DB990 kampiakselitiivisteen vaihto

Siirry alas

DB990 kampiakselitiivisteen vaihto

Viesti  aappola lähetetty Su Syys 11 2016, 10:46

tätä aihetta on varmasti teijän palstoilla käsitelty aiemmin,enlöytäny kuin950 kohalta tietoja.eli db990 vm1963 vuotaa ölöjyä sieltä kytkinkopan aukosta lämmetessä.oiskose kp.tiiviste sökö.miten sen vaihto tapahtus kaikista nätimmin.voisko palstan pesialistit antaa ohjeita [kuvia].kitoksie etukätteen,

aappola

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 2

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: DB990 kampiakselitiivisteen vaihto

Viesti  outsider lähetetty Su Syys 11 2016, 12:24

990 implessä ei ole varsinaista tiivstettä moottorin takapäässä vaan siellä on alumiininen tiivistekoppa joka estää öljyn valumisen ulos.http://partstore.caseih.com/us/parts-search.html#epc::mr61282ar260027 kuvassa nro 24

990 selectassa on sitten "koiranpaskatiiviste" tuon alumiinikopan urassa. http://partstore.caseih.com/us/parts-search.html#epc::mr53666ar1243147 nro 30 ja siinä tiiviste packing.

Jos löydät purkaamoilta tuollaisen uudemman mallin kopan niin sen voi laittaa 990 implen lohkoon. 990,995,996, 1200 ,1210 ,1290,1294 ,1390,1394 malleissa on samanlainen tiivistekoppa . jossain vaiheessa kiinnitys muuttui 5 pulttiseksi 4 pulttisesta .Mutta molemmat käy.

Katkaisun ja vauhtipyörän irroituksen vaatii että pääsee käsiksi tuohon.

Tietysti vanhaan koppaan voi koneistaa sopivan uran jos löytyy osaava paja lähettyviltä.

Tarvikkeena myytävissä koiranpaskatiivisteissä on monesti liika paksuja tiivisteitä jotka ei sovi kopan uraan.

Minullakin voi olla yksi implen koppa tallessa mutta en tiedä pitääkö se ölyt.

outsider

David Brown : Cropm,25D.30C,950,880imp,990imp,990sel,1200,1200hybrid,1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1592

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: DB990 kampiakselitiivisteen vaihto

Viesti  erkki lähetetty Su Syys 11 2016, 13:00

Ensiapuna kannattaa varmaan tutkia, ettei huohotin ole tukkeessa. Tuo sokkelotiiviste on herkkä vuotamaan jos kampikammioon tulee painetta. Jos huohotin on sellainen ohuehko metalliputki venttiilikopan kannesta ilmanputsariin, niin se ehkä kannataisi suosista vaihtaa uudempaan uloshengittävään malliin jossa on puutarhaletkun kokoinen henkireikä.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 3650

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: DB990 kampiakselitiivisteen vaihto

Viesti  outsider lähetetty Ma Syys 12 2016, 09:09

Ainakin yhteen 990impleen vaihdoin tuollaisen huohottimen :http://partstore.caseih.com/us/parts-search.html#epc::mr53666ar1246807 kuvassa nro 16 .

Vanhastakin pystyy tuollaisen tekemään jollei löydä puretttua. 3/4 tuuman huohotinputki taitaa olla.

outsider

David Brown : Cropm,25D.30C,950,880imp,990imp,990sel,1200,1200hybrid,1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1592

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: DB990 kampiakselitiivisteen vaihto

Viesti  aappola lähetetty Su Syys 18 2016, 15:37

erkki kirjoitti:Ensiapuna kannattaa varmaan tutkia, ettei huohotin ole tukkeessa. Tuo sokkelotiiviste on herkkä vuotamaan jos kampikammioon tulee painetta. Jos huohotin on sellainen ohuehko metalliputki venttiilikopan kannesta ilmanputsariin, niin se ehkä kannataisi suosista vaihtaa uudempaan uloshengittävään malliin jossa on puutarhaletkun kokoinen henkireikä.
kiitoksia hyvistä neuvoista.otin kokkeksi kokonaan pois tuon huohottimen vettiilikopan päältä ajon moottorin ihan lämpimäksi niin loppu ölöjyntulo siitä reijästä.mikä tekkee kampikammioon painetta.onko kone ihan väläjä.voiko tuonhuohotinputken tehä muoviputkella-aukasin venttiilikopan siellä oli irtaallaan noin 6mm messinkiruuvi .siellä oli yks ruuvinpaikka mutta eise menny minmiel..tarp.syvälle kuinka täm.pruuvi on tarpeellinen olla paikoillaan.

aappola

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 2

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: DB990 kampiakselitiivisteen vaihto

Viesti  erkki lähetetty Su Syys 18 2016, 17:45

Se irtaallaan oleva ruuvi taitaa olla keinuvipuakselin pidäkeruuvi. Kokeile pyörittää akselia, jospa sieltä löytyisi reikä ja jenka. Huohotinputkeksi kelpaa tavallinen muoviletku. Laita putken pää niin alas ja muuten semmoiseen paikkaan ettei tarvi nuuhkia huohotushöryjä. Ne eivät edistä terveyttä, päinvastoin.


Viimeinen muokkaaja, erkki pvm Su Syys 18 2016, 19:27, muokattu 1 kertaa

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 3650

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: DB990 kampiakselitiivisteen vaihto

Viesti  outsider lähetetty Su Syys 18 2016, 18:12

aappola kirjoitti:
erkki kirjoitti:Ensiapuna kannattaa varmaan tutkia, ettei huohotin ole tukkeessa. Tuo sokkelotiiviste on herkkä vuotamaan jos kampikammioon tulee painetta. Jos huohotin on sellainen ohuehko metalliputki venttiilikopan kannesta ilmanputsariin, niin se ehkä kannataisi suosista vaihtaa uudempaan uloshengittävään malliin jossa on puutarhaletkun kokoinen henkireikä.
kiitoksia hyvistä neuvoista.otin kokkeksi kokonaan pois tuon huohottimen vettiilikopan päältä ajon moottorin ihan lämpimäksi niin loppu ölöjyntulo siitä reijästä.mikä tekkee kampikammioon painetta.onko kone ihan väläjä.voiko tuonhuohotinputken tehä muoviputkella-aukasin venttiilikopan siellä oli irtaallaan noin 6mm messinkiruuvi .siellä oli yks ruuvinpaikka mutta eise menny minmiel..tarp.syvälle kuinka täm.pruuvi on tarpeellinen olla paikoillaan.

Oiskohan kysessä ruuvi tämän kuvan :http://partstore.caseih.com/us/parts-search.html#epc::mr61282ar398077 nro 17 .
En muista ulkoa onko se messinkinen.

Voihan olla että taavi on ollut liika helpolla,putket lasittuneet ja siksi huohottelee.Yleensä toki pikeää itseään laiskottelun takia yläpään kautta.

outsider

David Brown : Cropm,25D.30C,950,880imp,990imp,990sel,1200,1200hybrid,1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1592

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa