taavettia (880) ostamassa apua kiire

Siirry alas

taavettia (880) ostamassa apua kiire

Viesti  masaboy lähetetty To Maalis 17 2016, 08:14

hei

kävin eilen katsomassa 880 taavetttia ja kaikki vaikutti muuten hyvältä ja oli siisti joka paikasta.. hinta 2300e

mut tiellä ku ajoin perä ulvoi ja piti ääntä... Hytti on aika tiivis eli onko niin et ääni korostuu siellä sen takia..
ku kävin koe ajamassa myös toista 880 niin siellä tuo ääni ei kuulunu niin hyvin...

Samoin aina kytkimen päästi kuulu jonkinlaista ääntä mut näin kuulu myös siinä toises

Mitä muuta tuossa kannattais katsoa kun on ostamassa onko jotain tiettyjä


masaboy

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 6

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: taavettia (880) ostamassa apua kiire

Viesti  erkki lähetetty To Maalis 17 2016, 09:42

880:ssa on lajityypillistä vaihteiston ulina. Se ei yleensä ole merkki muusta kuin siitä, että vaihteita on paiskottu vauhdissa päälle rutinasta välittämättä ja hammaspyörien päätypintoihin on tullut hiukan skaraadia. Jos perä/vaihdelaatikko ei jyrise tai kolise kovasti niin loota todennäköisesti pelittää niin kauan kuin sille on käyttöä. Tuossa suhteessa traktoreiden välillä on eroja koska käyttötavoissakin on eroja.

Kokeile kaikki vaihteet että ne pysyy päällä ja kytkin ettei se luista. Jos on mahdollisuus käynnistää kylmänä niin katso vähän miten lähtee. Se kertoo koneen kunnosta paljon. Kylmänä siniharmaa savutus on normaalia, mutta kun kone lämpenee niin pakokaasut pitäisi kirkastua aika puhtaiksi. Kokeile nostolaite jonkin työkoneen kanssa, että se nostaa ja pitää eikä pilki kovin ahkerasti.

Pienet öljyn tihkumiset on noissa normaaleja juttuja, harvoin kaikki sähkötkään ovat enää kunnossa, mutta nuo ovat pikku juttuja ja helppoja tarvittaessa korjata.  

Pari viikkoa sitten kävin katsastamassa yhden 880:n joska oli tosi kopsakassa kunnossa ja lähti kerta pyörähdyksellä käymään yön jälkeen pakkaskelistä ilman mitään kylmäkäynnistysapuja. Siinä oli hintapyyntöä muutama satanen enemmän ja traktori ostettiin uuteen taloon samana päivänä.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 3708

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: taavettia (880) ostamassa apua kiire

Viesti  Tessu lähetetty To Maalis 17 2016, 15:47

JA se tärkein mikä kannatta katsoa että ei ole lohko halki sivusta tai takakulmasta! monissa kun on jääny vedet joskus pakkasilla sisälle, itekkin moisen korjauksen huomasin myyntilaitteesta ja se jäi sillon myyjälle, en edes hintaa kyselly...
Hyvin osaa toiset sen peittää mutta kun tarkkaan katsoo niin huomaa pinnassa eroja
Toivotaan kummiskin että olis ehjä peli.

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1137
Ikä : 52
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: taavettia (880) ostamassa apua kiire

Viesti  masaboy lähetetty Pe Maalis 18 2016, 11:19

no tuli taavetti ostettua ja ajettua kotiaki (50km).. Traktori täristää rattia ja penkkiä melkoisesti? Tätä en huomannu koe ajossa, vasta myöhemmin... Ei kai tää nyt oo sitä jyrinää??

Mistähän vois johtua?

masaboy

David Brown : teksti
Viestien lukumäärä : 6

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: taavettia (880) ostamassa apua kiire

Viesti  erkki lähetetty Pe Maalis 18 2016, 12:01

Onko kolmipyttyinen yksilö? Kyllä kolmoset tärisee aina jonkin verran ja se tärinä välittyy kyllä rattiin. Tärisee nelosetkin, mutta ne on luonnostaan hiukan paremmassa tasapainossa. Jos tärinää tulee vain kun traktori liikkuu, niin sillä voi olla jotain tekemistä voimansiirron kanssa. Istuimen tärinä riippuu aika tavalla siitä miten satula on kiinni traktorissa. Melkein kaikissa istuimissa on jousitusta yms, joka katkaisee tärinältä tien kuskin takamukseen saakka.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 3708

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: taavettia (880) ostamassa apua kiire

Viesti  Tessu lähetetty Pe Maalis 18 2016, 14:41

Ei ole ainakaan 850 Taavin penkissä muuta kuin kaksi ihan pientä kumia yhtä pieniä kuin sähkö rasiassa ja sitä oonkin aina ihmetelly?
900 Taavissa kun oli isot kumitötteröt kuten Natikassakin mutta siinä vaan yksi,niillä kyllä kehtaa ajella muta jos tolla 850 ajelee kokopäivän niin kylläpä alkaa selässä tuntua!

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1137
Ikä : 52
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: taavettia (880) ostamassa apua kiire

Viesti  Riku lähetetty Pe Maalis 18 2016, 18:16

Tessu kirjoitti:Ei ole ainakaan 850 Taavin penkissä muuta kuin kaksi ihan pientä kumia yhtä pieniä kuin sähkö rasiassa ja sitä oonkin aina ihmetelly?
900 Taavissa kun oli isot kumitötteröt kuten Natikassakin mutta siinä vaan yksi,niillä kyllä kehtaa ajella muta jos tolla 850 ajelee kokopäivän niin kylläpä alkaa selässä tuntua!
Onko Implen penkissä vaimennuskumia? Mulla tuossa DB 850 on rauta-rautaa vasten, mutta aikoinaan minulla olleessa DB 880 Implessä (Impematic) oli edellisen omistajan laittamaa kummia siinä minkä päälle se "istuinpotta" lasketaan ja tapilla lukitaan pituussäätö. Eikö noissa pehmusteta istuinpenkki istuin tyynyllä. Ennen miehet oli rautaa eivätkä tarvinneet mitään ilmapenkkejä.
Ps. Onko kellään kokemusta IKH ilmapenkeistä, tekeekö mitään, vai onko parempi kun ryyppää nekin rahat ? Wink

Riku

David Brown : DB 850 Impematic vm. 1960
Viestien lukumäärä : 363
Ikä : 54
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: taavettia (880) ostamassa apua kiire

Viesti  pauli lähetetty Pe Maalis 18 2016, 21:10

Minä vaihdoin 880:n selektaan IKH:n istuimen SML2250. Ollut jo käytössä 10 vuotta.Selkävaivaiselle eritttäin toimiva istuin.Mahtuu myös hyvin näinkin pieneen traktoriin ja helppo kiinnittää.


Viimeinen muokkaaja, pauli pvm La Maalis 19 2016, 20:44, muokattu 1 kertaa
avatar
pauli

David Brown : DB 880 Sel. vm.71
DBTCF:n jäsen nro : 27
Viestien lukumäärä : 29
Paikkakunta : Suolahti

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: taavettia (880) ostamassa apua kiire

Viesti  Tessu lähetetty Pe Maalis 18 2016, 22:34

Joo semmonen tappi on tässäkin millä säädetään istuimen etäisyyttä eikä mitään vaimennusta,jotain ohkasia kumeja siellä on että ei hinkkaa rautaa vasten mutta mitää se ei kylläkään jousta,liekö edes alkuperäsiä kumeja voi olla ihan ite laitettu...
Penkki on muutenb kyllä ollu hyvä ja kun matalalla istuin on niin ei koskaan ole tuntunukkaa että kaatuu!
Kun taas Natikassa penkki niin korkealla että ei paljon rinteeseen tee mieli mennä,pitäs olla melkein turvavyö et pysys penkillä heh!
Että oli niitä ergonomia eroavaisuuksia JO -60 luvullakin ,nykypenkeistä ei oel tietoa kun ei uusilla ole koskaan ajellu eikä vanhoihin kannata laittaa, ajoa kun harvoin

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1137
Ikä : 52
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa