Mikä olis sopiva öljy case1394 takapyöräkoteloihin

Siirry alas

Mikä olis sopiva öljy case1394 takapyöräkoteloihin

Viesti  case1394 lähetetty Su Helmi 14 2016, 16:35

Laitoin etunapoihin ja etuperään hypoil 90 EP, LS
Käykö sama takapyörien koteloihin?

case1394

David Brown : Case 1394 Hs
Viestien lukumäärä : 16
Paikkakunta : Hämeenlinna

http://www.betonihamsteri.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Mikä olis sopiva öljy case1394 takapyöräkoteloihin

Viesti  Metsaman lähetetty Su Helmi 14 2016, 18:25

Tuohon Minun 1290 takapyörän välityksiin taisin juurikin tuota hyboidiöljyä kesällä laittaa ja juuri katsoin ohjekirjaa niin visko 80/90 Hyboidiöljyhän se on.

Metsaman

David Brown : David Brown 1290
DBTCF:n jäsen nro : 151
Viestien lukumäärä : 157
Paikkakunta : Pohjois-savo

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Mikä olis sopiva öljy case1394 takapyöräkoteloihin

Viesti  jusape lähetetty Su Helmi 14 2016, 20:59

Tavan 80w-90 vaihteistoöljy taitanee riittää, ei tarvii alennuskoteloissa olla hypoidia eli GL4 tai GL5 ( vaikkei siittä mitään haittaakaan ole paremman pintapaineen sietokyvyn takia ) , eikä LS ( limited slip ) , eli luistonrajoittimella ( jousikuormitteinen levylukko, yms vastaavat ) varustettuihin periin luokituksella olevaa öljyä.

Rumpujaruillahan 1394 oli ....
avatar
jusape

DBTCF:n jäsen nro : 23
Viestien lukumäärä : 1876
Ikä : 49
Paikkakunta : Yläne

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Mikä olis sopiva öljy case1394 takapyöräkoteloihin

Viesti  OlleK lähetetty Ma Helmi 15 2016, 07:49

Se "tavallinen" vaihteistoöljy on luokitukseltaan GL4 ja hypoidiöljy on GL5. David Brown traktoreihin ei ole koskaan suositeltu GL5 öljyä, mutta kyllä sitä voidaan käyttää, koska missään ei ole sellaisia pronssiosia jotka "ottaisivat nokkiin" GL5 öljystä. Kitkalukolla varustetut etuakselin tasauspyörästöt (Carraro 4-veto) toimivat ääntelemättä, kun niissä käytetään LS lisäaineistettua öljyä. Limited Slip öljyä voidaan käyttää kaikissa niissä voimansiirroissa joissa vaaditaan GL 4 tai GL 5 luokan öljyä vaikka niissä ei olisikaan märkälevyjarruja tai kitkalukkoja. Aikanaan suositeltiin vaihteistoon / hydrauliikkaan ja Carraro nelivedon tasauspyörästöön STOU (Super Tractor Oil Universal) öljyä joka oli luokitukseltaan GL4 ja jossa oli LS lisäaineistus. Samaa öljyä käytettiin myös niiden koneiden takapään pyöränvälityksissä joissa oli märät levyjarrut. Muissa pyöränvälityksissä (sekä edessä että takana) käytettiin SAE 80/90 GL4 vaihteistoöljyä.

OlleK

Viestien lukumäärä : 1017

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa