Mielenkiintoinen sähkövika

Siirry alas

Mielenkiintoinen sähkövika Empty Mielenkiintoinen sähkövika

Viesti  mattkau lähetetty Ma Syys 12 2016, 20:11

Oon tässä kesän aikana laitellu yhtä Ivecoo liikenteeseen. Siinä kun oli ne mustat ja vihreet nesteet menneet sekasi. Tänään sitten hain siihen leiman ja ajattelin, että se on siinä. Eipäs ollukkaa. Ei suostunu starttaan. Starttimoottori sano vain kliks. Ei auttanu akun lataus.

Ei muuta ku kaivaan startti pois autosta. Ei ole ihan mieto homma, voin sanoa. Se oli ihan rehellisesti jumissa. Kun purin, niin ankkurissa ja kenttäraudoissa oli melkosia naarmuja mutta mikä tehny, niin ei meinannu löytyä. Olipahan hiilen jousi (tavallinen irrallaan oleva kierrejousi) menny katki ja siitä pari kierrosta hakeutunu kentän ja ankkurin väliin ja kiilannu liikkumattomaksi. Eipä ole tullut moista ennen nähtyä. Kysymyksessä ei suinkaan ollut italialaismerkki eikä suuren itäisen teollisuusmaan tekele vaan aito ja alkuperäinen Bosch.
mattkau
mattkau

David Brown : 880 Sel 1966
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1154
Paikkakunta : Saarijärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

Mielenkiintoinen sähkövika Empty Vs: Mielenkiintoinen sähkövika

Viesti  erkki lähetetty Ti Syys 13 2016, 06:43

Hiilen jousien kohdalla Lucas on sitten ehkä ollut hiukan Bossin Roopea nohevampi. Lucaksen hiilet ovat vieterijousen alla ja kun hiili kuluu loppuun, se vaan lopettaa kosketuksen ankkuriin eikä tiputa mitää irralleen. Pystyy tuo vieterijousikin tietysti katkeamaan, mutta ittellä ei ole sellaista vielä tullut vastaan.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 3983

Takaisin alkuun Siirry alas

Mielenkiintoinen sähkövika Empty Vs: Mielenkiintoinen sähkövika

Viesti  mattkau lähetetty Ti Syys 13 2016, 08:06

Joo, tuntuu niinkuin roopella oisivat panneet kesäpojan tai japanilaisen leluauton suunnittelijan tekemään tuohon hiilisillan kuvat. Hiilitunnelin yläosassa on neljä liparetta pitelemässä sitä jousta ja ne pitää taivuttaa syrjään että saa hiilen ulos. Ja se aine on semmoista, mikä ei kestä taivuttelua. On ihmeellinen heikko kohta laitettu muuten niin umpiraudasta tehdyn tuntuiseen laitteeseen.

Saarnamiehen startissa hiilien irrotus tunnelista ei vaadi minkään osan muodon muuttamista. En minäkään oo kuullu kellonvieterityyppisten paininjousien katkenneen. Hukkaan ne kyllä saattavat joutua huoltotyön yhteydessä. Olivat Iskrassakin ottaneet tämän tekniikan käyttöön, vaikka muuten näyttäisi olevan melkein kopio Boschista, niin kopio että solenoidit vaihtokelpoisia.
mattkau
mattkau

David Brown : 880 Sel 1966
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1154
Paikkakunta : Saarijärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

Mielenkiintoinen sähkövika Empty Vs: Mielenkiintoinen sähkövika

Viesti  jusape lähetetty Ti Syys 13 2016, 10:10

Kyllä mulla on tullut vastaan tuollaisen spiraalijousen katkeamisia. Viimeisin tapaus ihan tältä kesältä ....
jusape
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 2244
Ikä : 50
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

Mielenkiintoinen sähkövika Empty Vs: Mielenkiintoinen sähkövika

Viesti  mattkau lähetetty Ti Syys 13 2016, 19:07

Jaa, no särkyy niitä sitten kellonjousiakin. Ei vain oo sattunu vastaan tulemaan, mutta eipä sitä kaikkea.

Nyt se taas toimii. Pitää varmaan kuitenkin pistää hankintaan ainakin uusi hiilisilta ellei sitten koko starttia. Tuli nimittäin tehtyä oikein kunnon pielavetinen sinne (Anteeksi kaikki Pielavedellä asuvat ja pois muuttaneet, meillä päin puhutellaan semmoseksi kun pommin virittää). Oli yhden hiilen tunnelin yläpään taivutettavista klipseistä katkennu ja hävinny. Taivuttelin jäljelle jääneitä lisää ja vielä varmistelin lommilangalla, mutta ei tiedä pitkäänkö pysyy siellä. Ja sitten muokkasin toisen startin (Iskra) solenoidista tuossa toimivan. Että silleen.

Tuohon koneeseen näyttäisi sopivan aika montakin starttia, mutta kun niistä ei yhtään ollut kokonaisena kotona.
mattkau
mattkau

David Brown : 880 Sel 1966
DBTCF:n jäsen nro : 36
Viestien lukumäärä : 1154
Paikkakunta : Saarijärvi

Takaisin alkuun Siirry alas

Mielenkiintoinen sähkövika Empty Vs: Mielenkiintoinen sähkövika

Viesti  Tessu lähetetty Pe Maalis 31 2017, 00:24

Menipä tuossa ekoja lumia ajaessa Natikassa tasavirtalaturi pimeäksi,purkamisen jälkeen huomasin että oli päässy ajan saatossa vettä sisuksiin JA juurikin se kippurajousi poikki ruostunu ,siellä se seilas kaiken välissä mutta ei tuhonnu mitään,samalla vaihoin molemmat jouset ja paremmat hiilet mitä nurkista löyty.
Että voi se kiemurajousikin näköjään sitte tippua tai ainakin osa.
Kerrampa meni autosta startti kans jumiin,syy oli se että  päätylaakeri holkki tippunu irti,sieltä se löyty kytkin tunnelista,mikä lie siihenkin päätyyn käyny kun oli kuin kirveellä lyöty? no ehkä entisellä omistajalla käyny jotain...

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1334
Ikä : 53
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

Mielenkiintoinen sähkövika Empty Vs: Mielenkiintoinen sähkövika

Viesti  käyttäjä lähetetty Pe Maalis 31 2017, 07:30

Mulla on katkennut spiraalijousi jumittanut Land Cruiserin aluevaihtajan siirtotangon. paljon harmia pienestä vieteristä. Toisekseen, mielestäni yksikään sähkövika ei ole mielenkiintoinen. V.....sia ne on kaikki.
käyttäjä
käyttäjä

David Brown : 880 SE Implematic -64
Viestien lukumäärä : 689
Ikä : 57
Paikkakunta : Rautajärvi-Luopioinen-Pälkäne

http://www.ramin.fi/

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa