailemalla edestakaisin nitkuttelemalla.
Mutta siis kannattaa alottaa helpommasta päästä vian etsiminen
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1582
Paikkakunta : Saarijärvi
DB1212 Hydrashift
Epäilen kanssa suutin vikaa,sammutin päällä startattu.kone ei sammunut ajosta vaan se sammutettiin kun piti niin meteliä. öljyjä vaihdeltu miten kuuluukin
rexii- Vierailija
DB1212 Hydrashift
imutahdilla ei kuulu ylimääräistä,puristus/pakotahdilla kuuluu kolahdus
rexii- Vierailija
Vs: DB 1212 Hydrashift moottori rupes kolkottaan kesken kaiken!!!???
Kun sammutin päällä pyörittää konetta, niin suuttimille ei tule painetta eli viallisenkaan suuttimen ei kuuluisi paukata silloin. Senhän pystyy varmistamaan päästelemällä suutinputket löysälle, niin varmasti ei tule painetta. Eikös siinä ole rivipumppu. Vika tietysti voi olla pumpun päässä yhden sylinterin kohdalla, mutta lienee harvinainen vika.
Ei vissiin vielä selvinnyt minkä sylinterin kohdalla tämä probleema on.
Mutta näin etäältä tämä vain on tällaista arvailua. Voihan siellä olla ihan joku yksinketainen juttu mitä ei edes tule ajateltua. Varmaan kuitenkin kannattaisi näiden lisäksi ottaa se venttiilikoppa auki ja myös kokeilla onko kampiakselissa klappia ennenkuin alkaa puottamaan öljypohjaa alas.
Ei vissiin vielä selvinnyt minkä sylinterin kohdalla tämä probleema on.
Mutta näin etäältä tämä vain on tällaista arvailua. Voihan siellä olla ihan joku yksinketainen juttu mitä ei edes tule ajateltua. Varmaan kuitenkin kannattaisi näiden lisäksi ottaa se venttiilikoppa auki ja myös kokeilla onko kampiakselissa klappia ennenkuin alkaa puottamaan öljypohjaa alas.
mattkau- David Brown : 880 Sel 1966, 1210 1974
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1582
Paikkakunta : Saarijärvi
Vs: DB 1212 Hydrashift moottori rupes kolkottaan kesken kaiken!!!???
Ei se suutin sitten ole, jos sammutin päällä kolahtelee. Laakerivika, venttiili jumii, tai sitten akseli katki.......
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2870
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne
Vs: DB 1212 Hydrashift moottori rupes kolkottaan kesken kaiken!!!???
Jotenkin tekisi mieli arvailla, että menee venttiiliosastolle jos kolahdus tulee aina pakotahdilla
Leemu- David Brown : 996
Viestien lukumäärä : 133
Paikkakunta : Jokioinen
Vs: DB 1212 Hydrashift moottori rupes kolkottaan kesken kaiken!!!???
Toivotaan "helpointa vikaa": ventiiliin nostotanko mutkalla
outsider- David Brown : 30C,950,990imp,1210,1200hybrid,1494,1694.1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1881
Vs: DB 1212 Hydrashift moottori rupes kolkottaan kesken kaiken!!!???
Sehän se olis, tai keinuvipu hajalla tms.outsider kirjoitti:Toivotaan "helpointa vikaa": ventiiliin nostotanko mutkalla
Leemu- David Brown : 996
Viestien lukumäärä : 133
Paikkakunta : Jokioinen
Vs: DB 1212 Hydrashift moottori rupes kolkottaan kesken kaiken!!!???
Venakoppa ny ensin auki ja kurkkii, liikkuuko kaikki OK ja ettei isoja välyksiä missään ole. Siittä se on lähdettävä ......
jusape- DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2870
Ikä : 54
Paikkakunta : Yläne
Vs: DB 1212 Hydrashift moottori rupes kolkottaan kesken kaiken!!!???
Jos on esim venttiilinnostajatanko poikki niin pakokaasut voi tulla ulos vaikka ilmansuotimesta, näin kävi pari vuotta sitten Sampo 680 puimurilla. Tieajon jälkeen kaasun hölläys niin kaamea pauke alkoi käydä. Koppa auki niin näki että tanko poikki. Palaset käteen ja katselemaan mistä saa. Kaverin kautta löytyi purkukone Valmet 705,siitä sai tankoja. Sunnuntaiaamuna taas kone kunnossa. Avaa koppa mutta kerro mistä pauke kuului.
TIKO- David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 887
Ikä : 46
Paikkakunta : Nastola
Similar topics
» DB 885 -74 rupes savuttaan aivan naamattomasti
» Case/DB 1694 HydraShift
» DB 990 vm 1973 Sammuu kesken ajon !
» DB 990 vm 1973 Sammuu kesken ajon !
» 1594 hydrashift
» Case/DB 1694 HydraShift
» DB 990 vm 1973 Sammuu kesken ajon !
» DB 990 vm 1973 Sammuu kesken ajon !
» 1594 hydrashift
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa