case 5140 vaihdelaatikko ongelma?

Siirry alas

case 5140 vaihdelaatikko ongelma?

Viesti  ILHU lähetetty Su Heinä 17 2016, 20:49

Hei Te  Case asiantuntijat!


Case 5140 vm92 noin 4500 tuntia ajettuna. Kevättöiden aikana powershiftistä katosi toisen portaan ( 2 ) veto.
Eli lämpöisenä ei vedä yhtään isoillakaan kierroksilla. Kylmänä kovilla kierroksilla vetää hiukan, mutta kun esimerkiksi tällöin painaa jarrua niin pakka alkaa luistamaan mutta valo ei syty, veto säilyy. Kun kylmänä tyhjakaäynnilla painaa jarrua, niin veto lakkaa heti ja keltainen valo alkaa palamaan. Kun valo on alkanut palaa ja painaa kytkimen pohjaan, niin valo vilkahtaa kuusi kertaa, eli merkitsisi sitä, että ei painetta tai painetta useammalla pakalla.
Muut portaat toimivat moitteettomasti.
Onko kenellekään tämänkaltainen vaiva tuttua tai ilmennyt samaa vaivaa?
Onko näistä 51xx sarjasta mennyt kenelläkään  powershift vaihteistojen maljoja mekaanisesti rikki?
Onkohan jossain putkistossa tai pakan tiivistyksessä öljy vuotoa? Vaihteiston hydrauliikan painetta Powershift jakotukilta en ole mitannut. Onko jollain painearvo tiedossa?
Mutta jos jollain ilmennyt samaa vikaa, olisin kiitollinen vinkeistä  mahdollisesta viasta. Olisi kiva tietää onko vika hydraulinen, sähköinen tai mekaaninen ennenkuin alkaa konetta katkaisemaan ja lootaa purkamaan.
Kiitos etukäteen! (DB 2 kpl ja Case 2kpl)

ILHU

Viestien lukumäärä : 4

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: case 5140 vaihdelaatikko ongelma?

Viesti  TIKO lähetetty Ti Heinä 19 2016, 08:55

Oliskohan vaihteiston pumpassa jotain häikkää, paha sanoa kun en tunne kyseistä vehjettä. Kerran olen kopissa istunut. Onhan laatikossa öljyt jne. Tai sitten pakat loppu
avatar
TIKO

David Brown : 1390, 1494-4HS+ Isme 140,1690HS (osina),1690T-4,1594-4HS
DBTCF:n jäsen nro : 54
Viestien lukumäärä : 756
Ikä : 40
Paikkakunta : Nastola

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: case 5140 vaihdelaatikko ongelma?

Viesti  OlleK lähetetty Ti Heinä 19 2016, 10:09

Vilkkuuko valo saman 6 kertaa vaihdettaessa ylös ykköseltä tai alas kolmoselta kakkosvaihteelle? Jotenkin tulee sellainen olo, että joku painekatkaisija sulkeutuu ja avautuu epämääräisellä tavalla. Yritä vaihtaa kaksi painekatkaisijaa keskenään ja katso, pysyykö vika samalla vaihteella vai vaihtuuko häiriö toiselle vaihteelle

OlleK

Viestien lukumäärä : 940

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: case 5140 vaihdelaatikko ongelma?

Viesti  ILHU lähetetty Ti Heinä 19 2016, 15:26

Hei,

Tätä olen ajatellut kokeilla ja myös vaihtaa magneettventtiilien paikka jakotukissa. Parikertaa on paineraja mennyt rikki koneesta ja olen vaihtanut uuden. Silloin vika ilmeni eri lailla kuin nyt.
Hydrauliikkapumpunvikaan en oikein usko, koska muut vaihteet pelaavat OK. Tietysti jos pumppu vajaatuottoinen ja 2 porras vuotaa enemmän kuin muut portaat ja paineet ei nouse tällöin riittävästi. Silloin voisi vika olla pumpun tuotossa.
Kiitos kommenteista

ILHU

Viestien lukumäärä : 4

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: case 5140 vaihdelaatikko ongelma?

Viesti  OlleK lähetetty Ti Heinä 19 2016, 18:20

Magneettiventtiilit (solenoidiventtiilit) ovat harvemmin rikki. Painekatkaisijat ovat yleensä syypäitä kaikennäköisiin ongelmiin. Kuusi vilkahdusta ei mielestäni viittaa solenoideihin vaan ennemmin painekatkaisijoihin.

OlleK

Viestien lukumäärä : 940

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: case 5140 vaihdelaatikko ongelma?

Viesti  ILHU lähetetty Ma Elo 28 2017, 18:49

Hei,

Nyt vika selvisi ja on jo korjattu. Piti vain odottaa aikaa rempalle.
Eli kone katkaistiin ja powershift laatikko purettiin. Powershift vaihteistosta akseli katkennut. Pakka päästi öljyt maljasta läpi, joten pakka luisti. Vaihdettiin käytetyt 5150 sisuskalut romuttamolta. Molemmat powershift akselit jouduttiin vaihtamaan, koska 5140 ja 5150 hieman eri sisuskalut. 5150 leveämmät hammaspyörät ja modulit erilaiset.
Nyt ainakin pelittää ja toivottavasti kestää. Very Happy

ILHU

Viestien lukumäärä : 4

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa