David Brown 950 Impelmatic

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Siirry alas

David Brown 950 Impelmatic

Viesti  DAVID BROWN 900 lähetetty To Maalis 10 2016, 11:24

Paljo on kyseisen Taavetin panjojen öljytilavuus? ja jos niis on hyvät öljyt tuskin niitä tarttee koskaan vaihtaa? ja moottorin öljytilavuus eikö olekin 8L? jos saisi lyhyen ja ydimkkään vastausen tähän nii kiitos etukäteen jo Smile
avatar
DAVID BROWN 900

David Brown : David-Brown 950 Impelmatic -61
Viestien lukumäärä : 41
Paikkakunta : Juuka,Polvela

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: David Brown 950 Impelmatic

Viesti  erkki lähetetty To Maalis 10 2016, 11:58

7,4 litraa on ohjekirjan mukaan öljytilavuus. Oikean tason näkee parhaiten tikusta. Parin sadan ajotunnin välien olisi hyvä vaihtaa uudet öljyt moottoriin. Ohjekirja taitaa puhua peräti 120 tunnin vaihtovälistä, mutta silloin kun ohjekirja kirjoitettiin, olivat öljyt hieman erilaisia kuin nykyään.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 3650

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: David Brown 950 Impelmatic

Viesti  DAVID BROWN 900 lähetetty Su Maalis 13 2016, 10:27

Kiitän ja toinen asia et paljo tulee panjoihin öljyä jos joutuu joskus vaihtamaan? Smile
avatar
DAVID BROWN 900

David Brown : David-Brown 950 Impelmatic -61
Viestien lukumäärä : 41
Paikkakunta : Juuka,Polvela

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: David Brown 950 Impelmatic

Viesti  erkki lähetetty Su Maalis 13 2016, 10:46

Panjoissa on jotain runsaat pari litraa puolellaan. Aajamalla ne öljyt ei mene pilalle, mutta jos tulee hiukan kondenssivettä sekaan ja lisäksi jos tapahtuu öljyn luonnollista hapettumista, niin paksuuntuuhan ne. Kokeile joskus dipata puutikulla täyttöaukosta ja jos näyttää huonolta niin on aika vaihtaa uudet. Monet vuodet on omat traktorit menneet samoilla öljyillä.

erkki
Asiantuntija

Viestien lukumäärä : 3650

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: David Brown 950 Impelmatic

Viesti  OlleK lähetetty Su Maalis 13 2016, 10:50

Ohjekirja kertoo pyöränvälitysten öljytilavuudeksi 2,3 litraa per puoli ja vaihtoväliksi 500 käyttötuntia tai useammin tarpeen mukaan. Oikea taso on täyttö/tasotulpan reiän tasalla ja öljylaaduksi suosittelen SAE 90 GL4 vaihteistoöljyä. SAE 140 on tervaa talvella ja soveltuu mielestäni ainoastaan kesäkäyttöön. En usko, että kukaan vaihtaa pyöränvälitysten öljyt joka kevät ja syksy.

OlleK

Viestien lukumäärä : 1003

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: David Brown 950 Impelmatic

Viesti  Tessu lähetetty Pe Maalis 18 2016, 14:50

Ja jos laite on juuri itselle tullu niin kannattaa vaihtaa öljyt ja putsarit jokapaikkaan JOS ei entisellä omistajalla ole muistikuvaa millon mitäkin on vaihdettu!
Samaan hukiin takin tyhjennys ja putsaus,tämän jälkeen ajeleekin seuraavat 5-10v eikä ole suuria huolia,kaikki tietty riippuu kuinkapaljon ja missä olosuhteissa ajoa on.
Ite tehny autoihinkin aina samat jutut ja pelannu on,muista myös katsoa Taavista ohjausvaihteen öljy,samaa 90 sinnekkin ja vielä ilmanputsarin kunto ja öljy,sitten nippojen rasvaus ja radalle

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1105
Ikä : 52
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: David Brown 950 Impelmatic

Viesti  DAVID BROWN 900 lähetetty La Maalis 19 2016, 20:21

Juujuu,koht ollut miulla toi 950 Taavetti 10v mutta tota miten vaihetaan ohjaukseen tuleva öljy missä siinä osaa olla tyhjennys roppu? jos saisin taas lyhyen ja ytimekkään vastauksen Smile kiitän etukäteen
avatar
DAVID BROWN 900

David Brown : David-Brown 950 Impelmatic -61
Viestien lukumäärä : 41
Paikkakunta : Juuka,Polvela

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: David Brown 950 Impelmatic

Viesti  Tessu lähetetty Su Maalis 20 2016, 03:26

Ohjauksessa ei ole erillistä tyhjennys roppua vaan siitä samasta imemällä pois mikä on siinä simpukan vieressä vaihdelaatikonpällä.
Simpukka on kiinni vaihdelaatikon kannessa ja se kansi muodostaa öljytilan pohjan.
Hyvin suositeltavaa olis vaihtaa varsinkin jos traktori seisoo yhtään vesisateessa,sillon menee yleensä vedet akselia pitkin sinne pohjalle ja aiheuttaa ohjausakselin ruostumisen ja jumittamisen.
Taavin ohjausta kun ei kannattais hajottaa,ei saa ehjää enää helposti/halvalla.
Monet viat tulee laitteisiin just sen takia kun samat öljyt/putsarit 20-30 vuotta,kuten meilläki oli lootaöljyt lapsen paskan väristä keltasta mössöä kun pois laskin,diesel suodattimetkin NIIN kauan ollu että oli pannalla tilkitty toinen kun oli JO vuotanu,vesi oli ruostuttanu LÄPI!!
Ei varmasti ehkä ole ollu se paras huolto meijänkään papalla,onneksi oli vaan kesäajossa,talvella tuskin olis liikku enää mihinkään?

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1105
Ikä : 52
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: David Brown 950 Impelmatic

Viesti  DAVID BROWN 900 lähetetty Su Maalis 20 2016, 09:45

Juu,miekin vaihdoin ns.öljyt Taavettiin viime keväänä ekan kerran nii ei yllätys sinällään ku eka 15L tuli vettä ja sitte vasta vähä öljyä Laughing ja si laitettiin uudet öljyt jo vain alko nostolaite toimii pikku hiljaan vaan ny ne pitäs varmaan miun valuttaa pois jos sen sihdin puhdistaa nostolaitteista
avatar
DAVID BROWN 900

David Brown : David-Brown 950 Impelmatic -61
Viestien lukumäärä : 41
Paikkakunta : Juuka,Polvela

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: David Brown 950 Impelmatic

Viesti  Tessu lähetetty Su Maalis 20 2016, 20:54

Ite kans otin kerran pohjaluukut auki ja putsasin kaikki jokapuolelta,jopa muuttu kokoa traktorin käyntiäänetkin kun oli öljypohjaa myöden auki.

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1105
Ikä : 52
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: David Brown 950 Impelmatic

Viesti  DAVID BROWN 900 lähetetty Su Maalis 20 2016, 21:22

Vielä miunkin pitäs perä öljyt valuttaa jotta sen sihdin saisi puhdistettua ja moottori puolelta sen yhen lätkän irrotin ja puhdistin oli aika kivasti jäätä mut tohoa vaan käytin nii kaikki ne vaa tuli pois ja sitte crc puhdistus aineita käytin ja sitte löyty viel kadonnut nostotanko venttiilille ja noin 5v sitte ku kansi remppa piti tehä yks nostin hävisi Shocked  nii onneksi meil oli toinen DB 990 vaa ol nii siit saattiin se nostotanko ny vaan toissa vk:lla löyty kadonnut nostotanko Very Happy
avatar
DAVID BROWN 900

David Brown : David-Brown 950 Impelmatic -61
Viestien lukumäärä : 41
Paikkakunta : Juuka,Polvela

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: David Brown 950 Impelmatic

Viesti  Tessu lähetetty Ma Maalis 21 2016, 00:38

No juu sulla sitten oli öljypohjassa vielä isompi rauta kun mulla,meiltä löyty vaan 3" rautanaula,mistä lie menny vai tratissa ollu kun on öljyä joku kaadellu?
Hieno kuulla että hommat edistyy

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1105
Ikä : 52
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: David Brown 950 Impelmatic

Viesti  DAVID BROWN 900 lähetetty Ma Maalis 21 2016, 21:49

No meil siis ihan se jostakin kautta joskus tippu ja kierti sinne öljytilaan sillo ja me mietittiin isän kaa et minne se osas kadota Very Happy
avatar
DAVID BROWN 900

David Brown : David-Brown 950 Impelmatic -61
Viestien lukumäärä : 41
Paikkakunta : Juuka,Polvela

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: David Brown 950 Impelmatic

Viesti  Tessu lähetetty Ti Maalis 22 2016, 03:07

Hyvä että meni ja oli siellä eikä tehny haittaa,kaveri kans laitto C Kadetin kantta paikalleen eikä käyny kunnolla sen jälkeen,olikin yks nostaja maljan PÄÄLLÄ ei siel kupissa,onneksi sekään ei tehny pahaa.
Nykylaitteissa onkin oltava tarkkana ne onkin tarkkoja vehkeitä!
Kyllä se siitä etenee...

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1105
Ikä : 52
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: David Brown 950 Impelmatic

Viesti  DAVID BROWN 900 lähetetty Ti Maalis 22 2016, 17:34

Vanhat Koneet on parraita Very Happy ja nyky koneista vis vee
avatar
DAVID BROWN 900

David Brown : David-Brown 950 Impelmatic -61
Viestien lukumäärä : 41
Paikkakunta : Juuka,Polvela

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: David Brown 950 Impelmatic

Viesti  Metsaman lähetetty Ti Maalis 22 2016, 18:50

DAVID BROWN 900 kirjoitti:Vanhat Koneet on parraita Very Happy ja nyky koneista vis vee

Millaistahan on vanhojen koneiden harrastus kun nämä nykyiset traktorit ovat 40 - 50 vuoden iässä... Rolling Eyes

Metsaman

David Brown : David Brown 1290
DBTCF:n jäsen nro : 151
Viestien lukumäärä : 157
Paikkakunta : Pohjois-savo

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: David Brown 950 Impelmatic

Viesti  DAVID BROWN 900 lähetetty Ti Maalis 22 2016, 20:08

Siis 50-60v vanhat rattorit on parraita mutta siis 2000-lukulaiset vasta ovatki ritoksia
avatar
DAVID BROWN 900

David Brown : David-Brown 950 Impelmatic -61
Viestien lukumäärä : 41
Paikkakunta : Juuka,Polvela

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: David Brown 950 Impelmatic

Viesti  Tessu lähetetty Ke Maalis 23 2016, 21:48

Ei nykyajan laitteilla ole mitään tulevaisuutta harrastajien parissa,paitti jos ovat jotain erikoismalleja,sääliksi käy nykynuorisoakin kun autotkin semmosia rimpuloita että muuta ei osaa tehdä kun maalata ja siipiä laitella.
Sama se on muidenkin tavaroiden kanssa harva niistä jatkaa eloaan 50v päästä.

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1105
Ikä : 52
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: David Brown 950 Impelmatic

Viesti  DAVID BROWN 900 lähetetty Ke Maalis 23 2016, 21:57

mie olen 10v tai ylikin 10v harrastana kaikkea tuota vanhaa kalustoa/harvinaisuuksia kaikkea muuta
avatar
DAVID BROWN 900

David Brown : David-Brown 950 Impelmatic -61
Viestien lukumäärä : 41
Paikkakunta : Juuka,Polvela

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: David Brown 950 Impelmatic

Viesti  jusape lähetetty Ke Maalis 23 2016, 23:21

Tessu kirjoitti:Ei nykyajan laitteilla ole mitään tulevaisuutta harrastajien parissa,paitti jos ovat jotain erikoismalleja,sääliksi käy nykynuorisoakin kun autotkin semmosia rimpuloita että muuta ei osaa tehdä kun maalata ja siipiä laitella.
Sama se on muidenkin tavaroiden kanssa harva niistä jatkaa eloaan 50v päästä.

Niinpäs, moni 50-70 lukulainen kone on edelleenkin käytössä kun on ihan vain puhdasta mekaanista tekniikkaa, sähköä ei tarvita kuin ehkä starttiin ( ja ehkä valoihin ja lataukseen, muttei niiden puute välttämättä näiden koneiden hyötykäyttöä siltikään estä) .

Monikohan esim 2000 mallinen tietokonehilpe on käytössä vielä 2050 ??? Kun kaikki on sähköohjattua, niin "rautalankaviritelmät" pikaremppoihin on aika mahdottomia, jos kone totaalisen halvaantuu keskelle metsää tai suopeltoa 10km päässä kotoa ......

Vaikkaampa, että monet näistä puhtaan mekaanisista "vanhosta", ja joidenkin mielestä "sulattoon joutavista" koneista jatkaa elämäänsä vielä hyötykäytössäkin, yhä vuosikymmeniä eteenpäin, kun niille pystyy vähänkin koneista tietävä tekemään jo aika paljon elvytystoimia tarvittaessa......
avatar
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 1808
Ikä : 48
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: David Brown 950 Impelmatic

Viesti  Tessu lähetetty To Maalis 24 2016, 16:15

Tuossapa on just sekin syy miksi kaikki takaveto autot varsinkin pakut on menny Afrikkaan,siellä kun olosuhteet on välillä ankarat niin ei varmasti ole herkkua koota etuvetosen niveliä hiekalla!
Kyllä se mustakin mie jotain tietää vaikka muuta luullaan

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1105
Ikä : 52
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: David Brown 950 Impelmatic

Viesti  DAVID BROWN 900 lähetetty Pe Maalis 25 2016, 16:38

Kysymys vaan nii ku mie tosta miun Impelmaticista ny otin öljyt pois ja sen sihdin puhdistin melkein ja sitte ku sen lätkän ja sihdin alla rattorissa itesään on viel kiinni sellainen kullan värinen kuppimainen mikä se oikeen on? ja mikä tarkoitus 950 on toisella ropulla joka on ihan perässä ??
avatar
DAVID BROWN 900

David Brown : David-Brown 950 Impelmatic -61
Viestien lukumäärä : 41
Paikkakunta : Juuka,Polvela

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: David Brown 950 Impelmatic

Viesti  OlleK lähetetty Pe Maalis 25 2016, 16:53

Kirjoitit "sen sihdin puhdistin melkein ja sitte ku sen lätkän ja sihdin alla rattorissa itesään on viel kiinni sellainen kullan värinen kuppimainen mikä se oikeen on" ja minulle herää kysymys, mitä oikein tarkoitat. Olet siis melkein puhdistanut imusihdin, vai kuinka. Siis miksi olet puhdistanut sihdin vain melkein.  Kullanvärinen kuppimainen, siis mitähän mahdat tarkoittaa. Sihdin yhteydessä on magneetti ja sen kiinnitysosat, katso seuraavaa linkkiä   http://partstore.caseih.com/us/parts-search.html#epc::mr61281ar950294   Se proppu siinä taaempana koneen alla on takasillan öljynpoistoproppu. Avaamalla sen saat poistettua viimeiset öljynrippeet voimansiirrosta.

OlleK

Viestien lukumäärä : 1003

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: David Brown 950 Impelmatic

Viesti  DAVID BROWN 900 lähetetty Pe Maalis 25 2016, 17:15

Siis tarkoitan sitä että kun mie sen nostolaitteen ns.suodatin sihvilä mikä liekkin niin sitte sen alla oli viel sellanen kullan värinen kuppimainen osa ja siin sitte on 11mm mutterilla kiinni sellainen hahlossa kiinni oleva tai no en mie osaa sitä kunnolla tässä kuvailla sitä osaa...
avatar
DAVID BROWN 900

David Brown : David-Brown 950 Impelmatic -61
Viestien lukumäärä : 41
Paikkakunta : Juuka,Polvela

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: David Brown 950 Impelmatic

Viesti  Tessu lähetetty La Maalis 26 2016, 22:00

Tarkoittaiskos hän siät öljyn paluupuolen putkea? kun en nyt muista ulkoa miten se menee??
900 aikanaa atomeiksi purin mutta oli -80 luvulla... jospa se siihen laskee niin semmonen kuppimainen sekin muistaakseen oli tai sitten olen väärässä?

Tessu

David Brown : DB 850 vm:1961
Viestien lukumäärä : 1105
Ikä : 52
Paikkakunta : Hollola

Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa