1390 kytkimen säätö

Siirry alas

1390 kytkimen säätö

Viesti  jounitapio lähetetty Su Heinä 03 2016, 11:21

Kone olis poikki ja kytkin on lattialla, paikalleen pitäs laittaa. Minkähänlaisiin mittoihin ja mistä mitataan? Purkaessa mittasin säätötappien mitat tönärillä. Kytkinakseliltä näky rasvausletku jääneen joskus matkan varrelle, mahtanee löytyä Marjakankaalta siihen sopiva? Tuskin se muoviletku on? Sitä olis itelläki kaapin perällä.

jounitapio

David Brown : 1390
Viestien lukumäärä : 129
Paikkakunta : Ylivieska

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: 1390 kytkimen säätö

Viesti  outsider lähetetty Su Heinä 03 2016, 12:46

Kun kytkinasetelma on paikoillaan niin 104,8mm ja 130,8mm vauhtipyörästä jos on 12tuuman kytkinaasetelma.

11 tuuman asetelmalla mitat taitaa olla :ajo 132-137mm ja vo 159-162mm vauhtipyörästä

Voiteluputki on muoviputkea ,"kotiputikin" käy jos mitat natsaa.

outsider

David Brown : Cropm,25D.30C,950,880imp,990imp,990sel,1200,1200hybrid,1690T,1594hs
DBTCF:n jäsen nro : 5
Viestien lukumäärä : 1629

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: 1390 kytkimen säätö

Viesti  jounitapio lähetetty Su Heinä 03 2016, 17:56

Mihin tuo mitta otetaan? Siihenkö mihin painelaakeri painaa?

jounitapio

David Brown : 1390
Viestien lukumäärä : 129
Paikkakunta : Ylivieska

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: 1390 kytkimen säätö

Viesti  jusape lähetetty Su Heinä 03 2016, 21:16

Käpälien päähän tai josko siinä tasopinteinen rinkulalevy on, niin sen ulkopintaan, eli mihin painelaakeri kohtaa kytkintä painaessa ....
avatar
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 1864
Ikä : 49
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: 1390 kytkimen säätö

Viesti  jounitapio lähetetty Su Heinä 03 2016, 21:25

Joo, siinä on se rinkula tai oikeestaan kaks, niitten väli pitäs olla sitte 26 mm.

jounitapio

David Brown : 1390
Viestien lukumäärä : 129
Paikkakunta : Ylivieska

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: 1390 kytkimen säätö

Viesti  Pakki lähetetty To Loka 06 2016, 13:11

Tulikos kytkin kuntoon?
Minulla tuli kanssa aika erikoinen vika 880 impleen. Ajeli pellonreunaa ja tarkoitus pysähtyä ennen melkoista ojaa. No koneshan paineli vaan ojaan kun älysin että kytkin ei pysäytä lainkaan. Tuli vaan kiire ohjata ojasta ylös jarru apuna onneksi niin heinäinen ja kuiva että sain taavin ylös kaatumatta ja sitten ihmettelemään että mihin kytkimen toiminta katosi. Sammutin siihen ja painelin kytkintä se tuntui ihan normaalilta jäykkyydeltä. No ykköstä silmään ja startilla käyntiin ei toimi kytkin, no ajelin pois pellolta (naapurista aikomuksena kyntää kasvimaa) ja sain hepan vielä konstailtua talliin. Ajattelin että nyt tuli purkuhommia paljon. Avasin kuitenkin pienen luukun kytkimen alta ja pyysin emäntää heiluttamaan kytkinpoljinta. Heti miten näin ohuen tapin olevan tippumaisillaan asetelmasta. Sehän oli käpälän saranatappi joka sattumoisin oli juuri ala-asentoon pysähtyneenä toinen pää vielä juuri ja juuri käpälän reijässä. Tapin päissä kirpunkokoiset sokat joista toinen haihtunut ja niin tappi oli lopulta luiskahtanut asetelmasta irti. Eli kolme käpälää joista yhden saranatappi irronnut. Jätin homman mietintään saisiko käpälän ja jousen painettua luukusta niin paljon että tapin saisi paikoilleen. Kaikenlaista sitä voi sattua.
Onneksi en ollut suolla ison viemärin tai joenrannassa jolloin olisin kyllä molskahtanut kalojen valtakuntaan.
avatar
Pakki

David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 311
Paikkakunta : Häme

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: 1390 kytkimen säätö

Viesti  jusape lähetetty To Loka 06 2016, 15:06

Noissa tapeissahan on toisessa päässä laippakanta, ja sokalla/ jollain rautalangalla toisesta päästä lukitaan.
Tapin pitää olla muistaakseni niinpäin, että käydessä työtahtien iskut tulee laipan puolelle, eli laippapään pitää olla moottorin pyörimissuuntaan.
avatar
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 1864
Ikä : 49
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: 1390 kytkimen säätö

Viesti  erkki lähetetty To Loka 06 2016, 15:29

Olen kuullut juttuja tapauksista, joissa tuo käpälän tappi on saatu uimaan paikalleen alaluukun kautta. Varmaankin on eduksi jos asentajan kourat on selvästi lapiota pienemmät ja näkö tarkka kuin haukalla.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 3700

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: 1390 kytkimen säätö

Viesti  Pakki lähetetty Pe Loka 07 2016, 10:58

Kiitos tiedosta! Täytyy etsiä räjäytyskuvia jos keksisi miten jousikuormaa voi keventää että tapin saa paikalleen. Kiirehän tuolla ei ole kun ei ole ainoa peli ja muutoinkin on jo jäämässä talviteloilleen, vaikka keväällä askaroisi.
avatar
Pakki

David Brown : 4 taavettii 2 ford
Viestien lukumäärä : 311
Paikkakunta : Häme

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: 1390 kytkimen säätö

Viesti  jounitapio lähetetty Pe Loka 07 2016, 21:15

Ei se ole mikhään homma laittaa se käpäläntappi paikoilleen. Mulla putos kans tappi pois muutama vuosi takaperin. Hyvin siitä luukusta mahtuu värkkäämään, eikä muistaakseni tarvi erikoisemmin voimaa käpälän paikolleen painamiseen.

jounitapio

David Brown : 1390
Viestien lukumäärä : 129
Paikkakunta : Ylivieska

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: 1390 kytkimen säätö

Viesti  Tessu lähetetty La Loka 08 2016, 02:31

Hyvä ettei Pakille sitten käyny mitään,pahemmassa paikassa yllättää tuommoset vikaantumiset,ei kerkeä tehdä mitä pitäisi!
Kaikkea näköjään voi käydä, ja tuo opettaa vissiin sen että lukitusta vois jotenkin parantaa se jolla eteen nyt kytkinremontti tulee...
Kytkinkäpälän säätöruuvi kyllä lähti kaverilla vanhassa Ford autossa pyörimään vaikka kuinka säädönjälkeen siihen pistettä koputettiin,taisivat uudelleen aukasussa hitsipisteellä varmistaa...

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1129
Ikä : 52
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa