öljyä kele

Siirry alas

öljyä kele

Viesti  BonaFide lähetetty La Helmi 04 2017, 17:16

Eki hei. Se entinen omistaja kertoi että kytkimeen ei saa laittaa tava jarrunestettä, eli oli tietoinen tästä. Väitti että jokin kallistuskulma voi aiheuttaa ilmavaivoja....en tiedä. Tarkastin nestetason säiliöissä ja ne oli ok. Ehkä kytkimen säädöissä vika? Öljyä tippuu moottorin ja kytkinkotelon saumasta, reikä pohjaluukussa...luulen että stefa ...luuletko, että moottorin öljypintaa seuraamalla voin ajaa keväänajan ennen katkaisua...tietty ettei moottoriöljyn taso mee liian alas.

BonaFide

David Brown : 1690T
DBTCF:n jäsen nro : 153
Viestien lukumäärä : 29
Ikä : 55
Paikkakunta : Ivalo

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: öljyä kele

Viesti  erkki lähetetty Su Helmi 05 2017, 10:30

Kyllä öljyn pintaa pitää tarkkailla säännöllisesti joka tapauksessa. Se on yllättävää miten pieni öljymäärä riittää ns. merkkaamiseen. Muistan kun 990:ssa alkoi aikoinaan kammen etupään stefa hikoilla, niin siellä oli koko jakopään koppa ja puolet lohkosta törsteessä ja pikku merkkejäkin jäi alle, mutta öljyä ei tarvinnut lisäillä juuri tavallista enempää.

En ole asiantuntija näissä nestevälitteisissä kytkimissä, mutta niissä taitaa olla sama systeemi kuin autoissa, että se on itsesäätyvä. Kun systeemissä ei ole ilmaa niin kyllä painelaakeri silloin liikkuu sen verran kuin on tarpeen.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 3709

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: öljyä kele

Viesti  taavettimies lähetetty Su Helmi 05 2017, 11:06

Toisen keskustelun perusteella jossa käsiteltiin samaa konetta kävi ilmi että traktori on nimenomaan 1690 turbo joten kytkimen pitäisi olla itsestäänsäätyvä, vapaastihengittävässä ja muissa vanhemmissa 90 sarjalaisissa löytyy työsylinterin päästä säädettävä tanko.
avatar
taavettimies
Ylläpito

David Brown : 25D
DBTCF:n jäsen nro : 18
Viestien lukumäärä : 1442
Paikkakunta : Etelä-Karjala Lappeenranta

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa